Ga naar inhoud

Welke auto als er geen BIV/VB zou zijn?


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Timo:

Ook top om te zien dat er hier leden zitten die blijkbaar wel het geld hebben om een AMG/Ferrari te kopen maar het niet doen omdat net die BIV en verkeersbelasting ze nekt. 

Tweede of derde hands he, dat kan iedereen betalen in aankoop :D 

(c30/c36/c43) :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV en VB was hetgene me tegenhield om een hot hatch te kopen in de vorige jaren. Maar als je ziet wat het nu maar kost aan VIB/BV voor een Fiesta ST... Koopje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2016 om 04:57 zei 3000:

BIV en VB was hetgene me tegenhield om een hot hatch te kopen in de vorige jaren. Maar als je ziet wat het nu maar kost aan VIB/BV voor een Fiesta ST... Koopje!

Het nieuwe systeem heeft ook zijn voordelen inderdaad. Ook voor 3 liter diesels bvb.

But still, gewoon afschaffen die rotzooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo zaag anders eens wi.

Het voordeel van geen BIV/BV is dat je enkel km's moet betalen die je rijdt en dat een auto eigenlijk bijna geen geld kost als je er niet mee rijdt. Koop zo'n ferrari als weekendkar, kom er een paar keer mee buiten, klein onderhoudje en weer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Martini Racing said:

Timo zaag anders eens wi.

Het voordeel van geen BIV/BV is dat je enkel km's moet betalen die je rijdt en dat een auto eigenlijk bijna geen geld kost als je er niet mee rijdt. Koop zo'n ferrari als weekendkar, kom er een paar keer mee buiten, klein onderhoudje en weer verkopen.

 

LOL

Ja en dan kan iedereen effe 150-250K aftikken, "tijdelijk"

Ballonkrediet FTW :lolz:

 

Timo heeft gelijk. De vraag ging enkel over het wegvallen van BIV/VB, niet over "wat is je droomauto".

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jeroen_M5:

Het nieuwe systeem heeft ook zijn voordelen inderdaad. Ook voor 3 liter diesels bvb.

But still, gewoon afschaffen die rotzooi.

Da's toch niet zo? De nieuwe BIV (sinds 2015) is toch nadelig voor diesels? 3-liters gaan van een kleine 800 euro jaarlijkse rijtax naar een 1.100 à 1.200, dacht ik. BIV blijft ongeveer gelijk (gemiddeld gezien): karren met minder co²-uitstoot worden iets goedkoper, karren met wat meer co²-uitstoot worden wat duurder om in te schrijven (ik dacht dat het kenterpunt ergens rond de 170 à 180 gram lag).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog de helft over van dat AM-budget dus. Doe mij dan nog maar een jong tweedehands CLS 63 S AMG Shooting Brake erbij. Bedankt!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Jaguar XK(R) van begin 2001-2 zou ik wel willen. Enkel zal het ook wel wat kosten als daar iets aan kapot gaat. 

Ik snap niet, hoe onrealistisch dit topic ook is, dat niemand daar bij stil staat. Wil je dat wel ophoesten/is het dat waard? Als je een rekening krijgt van +2k is niemand blij. En dan mag je nog geld schijten ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei gTa:

Da's toch niet zo? De nieuwe BIV (sinds 2015) is toch nadelig voor diesels? 3-liters gaan van een kleine 800 euro jaarlijkse rijtax naar een 1.100 à 1.200, dacht ik. BIV blijft ongeveer gelijk (gemiddeld gezien): karren met minder co²-uitstoot worden iets goedkoper, karren met wat meer co²-uitstoot worden wat duurder om in te schrijven (ik dacht dat het kenterpunt ergens rond de 170 à 180 gram lag).

Jawel toch? Als je vergelijkt met het oude systeem kost een 330d inschrijven nu maar ongeveer 300 euro aan BIV, vroeger was dat 5000 euro (op basis van vermogen). 

Vanaf wanneer zou dat trouwens 1100 euro worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid