-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Ik beoordeel wagens vanuit een bekrompen petrolhead fanboy perspectief. Om gewoon te commuten zal dat wel voordelen hebben, maar zuiver als ENIGE wagen (en dus ook voor een stuk als toycar) zal ik dat voorlopig niet in huis halen. Voor mij is een elektrische wagen zielloos... klinkt misschien beknopt, i know... Om gewoon te commuten kan dat allemaal geen kwaad, maar voor fun... Nee ik zal pas op de boot springen als het echt niet meer anders kan. Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 4 minuten geleden zei wooter: Ik neem het niet persoonlijk op. Ik heb mijn auto absoluut niet gekozen omwille van het fiscale of het ecologische van het elektrische. Anderen zullen dat zeker wel doen, maar ik denk dat er van die mensen die om fiscale redenen een Tesla kopen, er ook een deel zijn die de volgende keer, als het fiscale geen rol zou spelen, weer voor een EV zouden kiezen. Ok, Ok, hij overdreef misschien wat, ik denk dat ze er wel 3 voor niet 'verkocht' kregen. Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Hmm, in een schrikkeljaar misschien 4. Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 1 minuut geleden zei -krikke-: Stoker! Geen diesel. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 1 hour ago, -krikke- said: Ik beoordeel wagens vanuit een bekrompen petrolhead fanboy perspectief. Om gewoon te commuten zal dat wel voordelen hebben, maar zuiver als ENIGE wagen (en dus ook voor een stuk als toycar) zal ik dat voorlopig niet in huis halen. Voor mij is een elektrische wagen zielloos... klinkt misschien beknopt, i know... Om gewoon te commuten kan dat allemaal geen kwaad, maar voor fun... Nee ik zal pas op de boot springen als het echt niet meer anders kan. Dat is natuurlijk jouw beleving. Er zijn er hier al een paar met hybrides die het plots wel leuk vinden dat de turbogaten en dode schakelmomenten opgevuld worden door de kracht van een elektromotor, en die zijn ook bereid om eens de sprong te nemen naar full electric. Tuurlijk je goed recht dat je dat zoveel mogelijk wil uitstellen, net zoals er in Noord-Amerika er nog altijd gemeenschappen zijn die met paard en kar rijden Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 21 minuten geleden zei wooter: ...net zoals er in Noord-Amerika er nog altijd gemeenschappen zijn die met paard en kar rijden Ik heb respect voor ieder zijn keuze hoor. En ik weet dat ik soms tegendraads kan zijn maar ik vind per definitie niet iets beter gewoon omdat het nieuw is. Ik ben ook allesbehalve een early adaptor... uiteindelijk zal het wel allemaal van moetes worden maar zolang het anders kan zal ik zolang mogelijk als 'caveman' met een traditionele kar trachten te rijden. Totaal iets anders: ja ook ik heb ne smartphone maar als ik morgen nog zou kunnen kiezen, dan plekte ik em tegen de eerste beste muur. Maar dat gaat spijtig genoeg niet meer... klanten en iedereen die je kent verwachten nu anno 2017 dat je altijd en overal bereikbaar bent... is dat beter tov vroeger? Zolang het nog kan rij ik old skool want er zal een tijd komen dat je niet meer zal kunnen kiezen. Soit ik dwaal af... 2 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Dat is natuurlijk jouw beleving. Er zijn er hier al een paar met hybrides die het plots wel leuk vinden dat de turbogaten en dode schakelmomenten opgevuld worden door de kracht van een elektromotor, en die zijn ook bereid om eens de sprong te nemen naar full electric. Tuurlijk je goed recht dat je dat zoveel mogelijk wil uitstellen, net zoals er in Noord-Amerika er nog altijd gemeenschappen zijn die met paard en kar rijden Een tesla mist wel echt wel beleving. Dat de elektrische aandrijflijn superieur is daar zijn velen het over eens, maar beleving.. Neen dat niet.Ik heb ermee test-gereden.. een weekendje met een 75D en dan een halve dag met de panamera hybrid en de turbo hybrid.. Als je dan de tesla verkiest kan ik niet goed volgen De mission E zal vermoed ik wel speakers hebben die een vet geluid maken waardoor het lijkt dat je met een dikke V6/V8 rijdt ? Als zoiets goed gedaan is, waarop niet dan ? Beetje zoals de i8.. klinkt ook niet slecht..Voor mij is het probleem van de tesla, buiten het onderstel en vage stuur, het gebrek aan een leuke soundtrack Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Bij 100% elektrisch is ook bij mij het ontbreken van een echte soundtrack een zware demper. Of het kunstmatige simuleren of versterken via de speakers is ook al zoiets. Alles wordt zo fake de dag van vandaag... Hoe kun je nu genieten van een bangelijke soundtrack terwijl je weet dat het een mp3'tje is? Da zijn gewoon Matrix achtige mindfucks... je denkt en gelooft dat het er is maar niets is minder waar. Het gedacht telt dan maar zeker? Maar het truukje wordt door velen gespeeld. Alhoewel ik niet snap waarom bv een merk zoals Bmw dat durft doen bij een M3/4. (versterken via speakers) Dat is voor zo'n ferme wagen echt een afknapper imo... 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 1 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2017 Daar ben ik het volledig mee eens!! De M3/M4 klinkt als een pleestation. Bij AMG weten ze gelukkig nog hoe het moet! De C63s klinkt echt fenomenaal goed! 1 Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 8 minuten geleden zei -krikke-: Bij 100% elektrisch is ook bij mij het ontbreken van een echte soundtrack een zware demper. Of het kunstmatige simuleren of versterken via de speakers is ook al zoiets. Alles wordt zo fake de dag van vandaag... Hoe kun je nu genieten van een bangelijke soundtrack terwijl je weet dat het een mp3'tje is? Da zijn gewoon Matrix achtige mindfucks... je denkt en gelooft dat het er is maar niets is minder waar. Het gedacht telt dan maar zeker? Maar het truukje wordt door velen gespeeld. Alhoewel ik niet snap waarom bv een merk zoals Bmw dat durft doen bij een M3/4. (versterken via speakers) Dat is voor zo'n ferme wagen echt een afknapper imo... Ze doen het blijkbaar in de M3 maar dan werkt het echt niet, als het effe kan rijd ik met mijn raam open om het geluid beter te horen. 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 Misschien is het draadje van uwe luidspreker losgekomen? Ben blij dat ik niet de enige ben: gewoon ruit zakken en genieten van de sound. Ook dat is autorijden (lees: genieten) imo! Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 OMG gaan we hier ook al beginnen met bladzijden lang te discussiëren over Tesla ....... Miljaar . 2 Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 1 oktober 2017 Geplaatst: 1 oktober 2017 2 uur geleden zei -krikke-: Misschien is het draadje van uwe luidspreker losgekomen? Ben blij dat ik niet de enige ben: gewoon ruit zakken en genieten van de sound. Ook dat is autorijden (lees: genieten) imo! Kans dat ik hem heb losgekregen is nogal klein. Meerderen op dit forum kunnen dit bevestigen. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Een elektrische auto met een soundtrack dat is juist een vegetariër die worst wil eten zonder vlees Een elektrische auto moet vooral stil zijn imoVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 4 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 7 hours ago, Brunault said: Een elektrische auto met een soundtrack dat is juist een vegetariër die worst wil eten zonder vlees Een elektrische auto moet vooral stil zijn imo Klopt. Ik hoop daarom dat ze bij de Mission E echt geen speakers gaan steken om een nep V8 geluid te laten horen. Als het toch geluid moet maken, dan liefst iets zoals de Fisker Karma. En beleving door motorgeluid is overrated... Je wordt snel gewoon aan de nieuwe normaal. En @Jokke_vlo het gaat hier niet over Tesla maar over de fiscale drijfveren van je hybride en hoeveel dat fiscale nog een rol gaat spelen binnen 5 a 10 jaar... Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Dat fiscale gaat er uit... Nu hanteren ze dat als lokkertjemiddel maar één keer dat er genoeg elektrische in omloop zijn en het voldoende ingeburgerd is, ga je gewoon uitgemolken worden zoals met de huidige benzines/diesels. Vergelijk het met de guerilla tacktiek van de zonnepanelen... eerst iedereen zot maken en dan penaliseren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Ik ben eerder benieuwd hoe men gaat uitmelken, want accijnzen op brandstof kan je er niet meer op heffen, noch VAA laten afhangen van CO2-uitstoot. Maar dat is minder relevant hier in dit topic. Ik denk dat eens de elektrische auto doorbreekt, het rekeningrijden erbij gaat komen en de gewone auto met verbrandingsmotor onbetaalbaar gaat worden... Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 In elektrische wagens ga je ook 'dikke' en 'normale' bakken hebben. Volgens mij gaan ze één of andere batterij (Ah) of kilowatt per uur taks uitvinden. heb je een rappe elektrische of ene met zware accu voor lange afstanden? Dan ga dokken aan de hand van je elektrisch vermogen dus. Al mochten ze morgen een auto uitivnden die draait op uw afgereden gras, dan zullen ze uw gras wel gaan belasten. Always the same shit... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Dat fiscale gaat er uit... Nu hanteren ze dat als lokkertjemiddel maar één keer dat er genoeg elektrische in omloop zijn en het voldoende ingeburgerd is, ga je gewoon uitgemolken worden zoals met de huidige benzines/diesels. Vergelijk het met de guerilla tacktiek van de zonnepanelen... eerst iedereen zot maken en dan penaliseren. Dat fiscale gaat er niet uitgaan he.. een auto is een kost en kosten mag je aftrekken van uw inkomsten/opbrengsten..Het is pas sedert 2011 ( denk ik ) dat CO2 een rol is gaan spelen en dat daardoor de aftrekbaarheid gaan variëren is.Ik vermoed dat voor 2011 elk voertuig voor 75% aftrekbaar was met dien verstande dat 25% als privé gebruik werd beschouwd ? Net zoals nu nog in de eenmanszaken het geval is.Hoewel brandstof 100% aftrekbaar was in die tijd...Kosten zullen dus altijd aftrekbaar blijven, alleen de mate waarin kan wat fluctueren.VAA wordt reeds in grote mate bepaald door de catalogus prijs dus.. denk dat je in die richting moet zoeken.Rekeningrijden is eigenlijk PURE ONZIN aangezien we dat vandaag al doen door betaling van btw en accijnzen op de brandstof.. meer rijden is meer bijdragen aan de staatskas.De BIV en taks is eigenlijk gewoon nog eens een extra belasting.. genoeg belastingen dus...Als ze nu de BIV en taks afschaffen zal dat meer dan ruimschoots gecompenseerd worden door dat domme rekening-rijden. Behalve wanneer je uw auto zo goed als nooit gebruikt zal het nooit voordeliger zijn.Ach pure onzin dat rekening-rijden. Bestaat dat trouwens ergens ?? Dan betaal je per 10 km 1 euro accijnzen en dan komt er nog is een euro bij voor gebruik van de weg ?? Man man.. Trouwens ze kunnen perfect eisen dat iedereen met een elektrisch voertuig zijn km stand jaarlijks doorgeeft en dan betaal je daarop nog een extra taks [emoji848] Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 . Al mochten ze morgen een auto uitivnden die draait op uw afgereden gras, dan zullen ze uw gras wel gaan belasten. Always the same shit... Haha inderdaad.. dat het enige waar ze zich in een regering mee bezighouden.. waar kunnen we nog belastingen op heffen en hoe kunnen we ons loon nog wat aandikken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Als iedereen met een BEV gaat rondrijden kan je het gebruik van de auto niet anders meer belasten dan per gereden kilometer, dus rekeningrijden. Maar het bezit van de auto gaat ook veranderen en met autonoom rijdende voertuigen is de kans groter dat we eerder met deelauto's/autonoom rijdende taxi's ons gaan verplaatsen dan ons zelf een auto gaan aankopen. Maar goed, helemaal off topic... Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Das hier precies Terzake met Calvo maar dan in geschreven versie . ZAP 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 oktober 2017 Geplaatst: 2 oktober 2017 Ik heb niks met die idioot van een Calvo te maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.