flupke73 10.963 Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 pertinente teleurstelling schilderwerken 1 Quote
X5. 508 Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 https://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-porsche-911-gt3 1 Quote
X5. 508 Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Saffron Yellow metallic, zo mogen ze hem afzetten, met platinum velgen. Pffff 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 21 hours ago, X5. said: https://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-porsche-911-gt3 Miljaar dat geluid die laatste 500t/min. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Inderdaad zalig. Kippenvel. Maar, dit wil je dus altijd opzoeken, en dat is moordend voor je rijbewijs op de openbare weg. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 17 hours ago, BMWMB said: Inderdaad zalig. Kippenvel. Maar, dit wil je dus altijd opzoeken, en dat is moordend voor je rijbewijs op de openbare weg. Dan zet je dat ding toch op circuit? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 19 uur geleden zei BMWMB: Inderdaad zalig. Kippenvel. Maar, dit wil je dus altijd opzoeken, en dat is moordend voor je rijbewijs op de openbare weg. Elke 911 is dat, zeker de krachtigste modellen en hoe minder oordeelkundig de chauffeur daar mee omspringt, hoe erger dat wordt. Hoger lees ik dat je de GT3 op dat vlak gevaarlijker inschat dan een turbo? M.i. bekijk je het te eng en te theoretisch. In de lagere versnellingen kan je die rode zone perfect bereiken, zonder dat je méér risico loopt voor je rijbewijs dan wanneer je met een 911 turbo (S) rondrijdt en daar stevig van de voorhanden zijnde power gebruik maakt. Met die laatste zit je ook in no time aan illegale snelheden (het koppel en vermogen in 'lage' toeren is zo absurd dat je daar met een paar tellen volgas in gelijk welke versnelling meteen mee in rijbewijsonvriendelijke zones zit te peren), vermoedelijk nog veel sneller dan met een atmo 4.0. Het klopt wel dat je daarvoor in de turbo de rode zone niet moet opzoeken, maar dat ding is nóg zo veel sneller dat je de facto minstens overal even snel, of nog sneller, rijdt. De turbo is ook minder visceraal in z'n beleving en sound binnenin, waardoor je op dat vlak ook minder 'rem' ervaart in je (ongebreideld of ongecontroleerd?) enthousiasme, dan bij een GT3. En tenslotte ga je er in redenering precies van uit dat een GT3 niet echt te genieten valt als je niét in die laatste tpm zit te jakkeren, wat m.i. je reinste onzin is. Ofwel geef je daarbij impliciet toe dat je jezelf niet bijzonder goed onder controle hebt ... maar ik hoop dat iedereen die zo'n auto koopt zichzelf alvast wat beter in de hand heeft dan zoals jij lijkt aan te geven. Oók op circuit... Ik heb niet de budgetten om met dergelijk speelgoed met 4 wielen te spelen, maar wél bij de tweewielers en daar is de redenering net dezelfde. Het is niet omdat mijn moto z'n volle 173pk en werkelijk hallucinante acceleraties (incl. bijpassende soundtrack) pas neerzet bij 10.000tpm dat ik daar hele dagen meet aan 10k+ mee rijd. Bien au contraire... (gelukkig, ook). Hierboven lees ik nog reacties op je redenering. Wel: ik denk daar dus hetzelfde van: der klopt niet veel van. Edit: trouwens, als je de review (nr.2) van tsipras leest hierboven, hoor je 'm zeggen dat de manuele bak op dat vlak óók de betere is. De hallucinante laatste tpm van die motor blijven veel specialer door de manuele bak, omdat de PDK het té makkelijk maakt om daar continu in die toptoeren te zitten flipperen. Met een manuele bak ervaar je bovendien ook meer & beter het brio van die motor in het middengebied, zodat je leert/ervaart dat het ook absoluut niet nodig is om daar continu mee in z'n hoogste toeren te zitten. Integendeel: ook in 't middengebied is hij briljant. 4 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 15 hours ago, gTa said: Elke 911 is dat, zeker de krachtigste modellen en hoe minder oordeelkundig de chauffeur daar mee omspringt, hoe erger dat wordt. Hoger lees ik dat je de GT3 op dat vlak gevaarlijker inschat dan een turbo? M.i. bekijk je het te eng en te theoretisch. In de lagere versnellingen kan je die rode zone perfect bereiken, zonder dat je méér risico loopt voor je rijbewijs dan wanneer je met een 911 turbo (S) rondrijdt en daar stevig van de voorhanden zijnde power gebruik maakt. Met die laatste zit je ook in no time aan illegale snelheden (het koppel en vermogen in 'lage' toeren is zo absurd dat je daar met een paar tellen volgas in gelijk welke versnelling meteen mee in rijbewijsonvriendelijke zones zit te peren), vermoedelijk nog veel sneller dan met een atmo 4.0. Het klopt wel dat je daarvoor in de turbo de rode zone niet moet opzoeken, maar dat ding is nóg zo veel sneller dat je de facto minstens overal even snel, of nog sneller, rijdt. De turbo is ook minder visceraal in z'n beleving en sound binnenin, waardoor je op dat vlak ook minder 'rem' ervaart in je (ongebreideld of ongecontroleerd?) enthousiasme, dan bij een GT3. En tenslotte ga je er in redenering precies van uit dat een GT3 niet echt te genieten valt als je niét in die laatste tpm zit te jakkeren, wat m.i. je reinste onzin is. Ofwel geef je daarbij impliciet toe dat je jezelf niet bijzonder goed onder controle hebt ... maar ik hoop dat iedereen die zo'n auto koopt zichzelf alvast wat beter in de hand heeft dan zoals jij lijkt aan te geven. Oók op circuit... Ik heb niet de budgetten om met dergelijk speelgoed met 4 wielen te spelen, maar wél bij de tweewielers en daar is de redenering net dezelfde. Het is niet omdat mijn moto z'n volle 173pk en werkelijk hallucinante acceleraties (incl. bijpassende soundtrack) pas neerzet bij 10.000tpm dat ik daar hele dagen meet aan 10k+ mee rijd. Bien au contraire... (gelukkig, ook). Hierboven lees ik nog reacties op je redenering. Wel: ik denk daar dus hetzelfde van: der klopt niet veel van. Edit: trouwens, als je de review (nr.2) van tsipras leest hierboven, hoor je 'm zeggen dat de manuele bak op dat vlak óók de betere is. De hallucinante laatste tpm van die motor blijven veel specialer door de manuele bak, omdat de PDK het té makkelijk maakt om daar continu in die toptoeren te zitten flipperen. Met een manuele bak ervaar je bovendien ook meer & beter het brio van die motor in het middengebied, zodat je leert/ervaart dat het ook absoluut niet nodig is om daar continu mee in z'n hoogste toeren te zitten. Integendeel: ook in 't middengebied is hij briljant. Poneerde @BMWMB ook niet eens de logica dat, gezien hij geflitst was gedurende de testrit met een Clio, een Clio te snel is voor zijn rijbewijs? Het lijkt mij logisch dat geblazen 911's met een meer op comfort gericht karakter meer uitnodigen tot hogere snelheden op de openbare weg, dan een hardcore model dat je moet uitwringen om echt hard te gaan. Maar bon, ieder zijn logica! Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Elke auto die leuk rijdt is een bedreiging voor het rijbewijs. Autos dienen om u te verplaatsen, niet om mee te spelen. En sex dient voor de voortplanting, niet voor het plezier. Speeltuinen zijn best ook helemaal gecapitonneerd voor de veiligheid. Maar dat kan dan weer pedofielen aantrekken dus best uw kinderen niet in een speeltuin laten. Beter eigenlijk uw kinderen helemaal niet buitenlaten. 3 Quote
CharlesV 4.390 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 18 minutes ago, Le Capri Mauve said: Elke auto die leuk rijdt is een bedreiging voor het rijbewijs. Autos dienen om u te verplaatsen, niet om mee te spelen. En sex dient voor de voortplanting, niet voor het plezier. Speeltuinen zijn best ook helemaal gecapitonneerd voor de veiligheid. Maar dat kan dan weer pedofielen aantrekken dus best uw kinderen niet in een speeltuin laten. Beter eigenlijk uw kinderen helemaal niet buitenlaten. 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Poneerde [mention=86]BMWMB[/mention] ook niet eens de logica dat, gezien hij geflitst was gedurende de testrit met een Clio, een Clio te snel is voor zijn rijbewijs? Het lijkt mij logisch dat geblazen 911's met een meer op comfort gericht karakter meer uitnodigen tot hogere snelheden op de openbare weg, dan een hardcore model dat je moet uitwringen om echt hard te gaan. Maar bon, ieder zijn logica!Idd, zo'n Clio heeft ook dat probleem dat het enkel leuk is in de hoge toeren, en dan ben je veel te snel aan 't rijden. Ik kan ook genieten van het hernemen met een geblazen blok, en dan voelt het al stevig aan vanaf de laagste toeren. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Je zal inderdaad maar net een R tegen zo'n pak geld gekocht hebben. 1 Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 9 uur geleden zei Bouncing Bullet: Je zal inderdaad maar net een R tegen zo'n pak geld gekocht hebben. Thanks for the Spoiler! 2 Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 10 uur geleden zei Bouncing Bullet: Je zal inderdaad maar net een R tegen zo'n pak geld gekocht hebben. ik vind een 911 zonder zo'n dikke vleuhel toch wel mooier, maar nu ook geen 400 000euro mooier 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 1 uur geleden zei BWS: Thanks for the Spoiler! 2 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 12 hours ago, Bouncing Bullet said: Je zal inderdaad maar net een R tegen zo'n pak geld gekocht hebben. En het was dan nog niet eens een LCI2. 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 3 uur geleden zei PJH: De GT3 vleugel was passender geweest Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 3 uur geleden zei flupke73: ik vind een 911 zonder zo'n dikke vleuhel toch wel mooier, maar nu ook geen 400 000euro mooier E porsje zoender vleugel, e kein porsje. Tmoe godverdekke e spoertkaore zain, newoar. Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 De mane is oek gieine echte porsj 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Review in Evo Magazine is een aanrader Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 1 hour ago, Porker said: Review in Evo Magazine is een aanrader Leest dat ondertussen niet als de review van gelijk welke GT3, sinds de 996 mk1? 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Leest dat ondertussen niet als de review van gelijk welke GT3, sinds de 996 mk1? Ik durf dan ook te beweren dat elk van die reviews fijne stukjes tekst zijn. [emoji18] 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.