Ga naar inhoud

Lotus Exige 380 Sport

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uur geleden zei wannes:

Koop dat dan gewoon voor erbij he makker ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DIT :D 

Ik denk echt dat het niks voor uw is David, maar ik kan me vergissen he. Spaar voor de eerste keer voor je droom, 991GT3. Dat gaat je ding zijn.

Enfin als Lotus rijder hoop ik dat ik me vergis, maar ik probeer geen blinde merkenliefde te promoten en gewoon mijn eerlijke mening weer te geven. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@BMWMB Voor het kleine beetje dat ik je ken, zou ik je toch écht willen afraden om zo'n Exige V6 (of eender welke Lotus for that matter) te kopen. Dat is écht niet je ding, meen ik toch met enige zekerheid te denken. Wat denk je dat dit meer kan bieden dan je GTS?

• Uitstraling?
  • Een fijn interieur?
  • Leuke sound?
  • Een fijne handbak?
  • Stance?

Allemaal zaken waar je waarde aan hecht en waar je GTS beter op scoort.

Ik wens zo'n Exige 380 allerminst te bashen, ik zou het zelf boven alles non-GT bij Porsche verkiezen. Maar voor jou, écht niet. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Hoe kan iemand nu weten of het voor hem is, zonder het te ervaren? Objectief en nuchter bekijken na testen is de boodschap.

Geplaatst:

Gewoon uit zijn tekst en uitleg

Geplaatst:

Als vervanging voor de M3 zeg ik ja , maar zijne porsche wegdoen om dan in zo een lotus te "kruipen" ... dat zie ik niet gebeuren .

Geplaatst:
6 uur geleden zei Jokke_vlo:

Ik heb nog nooit iemand van de eerste testrit weten "vallen" voor een Exige (ook Wannes niet, noch ikzelf toendertijd) dat is echt ZO een andere beleving, en ZO "puur" dat je die klik nooit direct kan maken, imo. 

Ik alvast wel. Mijn eerste Lotus - een Elise S2 111S weliswaar - ben ik gaan halen in de UK. Ik had nog geen meter met een Lotus gereden, maar was op zoek naar iets wat mijn moto kon vervangen. Het mocht redelijk hardcore zijn. Ik moet wel zeggen dat ik niet op zoek was naar comfort en ik wist wel dat een rammel hier en daar standaard is op een Lotus. Ondertussen ben ik 4 Lotussen verder en ik weet niet welke auto mij hetzelfde rijplezier kan verschaffen voor die prijs.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

56 minuten geleden zei Porker:

@BMWMB Voor het kleine beetje dat ik je ken, zou ik je toch écht willen afraden om zo'n Exige V6 (of eender welke Lotus for that matter) te kopen. Dat is écht niet je ding, meen ik toch met enige zekerheid te denken. Wat denk je dat dit meer kan bieden dan je GTS?

• Uitstraling?
  • Een fijn interieur?
  • Leuke sound?
  • Een fijne handbak?
  • Stance?

Allemaal zaken waar je waarde aan hecht en waar je GTS beter op scoort.

Ik wens zo'n Exige 380 allerminst te bashen, ik zou het zelf boven alles non-GT bij Porsche verkiezen. Maar voor jou, écht niet. 

18 minuten geleden zei wannes:

Als vervanging voor de M3 zeg ik ja , maar zijne porsche wegdoen om dan in zo een lotus te "kruipen" ... dat zie ik niet gebeuren .

Mjah, ik denk ook niet meteen dat 't een match made in heaven is, maar ik laat me altijd graag verrassen. Kijk naar Jokke zelf: in den tijd was hij zo gigantisch hard overtuigd van 4WD en zijn Panamera e.d. ... hadden we hem toen in zijn toenmalig idee bevestigd en niet getriggerd om iets anders te proberen, dan was hij misschien ook nooit z'n huidige weg ingeslagen (of minder snel) en was hij misschien wel een tuned-out black-out Porsche 911 turbo dragracer geworden. :D 

Ik vind het beter om iemand te stimuleren om iets nieuws te proberen, dan iemand in zijn vermoedelijke goesting te bevestigen en vernieuwing af te raden.

Vooral omdat (1) BMWMB toch iemand is die zo snel van auto's wisselt, dus als die Lotus hem niet zint dan doet hij hem weg en haalt zich dan alsnog die GT3, en (2) omdat net zo'n Lotus een auto is waarmee je zo'n frats nog kan uithalen: te vinden tweedehands én waardeverlies quasi nihil (alleen niet zo makkelijk te verkopen).

Geplaatst:
48 minutes ago, PJH said:

Hoe kan iemand nu weten of het voor hem is, zonder het te ervaren? Objectief en nuchter bekijken na testen is de boodschap.

Iemand die een Lotus Exige als comfortabel bestemt is anders ook niet echt objectief hé :) Sommige mensen doen hun trip liever in een 640d dan in een Porsche Boxster omdat die laatste "minder comfortabel" is volgens hen. Ieder zijn meug. Lotus Exige als daily zie ik BMWMB echt niet doen.

Geplaatst:

Huh, gaat dat hier nu plots al over een daily? :blink: Neen toch?

Geplaatst:

Voor mij zou het een weekendkar zijn.

Ik vind de GTS ook een dijk van een auto, maar soms vind ik 'm nog te zwaar, te comfortabel, ja zelfs wat steriel aanvoelen. De E36 is al heel wat spartaanser/puurder, en dat vind ik echt zalig.

Ik ga toch eens met Wannes afspreken om er eens mee te rijden.

Ik verander idd graag van auto, en hoe raar het is, met de GTS heb ik geen hechte band. Als ik eerlijk moet zijn, rijd ik minstens even graag met de 964. Was een 964RS maar niet zo duur...

Geplaatst:
3 uur geleden zei CharlesV:

Iemand die een Lotus Exige als comfortabel bestemt is anders ook niet echt objectief hé :)

Ik vermoed dat je nog nooit Lotus gereden hebt (na bouwjaar 2006)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat is comfort? Stilte aan boord, of een zachte ophanging, of sofa's van stoelen?

Geplaatst:
Ik vermoed dat je nog nooit Lotus gereden hebt (na bouwjaar 2006)

Inderdaad, maar net zoals jij ben ik ook geen referentie voor wat BMWMB als comfort kan aanzien. Ik doe een roadtrip van 2500km in een week met een MX-5 NA, wat dan weer soft is in jouw ogen, al redelijk lastig in mijn ogen, maar word als gek verklaard door mijn familie :D

Just saying, ik kan ook veel verdragen. Ik zeg gewoon dat een Exige mss niet de beste keuze is als je reeds allergisch bent voor wat rammels in je daily. BMWMB is geen jokkevlo.
Geplaatst:

Ja, raadt het hem maar af, zo hou je de boel ook exclusief.

IK HEB HET DOOR

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik was toch ook verkocht na mijn testrit hoor.
Was de bedoeling van eens te gaan kijken naar Lotus want zo een Orange Elise vond ik wel knap. Thierry duwt daar direct de sleutel in mijn handen en zei testritje doen?
En kwas verkocht [emoji3]

Geplaatst:
Iemand die een Lotus Exige als comfortabel bestemt is anders ook niet echt objectief hé 

Ik heb met mijn Elise naar Keulen gereden in 1 stuk.
Nergens geen last van, integendeel zelfs....zalige zetels[emoji7]
En een Exige rijdt niet harder hoor.
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Als ik nu moet vertrekken om naar Venetie te rijden, en ik kan kiezen uit een Exige V6 of een Peugeot 208 om de snelweg mee af te malen, dan zal het de Lotus zijn. Ridecomfort is zalig in stock trim. Hard genoeg qua ophanging, maar omdat er weinig gewicht is, is hij niet springerig. Hobbels worden ook netjes opgevangen.

De zetels zijn super. Ja het zijn racy kuipjes, maar ze bieden heel wat steun, zitten super comfortabel en de zitpositie is perfect.

Nee, er is geen leder op het dashboard, maar als je haar op je ballen hebt overleef je dat wel.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Als ik mag kiezen tussen Exige en GTS om naar CH te bollen, kies ik Exige en daar moet ik niet eens een seconde over twijfelen. Met vering in road settings is dat absoluut niet "hard" imo 

Geplaatst:
2 hours ago, PJH said:

Als ik nu moet vertrekken om naar Venetie te rijden, en ik kan kiezen uit een Exige V6 of een Peugeot 208 om de snelweg mee af te malen, dan zal het de Lotus zijn. Ridecomfort is zalig in stock trim. Hard genoeg qua ophanging, maar omdat er weinig gewicht is, is hij niet springerig. Hobbels worden ook netjes opgevangen.

De zetels zijn super. Ja het zijn racy kuipjes, maar ze bieden heel wat steun, zitten super comfortabel en de zitpositie is perfect.

Nee, er is geen leder op het dashboard, maar als je haar op je ballen hebt overleef je dat wel.

Wat een achterlijke vergelijking is dat. Die Peugeot haalt met moeite 120 km/h ...

En als het is om 1000km snelweg mee te bollen zijn er wel betere keuzes dan een auto waarbij je constant het stuur goed moet vasthouden of bij de minste spoorvorming steek je in de vangrail.

• Vind ik leuk 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in