Ga naar inhoud

Lenen voor nieuwe wagen op 3 jaar of op 5 jaar afbetalen?


Speedhunter

Op 3 jaar of op 5 jaar lenen?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Duurtijd lening?

    • Lenen op 3 jaar
    • Lenen op 5 jaar


Aanbevolen berichten

Ik zou in dit geval kiezen voor 3 jaar. Het is dan wel een vrij grote som per maand, maar als je thuis woont dan moet dan doenbaar zijn. Twee jaar maakt echt wel een verschil, wie weet zijn er dan al andere plannen (alleen of samen gaan wonen, enz). En die ±1000 euro die je in totaal minder uitgeeft aan de lening zijn al 2 sets nieuwe banden voor je RS230  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in dit geval kiezen voor 3 jaar. Het is dan wel een vrij grote som per maand, maar als je thuis woont dan moet dan doenbaar zijn. Twee jaar maakt echt wel een verschil, wie weet zijn er dan al andere plannen (alleen of samen gaan wonen, enz). En die ±1000 euro die je in totaal minder uitgeeft aan de lening zijn al 2 sets nieuwe banden voor je RS230  B)

je spreekt jezelf tegen

 

als hij minder moet uitgeven, moet hij voor 5j gaan

3j 25200

5j 24000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit op 5 jaar doen en inderdaad zien of je vroegtijdig kan aflossen.

 

Ik vind een nieuwe wagen van deze prijs kopen wel geen goed idee voor een jonge gast.

Eerst een dak boven je hoofd, en dan dure wagens kopen. Maar da's mijn opinie he :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zelfstandig worden, in kosten steken, kost U niets  :supercool:

 

Meer nog, de anderen die belastingen betalen betalen hem mee!

:D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ritje in je krel lijkt mij wel dus op zijn plaats, wees eens solidair!

 

Ik wil je wel eens komen halen met de 116i als je dat echt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit op 5 jaar doen en inderdaad zien of je vroegtijdig kan aflossen.

 

Ik vind een nieuwe wagen van deze prijs kopen wel geen goed idee voor een jonge gast.

Eerst een dak boven je hoofd, en dan dure wagens kopen. Maar da's mijn opinie he :D

Er is zoiets als je hart volgen en een passie bevredigen. Ik voel me zelf veel te veel een liefhebber om met m'n dieselkrel van 10 jaar oud en 230 000 km te blijven rondkarren. En zeker nu ik privé amper kilometers maak. Benzine time!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je spreekt jezelf tegen

 

als hij minder moet uitgeven, moet hij voor 5j gaan

3j 25200

5j 24000

Ben je nu serieus?

 

JKP= Jaarlijks Kosten Percentage

 

Dus hoe meer jaren, hoe duurder. Toch altijd zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 jaar komt dat neer +- 700 euro per maad.

Op 5 jaar komt dat neer op +- 400 euro per maand.

 

 

Ben je nu serieus?

 

JKP= Jaarlijks Kosten Percentage

 

Dus hoe meer jaren, hoe duurder. Toch altijd zo?

 

3 x 12 x 700 = 25.200

5 x 12 x 400=  24.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan toch perfect dat die JKP tem 60 maanden hetzelfde is? Dan zit het puur in de duurtijd. Ik zou uzelf toch echt niet te veel vastzetten en eventueel eerder aanzuiveren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je wel eens komen halen met de 116i als je dat echt wil.

mag ik gelijk wanneer bellen en breng je me ook naar waar ik wil?  :D

 

 

 

 

 

ah neen want ik ben ook zelfstandige, ik moet mij ter beschikking stellen ipv te profiteren. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan koop je een Skoda break?

Ja maar wel 1 met 230 pk die 6.7 naar 100 doet met een topsnelheid van 250 per uur. 

Is praktisch als er al eens iets groot mee moet en vind breaks visueel ook mooier dan hun berline broertjes :)

Poor man's RS4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

700 euro per maand zou ik toch niet willen betalen zonder dat hier bijkomende kosten bijzitten. Is imo wel een erg stevig bedrag.

Hangt van z'n loon af ook zeker, ik zou het niet willen doen. Dat zijn bijna bedragen voor een appartement.
Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de huidige rentevoeten zou ik langer spreiden. Die kleine meerprijs weegt niet op tov de maandlast. Niet alleen om van te leven, maar ook naar terugbetalingscapaciteit toekomstige (hypothecaire) leningen toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de huidige rentevoeten zou ik langer spreiden. Die kleine meerprijs weegt niet op tov de maandlast. Niet alleen om van te leven, maar ook naar terugbetalingscapaciteit toekomstige (hypothecaire) leningen toe.

-Voor de huidige rentevoeten op uw spaargeld moet je het anders ook niet laten.

-Als hij binnen 3 jaar iets wil kopen is hij schuldenvrij op 3 jaar. En anders moet hij nog 2 jaar dokken maar heeft hij 300*12*3 extra op voor te leggen, gesteld dat hetgeen hij uitspaart op zijn boek parkeert. Wat weegt het meest door denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook 3 jaar nemen. Als je thuis woont, is 700 euro nog goed te doen. Maar als je alleen woont, is 400 euro veel geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van z'n loon af ook zeker, ik zou het niet willen doen. Dat zijn bijna bedragen voor een appartement.

Vanaf welk loon zou je dat dan wel doen? Ik heb klanten die met € 4000 netto per maand(wel met hun 2)een maandelijkse aflossing hebben van € 600, en zelfs dan vind ik dat veel. Je hypotheeklening zal dan ook navenant zijn, want die neem je grotendeels in verhouding met je nettoloon, omdat dat grotendeels nodig is met de immoprijzen van tegenwoordig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf welk loon zou je dat dan wel doen? Ik heb klanten die met € 4000 netto per maand(wel met hun 2)een maandelijkse aflossing hebben van € 600, en zelfs dan vind ik dat veel. Je hypotheeklening zal dan ook navenant zijn, want die neem je grotendeels in verhouding met je nettoloon, omdat dat grotendeels nodig is met de immoprijzen van tegenwoordig.

 

Tjah, moeilijk om een antwoord op te geven zeker... situatie afhankelijk.

 

Van een normaal loon zou ik dat sowieso sterk afraden. Maar ik vrees dat het er best veel zijn, en jij komt dat dan nog dagelijks tegen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid