Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand van de BMW-verkopers hier die mij kan zeggen hoe lang de levertijd voor een 520d xDrive bedraagt momenteel? En of de M-Sport launch edition ook voor leaseklanten is?

Geplaatst:

10 weken ongeveer en neen (als je bedoelt fleetklanten met fleetconventie).

Geplaatst:
47 minuten geleden zei Phil:

2017-BMW-5er-G30-M-Sportpaket-Italien-73

Die speakerverlichting. :cry: Voor mij zou het net een reden zijn (naast de prijs, uiteraard) om die dure optie niét te nemen. :sick: Tenzij je dat kan uitschakelen via de iDrive voertuiginstellingen?

Geplaatst:

stof/alcantara zetels :inlove:. Leder ziet er luxueuzer uit, maar stof/alcantara zit toch net iets lekkerder.

Geplaatst:
6 uur geleden zei Phil:

10 weken ongeveer en neen (als je bedoelt fleetklanten met fleetconventie).

Jammer, 't klonk te mooi om waar te zijn. :D

Geplaatst:

Die speakerverlichting, is dat een ideetje van een tjoener ?

:facepalm:

Geplaatst:
Die speakerverlichting, is dat een ideetje van een tjoener ?
:facepalm:

Wat had je anders verwacht in een BMW...

Geplaatst:
14 minutes ago, Ralph said:

Wat had je anders verwacht in een BMW...

Verstuurd met de postduif.

IMG_0428.JPG

Verstuurd zonder postduif.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Een beetje sfeerverlichting heb ik graag, maar dit is er toch los over, zowel bij de MB als bij de BMW...

Geplaatst:

Op foto lijkt het idd veel feller dan het irl is, en je kan idd de kleur en lichtsterkte regelen.

Geplaatst:
13 uur geleden zei Carlito:

Gelukkig valt dat te regelen

Bedoel je dat die kleur nog kan veranderen op het ritme van de muziek ?

:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren voor het eerst kunnen rijden met de G30. Was een loaded 520d Luxury Line. Op zich wel goed dat ik direct kon vergelijken met mijn 20d.

Bedankt @Stancke voor de korte en vriendelijke intro, meer moet dat imo niet zijn. (En de complimenten van mijn madam voor "diene jongen mee zijn schoon ogen" lol )

Wat mij en mijn vrouw onmiddellijk opviel was dat alles gewoon een pak smoother gaat dan bij de mijne. Het schakelen is een pak verbeterd vind ik: de bak doet alles onvoelbaarder, is ferm sneller bij de pinken. Daar waar er bij mij nog een ruw kantje opzit, hebben ze dat er hier afgepolijst. 

Dat hij algemeen stiller is dat merkte ik ook wel, al had ik meer verwacht van de demping van het motorlawaai, als ik las hoe de journalisten daar gewag van maakten. Daar had ik imo wel meer van verwacht. Voor de rest is dit gewoon een uiterst comfortabele stiller, cruiser.

Wat het rijden betreft, gezien zijn gewichtsverlies, daar kan ik vrij kort mee zijn: je voelt dat van meter 1. De wagen voelt een pak lichter, agieler aan, ik zou zelfs durven zeggen 'goedkoper'. Wat bedoel ik daarmee? Je hebt niet meer het gevoel met een zware dure auto op baan te zijn. Bij een F10 heb je imo echt nog wat het gevoel met een "slee" op baan te zijn, hier heb je dat absoluut niet. Dat is imo maar een klein "minpuntje", als ik t al een minpuntje mag noemen. De wagen rijdt wel een pak leuker.
Alleen had ik de indruk dat er iets met dat sturen scheelde. Misschien een van die corrigerende opties, maar het stuur was imo wat overbekrachtigd, of voelde artificieel licht aan. Of is dat een truc van BMW om het geheel ook daardoor lichter te laten aanvoelen? Geen idee.

Het interieur is een pak lichter, jeugdiger geworden. Maar goed komende van een F10 vond ik alles waar ik het verwachtte, weinig schokkends hier. Wat me wel opviel: die comfortstoelen zijn volgens mij gewoon een refabricaat van wat in mijn F11 zit. De zijkant en achterkant is krak hetzelfde, alleen is de aankleding ietsje anders aan de voorkant. Die I-drive voelt ook gewoon zeer vertrouwd aan, alleen de versnellingspook voelde voor mij wat onvertrouwder aan, vraag me niet waarom.

En dan ja: de technologie. Complete waanzin wat hier allemaal opzit. Mijn testwagen had: 360 video, idrive pro met apple car play, remote parking, HUD, elektrische zonneschermen, adaptive CC, ... Twee opties daarvan zou ik zeker nemen: HUD ( omwille van het feit dat je NOG minder door hebt hoe snel je rijdt ) en de adaptive CC.

Bottom line: De nieuwe 5 is weer dat stukje beter geworden. Het is een afgewerktere versie van de vorige generatie, iets wat je in alles voelt en ziet. Je vraagt je af waar ze die vernieuwing blijven halen. Is het genoeg om mij te doen veranderen? Neen. Temeer ik eigenlijk nog zelf niet weet wat ik als volgende zou willen, en het is me te weinig geëvolueerd om me nu al te doen switchen. Wat me wel zou  kunnen doen switchen is een fiscaal voordeel via bvb een 530e. Maar dan ga ik een touring wel missen vrees ik. Neen, het lijkt me allemaal nog niet voor direct.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Afgelopen donderdag in Londen samen met denniske met de nieuwe 540i gereden. Het eerste wat opvalt is de serene rust aan boord. Shmee150 zei het al: het is echt ongelofelijk stil aan boord van de nieuwe 5 serie. Dit heeft wel als gevolg dat je veel te weinig hoort van die lekkere 6 cilinder roffel. Het geluid blijft in mijn optiek te ver op de achtergrond en had voor mijn gevoel wat wat luider mogen zijn. Verder stuurt de auto fantastisch. Uiteraard heb ik de auto maar kort kunnen rijden en aangezien ik aan de andere kant van de weg moest rijden en het stuur rechts zat heb ik mij in het drukke verkeer rond Mayfair nog aardig moeten concentreren [emoji851]

De auto waar we in gereden hebben was een witte 540i M sport met dat nieuwe donkerblauwe interieur. Tevens hebben we een Mediterranean blauwe 530d mogen aanschouwen. Ik zal hieronder wat foto's posten van de betreffende auto's.

Geplaatst:

Hoe voelt de 540i aan qua power? Is 'm een beetje nerveus als je de gaspedaal beroert?

Geplaatst:
Hoe voelt de 540i aan qua power? Is 'm een beetje nerveus als je de gaspedaal beroert?

Nee absoluut niet. Geen nervositeit te bekennen. Eerder een iets vertraagdere reactie dan je mssn zou willen. Ik zal er meer km's mee gedaan moeten hebben alvorens ik het echt goed kan beoordelen.

Geplaatst:
44 minutes ago, iRicky said:

Shmee150 zei het al:

De referentie in zijn klasse :sick:

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Als ik dat hier zo lees ben ik bang dat ik de nieuwe 5 te steriel ga vinden, teveel '7'.

Geplaatst:
14 minuten geleden zei BMWMB:

Als ik dat hier zo lees ben ik bang dat ik de nieuwe 5 te steriel ga vinden, teveel '7'.

Ik denk het net niet eigenlijk, hij voelt een pak lichter snediger aan dan je van ene 5 mag verwachten , puur qua sturen. Voor de rest is ie inderdaad sterieler geworden: nog betere demping (chassis, geluid), vbak, ... 

misschien net daarom dat de pers momenteel zegt dat de beste motorisatie de 530d is. Welke auto ook: een koppel van 620 nm steek je niet weg. En jij bent een koppelman. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
25 minuten geleden zei ir_fuel:

De referentie in zijn klasse :sick:

De man die sloten mclarens verdiend met filmkes ... En zichzelf kroont tot de nieuwe clarkson

Geplaatst:
26 minutes ago, Rabbit said:

De man die sloten mclarens verdiend met filmkes ... 

verdient

En wie dat gelooft gelooft in Sinterklaas

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uur geleden zei Rabbit:

Nagel op de kop, in jouw geval gewoon met je F11 blijven karren en hou ook maar je M3 bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid