Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 uur geleden zei iRicky:

Afgelopen donderdag in Londen samen met denniske met de nieuwe 540i gereden. Het eerste wat opvalt is de serene rust aan boord. Shmee150 zei het al: het is echt ongelofelijk stil aan boord van de nieuwe 5 serie. Dit heeft wel als gevolg dat je veel te weinig hoort van die lekkere 6 cilinder roffel. Het geluid blijft in mijn optiek te ver op de achtergrond en had voor mijn gevoel wat wat luider mogen zijn. Verder stuurt de auto fantastisch. Uiteraard heb ik de auto maar kort kunnen rijden en aangezien ik aan de andere kant van de weg moest rijden en het stuur rechts zat heb ik mij in het drukke verkeer rond Mayfair nog aardig moeten concentreren emoji851.png

De auto waar we in gereden hebben was een witte 540i M sport met dat nieuwe donkerblauwe interieur. Tevens hebben we een Mediterranean blauwe 530d mogen aanschouwen. Ik zal hieronder wat foto's posten van de betreffende auto's.

Foto's van het blauwe interieur?

Geplaatst:
Foto's van het blauwe interieur?

Ik niet. Ik denk dat Dennis die wellicht wel heeft.
Geplaatst:

Die velgen zijn echt afschuwelijk (op foto).

Ziet er echt goedkope brol uit :o 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Vind ze ook niet erg geslaagd.

Doet me denken aan:

BMW%20M3%20E92%20(5).jpg

Van 10 jaar terug.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Maxime S:

Ziet er echt goedkope brol uit :o 

even goedkoop als de achteruitrij camera idd

aangepast door Stabilo Boss
Geplaatst:
Ziet er echt goedkope brol uit [emoji33] 

Eens. Maar in werkelijkheid echt veel knapper dan op de foto.
Geplaatst:
34 minutes ago, iRicky said:

Eens. Maar in werkelijkheid echt veel knapper dan op de foto.

Exact zelfde combo gezien IRL gisteren en het is even lelijk als op foto :) Het geheel oogt een beetje goedkoop door die velgen :unsure:

Geplaatst:
23 uur geleden zei iRicky:

9654d4be824f762775ba275981c21939.jpg

633299a71302cd35d07c3414f0b87cf8.jpg

Kleur gelijkt wat op Spacegrau op 't eerste zicht?

Geplaatst:
Kleur gelijkt wat op Spacegrau op 't eerste zicht?

Ja heeft er zeker wat van weg maar dan met een beetje een blauwe schijn er in..
Geplaatst:

Niet mis maar ook niet wild van. Vrees dat het echt snel tot "launch-kleur" gaat verworden en afgezaagd gaat zijn. Zoals 'ie daar staat (met M Pack, chroom raamomlijsting, half verduisterd glas, die velgen) is dat toch echt niet denderend. :oops: 

Geplaatst:

Op@Phil zijn werkplek stond er een Sophisto met M Pack en een Safirschwarz exemplaar in Luxury-trim. Ik vind die laatste echt véél knapper, het voelt gewoon geslaagder aan als geheel.

Geplaatst:

Agreed. Vind ik bij de '7 ook. Blacked out met M Pack en die open velgen staat dat naar mijn smaak ook veel minder, dan gewoon een normale versie met een vet wiel onder.

Geplaatst:

M-Pack kan mij helemaal niet bekoren op de G30...

Luxery line daarintegen... Saphirschwarz, chrome omlijsting en 19" velg [emoji7]

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 13-2-2017 om 13:37 zei msxx:

Dakkoffers liggen zeker gevoelig?? :D

Eerlijk gezegd vond ik de stijlbreuk E60 naar F10 nogal groot waardoor ik ook daarbij toch een tijdje moest wennen voordat ik hem ging waarderen. Voordeel van de overgang F10 naar G30 zal zijn dat de F10 minder snel verouderd over zal komen

Ik zag overlaatst één op een 7, fok das mottig. En meestal vind ik dakkoffers nog wel vet :P 

Geplaatst:
Ik zag overlaatst één op een 7, fok das mottig. En meestal vind ik dakkoffers nog wel vet [emoji14] 

Een mooie dakkoffer is echt wel knap op een dikke auto. Wel mooier op SUV's en stationwagens dan op sedans vind ik..
Geplaatst:

518d, 518dA, 525d, 525dA, 540d xDrive en M550d xDrive zijn in aantocht.

Geplaatst:

Gisteren kort met 530i en 540i gereden. Ook de rijhulpsystemen kunnen testen, persoonlijk geen fan van.

Deze avond de 520d kunnen meepakken dus een wat deftiger kunnen testen.

Toch wel echt onder de indruk. Geluidscomfort is nog beter dan de F10, maar vooral zithouding en stuurgevoel zijn toch wel een serieuze stap voorwaarts. Maar hetgeen het meest impressionant is is het weggedrag. Auto geeft geen krimp, noch bij vlot vertrekken, noch bij bochten pakken. Beter chassis en minder gewicht zijn zeer duidelijk voelbaar. Er zijn bochten die ik zo snel met een 3 Reeks niet kan/durf nemen. En als je ze met een F10 nam voelde het stuur te vaag. De automaat is ook beter qua sturing, de schakelovergangen zijn nog minder voelbaar dan ervoor.

Er zijn ook een paar puntjes die minder zijn. Het gebrek aan olietemperatuurmeter bv. De bediening van de pinkerhendel en de regensensor zijn ook gewijzigd, lijkt wel wat achteruitgang, maar dat went waarschijnlijk wel. Door de extra functies van de nieuwe iDrive (ID6), touch screen er nog eens bij, maakt het de bediening ook wel iets complexer.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Schakelovergangen minder voelbaar... Ik vond het bij mijn 530d met sportautomaat net leuk dat je die schakelovergangen voelt, want anders is het net een multitronic.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uur geleden zei Phil:

Gisteren kort met 530i en 540i gereden. Ook de rijhulpsystemen kunnen testen, persoonlijk geen fan van.

Deze avond de 520d kunnen meepakken dus een wat deftiger kunnen testen.

Toch wel echt onder de indruk. Geluidscomfort is nog beter dan de F10, maar vooral zithouding en stuurgevoel zijn toch wel een serieuze stap voorwaarts. Maar hetgeen het meest impressionant is is het weggedrag. Auto geeft geen krimp, noch bij vlot vertrekken, noch bij bochten pakken. Beter chassis en minder gewicht zijn zeer duidelijk voelbaar. Er zijn bochten die ik zo snel met een 3 Reeks niet kan/durf nemen. En als je ze met een F10 nam voelde het stuur te vaag. De automaat is ook beter qua sturing, de schakelovergangen zijn nog minder voelbaar dan ervoor.

Er zijn ook een paar puntjes die minder zijn. Het gebrek aan olietemperatuurmeter bv. De bediening van de pinkerhendel en de regensensor zijn ook gewijzigd, lijkt wel wat achteruitgang, maar dat went waarschijnlijk wel. Door de extra functies van de nieuwe iDrive (ID6), touch screen er nog eens bij, maakt het de bediening ook wel iets complexer.

@Lefty

D5 wederom een streepje meer plausibel.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 uur geleden zei BMWMB:

518d, 518dA, 525d, 525dA, 540d xDrive en M550d xDrive zijn in aantocht.

2018.

Geplaatst:
26 minutes ago, Tommie said:

2018.

Toch enkel de 518d, niet?

De rest komt al in juli dacht ik.

Geplaatst:

Welja, ik had het op de 18d. Was wat kort. :)

Ik zit er alvast - fleetgewijs - hard op te wachten.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid