Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zeg ik dat of is dat een persoonlijke intepretatie? :D 

Geplaatst:

Ik vind de hybride techniek echt top in dit soort wagens. Ik moet toegeven dat een 2.0L icm een elektromotor wellicht geen gouden combinatie is (in de 740e steekte mij dat tegen, in de X5 40e van mijn broer al wat minder), maar een lekkere V6 gesterkt door wat batterijen is absoluut niks mis mee vind ik. De Panamera e-hybrid met sportuitlaatsysteem klinkt daarbij ook nog eens zalig, op afroep welteverstaan. Wanneer je lekker rustig en 'onopgemerkt' wilt cruisen kan dit in de E-mode/ hybrid mode. Wanneer je even lekker de stouterik uit wilt hangen schakel je over naar Sport Plus icm het openzetten van het uitlaatsysteem. Zalig, zo twee werelden in 1 auto :inlove: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zou je dat, mits geen fiscale afstraffing, verkiezen boven een niet hybride V8? 

Ik heb wel een probleem met die verheerlijking, idem met die mannen die vinden dat een uitlaat van een M4 zo goed klinkt.

Tis precies of die hebben collectief hun geschiedenis gewist :D

Het is eerder het accepteren van een nieuwe realiteit imo. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik heb wel een probleem met die verheerlijking, idem met die mannen die vinden dat een uitlaat van een M4 zo goed klinkt.

Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik zou zelf eerder opteren voor die V8, maar mijn vader (66 jaar oud inmiddels) doet veel kleine stukken en stelt hele andere eisen aan zijn auto. Voor hem is dit ideaal. Hij zei zelfs tegen de verkoper: ik vind dat die auto wel wat veel lawaai maakt met die sportuitlaat :roll:

Het is gewoon een kwestie van acceptatie dat de tijden van de dikke V8 motoren tot het verleden behoren... dat heet evolutie. 

Geplaatst:
5 minutes ago, Jokke_vlo said:

Idem, zo'n dingen blijven altijd compromissen. Een Panamera Turbo, of zelfs V8 diesel moet toch altijd een aangenamer alternatief zijn dan een V6 + hybride. :wacko:

Geplaatst:
11 minuten geleden zei iRicky:

Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik zou zelf eerder opteren voor die V8, maar mijn vader (66 jaar oud inmiddels) doet veel kleine stukken en stelt hele andere eisen aan zijn auto. Voor hem is dit ideaal. Hij zei zelfs tegen de verkoper: ik vind dat die auto wel wat veel lawaai maakt met die sportuitlaat :roll:

Het is gewoon een kwestie van acceptatie dat de tijden van de dikke V8 motoren tot het verleden behoren... dat heet evolutie. 

Ik zie evolutie als iets postitief :) en van uit MIJN perspectief is dit geen evolutie.

Trouwens in het geval van een Hybride durf ik stellen dat het eerder hypocrisie van de bovenste plank is. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Ik vind de hybride techniek echt top in dit soort wagens. Ik moet toegeven dat een 2.0L icm een elektromotor wellicht geen gouden combinatie is (in de 740e steekte mij dat tegen, in de X5 40e van mijn broer al wat minder), maar een lekkere V6 gesterkt door wat batterijen is absoluut niks mis mee vind ik. De Panamera e-hybrid met sportuitlaatsysteem klinkt daarbij ook nog eens zalig, op afroep welteverstaan. Wanneer je lekker rustig en 'onopgemerkt' wilt cruisen kan dit in de E-mode/ hybrid mode. Wanneer je even lekker de stouterik uit wilt hangen schakel je over naar Sport Plus icm het openzetten van het uitlaatsysteem. Zalig, zo twee werelden in 1 auto :inlove: 

+1

Geplaatst:
On 10/1/2017 at 6:32 PM, wooter said:

Ik neem het niet persoonlijk op. Ik heb mijn auto absoluut niet gekozen omwille van het fiscale of het ecologische van het elektrische. Anderen zullen dat zeker wel doen, maar ik denk dat er van die mensen die om fiscale redenen een Tesla kopen, er ook een deel zijn die de volgende keer, als het fiscale geen rol zou spelen, weer voor een EV zouden kiezen.

Niet voor het fiscale? 

Jij had toch geschreven dat je zoiets nu gehad wou hebben omdat het over x jaar afgestraft gaat worden en dat het dan niet meer interessant zou zijn om aan te schaffen. 

Gast wooter
Geplaatst:

Dat had ik over een 911 geschreven. Maar daarna een testrit met een Model X gedaan en me dan afgevraagd of het wel nog de moeite is om zoiets aan te schaffen. Jaja, dat zal veel beter in de Ardennen rijden dan een Model X enzo, maar ik rij dus zelden in de Ardennen, en des te meer achter het andere grut op nationale wegen en snelwegen.

Het fiscale is relatief. Een Model X heeft fiscale voordelen maar zelfs met die voordelen en de goedkope elektriciteit ben je met een 100D vermoedelijk nog altijd duurder af dan bijvoorbeeld een nieuwe M4 waar je 3 jaar mee rijdt.

Over al dan niet V8 in een Panamera? Wat je wint aan motorgeluid/lawaai en vermogen +150km/u verlies je aan vermogen onder de 150 km/u en kost van je brandstof. En weeral kom ik niet te vaak in Duitsland dus die +150 km/u is weinig aan me besteed.

Geplaatst:
1 uur geleden zei wooter:

Dat had ik over een 911 geschreven. Maar daarna een testrit met een Model X gedaan en me dan afgevraagd of het wel nog de moeite is om zoiets aan te schaffen. Jaja, dat zal veel beter in de Ardennen rijden dan een Model X enzo, maar ik rij dus zelden in de Ardennen, en des te meer achter het andere grut op nationale wegen en snelwegen.

Het fiscale is relatief. Een Model X heeft fiscale voordelen maar zelfs met die voordelen en de goedkope elektriciteit ben je met een 100D vermoedelijk nog altijd duurder af dan bijvoorbeeld een nieuwe M4 waar je 3 jaar mee rijdt.

Over al dan niet V8 in een Panamera? Wat je wint aan motorgeluid/lawaai en vermogen +150km/u verlies je aan vermogen onder de 150 km/u en kost van je brandstof. En weeral kom ik niet te vaak in Duitsland dus die +150 km/u is weinig aan me besteed.

Hoeveel Tesla's rijden er rond op privé inschrijving? Ik weet zeker dat het gat tussen bedrijfswagen en privé inschrijvingen nergens groter is dan bij een Tesla.

Zie je een vermoedelijke reden? 

Soit hier bij de Panamera is de keuze simpel gemaakt

1. Ik zie dat gewoon graag, vind dat een grave bak

2. Ik kan 4 mensen en bagage transporteren

3. Gaat nog redelijk vooruit

4. Fiscaal interessant

Ik heb geen nood om die wagen nu nog allerlei andere eigenschappen toe te dichten, eerlijk met mezelf, zijn dit de reden.

En ja dat zal niet minder goed rijden dan de te vervangen ML, maar met dat gewicht en die aandrijving gaat dat niet sturen als een leuke sportwagen he. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden zei wooter:

Je had beter een Passat gekocht met wat opties.

100K goedkoper, en het moet toch maar dienen om achter het andere grut aan te rijden.

Geplaatst:
2 uur geleden zei Porker:

Idem, zo'n dingen blijven altijd compromissen. Een Panamera Turbo, of zelfs V8 diesel moet toch altijd een aangenamer alternatief zijn dan een V6 + hybride. :wacko:

Moest er geen weight-penalty zijn ik zou nog twijfelen.

Maar nu ja, gewoon V8 nemen.

Die elektro-punch heeft ook veel voordelen.

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

Hoeveel Tesla's rijden er rond op privé inschrijving?

Wat zou het ratio zijn bij hybride Panamera's?

Geplaatst:

Mijn Vader koopt de Panamera wel prive. In Nederland is dat nog interessant ivm de lage BPM taks

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ga zeker niet op wooter zijn kap zitten maar ik denk dat een overgroot deel van de Tesla rijders vergelijkbaar zijn met Apple kopers.  Ik ga zeker niet beweren dat er met beide merken iets verkeerd is, alleen heb ik de indruk dat hun client base mekaar wel serieus overlapt.

Overigens tracht elk merk hun doelgroep op één of andere manier aan te spreken, dat is normaal want dat is het 'imago' dat je wil uitstralen naar je potentiele klanten/doelgroep zodat zij zich met jouw produkt kunnen linken.  Tesla doet me op dat gebied denken aan Apple.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 hours ago, wooter said:

Dat had ik over een 911 geschreven. Maar daarna een testrit met een Model X gedaan en me dan afgevraagd of het wel nog de moeite is om zoiets aan te schaffen.

99 procent zeker dat dit over een Tesla ging. Je gaf toen aan dat dit in de toekomst de fiscale voordelen sowieso zouden verdwijnen en dat je het toch wou gehad hebben. 

Geplaatst:
56 minutes ago, -krikke- said:

Ik ga zeker niet op wooter zijn kap zitten maar ik denk dat een overgroot deel van de Tesla rijders vergelijkbaar zijn met Apple kopers.  Ik ga zeker niet beweren dat er met beide merken iets verkeerd is, alleen heb ik de indruk dat hun client base mekaar wel serieus overlapt.

Wooter dus. 

Geplaatst:
4 uur geleden zei wooter:

Wat zou het ratio zijn bij hybride Panamera's?

Ik beweer ook totaal niets anders en geef toe dat ik om fiscale reden de hybride koop, net mijn punt. 

Al denk ik dat er meer privé kopers zullen voor zijn dan een Tesla....

Geplaatst:

Als ik dat hier allemaal lees zou er dus niemand de turbo hybrid nemen ?? Maar wel allemaal de V8 diesel ? LOL

Beetje extreem gesteld maar toch

Geplaatst:
1 uur geleden zei Jokke_vlo:

Ik beweer ook totaal niets anders en geef toe dat ik om fiscale reden de hybride koop, net mijn punt. 

Al denk ik dat er meer privé kopers zullen voor zijn dan een Tesla....

Nu de Tesla 3 er komt zal dat toch gaan veranderen.

Wel is het zo dat alle merken meer en meer modellen op de markt gaan brengen die elektrisch zijn. Ik vrees dat hybride een overgangsconcept is tot de batterijen meer capaciteit zullen hebben, en er veel meer laadplaatsen zullen zijn. 

Maar, vandaag is een hybride fiscaal zeer interessant, en kan je ook nog genieten van alle voordelen van benzine.

Geplaatst:
16 uur geleden zei William Blake:

Moest er geen weight-penalty zijn ik zou nog twijfelen.

Maar nu ja, gewoon V8 nemen.

Die elektro-punch heeft ook veel voordelen.

Die weight penalty voel je niet bij een niet-circuit rijstijl. Ik ben zelf in augustus 2016 meegeweest met een pro op circuit en zelfs dan stoorde het mij niet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ivm het geluid...  voor alles zijn er oplossingen blijkbaar.  :DScreenshot_2017-10-04-12-44-07.png.67a4300ed27146c406c70f9b50265cf2.png

Geplaatst:

BMW heeft zo'n dingen zelfs in het gamma accessoires opgenomen. Je kan dus "oem" een active sound exhaust krijgen. :lol: 

59d51b19ee7f4_2017-10-0419_31_49-BMWMPerformanceActiveSounduitlaatsysteem.jpg.5db7c8c51b94bc36126bae5c12ad7ea7.jpg

't is maar dat jullie het allemaal weten, maar "zo klinkt échte sportiviteit" hé gasten. Met een speaker in de uitlaat.

:lolz: 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid