Ga naar inhoud

Welke auto als er geen BIV/VB zou zijn?


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Jeroen_M5:

Jawel toch? Als je vergelijkt met het oude systeem kost een 330d inschrijven nu maar ongeveer 300 euro aan BIV, vroeger was dat 5000 euro (op basis van vermogen). 

Vanaf wanneer zou dat trouwens 1100 euro worden?

Dat komt omdat die zeer laag zit qua co², denk ik. De BIV is daar inderdaad serieus gezakt. Maar de meeste 3-liters worden niet (veel) goedkoper qua BIV en wel een pak duurder qua jaarlijkse rijtax. (Dat laatste is enkel als je de auto voor 't eerst inschreef na 1/1/16, indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven blijf je in de oude regeling zitten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wel een pak duurder qua jaarlijkse rijtax. (Dat laatste is enkel als je de auto voor 't eerst inschreef na 1/1/16, indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven blijf je in de oude regeling zitten.)



Zeker hiervan? Ivm indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven dat je in de oude regeling blijft? Want ik heb daarvoor geïnformeerd bij mijn verzekeraar omdat ik de M3 eens enkele maanden wou stilzetten, maar die zei dat ik dan in het nieuw systeem taks zou vallen als ik hem opnieuw inschreef.
Link naar reactie
Delen op andere sites



Zeker hiervan? Ivm indien daarvoor al op jouw naam ingeschreven dat je in de oude regeling blijft? Want ik heb daarvoor geïnformeerd bij mijn verzekeraar omdat ik de M3 eens enkele maanden wou stilzetten, maar die zei dat ik dan in het nieuw systeem taks zou vallen als ik hem opnieuw inschreef.

Ah, zo bedoelde ik het niet. Jij moet dan iig geen biv meer betalen maar de jaarlijkse rijtax zou wel eens de nieuwe kunnen zijn, ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2016 om 12:55 zei Jeroen_M5:

Stel, de éénmalige BIV en de jaarlijkse verkeersbelasting worden onbestaande in ons Belgenlandje >> beide nul euro. Laat ons er ook meteen van uitgaan dat de VAA voor bedrijfsauto's afgeschaft wordt. De prijzen van nieuwe en tweedehands auto's blijven echter wel dezelfde. Met welke auto zou je dan (realistisch gezien) rondrijden? / Welke auto zou je bij kopen om af en toe uit te halen voor de fun? Geen gefoefel meer met belastingsvrije lichte vracht of oldtimers. 

De meeste wagens die passeren kosten zonder taksen toch ook al een mooi bedrag ten zuiden van 50k€, dus hoe realistisch die voor de meesten zijn...  Ik stem E90 M3, Audi C5 RS6 of BMW E39 M5. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt.


Ook waar. Hup afschaffen die handel zodat de E92 M3 wat stijgt in waarde [emoji51]
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei vince522:

Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt.

België is nochtans niet zo groot, dus ik denk dat onze buurlanden dat wel voor een deel compenseren. Maar je hebt gelijk. Er zijn wel enkele trucjes die toegepast kunnen worden, zo ben ik al SL500's op CNG tegenkomen en daarop betaal je ook geen taksen. Geen idee hoeveel zo'n installatie kost en of het op alle auto's mogelijk is. 

Edith: http://www.auto55.be/nieuws/26453-leg-cng-in-je-pk-bom-betaal-geen-biv-en-verkeersbelasting-tot-2020 kost dus zo'n 4000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

525d wtf


Waarom niet. :D Verzekering moet ook betaald worden he. En zo'n 6-cilinder zal wss al iets beter rijden dan onze 520d. Natuurlijk zou ik liever een M5 hebben lol, maar da's onbetaalbaar voor mij.


Een C/R129 was ik ook nog vergeten. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel goede investering [emoji6] geld ben je niet kwijt


Da's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. [emoji38]

Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2016 om 13:51 zei ir_fuel:

Corvette C7

@ir_fuel Der heeft er mij eergisteren een full-pull overstoken, mijn ramen stonden open :inlove: wat een geluid :inlove: 

Kar was ingeschreven op BE platen, moedige mens ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Ian:


Da's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. emoji38.png

Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc.

129 nooit gemaakt in gesloten versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei vince522:

Heel dit topic is onrealistisch want was het niet van de BIV en jaarlijkse taks dan waren wagens zoals E9x M3 en consoorten niet zo goedkoop als ze nu zijn op de 2dehands markt.

Er zouden er ook meer verkocht worden als de rijtaks niet zo hoog zou zijn. Dus het aanbod zou dan weer groter worden wat ook de restwaarde zou drukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Challazer:

@ir_fuel Der heeft er mij eergisteren een full-pull overstoken, mijn ramen stonden open :inlove: wat een geluid :inlove: 

Kar was ingeschreven op BE platen, moedige mens ! 

In Oostrozebeke rijdt er 1 rond, een grijze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Ian:


Da's wel waar, maar je moet het eerst hebben voor je het kan uitgeven natuurlijk. emoji38.png

Welke zijn eigenlijk de geliefdere motoren in een 129? En cabrio zal wss ook geliefder zijn dan de gesloten versie, maar gesloten versie heeft dan mss minder gedoe en kans op slecht werkend dak etc.

300-24 en de 500 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid