Ga naar inhoud

Welke banden op mijn 1?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei ir_fuel:

Daarvoor heeft een mens TPMS op zijn auto.

Die gaven pas melding voorbij 1.8 bar. Toen was er al 0.7 uit. Kun je echt op vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Frekkel said:

Hoeft niet, ik heb gewoon een herstelkit in de koffer steken. Als je wekelijks je banden op druk zet zie je wel als er een nageltje of ander lek is. Voor die keren dat ik echt ver moet gooi ik een winterwiel in de koffer als er plaats is. En voor moest ik ooit de pech hebben van een klapband of zo te hebben (waarvan ik de kans niet hoog inschat gezien ik mijn banden op druk hou) bel ik wel naar mijn bijstand. Sensoren maken ook van hun oren als de druk te laag wordt. Is mij het gedoe met rft niet waard.

Ik had een scheurtje in mijn band. Herstelkit deed niets.. vind het maar rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ir_fuel:

Bridgestone Potenza S001 dan maar?

Daar was ik nu niet meteen fan van.  Keiharde flanken, sletig, wegligging was wel OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama, wat moet ik dan wel steken? :)

 

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bin/rshop.pl?dsco=122&cart_id=15847310.122.23528&sowigan=So&Breite=205&Quer=55&Felge=16&Speed=&Load=&kategorie=1&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&RunFlat=1&m_s=3&suchen=Zoek uw banden&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&weiter=0

 

Ik vat even samen wat in dit topic staat:

Bridgestone S001 --> niet goed

Goodyear Efficient Grip --> niet goed

Pirelli Cinturato --> niet goed

 

 

Wat schiet er dan over:

Bridgestone Turanza: gaat dat dan beter zijn dan een Potenza? Lijkt me sterk.

Continental PremiumContact ?

Goodyear Eagle NCT 5 EMT?

Michelin Primacy ?

 

Of Nokians, Yokohama, Hankook ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, dragonfly said:

Ik heb 1x Falken gehad en nooit meer. Goedkope band ja maar na 40.000km was er nog geen mm rubber weg dus zegt genoeg :P 

Volgens mij zijn de banden onder mijn 1 ook nog altijd de eerste. Productie eind 2011, auto is van 2012 en we zijn 2016.

100k km ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei janvkn:

Ah ja inderdaad. Overgekeken dat dat een "potenza" is ipv een "turanza". 

Blij dat ik niet de enige ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Frekkel:

Dus omdat uw velgen nu niet lekken kunnen ze dat volgende maand niet doen, of uw ventiel, of je rijdt in een nageltje en uwen band lost,... Rare logica maar elk zijn idee daarover.

Nu, ik ga hout vasthouden maar heb in 14 jaar autorijden nog maar één keer een lekke band gehad dat ik niet verder kon. Wat zou ik beter af zijn met duurdere banden die slechter rijden? Dan kies ik voor prijs/kwaliteit en neem hetgeen jij als gedoe bestempeld er met de glimlach bij.

Pas de prijzen vergeleken voor op mijn C300h, scheelde 60 euro voor de 4 banden. (255/30 18 en 225/35 18)

Heb er potenza S001 op laten leggen, geen klagen van. Wel nog maar 1000km mee gebold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Pas de prijzen vergeleken voor op mijn C300h, scheelde 60 euro voor de 4 banden. (255/30 18 en 225/35 18)

Heb er potenza S001 op laten leggen, geen klagen van. Wel nog maar 1000km mee gebold.

Voor 60 euro zou ik het niet laten. Voor mij scheelde het 60 euro per band.

En dan kon ik nog niet kiezen uit de gewenste band (Michelin Pilot Sport)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas terug Continental sportcontackt 5 laten zetten .
Zeer zwaar tevreden van !
Wel geen RFT , maar een kit met compressor en "schuim" helpt u even goed verder bij een gewone lekke band .
Als de band gescheurd is stade ook met een RFT stil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid