Ian 511 Geplaatst: 2 december 2016 Delen Geplaatst: 2 december 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.276 Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 Lauwe? @Ian.Ben er de zondag ook geweest met de jongste dochter. Niet veel soeps, meer tractoren dan auto's, zei mini-moose.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 Lauwe? @Ian.Ben er de zondag ook geweest met de jongste dochter. Niet veel soeps, meer tractoren dan auto's, zei mini-moose.Verzonden vanaf mijn iPad met TapatalkIn Lauwe ja, maar zijn foto's van de Golden Classic in september. [emoji14] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.276 Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 In Lauwe ja, maar zijn foto's van de Golden Classic in september. [emoji14]Ik dacht het.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.224 Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Jammer dat ze dit soort type auto's vandaag de dag niet meer maken. Fijn, onopvallend, klassevol zonder decadent en patserig over te komen. De stoelen alleen al. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.285 Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Lekkere whiplash met die stoelen. Maar ze zien er wel vet uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 57 minuten geleden zei Timo: Jammer dat ze dit soort type auto's vandaag de dag niet meer maken. Fijn, onopvallend, klassevol zonder decadent en patserig over te komen. Ik denk dat je je vergist. Zoiets bestaat, mutatis mutandis, nog altijd. We leven nu gewoon in een tijd waarin er bijna geen privacy meer is, dus "ongezien" rijden met je (ik zeg maar wat) Continental GT is er niet meer bij. "Patserig overkomen" is iets dat geëvolueerd is, in die zin dat je in de 50s en 60s veel minder rijken had (procentueel) én dat er ook veel minder nouveaux riches waren. Zelfs al ben je nu nog altijd eerder van understated karakter en wil je niet opvallen: die (in klassiek en onopvallend livrei gestoken) Continental GT waar je zo graag mee rijdt wordt d'office als "patserig" getypeerd. Dat ligt eerder aan de persoon die oordeelt dan aan het beoordeelde, vrees ik. Een 612 Scaglietti b.v. is een auto die perfect beantwoordt aan wat je zoekt, toch? Tijdloos, zeer klassevol, huuuge en toch onopvallend, ... En vandaag de dag vind ik een (non-AMG) S-klasse coupé, een (niet te Moskovitsj ausgestettete) Continental GT of een Wraith perfect voldoen aan de criteria. 't Zal wel zijn dat ge gezien gaat zijn, sowieso, maar "patserig"? Toch niet d'office? Een klasse lager: een BMW 650i coupé zonder M Pack b.v., dat is toch een redelijk understated luxe-coupé die allerminst opvallend op patserig is? Op de sound na vind ik dat zelfs van een Maserati Granturismo... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.224 Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Aan een 612 dacht ik inderdaad. Maar noem nog eens zoiets? Een S coupe vind ik heel dik en bombastisch ogen. Dat valt op. Kijk naar een E AMG break van begin 2000 en nu. Wereld van verschil, het ene is onopvallend en de andere schreeuwt om aandacht.En met onopvallend bedoel ik de atypische keuze. Maar ik romantiseer het mogelijk. In de jaren 60-80 moest niemand die oude ferrari's hebben die nu voor absurde bedragen verkocht worden dus is zo'n maserati voor die tijd wel opvallend en exclusief. Vroeger (of dat lijkt nu zo) had je veel meer aanbod qua coupes en had je veel meer aparte merken (kan even niet op eentje komen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 12 december 2016 Delen Geplaatst: 12 december 2016 Da's wel waar. Er was een veel groter aanbod aan merken en modellen, in een veel kleiner aantal segmenten. Globalisering heeft ook in de autosector toegeslagen. Met de platformstrategieën en marktniches die ze creëren bij de vleet wordt het aanbod aan "klassieke grote luxecoupés" inderdaad bijzonder klein. Vroeger had elk merk wel zoiets. Nu moet je zoeken om er 5 te vinden die zuiver van dat recept zijn... Naast de 612 zou ik ook een non-M-pack 650i durven noemen (maar dan zit je niet meer in die hoge regionen maar in de "vulgaire grootserie-karren voor gepeupel met net een beetje meer geld dan gemiddeld "). Coupé ten volle, absoluut niet schreeuwend om aandacht. Ik vind zo'n S-klasse coupé trouwens ook wel zoiets, zeker zonder AMG Pack. Maar daar strandt het inderdaad wel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.224 Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 Lancia Flaminia, Volvo P1800, Alfa Romeo Montreal, Ben nog altijd op zoek naar dat ander model. Lijkt op een MB 280SE coupe uit 1970. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.285 Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 De nieuwe E-Klasse Coupé gaat in dat plaatje passen denk ik. Minder dik en bombastisch ogend als zijn grotere broer, de S-Klasse Coupé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 13 december 2016 Delen Geplaatst: 13 december 2016 8 uur geleden zei Timo: Lancia Flaminia, Volvo P1800, Alfa Romeo Montreal, Ben nog altijd op zoek naar dat ander model. Lijkt op een MB 280SE coupe uit 1970. De Montreal was toch (en is nog altijd) een enorm opvallende auto? Toendertijd was dat zelfs bijna shocking! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.224 Geplaatst: 28 december 2016 Delen Geplaatst: 28 december 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.213 Geplaatst: 4 februari 2017 Delen Geplaatst: 4 februari 2017 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iRicky 299 Geplaatst: 5 februari 2017 Delen Geplaatst: 5 februari 2017 Die Levante valt mij toch echt wel tegen. Knappe voorkant en een toch wel zeer saaie achterkant. Ook die bobbel over de achterwielen begrijp ik niet echt.. Hoewel het jammer is dat maserati nu diesels in hun auto's bouwt, begrijp ik het wel. Deze merken hebben alleen existentie als ze grotere productieaantallen halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 5 februari 2017 Delen Geplaatst: 5 februari 2017 Vind je de "bobbel over de achterwielen" bij een 911 ook moeilijk te begrijpen? Of bij de RS6 of RS4? Of bij de E46 M3? Of bij zo denderend veel auto's? Oorspronkelijk had dat allemaal een zekere functie, maar ondertussen is dat 99% styling, vormgeving. Het suggereert kracht, insinueert sensualiteit. Je kan een auto ook gewoon saai rechtdoor tekenen, maar dan ga je terug komen melken dat het een saai rechtdoor design is. Ik vind 'm best knap. Knapper dan de ML en een héél stuk knapper dan de (huidige) X5. Zeker even knap als de (uittredende) Cayenne. En 't is niet dat 'ie zich moet schamen om naast de F-Pace te gaan staan. Over de Q7 zwijg ik met klem, en de nieuwe Q5 mjah dat is ook verzuurde melk die wat omgeroerd is. Maar zelfs mét diesel vrees ik toch wat voor het verhoopte succes. Het aanbod in dat segment is gigantisch, Porsche scoort (begrijpelijk) bijzonder hard met de Macan en Maserati blijft toch lijden onder een imago van mindere betrouwbaarheid en onder een hoger waardeverlies waardoor die auto's voor leaseklanten een stuk minder interessant zijn dan enkele (veel) waardevastere concurrenten. Maserati (en Alfa Romeo) komen ook rijkelijk laat met hun SUV/SAV, maar zo'n 15 jaar ongeveer. Feit is wel dat die twee merken 10 jaar geleden absoluut niet in de mogelijkheid waren om zo'n model te brengen, zeker Alfa Romeo hing toch 't zwaard van Damocles boven het hoofd. Ik hoop dat het iet of wat soelaas brengt voor de beide Italiaanse merken, want het houdt de segmenten waarin ze aantreden tenminste nog wat diverser. Elke keer ook dat ik een Ghibli zie op straat, maakt dat me toch blij (want anders was dat, bij wijze van spreken, wéér een A6, '5 of E geweest ... daar rijden er nu toch echt wel genoeg van). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.594 Geplaatst: 6 februari 2017 Delen Geplaatst: 6 februari 2017 Deze kende ik nog niet maar wat een wagen Doet me wat aan een mix van een Alfa 6C en een DB2 denken. 1949 A6/1500 Coupe http://www.fantasyjunction.com/cars/1949-Maserati-A6/1500 Coupe-1500 c.c. Inline 6-Cylinder?utm_source=1949+Maserati+A6%2F1500+Coupe&utm_campaign=Maserati+A6+1500&utm_medium=email 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 6 februari 2017 Delen Geplaatst: 6 februari 2017 Heeft enkele jaren geleden nog te koop gestaan als ik me niet vergis. Knap ding, fantastische details, maar een DB2 doet me meer vanwege de afmetingen. Ik vind deze ietwat slecht geproportioneerd: te hoog, te lang... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast exTB Geplaatst: 18 april 2017 Delen Geplaatst: 18 april 2017 Italiaan in het donkergroen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pieter 3.268 Geplaatst: 18 april 2017 Delen Geplaatst: 18 april 2017 Mooiste QP van de afgelopen jaren. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.535 Geplaatst: 18 april 2017 Delen Geplaatst: 18 april 2017 Ik wil dat ooit hebben... Gewoon om naar te kijken in de garage en ieder weekend eens te starten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 18 april 2017 Delen Geplaatst: 18 april 2017 Mooiste QP van de afgelopen jaren. Helemaal mee eens! Als ge dit vergelijkt met de huidige is die laatste maar een lelijk eendje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 19 april 2017 Delen Geplaatst: 19 april 2017 'k Vind de vorige ook de mooiste van de 2, maar de huidige is toch ook een knap ding imo. De vorige had vooral qua ICE een 2-tal decennia in te halen, dat is echt eind jaren '90 qua look & feel. En de GTS nu maakt nog altijd een even bonkers geluid als de vorige (allez, net even absurd maar toch ook verdomd luid en ultra-lekker). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast exTB Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.