Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Alsof de gemiddelde Belg weet waarvoor dat monogram zelfs staat :roll:

Dan zal de uitlaat ook niks uitmaken, hé. Exactly the point.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 minuten geleden zei BMWMB:

Dat ze die M daar in het midden gezet hebben, is toch niet meer serieus.

Geplaatst:
6 minutes ago, gTa said:

Dan zal de uitlaat ook niks uitmaken, hé. Exactly the point.

Ik ben nog zo ene van de old school club die vindt dat een uitlaat een beetje in proportie moet staan tot de cilinderinhoud.

Mijne Megane was daar ook zo een mooi voorbeeld van :fp: 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
3 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik ben nog zo ene van de old school club die vindt dat een uitlaat een beetje in proportie moet staan tot de cilinderinhoud.

Vind ik ook!

maar het meneertje dat zijn 520d M-pack koopt, vind dat natuurlijk niet kunnen. BMW dus ook niet.

Geplaatst:
7 minuten geleden zei Geezer:

Dat ze die M daar in het midden gezet hebben, is toch niet meer serieus.

dat is wel de most powerful letter in the world hé !

Geplaatst:

dan heb je nog nooit met een 214d gereden :'D

Geplaatst:
3 minutes ago, Maxime S said:

Vind ik ook!

maar het meneertje dat zijn 520d M-pack koopt, vind dat natuurlijk niet kunnen. BMW dus ook niet.

a2f92d65-c796-459d-82a4-e6b50254b956.jpg

golf4c.jpg

autowpru_volkswagen_golf_r32_281ghjhgjh.

Geplaatst:
8 minutes ago, Maxime S said:

Vind ik ook!

En vroeger werd je uitgelachen als je fake endtips op je uitlaat stak om bv 2 pijpjes aan 1 kant te hebben ipv 1, of, nog erger, dat het 2e pijpje er gewoon naast hing en er zelfs geen uitlaatgassen door gaan. "Auto 5 tuning". Tegenwoordig doen fabrikanten niks anders maar dan mag dat "aja want ze kunnen toch niet anders?"

Echt :fp: Stop eens met diene zever.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
18 hours ago, Phil said:

Bij de BMW 6 doen ze 't wel goed.

Slaap jij:

1. Goed
  2. Slecht

Wanneer men iets negatiefs over BMW zegt?

Geplaatst:

En je zou achterover vallen hoe mensen over zoiets kunnen vallen.

'Gohja meneer, de Audi A4 heeft toch twee uitlaten hoor. En dat was nochtans ook ene met 150 pk' (ik zeg maar iets).

Geplaatst:
Mijne Megane was daar ook zo een mooi voorbeeld van :fp: 

Idem. Zoals BMW het vroeger deed: een dubbele eindtip als ook de middenbuizen dubbel waren, enkele tip bij enkele buis. Maar heel diene uitlaatbuizentroep is nu toch allemaal fake...
Geplaatst:
46 minuten geleden zei Davy_:

Geeuw

Moet nog loskomen he, 67km ODO :P

Geplaatst:
Vind ik ook!

Veel erger dan het type uitlaat (owv die reden) is het feit dat bmw's nu rijden zoals de onkundige smartphonende leasing filerijder wil: niet teveel input, niet te nerveus, comfortabel.
Fuck die uitlaten, da's brol in de marge. Veel erger is dat een bmw nu als een benz rijdt, of nog erger (want benzen klinken tenminste nog leuk als ze ietwat cilinders hebben en rijden uitdagend en speels/bruut als ze het (echte) amg's zijn). Fok dat.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minutes ago, gTa said:

Veel erger dan het type uitlaat (owv die reden) is het feit dat bmw's nu rijden zoals de onkundige smartphonende leasing filerijder wil: niet teveel input, niet te nerveus, comfortabel.
Fuck die uitlaten, da's brol in de marge. Veel erger is dat een bmw nu als een benz rijdt, of nog erger (want benzen klinken tenminste nog leuk als ze ietwat cilinders hebben en rijden uitdagend en speels/bruut als ze het (echte) amg's zijn). Fok dat.

Je kan daar ook uit concluderen dat ze veelzijdiger zijn geworden. Voor de liefhebbers bestaat er nog altijd de optie adaptief/sportief onderstel. Zie de 5 toch nog altijd als een kilometervreter en als je je op een autostrade ten zuide van de taalgrens bevindt, is dat wel een vooruitgang. En dat het Mercedes-equivalent beter hoekt, moet ik toch nog eerst zien en dan geloven. 

Geplaatst:
7 minuten geleden zei gTa:

Eindelijk eens iemand met gezag/historie/verstand van BMW's die dat durft zeggen. Alle BMW's recenter dan F20 die ik reed (OK, zo veel zijn het er niet, F20 in verschillende uitvoeringen, F30, F36, Z4 sdrive2.0i) reden underwhelming voor mij. En niet alleen qua motorisatie, maar ook het rijden zelf. Wat die motorisatie betreft: Hell, wat was een E87 116EDE met die tweeliter nog, een 'leuke' basisdiesel!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 minuten geleden zei gTa:

(want benzen klinken tenminste nog leuk als ze ietwat cilinders hebben en rijden uitdagend en speels/bruut als ze het (echte) amg's zijn). Fok dat.

En ze rammelen. Fok dat ook!!!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En die lease-shletjes zorgen trouwens voor omzet, waardoor het mogelijk wordt voor BMW om niet zo commerciële dingen zoals een M2 in de markt te zetten. Dus zeggen dat BMW het pad volledig kwijt is, gaat toch niet volledig op. 

Geplaatst:

Ik heb recent met de 740e gereden en dat was in mijn optiek zowat de meest slaapverwekkende BMW waar ik al in gereden heb. Nu zoek ik natuurlijk ook heel wat anders in een auto, maar dat was nu typisch een auto waar het BMW DNA verdwenen is. Mijn huidige F20 rijdt veel minder plezant dan mijn E81. Hoewel de E81 34 pk minder in huis had leek deze met momenten zelfs sneller voor mijn gevoel. Het lijkt dus waar te zijj dat moderne BMW's veel te weinig beleving en sensatie bieden (de echte M modellen daar gelaten).

Met de komst van een FWD 1 reeks zal ik dit segment voorgoed vaarwel zeggen.

We hebben de 540i xDrive besteld zonder te rijden, dus ik laat mij verrassen.

Geplaatst:

Dat gaat super rijden, wees maar zeker.

Geplaatst:

0a878be6f7685138b5ea9b9bf5040aa0.png

Een burn-out schijnt met een 540i al goed te gaan haha

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Maxime S:

Misschien dat ik de moderne BMW's nog een beetje te gewoon ben van op mijn vroeger werk... maar ik had de indruk dat @B3noît (en zijn pa) die met me mee waren, een beetje hetzelfde gevoel hadden?

Of zijn we te veel gewoon aan het worden...?  

Klopt, ik zou er de F11 toch niet voor wegdoen omdat het echt revolutionair gewijzigd is... Vind die eigenlijk ook totaal nog niet verouderd eruit zien.
Ik zou hem in ieder geval boven de E break plaatsen, achterkant ben ik echt geen fan van (prijs van lelijkste kont sleept de nieuwe LR discovery echter met glans weg).

Wel tof dat het interieur meer bestuurdersgericht ah worden is, zoals dat bij de E34 aanwezig was.

Maar 520d met 2x x40d/i uitlaten kan ik echt niet begrijpen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid