Ga naar inhoud

Welke auto als Uber chauffeur?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Een facelift W212 E220d Automaat. Koop je met een redelijke km-stand (150k) voor 15k euro, met een beetje geluk inclusief aftrekbare BTW. Is euro 6 dus je mag nog 4 jaar overal binnen. Gaat nooit kapot. Ik denk dat dat de betrouwbaarste Mercedes is sinds de W124. Op 4 jaar tijd 300k km bijblazen en dan voor de export verkopen voor 5k, wat je op een afschrijving van 10k ofwel 2.5k per jaar brengt.

Case closed. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2016 om 13:45, Carlito zei:

Jong gebruikte F11 520d automaat Touring of E220d met 4 jaar premium garantie.

En dan rijden tot hij die 7 jaar heeft en inruilen 

Premium Selection sluit taxi/ubergebruik uit.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, RRD zei:

Premium Selection sluit taxi/ubergebruik uit.

die weten toch niet dat je dat daarvoor gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

die weten toch niet dat je dat daarvoor gebruikt?

Wel als je dat met T-nummerplaat inschrijft natuurlijk.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jules_W zei:

Wat zijn de voordelen van taxiplaten? Geen VAA en 100% aftrek? 

Taxi’s of voertuigen verhuurd met bestuurder zijn vrijgesteld op voorwaarde dat: het voertuig uitsluitend gebruikt wordt voor taxidiensten de aanvraag tot vrijstelling gestaafd wordt met een door de gemeente goedgekeurde vergunning tot het exploiteren van een taxidienst. De vrijstelling geldt per voertuig tot de einddatum van de geldigheidsperiode van de vergunning (normaliter 5 jaar). Bij elk voertuig dat u inschrijft, moet u opnieuw een vergunning en een vrijstelling aanvragen, zo niet kan de vrijstelling niet worden toegekend. Wenst u na de einddatum van de geldigheidsperiode van de vergunning verder aanspraak te maken op de vrijstelling, dan moet u de vergunning verlengen. Zo niet zal de verkeersbelasting terug verschuldigd zijn vanaf de maand waarin de vergunning afloopt. De BIV blijft verschuldigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2023 om 11:36, Asserti zei:

Dat is het moeilijke om te berekenen. Ik lees dingen van 20eur per uur netto, wat gene vetten is. 

Als bij-jobke noem ik dat toch helemaal niet slecht. Weet je hoeveel een flexi-job medewerker netto per uur heeft? -> 11,81 euro / uur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je in België niet gewoon met je eigen auto taxi mag spelen na je uren.

Je moet trouwens eens aan je verzekeraar vragen welke impact dat heeft op je premie :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

Taxi’s of voertuigen verhuurd met bestuurder zijn vrijgesteld op voorwaarde dat: het voertuig uitsluitend gebruikt wordt voor taxidiensten 

Als ik rond mij kijk heb ik de indruk dat hier niet op gecontroleerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Super95 zei:

Als ik rond mij kijk heb ik de indruk dat hier niet op gecontroleerd wordt.

pakkans zal, zoals meestal in belgie, weer heel klein zijn of ze geven aandacht aan de verkeerde dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Super95 zei:

Als ik rond mij kijk heb ik de indruk dat hier niet op gecontroleerd wordt.

idd, hier rijden er zo verschillende A6'en of E-klasses rond met een T-plaat en voor de rest niets. En toevallig allemaal anders gekleurden. :D

Mannen komen hun kinderen afzetten aan school via de busbaan, want taxi's mogen dat gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Challazer zei:

T-Plaat kan ook zijn verhuring van wagen met chauffeur, niet specifiek taxi. 

Inderdaad, zo een plaat kom je ook tegen op bestelwagens, limo's, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Super95 zei:

Als ik rond mij kijk heb ik de indruk dat hier niet op gecontroleerd wordt.

We zetten er op in, maar 't is eerder een marginaal fenomeen (in so many ways :D ) en die mannen zijn wel zo slim dat ze altijd met 2 in de auto zitten, dus als je ze uit 't verkeer haalt is 't altijd hunne maat die op dat moment de betalende passagier is.

Maar ik zie ook geregeld T-L...'s rondrijden hier in Gent met maar één inzittende. Wat eigenlijk niet mag. (Al heb ik geen idee hoe de wetgever dan staat tegenover "ik rijd naar mijn klant om hem op te pikken").

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

We zetten er op in, maar 't is eerder een marginaal fenomeen (in so many ways :D ) en die mannen zijn wel zo slim dat ze altijd met 2 in de auto zitten, dus als je ze uit 't verkeer haalt is 't altijd hunne maat die op dat moment de betalende passagier is.

Maar ik zie ook geregeld T-L...'s rondrijden hier in Gent met maar één inzittende. Wat eigenlijk niet mag. (Al heb ik geen idee hoe de wetgever dan staat tegenover "ik rijd naar mijn klant om hem op te pikken").

eigenlijk zouden gewone taxi's ook een log moeten bijhouden zoals Uber en Bolt. Die kan je enkel via de app boeken.

Een gewone taxi kan je gewoon op een bepaald punt pakken en cash betalen. 

Maar zo een T-L is volgens mij altijd op afspraak, die staan nergens aan een station of zo te wachten. Maar gebrek aan personeel zeker om het allemaal te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2023 om 11:30, Asserti zei:

Wij hebben enkele iX rijden met al redelijke kilometerstanden, die overnameprijzen zullen misschien goed meevallen. Overdag opladen met zonnepanelen, 's avonds rondrijden. Een ruime comfortabele wagen, ideaal voor personenvervoer.

De goedkoopste in premium zie ik nu aan 66k, denk dat je heel veel zal mogen rondrijden eer je dat terug verdient. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/10/2023 om 14:11, Jules_W zei:

Wat zijn de voordelen van taxiplaten? Geen VAA en 100% aftrek? 

Je mag op busbanen en door bepaalde knips rijden in enkele steden waar circulatieplannen ingevoerd werden. Als de kost meevalt kan je het eigenlijk ook bekijken als een taks om op bepaalde plekken sneller te geraken. Dat doet me dan meteen aan dit verhaal denken: https://officechai.com/stories/ryanair-ceo-taxi/

Ik heb dit eens bekeken, maar blijkbaar nemen ze je in Vlaanderen dan op in een openbare spreadsheet met (bedrijfs)naam, adres, en kenteken. Laat het dan maar zo...

https://assets.vlaanderen.be/raw/upload/v1696341246/Vergunningen_IBP_september_2023_v4vcez.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

We zetten er op in, maar 't is eerder een marginaal fenomeen (in so many ways :D ) en die mannen zijn wel zo slim dat ze altijd met 2 in de auto zitten, dus als je ze uit 't verkeer haalt is 't altijd hunne maat die op dat moment de betalende passagier is.

Maar ik zie ook geregeld T-L...'s rondrijden hier in Gent met maar één inzittende. Wat eigenlijk niet mag. (Al heb ik geen idee hoe de wetgever dan staat tegenover "ik rijd naar mijn klant om hem op te pikken").

Dat valt inderdaad wel creatief op te lossen: https://mynorthwest.com/547946/driver-uses-doll-in-carpool-lane-i5/

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Goesting said:

Ik heb dit eens bekeken, maar blijkbaar nemen ze je in Vlaanderen dan op in een openbare spreadsheet met (bedrijfs)naam, adres, en kenteken. Laat het dan maar zo...

https://assets.vlaanderen.be/raw/upload/v1696341246/Vergunningen_IBP_september_2023_v4vcez.xlsx

Je kan ook een BVBA oprichten. Dan sta je ook in openbare documenten met (bedrijfs)naam en adres. 

Op zich weinig verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Goesting zei:

Je mag op busbanen en door bepaalde knips rijden in enkele steden waar circulatieplannen ingevoerd werden. Als de kost meevalt kan je het eigenlijk ook bekijken als een taks om op bepaalde plekken sneller te geraken. Dat doet me dan meteen aan dit verhaal denken: https://officechai.com/stories/ryanair-ceo-taxi/

Ik heb dit eens bekeken, maar blijkbaar nemen ze je in Vlaanderen dan op in een openbare spreadsheet met (bedrijfs)naam, adres, en kenteken. Laat het dan maar zo...

https://assets.vlaanderen.be/raw/upload/v1696341246/Vergunningen_IBP_september_2023_v4vcez.xlsx

Kan je beter een ambulance als taxi nemen, zoals in Rusland

Inwoners van Moskou ergeren zich er gek aan: zakenmannen en rijke Russen die met zwaailichten op de auto de verkeersregels aan hun laars lappen. Maar de nieuwste trend is helemaal bizar. Ga gewoon per ambulance.

 

Lastig probleem

De zwaailichten zijn een groot probleem in de grote steden. Bekeuringen worden er nauwelijks gegeven, want het zijn met name hoogwaardigheidsbekleders die het zwaailicht gebruiken zonder noodzaak.

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/3112321/moskou-ambulance-als-dure-taxi

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid