Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 uur geleden zei krikke:

Ah ja, maar wat geven ze dan nog als overname voor die MB? Dan ook 18 k minder dan op een ander?

Uiteraard niet, wat voor onzin zou dat zijn.

Geplaatst:

Ik mag de auto ook zelf proberen te verkopen, maar de klant moet dan kopen via de BMW verdeler.

Geplaatst:
13 uur geleden zei jvc:

Voor in de wagen zou ik echt niet veel geld kunnen geven aan audio zolang er omgevingsgeluiden zijn, het leuke aan hifi zijn de details die je kunt waarnemen in muziek en die ga je in een rijdende auto niet horen. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo'n B&W installatie heb gehoord van BMW, misschien verander ik dan van gedacht :)

Ik wel. De combinatie van autorijden en wat goeie muziek door een goeie installatie...  :inlove:

Geplaatst:
12 uur geleden zei gTa:

Anderzijds: ik denk ook dat Tom Bentley hierboven gelijk heeft. Als je je gewoon instelt op iets, in plaats van jezelf toe te laten continu te twijfelen en te tobben ... dan zijt ge gelukkig met wat ge hebt.

Heel juist !

Maar niet iedereen is zo van karakter. En dan is er nog de druk van de buren, de familieleden, één of ander forum :D,...

Het gras is altijd groener aan de andere kant, maar daar moet het ook gevoed en gesnoeid worden... :)

Geplaatst:
14 uur geleden zei BMWMB:

Er zal toch ook wel een D5 komen.

Ha ja, juste. Even niet aan gedacht. Mmm, D5 :inlove:  Zal wel RWD only zijn vrees ik, er is immers de M550d, over een dik half jaar.

Geplaatst:

Wie heeft er hier nu al een 5 gekocht ondertussen?

Geplaatst:

Ja, dat weten we. Maar van de AM leden?

Geplaatst:

Nog iemand hier die vindt dat het Cognac leder er niet uitziet bij BMW? Normaal gezien zou Cognac leder mijn eerste keus zijn, maar in tegenstelling tot bij Mercedes, vind ik dat echt niet mooi bij BMW. Geen idee of dat altijd zo geweest is of nu gewoon bij de nieuwste generaties.

Geplaatst:
Ja, dat weten we. Maar van de AM leden?

Ik ben AM lid hoor flapoor. [emoji23]

Maar je hebt gelijk, mijn vader natuurlijk niet [emoji5]

Geplaatst:
Op 24-1-2017 om 03:42 zei Davy_:

Zou dit meerverbruik echt zo veel zijn? (BMWMB spreekt van +20%) Ik zit met stevig doorrijden meestal op een 9.5L ongeveer. Ik denk eerder dat hij moeilijker naar echt lage waardes te krijgen is, 6L voor een 3 liter bv.

Mijn pa rijdt vrij kalm en doet 6,5L met een F30 LCI 330d.

Ikzelf doe bij 'stevig doorrijden' 7,5-8L met een E90 LCI 330d. Dusja, volgens mij verbruikt uwe xDrive toch wel 1 à 1,5L per 100km.

Ik heb xDrive nog nooit gemist eigenlijk, maar ik ga er dan ook niet mee op wintersport. 

Geplaatst:
1 uur geleden zei Jeroen_M5:

Ik heb xDrive nog nooit gemist eigenlijk, maar ik ga er dan ook niet mee op wintersport. 

Zelfs op wintersport is dat in de regel niet nodig. De meeste wegen richting skidorpjes zijn vrij breed, goed onderhouden en worden gestrooid en geruimd. Niks waar je met een RWD met goeie winterbanden (en als het erg steil wordt: inderdaad sneeuwkettingen) niet aan kan. Of 't zou moeten zijn dat je ergens aan een chalet moet geraken die een erg steile oprit heeft, of dat je ergens op een openluchtparking hebt geparkeerd en volledig ingesneeuwd geraakt, o.i.d.

Het is wél gemakkelijk. Je kan bepaalde dingen doen die je met een RWD niet gedaan krijgt, zoals je kar op een steiler stuk sneeuwberm omhoog parkeren. Maar 't is echt zoeken naar toepassingen waar zo'n xDrive "nodig/nuttig" is; zeker als je zoals de meesten je kar ergens gewoon parkeert (idealiter ondergronds) en na 1 weekje gewoon weer naar huis rijdt.

Geplaatst:
1 minute ago, gTa said:

Zelfs op wintersport is dat in de regel niet nodig. De meeste wegen richting skidorpjes zijn vrij breed, goed onderhouden en worden gestrooid en geruimd. Niks waar je met een RWD met goeie winterbanden (en als het erg steil wordt: inderdaad sneeuwkettingen) niet aan kan. Of 't zou moeten zijn dat je ergens aan een chalet moet geraken die een erg steile oprit heeft, of dat je ergens op een openluchtparking hebt geparkeerd en volledig ingesneeuwd geraakt, o.i.d.

Het is wél gemakkelijk. Je kan bepaalde dingen doen die je met een RWD niet gedaan krijgt, zoals je kar op een steiler stuk sneeuwberm omhoog parkeren. Maar 't is echt zoeken naar toepassingen waar zo'n xDrive "nodig/nuttig" is; zeker als je zoals de meesten je kar ergens gewoon parkeert (idealiter ondergronds) en na 1 weekje gewoon weer naar huis rijdt.

Ja, allemaal goed en wel, maar het remt wel stukken beter.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Yeah, go and break my balls. :D

Ergens heb je een heel klein beetje gelijk, want die HDC die standaard op xDrives zit is verdomde impressionant. Zorgt mooi voor beperking van de snelheid zonder dat je zelf moet remmen en verdeelt de remkracht zodanig slim/snel over de vier wielen dat geen enkel wiel aan 't slippen gaat en de auto recht blijft. Als je dat zelf met de voet doet, krijg je dat nooit even slim geklaard.
Is nutteloos op hellingen die niet wérkelijk steil zijn, maar zo-eentje (+10%) met sneeuw of ijs bedekt = wel comfy, dan.

Geplaatst:

Zie je, als je er écht gaat over nadenken, heeft het veel voordelen.

Al vermijdt het maar één ongeval, het is z'n geld waard.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minutes ago, ICM said:

Zie je, als je er écht gaat over nadenken, heeft het veel voordelen.

Al vermijdt het maar één ongeval, het is z'n geld waard.

Ik zie de meerwaarde er eigenlijk niet zo zeer van in als ik eerlijk ben. Bij ons was het gewoon zo dat de 540i alleen met xDrive leverbaar is. Wel vind ik het op de een of andere manier toch een veilig idee, wellicht door hetgeen hier al boven beschreven staat.Het is natuurlijk wel leuk dat hij 0,3 tellen sneller naar de 100 km/uur gaat dan een 540i sDrive. Maar ook dat zul je in de praktijk natuurlijk nooit bemerken. 

Geplaatst:
8 minutes ago, iRicky said:

Ik zie de meerwaarde er eigenlijk niet zo zeer van in als ik eerlijk ben. Bij ons was het gewoon zo dat de 540i alleen met xDrive leverbaar is. Wel vind ik het op de een of andere manier toch een veilig idee, wellicht door hetgeen hier al boven beschreven staat.Het is natuurlijk wel leuk dat hij 0,3 tellen sneller naar de 100 km/uur gaat dan een 540i sDrive. Maar ook dat zul je in de praktijk natuurlijk nooit bemerken. 

Ik ook niet, maar gTa moet een open blik houden!

:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:lol:  

't Is mijne pa die z'n verstand moet gebruiken, verdorie! :D 

Geplaatst:
27 minuten geleden zei iRicky:

Toch wel: bij 't sprinten in de regen. 't Is absurd hoe een (zeer) krachtige wagen ervandoor gaat met al die tractie. :inlove:  Maar dat doe je 1 keer, om dat eens meegemaakt te hebben, en dan rijd je weer normaal.

Geplaatst:

Ik denk bij 4wd/AWD toch ook aan ijzel en aan bolle wegen/camber. Als ge begint zijwaarts weg te glijden (richting heel diepe put) en als ge gas geeft wordt het alleen maar erger. Eik. Dan zoekt ge mooi het midden van de bolle weg en komt er een tegenligger af...

Maar goed, ook dan is het bandentype/sneeuwketting nog altijd belangrijker dan 2wd/4wd.

Maar het voordeel bij remmen snap ik niks van. Ik dacht dat alle autos tegenwoordig vol remcorrectiemechanismes zaten.

Geplaatst:

Ik heb daar nochtans tig keer van genoten met mijn 530d xDrive.

Geplaatst:
6 minutes ago, BMWMB said:

Ik heb daar nochtans tig keer van genoten met mijn 530d xDrive.

30 minutes ago, gTa said:

Toch wel: bij 't sprinten in de regen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei iRicky:

Waarom heb je eigenlijk geen 540i sDrive in BE besteld?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid