Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minuten geleden zei ir_fuel:

Ben er nog wat over aan het nadenken geweest. Volgens mij gaat het gewoon niet van een ganse rotonde te driften met een xdrive, tenzij misschien in de sneeuw. Er zit namelijk op geen enkele as een sperdifferentieel. Ik denk dat die auto altijd vrij snel terug recht gaat trekken.

Toet. Done that. Anderhalve rotonde. En halverwege (op 3/4e) al half in paniek waar ik de exit moest pakken wegens toenemende snelheid. Een RWD zonder sper drift ook ronde na ronde na ronde, zolang je maar de hele achterkant ver genoeg buiten de lijn houdt. Te weinig hoek = 't spel verliest de drift door doorspinnend binnenste wiel. Idem bij mijn xDrive: te weinig hoek = echt snel accelererend recht trekken. Genoeg hoek = kont blijft buiten.

Maar 't gaat minder goed, 't voelt niet zo leuk en de kans op brokken (en hun prijs) is des te hoger. So: niet geschikt ervoor, da's zeker dadde.

Geplaatst:
8 minuten geleden zei Lefty:

Nein, nicht einverstanden - hangt er ook van af hoeveel power je ter beschikking hebt. Die audi 80 quattro met 140pk, dat was echt perfecte fun op de openbare weg, die moest je zelf niet eens scandiflicken, ging perfect. Met een RWD met 500PK kan je dan ook meer weinig doen, dat wordt alleen nog maar saaier.

Uiteraard kan je op een vliegveld wat harder gaan, maar dat valt verdomd nauwkeurig te driften, heb je niet extreem veel plaats voor nodig. Had in die tijd ook de mogelijkheid bij een vriend een parcours te driften dat ie rond zijn huis had aangelegd, dat was bij sneeuw gewoon uren aan een stuk plezier, heerlijk!

80 Compi, niet aan gedacht. Da's natuurlijk een (in huidige tijden) ultralichte auto die - ik kan het echt geloven - bijzonder veel fun biedt op sneeuw.

Maar doe eens afstand van dat ding in je redenering, en vergelijk eens worst met cervela. Een 535d RWD vs een 535d xDrive in de sneeuw ... die laatste gaat ge echt niet gelijk uwe Compi lichtvoetig en dartel doorheen openbare wegen driften. Dat gript absurd hard en is boaty ... m'n kop eraf als ge u tussen die 2 niet zekerder voelt (om te spelen, that is) in de RWD.

Enfin: sneeuw = fun, laat ons 't daar over eens zijn.

Geplaatst:
5 minuten geleden zei Lefty:

Moest aan deze held denken :sirkevin:

De drie differentiëlen die in dat ding zitten manueel kunnen sperren per knopdruk, dat helpt natuurlijk wel redelijk goed. :D 

Geplaatst:
21 minutes ago, gTa said:

worst met cervela. 

Enfin: sneeuw = fun, laat ons 't daar over eens zijn.

Eens én nu heb ik honger

Geplaatst:

Met zwei/drei Bier erbij. Uit 't flasselken. Godverdomme, 'k heb het ook zitten. :lolz:

Dringend eens tot bij jou in die Heimat komen bollen met een fles whispy en wat sigaren.

Edit: drei juste getoond, niet azo:

how-to-order-a-beer-like-a-true-german.j

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
28 minuten geleden zei Lefty:

Moest aan deze held denken :sirkevin:

16123502_159069134582885_387836584922395

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Gewoon terug rechtop draaien en weer rijden -> Tonka. :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Think not. Heel den body vervangen omdat dat plooit gelijk een blikken dozeke = ping ping ping.

Edit: Alhoewel, ziet er toch niet zo uit. 't Is natuurlijk geen Defender, zo'n G. Chanceke. Maar 't zal toch geen goedkoop blutske geweest zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De standaard klokken van de G30.

attachment.php?attachmentid=1561489&stc=

attachment.php?attachmentid=1561438&d=14

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zoals ik al zei voor mij een zilvergrijze, met donkerbruin leder, en deze aftermarket velgen.

Vossen VFS2 in het donkergrijs, geschoeid met dikke Michelin PSS banden. Hmm, lekkel. :) 

BMW_M4_VFS2_58e.jpg?width=1600&quality=7

Geplaatst:
9 hours ago, BMWMB said:

Als ik een G30 zou kopen, dan zou het een RWD 540i zijn, met M-sportophanging, en dan aftermarket 20'ers eronder. Als de M-sportophanging niet laag genoeg zou zijn, dan zou ik een schroefkit plaatsen zoals ik nu onder mijn C heb en waarvan ik heel content ben. De power lijkt mij meer dan voldoende (volgens youtube even snel van 0-200 als mijn C450), maar voor het geluid zou ik wel durven kijken voor een andere uitlaat, met kleppenregeling ozdat ik 'af' kan zetten, en zonder dat de originele eindtips worden gewijzigd, zodat het niet zichtbaar is.

Idem

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ja en neen.
"In den tijd" kreeg je, zelfs als je b.v. een eerder basic 520i haalde, een middenklasse berline met veel ruimte en voldoende comfort, maar met een snedige voortrein en een erg levendige achtertrein, een heerlijke zes-in-lijn met veel karakter en een fantastische manuele versnellingsbak. Je kon daar lui mee kerktorenrondjes malen, maar een beetje chauffeur kreeg daar bijzonder veel "echt rijplezier" van terug. En het was geen ding dat je zonder zorgen in de handen van een nitwit mocht steken, want van zodra het nat lag ging die zijdelings of achterwaarts rond een boom.
Dat was toen, in zijn klasse (vergeleken met b.v. de Benz-, Audi-, Opel-, Ford- en Franse concurrentie) echt een duidelijk beter/geestiger sturende en rijdende auto. Het verschil was zelfs groot. Alfa Romeo bouwde toen ook nog net (of al net niet meer) berline die overliepen van 't karakter.
Maar nu? Met alle respect maar rijdt een '5 zoveel anders/beter dan alle concurrentie? Integendeel. De huidige A6 heeft een stuur dat snediger/preciezer is dan de uittredende '5, verdorie (en dat is een FWD of hoogstens een quattro)! De XF heeft een duidelijk levendiger chassis, speelser en toch (minstens) even comfortabel.
Dus ja, op dat vlak zijn ze het vroegere karakter kwijt, ja. Maar ik kan me inbeelden dat jij die "goeie ouwe tijd" nooit meegemaakt hebt. Of ze daarmee "het pad volledig" kwijt zijn? Wel, neen zeker? Want ze verkopen goed. Maar de Freude am Fahren zit er toch niet meer in zoals dat vroeger wél het geval was (vergeleken met de concurrentie).

Heb je het ook over een E28 520i? Want zelfs in het natte moet je al heel lelijk doen om dat scheef te krijgen hoor. Natuurlijk wel met moderne banden...
Geplaatst:
Ik ben van een 7 naar een 5 gegaan, en kan toch zeggen dat de 7 een stuk hoger staat qua comfort, en een BMW 5 een stuk hoger qua dynamiek. Als ik met een 7 rijd, heb ik altijd het gevoel dat deze ontwikkeld is vanop de achterbank, maar bij de 5 vanachter het stuur. 
En qua gadgets voor het rijplezier is er niks wat de 7 heeft wat de 5 niet heeft, integendeel zelfs. Als je zelf wil rijden, dan moet je gewoon voor een 5 gaan.

Ik van een 5 naar een 3 en dat is uiteindelijk net dezelfde uitleg he..
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minutes ago, Davy_ said:

Ik van een 5 naar een 3 en dat is uiteindelijk net dezelfde uitleg he..

Idd. Als je zelf wil rijden, dan moet je gewoon voor een M2 gaan :P 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uur geleden zei Lotuzzz:

Eindelijk eens iemand met gezag/historie/verstand van BMW's die dat durft zeggen. Alle BMW's recenter dan F20 die ik reed (OK, zo veel zijn het er niet, F20 in verschillende uitvoeringen, F30, F36, Z4 sdrive2.0i) reden underwhelming voor mij. En niet alleen qua motorisatie, maar ook het rijden zelf. Wat die motorisatie betreft: Hell, wat was een E87 116EDE met die tweeliter nog, een 'leuke' basisdiesel!

Dat zeg ik ook al jaren! :-)

17 uur geleden zei Tom Bentley:

En die lease-shletjes zorgen trouwens voor omzet, waardoor het mogelijk wordt voor BMW om niet zo commerciële dingen zoals een M2 in de markt te zetten. Dus zeggen dat BMW het pad volledig kwijt is, gaat toch niet volledig op. 

niet zo commerciële M2...? :lolz:
Wat zeg jij toch weer allemaal...!?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

M2 heeft zelfs geen specifieke zetels, dus die prijs wordt zo laag mogelijk gehouden. Denk dat ze het in de verkoop wel goed doen.

Geplaatst:

Zou dit meerverbruik echt zo veel zijn? (BMWMB spreekt van +20%) Ik zit met stevig doorrijden meestal op een 9.5L ongeveer. Ik denk eerder dat hij moeilijker naar echt lage waardes te krijgen is, 6L voor een 3 liter bv.

Geplaatst:
37 minutes ago, Davy_ said:

Zou dit meerverbruik echt zo veel zijn? (BMWMB spreekt van +20%) Ik zit met stevig doorrijden meestal op een 9.5L ongeveer. Ik denk eerder dat hij moeilijker naar echt lage waardes te krijgen is, 6L voor een 3 liter bv.

Zet uw cc op 130 en rij richting Z-FR, moet ongeveer wel lukken dan.

Geplaatst:
20 uur geleden zei Lotuzzz:

Eindelijk eens iemand met gezag/historie/verstand van BMW's die dat durft zeggen. Alle BMW's recenter dan F20 die ik reed (OK, zo veel zijn het er niet, F20 in verschillende uitvoeringen, F30, F36, Z4 sdrive2.0i) reden underwhelming voor mij. En niet alleen qua motorisatie, maar ook het rijden zelf. Wat die motorisatie betreft: Hell, wat was een E87 116EDE met die tweeliter nog, een 'leuke' basisdiesel!

Ik zeg dit ook al jaren, het is imo beginnen "fout" lopen bij de F reeksen. Sindsdien rijdt alles comfy, steriel, wollig (zoals men het hierboven schrijft). In een 5 en 7 stoort me dat nog niet zo heel erg, maar de rest heeft het op de M-modellen na wat verloren :(

Daarom dat ik zo hard een 1M coupe wil. Ik heb zoveel fun gehad aan mijn stomme 116d met M pack, dat dat me echt leuk lijkt. 

Geplaatst:

Een F3x rijdt wel een PAK beter dan een E9x imo.

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Davy_:

Een F3x rijdt wel een PAK beter dan een E9x imo.

Dat zegt iedereen met een F3x.

Geplaatst:

Nee, ik heb ze alletwee gehad.

Geplaatst:

Op m'n E46 vroeger was ik verliefd, ondanks dat het maar een 320ci was, m'n E93 330d die 10x dikker was uiteindelijk deed me veel minder. Met dit model is het weer zoals met m'n E46 vroeger, zelfs de F30 320d.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid