Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand vanaf wanneer die dakhemel te bestellen is op Een 5?

Productie vanaf juli, tesamen met Individual nappa volleder.
Geplaatst:

De Touring is nu ook officieel voorgesteld

P90244998-highRes.jpg

P90244996-highRes.jpg

P90245009-highRes.jpg

P90245035-highRes.jpg

P90245033-highRes.jpg

Geplaatst:

Is dit hierboven mediterranean blue op de G31 of carbon zwart? Ik kan het niet zo goed zien eigenlijk. 

Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

Productie vanaf juli, tesamen met Individual nappa volleder.

Wel spijtig, een alcantara dakhemel vind ik wel zalig. 

Geplaatst:
18 minuten geleden zei iRicky:

Is dit hierboven mediterranean blue op de G31 of carbon zwart? Ik kan het niet zo goed zien eigenlijk. 

Dat is Mediterranean. Carbonzwart is een heel donker blauw, bij weinig zonlicht bijna zwart. 

Geplaatst:
24 minutes ago, cmon said:

Dat is Mediterranean. Carbonzwart is een heel donker blauw, bij weinig zonlicht bijna zwart. 

Mooie kleur, maar te opvallend voor mijn vader. Hij is inmiddels al 65, dan mag het wel wat ingetogener denk ik. Hij heeft nu bijna 5 jaar met een carbon zwarte gereden en dit vind ik nog steeds de knapste kleur. Saffierzwart is onder bepaalde lichtinvallen echter ook een schitterende kleur. 

Op het salon stond een 4 GC in het mat zilver, dat vind ik zalig. Helaas momenteel nog niet leverbaar op de 5 :(. Is zo'n mat zilveren kleur makkelijk te onderhouden?

Ik zou dat mega dik vinden icm een donkerbruin Individual tartufo interieur en wat M performance addenda :inlove: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je bent nooit te oud voor donkerblauw ;)

Geplaatst:
W220 reed helemaal anders als een F01. G11? en laatste s klasse rijden ook anders. 740e en 500e gereden.
Vorige S heb ik nooit gereden dus kan niet met F01 vergelijken.

Helemaal anders? :blink:

Een Zoë en een Exige rijden "helemaal anders". Een F40 en een Hummer H1, dat is ook "helemaal anders".

Een '7 en een S zijn wel een ander merk dus bediening en zo zijn deels anders, maar qua rijden zijn dat eerder nuanceverschillen. Het zijn alletwee zware, grote, zeer comfortabele luxelimo's. Moesten ze "helemaal anders" rijden waren het geen concurrenten van elkaar.
Geplaatst:
25 minuten geleden zei gTa:

Helemaal anders? :blink:

Een Zoë en een Exige rijden "helemaal anders". Een F40 en een Hummer H1, dat is ook "helemaal anders".

Een '7 en een S zijn wel een ander merk dus bediening en zo zijn deels anders, maar qua rijden zijn dat eerder nuanceverschillen. Het zijn alletwee zware, grote, zeer comfortabele luxelimo's. Moesten ze "helemaal anders" rijden waren het geen concurrenten van elkaar.

Ja bon ik merkte een groot verschil op...

Die S had wel 16'' en die 7 19''.

Geplaatst:
3 uur geleden zei Speedhunter:

Ja bon ik merkte een groot verschil op...

Die S had wel 16'' en die 7 19''.

Mjah, dan ben je bezig met dat wat de politici vandaag de dag ook heel de tijd doen: minimale verschillen, kleine onderscheiden zaken en soms zelfs zuiver subjectieve dingen uiitvergroten als bijzonder grote factuele issues, wereldproblemen zelfs bijna. :D  Gezien jouw job niet helemaal vreemd... ;-)

Ik snap wat je bedoelt: ze rijden niet identiek, er zijn voelbare nuanceverschillen. Sowieso al bij b.v. hybrides, waar de tussenkomst van de elektro-winkel behoorlijk anders kan zijn/aanvoelen. De V8 van de 750i klinkt bijvoorbeeld ook sterk verschillend van die van de S 500. Een Jaguar XJ bijvoorbeeld heeft een veel sterker bekrachtigd stuur dan de '7 maar heeft daarentegen ook een veel directer op stuurbewegingen reagerende vooras. En als je enkel aandacht hebt voor de woohoo-factor dan gaat een S 65 AMG nog niet een béétje anders zijn dan een 725d, inderdaad. Enzovoort.
Maar geef toe: all in all blijven dat zéér sterk gelijkaardiige wagens, hé. Ze zijn groot, ultra-comfortabel, zitten prinsheerlijk, zijn op alle vlakke bijzonder goed geïsoleerd, dempen oneffenheden doorgaans schitterend, hebben een eerder trage reactie op het stuur (gewicht + afstelling), liggen wel zeer solide op de weg (ook aan hoge snelheid), enz. De grootste verschillen in dat segment kan je b.v. vaststellen tussen een VW Phaeton en een Jaguar XJ, en zelfs dát zou ik nog niet "helemaal anders" noemen. Een '7 en een S hebben altijd dichter bij elkaar gelegen dan de Phaeton en de XJ (op misschien de W140 en de E38 na, die lagen toch ook wel behoorlijk ver uiteen).

Enfin, ik noem dat allerminst "helemaal anders". Zoals gezegd: een F40 en een Hummer H1, dat is op elk vlak (= "helemaal") anders, niet te vergelijken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vandaag een exemplaar zien geleverd worden aan Gregoir Jette. 

Toch een stuk mooier dan de f10 imo. Echt prachtig.

M-pakket ziet er wel must-have uit.

IMG_0473.JPGIMG_0474.JPGIMG_0476.JPG

IMG_0477.JPG

Geplaatst:

Mooier, neen.
Anders, een beetje.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Mottige config imo. Zwarte velgen en dan geen shadowline.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 hours ago, BMWMB said:

cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9P

cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9P

David. Ik zou mij toch echt een sedan bestellen. Past beter bij je ook. 

Mijn pa wilt overigens onderstaande velgen hebben als zomervelgen en de 20 inch individual velgen als wintervelg. Ik denk dat die donkergrijze performance velg wel echt knap zal zijn icm zwarte nieren :inlove: 

m_doppelspeiche_669_orbitgrau_1.jpg

Geplaatst:

Ik bestel voorlopig niks, omdat ik niet overtuigd ben.

Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

Ik bestel voorlopig niks, omdat ik niet overtuigd ben.

Wat vindt je van bovenstaande velg? 

Geplaatst:

Ik ben er niet van overtuigd. Is dat mat zwart?

Geplaatst:
5 minutes ago, BMWMB said:

Ik ben er niet van overtuigd. Is dat mat zwart?

Nee orbit grey geloof ik. Lijkt op ferric grey maar met iets meer glans. 

Geplaatst:

Hier een 340i met orbit grey velgen

F6Lmpxv.jpg

Geplaatst:

Ik vind die velgen zo vlak. Waar is de tijd dat een BMW velg een boord had, en nog wat concaaf was. Je weet dat ik ondertussen de weg naar aftermarket ben ingeslagen, en dat zou ik bij deze 5 ook wel durven doen. Er zijn meerdere aftermarket velgen die veel mooier zijn dan die originele.

Geplaatst:
Een idee:
1a2b646e2bb6fe8dd28cba2edeecf489.jpg

ef60d156922681c804c0e9417b8fb218.jpg

Mijn pa is nog net niet zo'n hardcore tuner als jij en ik[emoji23][emoji23]. Ben al fier op hem dat hij wat M performance delen wilt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid