Ga naar inhoud

Alfa Romeo Stelvio


Parsifal

Aanbevolen berichten

 Ik ben hier verliefd op !!! Miljaarde.

Maar 1 ding houdt me tegen om dit te kopen, echt. En dat is de mogelijke kinderziektes van zo een nieuw product. Je weet gewoon dat je prijs gaat hebben. 

Schrap "kinder", Alfa's zijn doorgaans hun hele productieleven ziek. :D

Eerlijk? Ik zou als de dood zijn ol zo'n 2.9 V6 met 510 paarden in huis te halen, de eerste 3-4 jaar na lancering. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei gTa:

Schrap "kinder", Alfa's zijn doorgaans hun hele productieleven ziek. :D

Eerlijk? Ik zou als de dood zijn ol zo'n 2.9 V6 met 510 paarden in huis te halen, de eerste 3-4 jaar na lancering. :oops:

Dat is sinds de Giulietta nu echt wel een ferm pak minder hoor...

Qua Betrouwbaarheid zitten ze in een goede middenmoot... Bij een rencente tevredenheidspeiling stond de giulietta bijvoorbeeld in de top-3 https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-giulietta-volgens-fransen-erg-betrouwbaar/

Momenteel 120.000 km met de Giulietta TCT en nog niks van problemen gehad.. Enkel contactslot dat de sleutel niet wou teruggeven. Is meteen onder garantie vervangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag het hopen, en eigenlijk ook niét want daarmee is ook het passionele/speciale/menselijke uit die karren weg. Mito en Giulletta vind ik eigenlijk behoorlijk koud en buh en zelfs bagger rijden, helaas vond ik ook de Giulia underwhelming. Is uiteraard niet het enige merk dat z'n karakter van weleer kwijt is (bmw idem, bv) maar de passie is er echt uit weg sinds ze niet meet cuore sportivo maar meccanica delle emozioni zujn...
Bon, niet zeiken Gilles: er is terug een rwd Alfa!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze ook een nieuwe Brera uitbrengen :inlove:

Minus 450 kg graag, fack wat een logge draak was dat... Nog getwijfeld om een Brera 2.4JTDm te halen, maar testritten (2, waarvan 1 een hele dag) waren om te huilen. :oops:
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei gTa:

Ik mag het hopen, en eigenlijk ook niét want daarmee is ook het passionele/speciale/menselijke uit die karren weg. Mito en Giulletta vind ik eigenlijk behoorlijk koud en buh en zelfs bagger rijden, helaas vond ik ook de Giulia underwhelming. Is uiteraard niet het enige merk dat z'n karakter van weleer kwijt is (bmw idem, bv) maar de passie is er echt uit weg sinds ze niet meet cuore sportivo maar meccanica delle emozioni zujn...
Bon, niet zeiken Gilles: er is terug een rwd Alfa!

 

Heb je gelijk in... In reed een pak liever met m'n 147 dan met de Giulietta... Maar met die 1e stond ik minstens elke maand wel eens in de garage omdat er weer iets naar de kloten gegaan was.

Maar ik rij wel nog steeds liever met een Giulietta dan met een een Golf/A3/Mégane,...

Ik vind trouwens dat een stuitende onbetrouwbaarheid geen onderdeel uitmaakt van een merk z'n "sympathie"... Is ook pas sinds de jaren '70 eigen aan Alfa... In de jaren '60 en '70 stonden ze qua betrouwbaarheid gelijk met hun duitse tegenhangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, gTa said:


Minus 450 kg graag, fack wat een logge draak was dat... Nog getwijfeld om een Brera 2.4JTDm te halen, maar testritten (2, waarvan 1 een hele dag) waren om te huilen. :oops:

Idealiter zou dat ding in top spec niet meer dan 1300kg mogen wegen, RWD en een gewillige atmo V6!

alfa_romeo_brera_03.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Ik mag het hopen, en eigenlijk ook niét want daarmee is ook het passionele/speciale/menselijke uit die karren weg. Mito en Giulletta vind ik eigenlijk behoorlijk koud en buh en zelfs bagger rijden, helaas vond ik ook de Giulia underwhelming. Is uiteraard niet het enige merk dat z'n karakter van weleer kwijt is (bmw idem, bv) maar de passie is er echt uit weg sinds ze niet meet cuore sportivo maar meccanica delle emozioni zujn...
Bon, niet zeiken Gilles: er is terug een rwd Alfa!

 

Voorlopige productplanning:

- 2017: Stelvio + Giulia sportback

- 2018: SUV genre X5/Q7/GLE

- 2019: Giulietta opvolger (momenteel discussie over welk platform gebruikt zal worden. Doorontwikkeling van het huidige of de veel duurdere oplossing om het Giorgio platform in te korten voor een RWD Giulietta waarvan ze niet gaan weten of ze er geld op kunnen verdienen)

Opvolger komt in Hatchback vorm, SUV, Sportbreak en Sedan (USA + China)

- 2020: SUV coupé obv de Stelvio (genre X4) Wat ik persoonlijk raar vind gezien de Stelvio al redelijk coupé achtig is. Daarnaast komt er nog een nieuwe GTV + Spider

Meer info: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/alfa-romeo-nine-new-cars-2021

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei vince522:

Idealiter zou dat ding in top spec niet meer dan 1300kg mogen wegen, RWD en een gewillige atmo V6!

alfa_romeo_brera_03.jpg

Fantastisch mooie auto, vind ik. Binnenin helaas enkel vanaf de "facelift".

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Parsifal:

Ik vind trouwens dat een stuitende onbetrouwbaarheid geen onderdeel uitmaakt van een merk z'n "sympathie"... Is ook pas sinds de jaren '70 eigen aan Alfa... In de jaren '60 en '70 stonden ze qua betrouwbaarheid gelijk met hun duitse tegenhangers.

Nee, klopt, we mogen de oorzaak en het gevolg niet omdraaien. Maar ze zijn toch wel sterk met elkaar verbonden, zeker in de tijden waar wij weet van hebben.

De jaren '60 en '70 waarover je spreekt: toen was een Alfa even duur (of duurder) dan een Mercedes-Benz, toen al een véél duurdere auto (en ook véél beter) dan "al de rest". Alfa en Benz waren toen echt de (grootserie, voor zover dat toen een correcte term was) top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei gTa:

Nee, klopt, we mogen de oorzaak en het gevolg niet omdraaien. Maar ze zijn toch wel sterk met elkaar verbonden, zeker in de tijden waar wij weet van hebben.

De jaren '60 en '70 waarover je spreekt: toen was een Alfa even duur (of duurder) dan een Mercedes-Benz, toen al een véél duurdere auto (en ook véél beter) dan "al de rest". Alfa en Benz waren toen echt de (grootserie, voor zover dat toen een correcte term was) top.

Om maar te zeggen voor verschrikkelijke gevolgen Alfa heeft ondervonden van een Italiaans staatsbedrijf te worden.

Zelfde verhaal met Jaguar tijdens de British Leyland periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Parsifal:

Om maar te zeggen voor verschrikkelijke gevolgen Alfa heeft ondervonden van een Italiaans staatsbedrijf te worden.

Zelfde verhaal met Jaguar tijdens de British Leyland periode.

Alle engelse autos hebben een geschiedenis van slechte kwaliteit. Staatsbedrijf of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Alle engelse autos hebben een geschiedenis van slechte kwaliteit. Staatsbedrijf of niet.

Alle engelse auto's (of zo goed als alle) zijn dan ook een staatsbedrijf geweest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ik vond het wel het knopje niet om het ESP/ASR uit te zetten. :fp: Maar 't betrof toch de leasemodelletjes met 4-pitter diesel, dus no biggie. De petrolhead aansprekende modellen (muv Q) zijn allemaal 4WD en automaat, maar krijgen wél een sper. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei gTa:

Ja. Ik vond het wel het knopje niet om het ESP/ASR uit te zetten. :fp: Maar 't betrof toch de leasemodelletjes met 4-pitter diesel, dus no biggie. De petrolhead aansprekende modellen (muv Q) zijn allemaal 4WD en automaat, maar krijgen wél een sper. :fp:

Als je de optie sper kiest kan je de ESP een standje meegeven welke spelen toelaat. Anders niet..

Een Giulia wil ik binnenkort eens proefrijden :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei gTa:

Nee, klopt, we mogen de oorzaak en het gevolg niet omdraaien. Maar ze zijn toch wel sterk met elkaar verbonden, zeker in de tijden waar wij weet van hebben.

De jaren '60 en '70 waarover je spreekt: toen was een Alfa even duur (of duurder) dan een Mercedes-Benz, toen al een véél duurdere auto (en ook véél beter) dan "al de rest". Alfa en Benz waren toen echt de (grootserie, voor zover dat toen een correcte term was) top.

Ni waar.

Vooroorlogs was Alfa top. Naoorlogs, buiten concepts en speciallekes, steeds de betere middenmotor, gelijk Fiat en Opel.

Benz stond een pak hoger. Af en toe heeft een middenmotor zeker eens geprobeerd, dan denk ik aan de Diplomat's bij mijn merk. Maar Mercedes was alleenheerser.

Om maar te zeggen dat het fout is om Alfa op gelijke hoogte met Mercedes-Benz te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En over de nieuwe Alfa romeo's.

Ze zien er waanzinnig knap uit en dippen in de juiste saus. Maar de kwaliteit en de look en feel komt de aankoopprijs niet tegemoet jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei TCT:

Ni waar.

Vooroorlogs was Alfa top. Naoorlogs, buiten concepts en speciallekes, steeds de betere middenmotor, gelijk Fiat en Opel.

Benz stond een pak hoger. Af en toe heeft een middenmotor zeker eens geprobeerd, dan denk ik aan de Diplomat's bij mijn merk. Maar Mercedes was alleenheerser.

Om maar te zeggen dat het fout is om Alfa op gelijke hoogte met Mercedes-Benz te plaatsen.

G'hebt idd (deels) gelijk, in de 70's was dat al niet meer zo, maar wel zoals je zegt. Ook naoorlogs nog wel, 50's en deels 60's, itt wat je zegt.

Goeie nuancering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei TCT:

Ni waar.

Vooroorlogs was Alfa top. Naoorlogs, buiten concepts en speciallekes, steeds de betere middenmotor, gelijk Fiat en Opel.

Benz stond een pak hoger. Af en toe heeft een middenmotor zeker eens geprobeerd, dan denk ik aan de Diplomat's bij mijn merk. Maar Mercedes was alleenheerser.

Om maar te zeggen dat het fout is om Alfa op gelijke hoogte met Mercedes-Benz te plaatsen.

middenmoter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je iets anders verwacht? :lolz:

Maar toegegeven: Opel was in vervlogen tijden duidelijk een "beter" merk dan waar het vanaf ca. de 80's/90's tot en met nu zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Vicious:

Maar dat Opel daar tussen wordt genoemd, da kannie!

Ge moet eens een Kadett B of C eens in profiel bezien en vergelijken met Alfa modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid