Ga naar inhoud

Welke banden op mijn 1?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei ir_fuel:

een Potenza S001 moet toch beter zijn dan de RE050A, nee?

Heb die S001 gehad onder een 320d en de RE050A al onder een 118d, de Golf en de S2000.

S001 was wel in 19", maar was op alle gebied beter dan de RE050A ja, stiller, meer grip en toch slijtvaster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, msxx said:

Voor 60 euro zou ik het niet laten. Voor mij scheelde het 60 euro per band.

En dan kon ik nog niet kiezen uit de gewenste band (Michelin Pilot Sport)

60 euro per band zou willen zeggen dat de band meer dan 60% duurder wordt :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Julle said:

Ik heb pas terug Continental sportcontackt 5 laten zetten .
Zeer zwaar tevreden van !
Wel geen RFT , maar een kit met compressor en "schuim" helpt u even goed verder bij een gewone lekke band .
Als de band gescheurd is stade ook met een RFT stil

Mja, ik vind dat zo een loos argument. Bij een gewone lekke band moet je NIKS doen als je RFT hebt. En ik weet niet waar jij rijdt, maar de kans op een scheur in mijn band lijkt me toch pakken kleiner te zijn dan gewoon lek te rijden (en dat zeggen mijn statistieken ook. Ik heb nog geen enkele keer lek gereden waarbij een RFT mij niet zou geholpen hebben).

Hoe scheur je trouwens een band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ir_fuel:

Mja, ik vind dat zo een loos argument. Bij een gewone lekke band moet je NIKS doen als je RFT hebt. En ik weet niet waar jij rijdt, maar de kans op een scheur in mijn band lijkt me toch pakken kleiner te zijn dan gewoon lek te rijden (en dat zeggen mijn statistieken ook. Ik heb nog geen enkele keer lek gereden waarbij een RFT mij niet zou geholpen hebben).

Hoe scheur je trouwens een band?

Een borduur kan al heel veel naar de kloten doen, het zou niet de eerste zijn die daardoor een flank van zijn band extra verluchting geeft  :D
Ik zeg nu niet dat jij een borduurklever bent he ;) .

Een RFT kan iets helpen, maar je kan er natuurlijk ook niet onbeperkt lek mee rondrijden .
Maar je zal toch steeds iets moeten laten doen indien lek gereden , zowel met de kit als met de RFT  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Julle said:

Maar je zal toch steeds iets moeten laten doen indien lek gereden , zowel met de kit als met de RFT  .

 

Ja maar met een RFT sta je niet in panne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

twee keer lek gereden met mijn 1 op RFT's.  Eerste keer tot aan het eerste tankstation kunnen huppelen, tweede keer tot aan de afrit geraakt.  Het vervolg van de rit werd telkens achterop een takelwagen gedaan.

Eerste keer (de auto was nog geen 24h in mijn bezit, en er stonden nog geen 300 km op de teller): op de E17, net na de Kennedytunnel: blok hout die van een vrachtwagen viel, geen mogelijkheid tot ontwijken,  ferme bonk, en een paar kilometer verder ging het lichtje van de bandenspanningscontrole aan.

Tweede keer: op de A19: een stuk metaal afkomstig van de vangrails (die men aan het herstellen was), slingerde op de snelweg (quasi onzichtbaar in de gietende regen) sneed in mijn achterband, en bleef daar ook zitten - ik gebruik het nog steeds als presse-papier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit lek gereden met runflats, wel enkele keren een vijs erin. Slechts één keer in de flank (net naast het loopvlak) en dat wilde de bandenboer niet stoppen. De vijzen in het loopvlak heeft 'ie uitgehaald, wiek erin, monteren, oppompen, klaar.

Gezien de frequentie en toewijding waarmee Renske borduren opzoekt met onze boot, ben ik ergens wel blij dat er runflats op liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ir_fuel:

60 euro per band zou willen zeggen dat de band meer dan 60% duurder wordt :D

 

 

Tjah, adviesprijs volgens de dealer voor een RFT is 450 euro per band...

Volgens de bandenman was het 240 voor de RFT en 180 non-RFT. Gaat over 19" dus logischerwijs andere bedragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor mijn auto ook een setje voor vooraan besteld. Nadeel is levertijd van 5 weken...

Heb een paar blisters op de buitenste 5cm van mijn loopvlak. Michelin primacy RFT. En het is niet dat ik daarmee op circuit heb gereden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Carlito:

Heb een paar blisters op de buitenste 5cm van mijn loopvlak. Michelin primacy RFT. En het is niet dat ik daarmee op circuit heb gereden....

Kan aan de band liggen maar komt ook voor bij lage bandenspanning

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei ir_fuel:

Misschien moet ik direct Cup2 steken? :D

 

Die bestaan trouwens niet in 16". En ik vind RFT op een daily toch een meerwaarde. 

Haha :biggrin: RFT is natuurlijk makkelijk. Maar qua comfort en roadfeedbacke is een RFT toch serieus minder door de harde zijkanten van de band

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd dat elke RFT als beton reed ligt ook al een paar jaar achter ons. Ik rijd nu ook op runflats en je kan die auto hoegenaamd niet oncomfortabel noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei ir_fuel:

De tijd dat elke RFT als beton reed ligt ook al een paar jaar achter ons. Ik rijd nu ook op runflats en je kan die auto hoegenaamd niet oncomfortabel noemen.

Die ervaring had ik niet. Op mijn m135i lagen standaard bridgestone potenza RFT. Slechtste banden die ik ooit heb gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid