Ga naar inhoud

Alfa Romeo Stelvio


Parsifal

Aanbevolen berichten

mkfyozebjnma.jpg

jg5ywpdbc4v4.jpg

5luysv0biqi0.jpg

r3cyswjb4d94.jpg

 

yd2yfjybfjvq.jpg

 

8ilyucfblv0c.jpg

 

49hy55zbwlz3.jpg

 

dkiyeg5b9qqn.jpg

 

 

Ook Alfa Romeo betreedt het cross-over annex SUV segment. Het model waarmee dit gebeurt, de Stelvio, is met name belangrijk voor de herverovering van de Amerikaanse markt, waar dergelijke auto’s erg in trek zijn. Ook in China denkt Alfa Romeo goed zaken te kunnen doen met de Stelvio.

De Stelvio, vernieuwd naar een lastige bergpas in de Italiaanse Alpen, zal worden gebouwd op het nieuwe Giorgio platform van Fiat Chrysler, dat eveneens onder de Alfa Romeo Giulia is te vinden. De SUV zal gebouwd gaan worden in Cassino (de productiestart is voor de laatste week van november gepland) en arriveert in de loop van volgend jaar in de showrooms. Europa kan in maart op de autosalon van Genève voor het eerst kennismaken met de Stelvio.

Alfa Romeo moet het op de Amerikaanse markt momenteel alleen hebben van de 4C. Die sportwagen heeft de gouden jaren van vroeger niet kunnen doen herleven: in de eerste 10 maanden van dit jaar werden slechts 441 bestellingen genoteerd. De Giulia, maar vooral de Stelvio moet daar verandering in gaan brengen.

Fiat Chrysler heeft 6 miljard dollar geïnvesteerd in het modellenoffensief van Alfa Romeo waarmee de verkopen mondiaal moeten toenemen tot 400.000 auto’s in 2018. De Stelvio vervult bij deze afzetdoelstelling een belangrijke rol.

Reid Bigland, de merkchef van Alfa Romeo, denkt dat de SUV met name vanwege zijn superieure rijeigenschappen klanten kan weglokken bij de Duitse premiummerken. “Iedereen zal verbijsterd zijn over hoe goed de Stelvio rijdt”, zo laat hij in een interview reden. “In de toekomst zal elke Alfa Romeo zich in dit opzicht gaan onderscheiden van de concurrentie”.

De Stelvio wordt in eerste instantie in Europa leverbaar in 3 motorvarianten: als 2.2 JTD diesel met 180 pk, als 2.0T benzine met 280 pk (ook voor de Veloce) en als Quadrifoglio met 510 pk. In de laatste uitvoering kan de Alfa Romeo in 3,9 seconden naar 100 km/u accelereren. De topsnelheid bedraagt 284 km/u. Vierwielaandrijving en een 8-traps automaat zijn altijd standaard. Dit Q4 systeem kan in bepaalde omstandigheden 60 procent van het vermogen en koppel naar de voorwielen sturen.

Het dashboard is grotendeels identiek aan dat van de Giulia, inclusief het aan de onderzijde afgeplatte stuurwiel, de schakelflippers. het infotainment systeem dat geschikt is voor Apple CarPlay plus Android Auto, een 6,5-inch beelscherm (8,0-inch is optioneel) en de DNA knop waarmee het rijkarakter veranderd kan worden (Natural, Dynamic, Advanced; de Quadrifoglio uitvoering heeft ook een Race modus). Alfa Romeo gaat de Stelvio leveren in 13 kleuren. Tegen meerprijs is een geluidsinstallatie van Harman Kardon met 14 speakers verkrijgbaar.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Parsifal:

Gewicht zou trouwens een 200 - 300 kilo lager zijn dan een x3 of q5 

Voor wat ik zie op foto lijkt ze me qua formaat meer een concurrent voor de X1/Q3 eerlijk gezegd ...

mooie auto wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Alexanderr:

Voor wat ik zie op foto lijkt ze me qua formaat meer een concurrent voor de X1/Q3 eerlijk gezegd ...

mooie auto wel!

Denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat een Giulia/Stelvio steeds net wat breder is dan een 3-serie/ X3

maar wel dezelfde lengte waardoor ze compacter lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig ding!

Ziet er (vind ik) allerminst uit als een auto die moet concurreren met X1 en Q3, oogt toch (al zijn foto's op dat vlak soms moeilijk) duidelijk groter en volwassener dan dat? Ik denk zelfs dat je de QV perfect naast de Macan turbo (met performance pack) mag zetten, die is qua binnenruimte ook nog wat kleiner dan de X3 maar oogt en rijdt dynamischer. Lijkt me dat de Stelvio daar perfect bij aansluit, en de Veloce met 280pk perfect bij de Macan met 4-pitter for that matter. (Dat de Porsche, indien goed aangedikt via de optielijst, een betere afwerking en nog iets luxueuzere uitstraling zal hebben is geen verrassing, maar je betaalt er dan ook goed voor.)

QV voor mij als daily/gezinswagen. Perfect. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dit ziet er knap uit.  Was een SUV mijn ding dan zou ik deze zeker in overweging nemen.  Een Giulia, een 4c en een Stelvio, 't zou een garage zijn waarbij ik me gelukkig voel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Salokin:

Nou, dit ziet er knap uit.  Was een SUV mijn ding dan zou ik deze zeker in overweging nemen.  Een Giulia, een 4c en een Stelvio, 't zou een garage zijn waarbij ik me gelukkig voel.

Zou je de Giulia (Quadirofoglio) manueel nemen? Naar verluidt schakelt 'ie niet zo best.

(Maar je schakelt wel nog altijd lekker zelf, natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er op het eerste zicht geslaagd uit.

Wel vind ik hem wat zwaar ogen met die bodykit. De standaard versie zal hopelijk wat eleganter zijn. Een subtiele dakrail zou ook niet misstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto in gezelschap van rondwandelende homo sapiens:

15129075_1656513834646885_73509030437222

Videootje:

Lijkt een brede ketel, stoere postuur. Allerminst een X1/Q3-concurrent toch, @Alexanderr? Ik zie dit zeer sterk als Macan-materiaal, zeg maar. (Niet dat jullie er een auto minder door gaan verkopen, denk ik.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm toch wat overstyled om eerlijk te zijn. De Giulia geraakt nog weg met dat front en ziet er ook algemeen beter uit. Deze is wat te bombastisch. Doe mij maar een Macan S of Turbo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou bij mij af hangen van de prijs, eigenlijk van TCO. Door z'n inruilwaarde lijkt de Porsche een pak voor te hebben, maar during ownership is die wel een pak duurder (3,6-liter vs. 2,9-liter). Klopt wel dat de Macan minder druk gestyled is. Wel kostelijk bazeke: een dik uitgeruste Macan turbo gaat een heel eind over de 100k. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een ander artikel staat idd dat hij eerder naar de X3 en Q5 mikt. en er zou nog een grotere 7zitter (levante) kunnen komen.

maar deze is dus idd een middenklasser.

ben benieuwd om hem in het echt te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik ben hier verliefd op !!! Miljaarde.

Maar 1 ding houdt me tegen om dit te kopen, echt. En dat is de mogelijke kinderziektes van zo een nieuw product. Je weet gewoon dat je prijs gaat hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Macan is ook van die grootte hé. Alleen heeft enkel Porsche op motorisch vlak een concurrent voor de Quadrifoglio.

Er zou nog een grotere SUV *kunnen* komen (beetje dubbel met de Levante dan, vrees ik), net als een kleinere (om te duelleren met kleppers (qua verkoop) als Q3 en X1).
Er komen 12 nieuwe modellen tussen 2015 en 2020. Giulia kennen we al, Stelvio nu ook. Da's 2, tenzij ze de Quadrifoglio telkens als apart model rekenen (lijkt me straf). Een Giulia Sportwagen is officieus al bevestigd en er zijn al spypics. Da's 3.
De Mito mag snel een vervanger krijgen en ook de Giulletta gaat geen 3 jaar meer mee gaan, denk ik. Da's 5.
Nog veel ruimte dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid