Ga naar inhoud

Welke auto als Uber chauffeur?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Lol.

Jouw vraag in de openingspost doet me wat denken aan de oefening die ik moest doen voor m'n werk.

Heel veel rijden met een vaste km-vergoeding. Zelf aankopen. Kost zo laag mogelijk oftewel kost relatief laag en nog wat pret beleven.

De V70 in occasie en daarna export, van 90 000 km tot 300 000 km op 4j. Was eigenlijk een schitterende oplossing. Ware het niet van de laatste 3 fakturen in de laatste 3 maand, het was een batje geweest.

Maar er zijn zo nog mogelijkheden. Ik denk dat je eens moet kijken met wat de echte taxi-chauffeurs rondrijden, dat geeft al een goed beeld van een aanvaardbare TCO. Ik denk dan toch automatisch aan een MB E of C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

In België onmogelijk om dat occasioneel te doen idd. Vergeet ook niet dat je in Vlaanderen en Brussel het voertuig dat je ervoor gebruikt NIET privé mag inzetten. Je hebt trouwens ook nog een medisch attest nodig (kostprijs 85 euro).

Vergunning is 682 euro in Brussel, 250 in Wallonië en 250 in Vlaanderen. In Gent en Antwerpen moet je dan nog eens een examen afleggen.

Keuring elke 6 maand a 30 euro per keuring. Geen idee wat de verzekering kost?

Om maar te zeggen: dat gaat hier nooit van de grond geraken.

Of nog: mission accomplished voor (de lobby van) de taximarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Nog zo een goeie in Brussel:

Cataloguswaarde voor 2016 minimaal 31.599€ basisprijs ex btw

WTF :lol: 

Wtf, hoe belachelijk kun je het maken. Staat dat in die link die je had gepost? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei The Swede:

Absurd, wegens torenhoge running costs hier in België; de TCO is dus in another league vergeleken met modellen met kleine, fiscaal gunstige motoren. Zoek maar 'es op wat een Belgische LS600 kost aan tax... Er is een reden waarom je zo'n dingen nooit ziet als taxi in West-Europa. (En de uitzondering bevestigt oerend hard de regel.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Geezer:

Je ziet die auto sowieso nooit in Belgie.

Daar zijn ook heel veel redenen voor. "Belgen zijn badge buyers" is er één van. Maar de Westeuropese gesofisticeerde smaak en de altijd steriele Japanse "het is het nét niet"-heid van die Lexus-limousines matchen niet zo denderend. Nauwelijks of geen personaliseringsmogelijkheden, een vaak eerder duf uiterlijk, abominabel waardebehoud, fiscaal ongunstige motoren, enz. Er zullen wel wat mensen zijn die dat nog overwegen als (interessante) tweedehands, maar als je bijna niémand hebt die daar eerst de nieuwprijs voor wil dokken, tsjah... Logisch ook, uiteindelijk krijg je voor een absurd grote bom duiten iets dat (als je 't kwalijk wil zien) niks méér sex appeal heeft dan een Toyota Avensis XL. Buh. :noparty: 
De vorige GS b.v. was (vond ik) wél een best knappe auto, objectief was daar sowieso al niks over te klagen. Ruim, veilig, vlot, stil, comfortabel, betrouwbaar, ... maar geen kat die dat koopt, langs hier. Britten nemen zoiets nog wel eens, maar in F/B/NL/D/... moet niemand dat. De vorige IS kon eventjes op wat verkoopcijfers rekenen omdat de diesel daarvan bij de leasefirma's nog relatief interessant werd begroot, dus af en toe zag je er wel eens eentje. Maar in globo... gezeik in de marge. Da's voer voor Amerikanen, Lexus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Bompa:

Lol.

Jouw vraag in de openingspost doet me wat denken aan de oefening die ik moest doen voor m'n werk.

Heel veel rijden met een vaste km-vergoeding. Zelf aankopen. Kost zo laag mogelijk oftewel kost relatief laag en nog wat pret beleven.

De V70 in occasie en daarna export, van 90 000 km tot 300 000 km op 4j. Was eigenlijk een schitterende oplossing. Ware het niet van de laatste 3 fakturen in de laatste 3 maand, het was een batje geweest.

Maar er zijn zo nog mogelijkheden. Ik denk dat je eens moet kijken met wat de echte taxi-chauffeurs rondrijden, dat geeft al een goed beeld van een aanvaardbare TCO. Ik denk dan toch automatisch aan een MB E of C.

C-klasse is te klein vanachter en qua koffer voor een taxi-chauffeur. Ik zou een E-klasse, Passat of Superb nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Ice_Ken:

Skoda superb combi 2.0CRDT 190pk DSG6 4motion

maxresdefault.jpg

zilver vanbuiten, zwart leder vanbinnen. Neus laten Xpellen is mss niet slecht. Kost iets van een 40k nieuw.

Ik heb dit weekend in Praag gezeten en daar voor de eerste keer van Uber gebruik gemaakt. Ok, CZ is effectief wel Skoda land, maar daar rijdt 80 procent van de uber mannen met zo een Octavia/Superb. Heel comfortabele wagen, ziet er nog eens goed uit ook,... Zou mijn keuze zijn in dit geval

8 uur geleden zei CAS:

Max 7 jaar oud blijkbaar ipv "2001 or newer". Hoe zit dat nu eigenlijk met uber? Dacht dat dat hier niet mocht door de taxi mannen, of is het met het behalen van je taxi vergunning dan gewoon in orde?

Zelf overlaatst lyft gebruikt, tot mijn grote verbazing kwam er mij een kerel in een nieuwe E63 ophalen. Best dik, maar vraag mij dan wel af of die daar wat aan overhouden. Toen er mij één naar de luchthaven bracht en de rit wat langer duurde eens over het inkomen begonnen. Kerel reed dus parttime en zei dat die een 3500dollar per maand binnen haalde. Had wel wat vragen bij zijn parttime, volgens dat die vertelde werkte die in de week gewoon wat uren voor zijn werk en maakte die dat m zijn dochter naar en van school kon halen. En als er een of ander event was reed die ook continu. 

Wel ik vraag me ook af wat die mannen eraan overhouden. Als je ziet dat we vaak maar 5 euro betaalden om toch kwartier rijden, luchthaven-hotel 360 kronen/13 euro voor een rit van 40 min... Best gek eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei janvkn:

Vrijwillig hele dagen in Brussel rondrijden? Nou dát lijkt me een droomjob! 

NOT

Allez jong, da's toch tof? Heel den tijd auto rijden, uitgescheten worden als ge mis rijdt, met dédain bejegend worden door iedereen die in uwen auto kruipt omdat ge ne verdomde loser van nen taxichauffeur zijt en er nog eens een mager loon voor betaald krijgen ook! Zoals de openingspost stelt: ik ben mijn job als ambtenaar bij stad Gent plots helemaal beu :party: waar kan ik tekenen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast wooter

Ik heb ooit een tijdje taxi gereden. Enige probleem was de lange dagen en dat je 50 keer per dag dezelfde eenrichtingsstraten af reed. Files was minder relevant want buslanen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Twee weken geleden in Portugal een Uber genomen na een wandeling. Om 21u 's avonds opgepikt worden door een Model 3, kerel reed wat Uber na z'n uren. Beter dan in de zetel zitten vertelde hij.

Deed me ook goesting krijgen om dat wat te doen op m'n vrije dag / 's avonds / 's ochtends. Weapon of choice: Wij hebben enkele iX rijden met al redelijke kilometerstanden, die overnameprijzen zullen misschien goed meevallen. Overdag opladen met zonnepanelen, 's avonds rondrijden. Een ruime comfortabele wagen, ideaal voor personenvervoer.

Maar na bovenstaand topique doorgenomen te hebben lijkt het zelfs met een auto van 30k niet realistisch. Luchthavenvervoer is misschien interessanter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat enigszins rendabel? Wat verdien je dan, netto, per uur b.v., of per gereden km?

Ik rijd ook graag voor de lol rond, ook eens een nachtelijke rustige rit, muziekje op ... maar voor de dood dat ik dan iemand anders in m'n auto wil, vooral dan een onbekende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Asserti zei:

Dat is het moeilijke om te berekenen. Ik lees dingen van 20eur per uur netto, wat gene vetten is. 

En da's inclusief vaste en variabele kosten gelinkt aan het voertuig? Of enkel de verdienste minus wat daarop wordt afgedragen aan de overheid (if applicable :D ) en/of het platform?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een oud topic dus even de actuele vereisten voor 2023 eens plaatsen hier. 

https://www.uber.com/be/nl/drive/requirements/vehicle-requirements/

Ze hebben een hele lijst en ook wat specificaties. 

Dus ik denk beter om via Bolt te gaan. Ze hebben niet echt vereisten op hun website

https://bolt.eu/nl-be/driver/

Ik neem vaak Uber of Bolt in het buitenland en daar zie je toch vaak een C-HR of andere Toyota. 

 

Als je de vraag stelt aan Bard krijg je het volgende:

https://bard.google.com/chat/de730f86c114154b

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Is een oud topic dus even de actuele vereisten voor 2023 eens plaatsen hier. 

https://www.uber.com/be/nl/drive/requirements/vehicle-requirements/

Ze hebben een hele lijst en ook wat specificaties. 

Dus ik denk beter om via Bolt te gaan. Ze hebben niet echt vereisten op hun website

https://bolt.eu/nl-be/driver/

Ik neem vaak Uber of Bolt in het buitenland en daar zie je toch vaak een C-HR of andere Toyota. 

 

Als je de vraag stelt aan Bard krijg je het volgende:

https://bard.google.com/chat/de730f86c114154b

T nummerplaat maakt het al minder leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Krikkie zei:

T nummerplaat maakt het al minder leuk.

klopt, maar dat is wel de veiligheid die we in Belgie hebben dat je weet dat dat een echte taxi is, en niet een of andere verkrachter die doet alsof hij taxi chauffeur is.

je kent die meme vermoedelijk wel:

Pin on Laughter Take Me Away!!!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid