Ga naar inhoud

Alfa Romeo Stelvio

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uur geleden zei gTa:

Graag met ingangsexamen, om stemmen enkel mogelijk te maken als men de Nederlandse spraakkunst en spelling perfect onder de knie heeft. :D 

Enkel als het vergelijkend is en de oproeping wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad!

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

En dát zou dan de reden zijn dat er geen Giulia Sportwagon komt. :wacko:

AWOE voor de Stelvio! AWOE voor de Stelvio!  (het Alfa model :D )

aangepast door Framfy
  • Vind ik leuk 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Vandaag een uurtje met de 2.0 280pk Q4 benzine gereden, denk dat ik hem uit het lijstje van kanshebbers ga schrappen.

+ Snedig onderstel
+ Looks aan de buitenkant
+ Goede automaat (ZF)
+ Zitcomfort
+ Stilte binnenin

- Platte motor zonder koppel, emotieloos
- Heel duur voor wat je krijgt, bijna 60k voor de tweeliter met redelijk wat opties
- Je moet het sportstuur nemen, het standaard stuur is veel te dun
- De optionele schakelpaddles zitten enorm in de weg wanneer je wil pinken, bijzonder storend
- Het interieur komt vrij cheap over, afwerking is nog steeds niet op niveau van de Duitse merken

Zo jammer dat deze niet in zescilinder diesel te krijgen zal zijn, is echt een gat in het motorengamma. De andere minpuntjes zijn met de mantel der liefde te bedekken mits er een potenter koppelrijk blok in zou liggen. Extra jammer gezien ze toch echt wel een capabel chassis hebben ontwikkeld, dat duidelijk meer vermogen aan kan.
De QV zal nog een hele schep duurder zijn, die gaat het sowieso niet worden.

Geplaatst:

Zijn er verschillende stuurwielen verkrijgbaar?

Geplaatst:

gisteren eentje zien rijden, een donkerblauwe. heel mooi als je dat ziet, maar als je de prijzen hier ziet voor een "maar" alfa te zijn (en geen hybride te hebben), denk ik niet hem goed te gaan bekijken/testen.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

156a746aa6819e1cf49099eca14eb8f5.jpg
Een Q4, dan nog wel

Geplaatst:
Vandaag een uurtje met de 2.0 280pk Q4 benzine gereden, denk dat ik hem uit het lijstje van kanshebbers ga schrappen.
+ Snedig onderstel
+ Looks aan de buitenkant
+ Goede automaat (ZF)
+ Zitcomfort
+ Stilte binnenin
- Platte motor zonder koppel, emotieloos
- Heel duur voor wat je krijgt, bijna 60k voor de tweeliter met redelijk wat opties
- Je moet het sportstuur nemen, het standaard stuur is veel te dun
- De optionele schakelpaddles zitten enorm in de weg wanneer je wil pinken, bijzonder storend
- Het interieur komt vrij cheap over, afwerking is nog steeds niet op niveau van de Duitse merken
Zo jammer dat deze niet in zescilinder diesel te krijgen zal zijn, is echt een gat in het motorengamma. De andere minpuntjes zijn met de mantel der liefde te bedekken mits er een potenter koppelrijk blok in zou liggen. Extra jammer gezien ze toch echt wel een capabel chassis hebben ontwikkeld, dat duidelijk meer vermogen aan kan.
De QV zal nog een hele schep duurder zijn, die gaat het sowieso niet worden.

Eigenlijk dezelfde ervaring hiermee.

Ik ben gaan rijden met de 210pk diesel. Voelde al zeker niet aan als 210pk.

De gps was imo ook een groot minpunt. Die kende sommige banen niet en bij de overgang van licht naar donker bevroor het scherm altijd een paar seconden.

Geplaatst:

Het ligt niet zozeer aan gebrek aan koppel, maar wel aan gebrek aan longinhoud. Zelfs al puren ze 300+ pk en dik 500 Nm uit een 2-liter ... dat rijdt nog altijd niet zo 'effortless' en smeuïg als een 3-liter met dezelfde cijfers. Da's meteen ook de reden waarom die downsized 4-pitters in XC90 en X5 e.d. (zelfs mét electromotor die een pak instant koppel erbij poeft) nooit ofte nimmer een evenwaardige aandrijving zijn voor een grotere motor, toch niet inzake loopcultuur, krachtontplooing, sound, karakter, ...  

We lachen soms met Amerikanen, maar met hun "There's no substitute for cubic inches." zaten ze er wel boenk op.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
On 28-7-2017 at 11:00 PM, ex-Mooseman said:

156a746aa6819e1cf49099eca14eb8f5.jpg
Een Q4, dan nog wel

goeie foto!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

gaat niet goed aflopen met Alfa vrees ik :(

Geplaatst:
7 minuten geleden zei binnenmuisarchitekt:

gaat niet goed aflopen met Alfa vrees ik :(

Ik weet het niet. De Giulia doet me toch elke keer omkijken. Daar moet ik toch eens mee gereden hebben. Een 3 reeks is daarmee vergeleken een steriele auto. De presence van de Giulia :inlove:

Geplaatst:
1 uur geleden zei msxx:

Ik weet het niet. De Giulia doet me toch elke keer omkijken. Daar moet ik toch eens mee gereden hebben. Een 3 reeks is daarmee vergeleken een steriele auto. De presence van de Giulia :inlove:

Presence verkoopt geen wagens.

Geplaatst:

idd

het gaat niet over het feit hoe mooi zo'n Giulia wel is.

Het gaat over de prijs en de bouwkwaliteit.

Geplaatst:
2 uur geleden zei msxx:

Zelfs in Italië amper zien rijden... Hier vaker zelfs.

Geplaatst:

Zondag een Stelvio gezien in mijn favo kleurke, rood dus.
Doet mij eigenlijks niks, terwijl ik er in het begin wel fan van was.

24161e4a17775b22cdc50a1a9f63e41b.jpg

Geplaatst:

Je ziet ze langs ons kanten inderdaad meer dan in (zuid) Italië.
De mensen zijn hier niet rijk genoeg om zo een auto (nieuw) te kopen.
Je ziet ook meer Ferraris is België dan in Zuid-Italië.

Geplaatst:
goeie foto!

Excuus.
Het was daar echt hellegat-donker, en het verkeer scheerde vlak langs je gat.
Geplaatst:
Zondag een Stelvio gezien in mijn favo kleurke, rood dus.
Doet mij eigenlijks niks, terwijl ik er in het begin wel fan van was.

24161e4a17775b22cdc50a1a9f63e41b.jpg

Giulia vind ik veel mooier, en doet me telkens om kijken. Ik zie liever de gewone dan de q4
De Stelvio is me te lomp.
Ideaal zou een Giulia Sportwagon zijn.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik blijf de Giulietta van het huidige gamma de knapste Alfa vinden.

Ik vind het ook vreemd dat er nog geen break-variant van de Giulia bestaat. Van de 159 zag je die toch vaker rijden dan de berline.

Geplaatst:

Ben mijn Giulietta al beu gezien.
Verkeerd kleur en motorisatie gekocht.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Precies heel stil hier...

Zie ze nu af en toe en begin hem toch 1 als de mooiere suv's te zien.

Vooral in het grijs komen de lijnen heel mooi uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in