gTa 24.159 Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 35 minuten geleden zei Jeroen_M5: Jawel toch? Als je vergelijkt met het oude systeem kost een 330d inschrijven nu maar ongeveer 300 euro aan BIV, vroeger was dat 5000 euro (op basis van vermogen). Vanaf wanneer zou dat trouwens 1100 euro worden? Dat komt omdat die zeer laag zit qua co², denk ik. De BIV is daar inderdaad serieus gezakt. Maar de meeste 3-liters worden niet (veel) goedkoper qua BIV en wel een pak duurder qua jaarlijkse rijtax. (Dat laatste is enkel als je de auto voor 't eerst inschreef na 1/1/16, indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven blijf je in de oude regeling zitten.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 CombiAudi RS6Porsche 991RS Dju maar ik zou wel een manueel missen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 en wel een pak duurder qua jaarlijkse rijtax. (Dat laatste is enkel als je de auto voor 't eerst inschreef na 1/1/16, indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven blijf je in de oude regeling zitten.)Zeker hiervan? Ivm indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven dat je in de oude regeling blijft? Want ik heb daarvoor geïnformeerd bij mijn verzekeraar omdat ik de M3 eens enkele maanden wou stilzetten, maar die zei dat ik dan in het nieuw systeem taks zou vallen als ik hem opnieuw inschreef. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.847 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 CombiAudi RS6Porsche 991RS Dju maar ik zou wel een manueel missen [emoji4]Simpel. Gewoon 1 lettertje minder typen. 991R. [emoji6] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Zeker hiervan? Ivm indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven dat je in de oude regeling blijft? Want ik heb daarvoor geïnformeerd bij mijn verzekeraar omdat ik de M3 eens enkele maanden wou stilzetten, maar die zei dat ik dan in het nieuw systeem taks zou vallen als ik hem opnieuw inschreef. Ah, zo bedoelde ik het niet. Jij moet dan iig geen biv meer betalen maar de jaarlijkse rijtax zou wel eens de nieuwe kunnen zijn, ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Bummer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Zonder biv en vaa? dit direct. ideaal om de kinderen mee rond te voeren 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Op 20-8-2016 om 12:55 zei Jeroen_M5: Stel, de éénmalige BIV en de jaarlijkse verkeersbelasting worden onbestaande in ons Belgenlandje >> beide nul euro. Laat ons er ook meteen van uitgaan dat de VAA voor bedrijfsauto's afgeschaft wordt. De prijzen van nieuwe en tweedehands auto's blijven echter wel dezelfde. Met welke auto zou je dan (realistisch gezien) rondrijden? / Welke auto zou je bij kopen om af en toe uit te halen voor de fun? Geen gefoefel meer met belastingsvrije lichte vracht of oldtimers. De meeste wagens die passeren kosten zonder taksen toch ook al een mooi bedrag ten zuiden van 50k€, dus hoe realistisch die voor de meesten zijn... Ik stem E90 M3, Audi C5 RS6 of BMW E39 M5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.249 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 dan ben ik al content met de RS4. de huidige RS6 zit precies idd nog in een andere prijsklasse te spelen. RS4 is zeker haalbaar. http://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-RS4-Avant-4.2-quattro-S-tronic-Xenon/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:1900_27_,frn:2013,prx:60000,dmg:false/pg:vipcar/230502793.html http://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-RS4-Avant-4.2-FSI-qu.S-TRONIC-XENON/vhc:car,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:1900_27_,frn:2013,prx:60000,dmg:false/pg:vipcar/216752871.html of iets specialer http://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-RS-4-Avant-4-4.2-FSI-RS-Sitze-RS-Abgas/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:1900_27_,frn:2013,prx:60000,dmg:false/pg:vipcar/230056061.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt.Ook waar. Hup afschaffen die handel zodat de E92 M3 wat stijgt in waarde [emoji51] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.383 Geplaatst: 24 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 1 uur geleden zei vince522: Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt. België is nochtans niet zo groot, dus ik denk dat onze buurlanden dat wel voor een deel compenseren. Maar je hebt gelijk. Er zijn wel enkele trucjes die toegepast kunnen worden, zo ben ik al SL500's op CNG tegenkomen en daarop betaal je ook geen taksen. Geen idee hoeveel zo'n installatie kost en of het op alle auto's mogelijk is. Edith: http://www.auto55.be/nieuws/26453-leg-cng-in-je-pk-bom-betaal-geen-biv-en-verkeersbelasting-tot-2020 kost dus zo'n 4000 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 525d wtfWaarom niet. Verzekering moet ook betaald worden he. En zo'n 6-cilinder zal wss al iets beter rijden dan onze 520d. Natuurlijk zou ik liever een M5 hebben lol, maar da's onbetaalbaar voor mij.Een C/R129 was ik ook nog vergeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.178 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Daar zijn er sommige 25 jaar van, geen uitvlucht dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 41 minuten geleden zei Krikkie: Daar zijn er sommige 25 jaar van, geen uitvlucht dus Die kosten het driedubbele of zo.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.178 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Wel goede investering geld ben je niet kwijt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 Wel goede investering [emoji6] geld ben je niet kwijtDa's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. [emoji38]Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.549 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 Op 20-8-2016 om 13:51 zei ir_fuel: Corvette C7 @ir_fuel Der heeft er mij eergisteren een full-pull overstoken, mijn ramen stonden open wat een geluid Kar was ingeschreven op BE platen, moedige mens ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 4 uur geleden zei Ian: Da's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc. 129 nooit gemaakt in gesloten versie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 129 nooit gemaakt in gesloten versieHardtop dan wellicht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 Was standaard ja 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.641 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 20 uur geleden zei vince522: Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt. Er zouden er ook meer verkocht worden als de rijtaks niet zo hoog zou zijn. Dus het aanbod zou dan weer groter worden wat ook de restwaarde zou drukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OlivierV 198 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 26 minuten geleden zei Challazer: @ir_fuel Der heeft er mij eergisteren een full-pull overstoken, mijn ramen stonden open wat een geluid Kar was ingeschreven op BE platen, moedige mens ! In Oostrozebeke rijdt er 1 rond, een grijze.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.178 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 12 uur geleden zei Ian: Da's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc. 300-24 en de 500 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 25 augustus 2016 Delen Geplaatst: 25 augustus 2016 Maar een 300-24 was niet echt bulletproof dacht ik? Bij de 124 althans (bobo zei dat eens dacht ik). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.