Ga naar inhoud

Welke banden op mijn 1?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ik ben niet echt thuis in het ballonbanden runflat gamma, dus vandaar de vraag.

Het rubber van mijn banden begint barstjes te vertonen

IMG_7596.JPG.jpeg

 

Productiedatum van de banden: week 49 2011.

 

Dus misschien toch maar eens vervangen. De vraag is alleen, door wat?

 

Vereisten:

Runflat

maat 205/55/R16

 

Momenteel Michelin Energy Saver, dus liefst niet slechter dan deze banden :) 

 

Enige suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij wel met ballonbanden(van die maat!) maar runflats, eikes! Nee, geen idee.

Vijf jaar om barstjes te ontwikkelen, dat lijkt me vrij snel.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook afscheid genomen van RFT. De vorige waren van 2010 en ik snapte pas echt hoe slecht ze waren toen ik eind 2015 overstapte op splinternieuwe non-RFT winterbanden die op gebied van grip fenomenaal veel beter waren.

Nu gekozen voor zomerbanden non-RFT en die zijn nog beter.

Verouderen RFT banden slechter dan andere banden? Het was bijna gevaarlijk geworden...

Hoe zijn de ervaringen van @PJH met RFT banden? Hij verslijt er nogal wat per jaar neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, msxx said:

Hier ook afscheid genomen van RFT. De vorige waren van 2010 en ik snapte pas echt hoe slecht ze waren toen ik eind 2015 overstapte op splinternieuwe non-RFT winterbanden die op gebied van grip fenomenaal veel beter waren.

 

Dat heeft toch niks te maken met RFT of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar sets Bridgestones Potenza RFT versleten in die maat.
Sleten vrij snel en reden keihard.
De Dunlops (geen idee van het type) vond ik beter, zowel qua grip als qua comfort. Geen idee hoe snel die sleten.


.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze banden al zo oud zijn en niet op, moet ge niet kijken op sletigheid alvast, en misschien ook niet op sportief karakter. Blijft weggedrag bij normaal gebruik en dat moet toch te doen zijn?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

En een reservewiel in mijne koffer smijten? :) 

 

 

Hoeft niet, ik heb gewoon een herstelkit in de koffer steken. Als je wekelijks je banden op druk zet zie je wel als er een nageltje of ander lek is. Voor die keren dat ik echt ver moet gooi ik een winterwiel in de koffer als er plaats is. En voor moest ik ooit de pech hebben van een klapband of zo te hebben (waarvan ik de kans niet hoog inschat gezien ik mijn banden op druk hou) bel ik wel naar mijn bijstand. Sensoren maken ook van hun oren als de druk te laag wordt. Is mij het gedoe met rft niet waard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen in 225/45 R17.

Bridgestone potenza RE050, stijve sidewall.

Pirelli Pzero, niet zo stijf maar wel meer grip.

Geluidsniveau van deze banden zit ong op zelfde niveau, prijs idem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ir_fuel:

 

Dat heeft toch niks te maken met RFT of niet?

Dat vraag ik mij dus af. Heb nog nooit zo'n sterk verval in grip meegemaakt. Was slechtste bandenset ooit. Twijfelde zeer sterk of ik wel de juiste keuze van wagen gemaakt had. Reed op eieren, voor het minste greep de DTC/ESP in. Gezien zo'n RFT veel stijver is kan ik me voorstellen dat het meer 'leunt' op de compound, net datgene wat veel last heeft van de veroudering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Hoeft niet, ik heb gewoon een herstelkit in de koffer steken. Als je wekelijks je banden op druk zet zie je wel als er een nageltje of ander lek is. Voor die keren dat ik echt ver moet gooi ik een winterwiel in de koffer als er plaats is. En voor moest ik ooit de pech hebben van een klapband of zo te hebben (waarvan ik de kans niet hoog inschat gezien ik mijn banden op druk hou) bel ik wel naar mijn bijstand. Sensoren maken ook van hun oren als de druk te laag wordt. Is mij het gedoe met rft niet waard.

Mijn velgen lekken niet. Ik zie dus niet echt het nut van wekelijks banden op druk te zetten. 

Ik vind het wel interessant dat je afhankelijk van je traject een wiel in je koffer smijt, of met van dat smerig herstelschuim wilt werken, maar dat RFT "een gedoe" is. Dat snap ik totaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Le Capri Mauve said:

Als deze banden al zo oud zijn en niet op, moet ge niet kijken op sletigheid alvast, en misschien ook niet op sportief karakter. Blijft weggedrag bij normaal gebruik en dat moet toch te doen zijn?.

Ik heb die auto een jaar geleden gekocht, tweedehands. Het is niet alsof ik die set van nieuw ben beginnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ir_fuel:

Mijn velgen lekken niet. Ik zie dus niet echt het nut van wekelijks banden op druk te zetten. 

Ik vind het wel interessant dat je afhankelijk van je traject een wiel in je koffer smijt, of met van dat smerig herstelschuim wilt werken, maar dat RFT "een gedoe" is. Dat snap ik totaal niet.

Dus omdat uw velgen nu niet lekken kunnen ze dat volgende maand niet doen, of uw ventiel, of je rijdt in een nageltje en uwen band lost,... Rare logica maar elk zijn idee daarover.

Nu, ik ga hout vasthouden maar heb in 14 jaar autorijden nog maar één keer een lekke band gehad dat ik niet verder kon. Wat zou ik beter af zijn met duurdere banden die slechter rijden? Dan kies ik voor prijs/kwaliteit en neem hetgeen jij als gedoe bestempeld er met de glimlach bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Frekkel said:

Dus omdat uw velgen nu niet lekken kunnen ze dat volgende maand niet doen, of uw ventiel, of je rijdt in een nageltje en uwen band lost,... Rare logica maar elk zijn idee daarover.

Daarvoor heeft een mens TPMS op zijn auto.

 

Quote

Nu, ik ga hout vasthouden maar heb in 14 jaar autorijden nog maar één keer een lekke band gehad dat ik niet verder kon. Wat zou ik beter af zijn met duurdere banden die slechter rijden? Dan kies ik voor prijs/kwaliteit en neem hetgeen jij als gedoe bestempeld er met de glimlach bij.

 

 

Ik al een keer of 4 geloof ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ir_fuel:

En een reservewiel in mijne koffer smijten? :) 

Nu liggen er geen Runflats op ondanks dat hij van een BMW garage komt. "Nokian" maar wel wereld van verschil in grip tov die Goodyears.

Winterbanden zijn wel RFT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid