Ga naar inhoud

Lenen voor nieuwe wagen op 3 jaar of op 5 jaar afbetalen?


Speedhunter

Op 3 jaar of op 5 jaar lenen?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Duurtijd lening?

    • Lenen op 3 jaar
    • Lenen op 5 jaar


Aanbevolen berichten

600€ afkorten vindt je teveel als je 4k netto verdient? Of verdiend

[emoji16]

Voor een auto als je nog andere vaste kosten(hypotheek, huur, verzekering, ...) hebt? Toch wel ja...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, moeilijk om een antwoord op te geven zeker... situatie afhankelijk.

 

Van een normaal loon zou ik dat sowieso sterk afraden. Maar ik vrees dat het er best veel zijn, en jij komt dat dan nog dagelijks tegen :)

Meest schrijnende tot nu toe: iemand die enkel na aftrek autofinanciering € 580 overhield per maand...
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Voor de huidige rentevoeten op uw spaargeld moet je het anders ook niet laten.

-Als hij binnen 3 jaar iets wil kopen is hij schuldenvrij op 3 jaar. En anders moet hij nog 2 jaar dokken maar heeft hij 300*12*3 extra op voor te leggen, gesteld dat hetgeen hij uitspaart op zijn boek parkeert. Wat weegt het meest door denk je?

Wel dat ben ik zeker, wat ik iedere maand zou uitsparen door op 5 jaar te lenen komt sowieso bij op m'n boek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er eens de simulatie bijgenomen:

Voor 36 maanden (3 jaar):


Kredietbedrag: 25 000 euro
Maandelijkse terugbetaling: 710, 50 euro
Totaal terug te betalen krediet: 25 578 euro
Rentevoet (JKP): 1.50 %

Totale kost krediet: 578,00 euro 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dat ben ik zeker, wat ik iedere maand zou uitsparen door op 5 jaar te lenen komt sowieso bij op m'n boek.

Tot ze daar zijn met de premie van den omnium, en den BIV en wegentaks. Zeggen is niet altijd gelijk aan doen leert de ervaring mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot ze daar zijn met de premie van den omnium, en den BIV en wegentaks. Zeggen is niet altijd gelijk aan doen leert de ervaring mij.

Juist maar dat komt er sowieso bij, ook als ik voor de zwaardere lening ga...Dus ik blijf uitsparen met de lichtere lening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

710 euro is toch al iets he...

Met een omnium, tax, en wat brandstof bij is dat een auto die je snel +1000 in de maand kost. Ik zou dan toch 5j kiezen, maar ieders financiële situatie is anders! :)

Leuke kar trouwens, proficiat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er eens de simulatie bijgenomen:

Voor 36 maanden (3 jaar):

Kredietbedrag: 25 000 euro

Maandelijkse terugbetaling: 710, 50 euro

Totaal terug te betalen krediet: 25 578 euro

Rentevoet (JKP): 1.50 %

Totale kost krediet: 578,00 euro

En op 5 jaar kost dat krediet je 964,83 euro. Maar dus niets goedkoper zoals eerst gezegd. Kon ook niet: als je elk jaar kosten moet betalen is het logisch dat je meer kwijt bent bij een langere periode. Of het JKP moest lager zijn, maar dat is altijd het laagst bij de kortste termijn.

Enfin, een goeie 400 euro verschil. Daarvoor zou ik me het gemak van de lagere maandelijkse aflossing niet ontzeggen. 432,75 euro is toch iets anders dan 710,50 euro.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan koop je een Skoda break?

 

:lolz:

 

 

Ik zou ook 5 jaar pakken. t is ne nieuwe en het verschil in totaalkost is verwaarloosbaar. Met 3600 euro / jaar verschil kom je al ergens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk je totale kost dat je moet betalen in die periode en laat je niet vangen aan percentages

Vervroegd afbetalen is echt geen optie bij sommige banken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mss een zware lening maar als ik dit in m'n bezit ga hebben, gaat dit snel vergeten zijn (heb hem zo besteld):

skoda_octavia_rs_230_combi_6.jpeg

skoda_octavia_rs_230_combi_7.jpeg

skoda_octavia_combi_15.jpeg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk je totale kost dat je moet betalen in die periode en laat je niet vangen aan percentages

Vervroegd afbetalen is echt geen optie bij sommige banken

Voor particulieren is die kost wettelijk geregeld/gemaximeerd. Valt goed mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar wel 1 met 230 pk die 6.7 naar 100 doet met een topsnelheid van 250 per uur. 

Is praktisch als er al eens iets groot mee moet en vind breaks visueel ook mooier dan hun berline broertjes :)

Poor man's RS4.

En moet je nu eens echt iets weten? Voor dat geld reed je écht met een RS4 :D

 

Icoon, enorm waardevast en vet :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 700€ veel geld :o Dat zou mijn bruinen niet trekken... Daarvoor heb je nog geen meter mee gereden (brandstof etc) dus al min. 850€ per maand ofzo.

Zot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 700€ veel geld :o Dat zou mijn bruinen niet trekken... Daarvoor heb je nog geen meter mee gereden (brandstof etc) dus al min. 850€ per maand ofzo.

Zot.

 

+ 2000 euro vaste lasten (omnium en taksen) + onderhoud + banden :D

 

Auto's zijn duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 700€ veel geld :o Dat zou mijn bruinen niet trekken... Daarvoor heb je nog geen meter mee gereden (brandstof etc) dus al min. 850€ per maand ofzo.

Zot.

Ik doe wel zeer weinig kilometer. Tank nu 1x in de maand soms zelfs 1x in 2 maanden met mn diesel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid