Ga naar inhoud

Maserati lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Lauwe? @Ian.
Ben er de zondag ook geweest met de jongste dochter. Niet veel soeps, meer tractoren dan auto's, zei mini-moose.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lauwe? @Ian.
Ben er de zondag ook geweest met de jongste dochter. Niet veel soeps, meer tractoren dan auto's, zei mini-moose.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

In Lauwe ja, maar zijn foto's van de Golden Classic in september. [emoji14]
Link naar reactie
Delen op andere sites


In Lauwe ja, maar zijn foto's van de Golden Classic in september. [emoji14]

Ik dacht het.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jammer dat ze dit soort type auto's vandaag de dag niet meer maken. Fijn, onopvallend, klassevol zonder decadent en patserig over te komen.

De stoelen alleen al. :inlove: 

15393030_10154715509413815_1606327366368

15540950_10154715509843815_2538668037767

15325151_10154715510348815_5896954541416

15370190_10154715510188815_8499591944103

15493470_10154715507928815_8606096232248

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Timo:

Jammer dat ze dit soort type auto's vandaag de dag niet meer maken. Fijn, onopvallend, klassevol zonder decadent en patserig over te komen.

Ik denk dat je je vergist. Zoiets bestaat, mutatis mutandis, nog altijd. We leven nu gewoon in een tijd waarin er bijna geen privacy meer is, dus "ongezien" rijden met je (ik zeg maar wat) Continental GT is er niet meer bij.

"Patserig overkomen" is iets dat geëvolueerd is, in die zin dat je in de 50s en 60s veel minder rijken had (procentueel) én dat er ook veel minder nouveaux riches waren. Zelfs al ben je nu nog altijd eerder van understated karakter en wil je niet opvallen: die (in klassiek en onopvallend livrei gestoken) Continental GT waar je zo graag mee rijdt wordt d'office als "patserig" getypeerd. Dat ligt eerder aan de persoon die oordeelt dan aan het beoordeelde, vrees ik.

Een 612 Scaglietti b.v. is een auto die perfect beantwoordt aan wat je zoekt, toch? Tijdloos, zeer klassevol, huuuge en toch onopvallend, ... En vandaag de dag vind ik een (non-AMG) S-klasse coupé, een (niet te Moskovitsj ausgestettete) Continental GT of een Wraith perfect voldoen aan de criteria. 't Zal wel zijn dat ge gezien gaat zijn, sowieso, maar "patserig"? Toch niet d'office? Een klasse lager: een BMW 650i coupé zonder M Pack b.v., dat is toch een redelijk understated luxe-coupé die allerminst opvallend op patserig is? Op de sound na vind ik dat zelfs van een Maserati Granturismo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een 612 dacht ik inderdaad. Maar noem nog eens zoiets? Een S coupe vind ik heel dik en bombastisch ogen. Dat valt op. Kijk naar een E AMG break van begin 2000 en nu. Wereld van verschil, het ene is onopvallend en de andere schreeuwt om aandacht.

En met onopvallend bedoel ik de atypische keuze. Maar ik romantiseer het mogelijk. In de jaren 60-80 moest niemand die oude ferrari's hebben die nu voor absurde bedragen verkocht worden dus is zo'n maserati voor die tijd wel opvallend en exclusief. Vroeger (of dat lijkt nu zo) had je veel meer aanbod qua coupes en had je veel meer aparte merken (kan even niet op eentje komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel waar. Er was een veel groter aanbod aan merken en modellen, in een veel kleiner aantal segmenten. Globalisering heeft ook in de autosector toegeslagen. Met de platformstrategieën en marktniches die ze creëren bij de vleet wordt het aanbod aan "klassieke grote luxecoupés" inderdaad bijzonder klein. Vroeger had elk merk wel zoiets. Nu moet je zoeken om er 5 te vinden die zuiver van dat recept zijn...

Naast de 612 zou ik ook een non-M-pack 650i durven noemen (maar dan zit je niet meer in die hoge regionen maar in de "vulgaire grootserie-karren voor gepeupel met net een beetje meer geld dan gemiddeld :D "). Coupé ten volle, absoluut niet schreeuwend om aandacht. Ik vind zo'n S-klasse coupé trouwens ook wel zoiets, zeker zonder AMG Pack. Maar daar strandt het inderdaad wel... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Timo:

Lancia Flaminia, Volvo P1800, Alfa Romeo Montreal,

Ben nog altijd op zoek naar dat ander model. Lijkt op een MB 280SE coupe uit 1970.

De Montreal was toch (en is nog altijd) een enorm opvallende auto? Toendertijd was dat zelfs bijna shocking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Die Levante valt mij toch echt wel tegen. Knappe voorkant en een toch wel zeer saaie achterkant. Ook die bobbel over de achterwielen begrijp ik niet echt..

Hoewel het jammer is dat maserati nu diesels in hun auto's bouwt, begrijp ik het wel. Deze merken hebben alleen existentie als ze grotere productieaantallen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je de "bobbel over de achterwielen" bij een 911 ook moeilijk te begrijpen? Of bij de RS6 of RS4? Of bij de E46 M3? Of bij zo denderend veel auto's? :D  Oorspronkelijk had dat allemaal een zekere functie, maar ondertussen is dat 99% styling, vormgeving. Het suggereert kracht, insinueert sensualiteit. Je kan een auto ook gewoon saai rechtdoor tekenen, maar dan ga je terug komen melken dat het een saai rechtdoor design is. :D 

Ik vind 'm best knap. Knapper dan de ML en een héél stuk knapper dan de (huidige) X5. Zeker even knap als de (uittredende) Cayenne. En 't is niet dat 'ie zich moet schamen om naast de F-Pace te gaan staan. Over de Q7 zwijg ik met klem, en de nieuwe Q5 mjah dat is ook verzuurde melk die wat omgeroerd is.

Maar zelfs mét diesel vrees ik toch wat voor het verhoopte succes. Het aanbod in dat segment is gigantisch, Porsche scoort (begrijpelijk) bijzonder hard met de Macan en Maserati blijft toch lijden onder een imago van mindere betrouwbaarheid en onder een hoger waardeverlies waardoor die auto's voor leaseklanten een stuk minder interessant zijn dan enkele (veel) waardevastere concurrenten. Maserati (en Alfa Romeo) komen ook rijkelijk laat met hun SUV/SAV, maar zo'n 15 jaar ongeveer. Feit is wel dat die twee merken 10 jaar geleden absoluut niet in de mogelijkheid waren om zo'n model te brengen, zeker Alfa Romeo hing toch 't zwaard van Damocles boven het hoofd. Ik hoop dat het iet of wat soelaas brengt voor de beide Italiaanse merken, want het houdt de segmenten waarin ze aantreden tenminste nog wat diverser. Elke keer ook dat ik een Ghibli zie op straat, maakt dat me toch blij (want anders was dat, bij wijze van spreken, wéér een A6, '5 of E geweest ... daar rijden er nu toch echt wel genoeg van).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kende ik nog niet maar wat een wagen :inlove:  Doet me wat aan een mix van een Alfa 6C en een DB2 denken. :)

1949 A6/1500 Coupe

http://www.fantasyjunction.com/cars/1949-Maserati-A6/1500 Coupe-1500 c.c. Inline 6-Cylinder?utm_source=1949+Maserati+A6%2F1500+Coupe&utm_campaign=Maserati+A6+1500&utm_medium=email

 

128150.jpg

 

 

128149.jpg

 

128126.jpg

 

128135.jpg

 

128141.jpg

 

128118.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft enkele jaren geleden nog te koop gestaan als ik me niet vergis.

Knap ding, fantastische details, maar een DB2 doet me meer vanwege de afmetingen.

Ik vind deze ietwat slecht geproportioneerd: te hoog, te lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Mooiste QP van de afgelopen jaren. :inlove: 
6358551827_b5faf76364_b.jpg5852403314_489be58f6c_b.jpg  
5544050250_6b57626c01_b.jpg  
 


Helemaal mee eens! Als ge dit vergelijkt met de huidige is die laatste maar een lelijk eendje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Vind de vorige ook de mooiste van de 2, maar de huidige is toch ook een knap ding imo. De vorige had vooral qua ICE een 2-tal decennia in te halen, dat is echt eind jaren '90 qua look & feel. En de GTS nu maakt nog altijd een even bonkers geluid als de vorige (allez, net even absurd maar toch ook verdomd luid en ultra-lekker).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid