Ga naar inhoud

kleurkeuze 718 cayman


bossie

Aanbevolen berichten

Nu bestellen is meer dan een jaar wachten zij de verkoper tegen mij. Hoe langer je moet wachten hoe meer je twijfelt over de samenstelling. Ook PSE is zo iets, verkoper zegt niet doen is zijn geld niet waard want er zit bijna niets van verchil op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook mijn geld niet hangen aan een PSE op een 4 cilinder turbo. Het is nu niet dat dat zo een ongelofelijk geluid produceert ... en voor die prijs ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zwak voor blauw, dus ... nachtblauw metallic met het chroomrandje (als het wat klassieker mag) of saffierblauw metallic (in een sportievere variant). Binnenin investeren in full leder (incl. dashboard en deuren), ik vind dat je dan pas écht het gevoel hebt in een auto van die prijsklasse te zitten. In combinatie met nachtblauw zou ik durven gaan voor de bicolor-uitvoering zwart/krijt of voor 't espresso natuurleder, met saffierblauw zou ik eerder zwart nemen.
Voorts investeren in de gewone sportzetels (betere rugleuning dan de standaardzetels), indien je echt een zetel wil die je auto omtovert tot (qua gevoel) een kart: de bucket seats (duur maar worth it). Niet bijbetalen voor de 20": voor hetzelfde geld als de optieprijs die Porsche verlangt, vind je nieuwe of quasi nieuwe OEM 20" sets in Duitsland ... de std 18" laat je leveren met winterbanden, zo heb je meteen "gratis" winterwielen. De std bi-xenon-koplampen volstaan, de dure LED laten liggen. Idem met de PSE (ik volg ir_fuel, lijkt me weggesmeten geld op een 4-pitter), dan investeer je beter in het sperdifferentieel (en de daarbij verplichte PASM), vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kuipjes zijn schitterend om naar te kijken maar een ramp voor uit te stappen door de hoge zijkant. Ook zijn ze beenhard om in te zitten. PASM wou ik in combinatie met 19 inch maar de verkoper zij ook dat het zijn geld niet waard is . Mijn vrouw wil het oranje dus misschien dat het dit zal worden. Binnen wil ik zo veel mogelijk alcantara omdat ik daar zot van ben moet ik dus de standaard zetels nemen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je. Het maakt het geheel er alvast een 10k goedkoper op dan "mijn" geadviseerde ketel, en dat kan al tellen. Au fond rijdt 'ie er niet (nauwelijks?) minder goed door. En 't is niet dat de standaardzetels niet goed zitten, integendeel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa snap je wel hoor, mocht geld geen rol spelen dan had ik een 991 gts of gt3 besteld. Ik stel die vraag hier maar iedereen heeft een andere smaak en moet ik kopen wat we zelf graag zien. Toch blijft het een moeilijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bossie said:

Die kuipjes zijn schitterend om naar te kijken maar een ramp voor uit te stappen door de hoge zijkant. Ook zijn ze beenhard om in te zitten.

Nee jong :) Dat zijn de beste stoelen ooit voor zo een kar. Daar kan je 1000km in bollen zonder enig probleem, en ze communiceren 100 keer beter dan de sportstoelen.

Maar moeder de vrouw durft daar al eens over zagen, en ik weet niet wie daar thuis de broek/portemonnee draagt natuurlijk :P 

 

1 hour ago, bossie said:

PASM wou ik in combinatie met 19 inch maar de verkoper zij ook dat het zijn geld niet waard is

Geen idee hoe het met de looks zit tegenwoordig, maar ik heb ooit een Cayman S gehad op standaard ophanging en dat ding was precies een 4x4 qua wheel-gap.

1 hour ago, bossie said:

Binnen wil ik zo veel mogelijk alcantara omdat ik daar zot van ben moet ik dus de standaard zetels nemen. 

Ja dat snap ik dus niet, dat je idd verplicht bent de standaardstoelen te pakken als je alcantara wilt. Spijtige zaak, maarja, Porsche en opties .... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei bossie:

@gTa snap je wel hoor, mocht geld geen rol spelen dan had ik een 991 gts of gt3 besteld. Ik stel die vraag hier maar iedereen heeft een andere smaak en moet ik kopen wat we zelf graag zien. Toch blijft het een moeilijke keuze.

Budget is altijd beperkt, of toch voor degene die 't moet uitgeven. Voor de adviesgevers aan de andere kant van 't internet is budget nooit belangrijk. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ir_fuel:

Ja dat snap ik dus niet, dat je idd verplicht bent de standaardstoelen te pakken als je alcantara wilt. Spijtige zaak, maarja, Porsche en opties .... :) 

Is het "leder" in de standaardbekleding geen skai, ook? (Alcantara is ook faux-wildleder.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ir_fuel:

Nee jong :) Dat zijn de beste stoelen ooit voor zo een kar. Daar kan je 1000km in bollen zonder enig probleem, en ze communiceren 100 keer beter dan de sportstoelen.

Maar moeder de vrouw durft daar al eens over zagen, en ik weet niet wie daar thuis de broek/portemonnee draagt natuurlijk :P 

Ik snap jou als je die kar eerder neemt voor plezierritjes. Ik snap bossie als 'ie die auto als daily gaat gebruiken en regelmatig(er) in/uit z'n kar moet. Geef toe, dan is het minder handig. Doenbaar, maar minder handig toch. En snel slijtage op de linker rand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

. Doenbaar, maar minder handig toch. En snel slijtage op de linker rand.

Ja iets minder handig, maar daarvoor schuif ik dus altijd de stoel volledig naar achter bij het uitstappen :) Maar het verschil in rijden is echt groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel getuigen vanuit meerdere karren als passagier en maar van weinig auto's/km als bestuurder, maar neig je helemaal gelijk te geven op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ir_fuel:

Nee je hebt "Sport-Tex" als optie.

Da's met full lederen interieur.

Ik bedoel hetgeen op leder lijkt bij de standaardzetels/-bekleding: dat alcantara is alcantara (duh :D ) en het "leder" is, dacht ik, kunstleder.

Hierzo:

porsche-911-997-987-cayman-boxster-sitze

(wrong generation but you catch my drift)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ir_fuel:

Nee je hebt "Sport-Tex" als optie.

Ik weet trouwens niet wat ik daar van moet vinden.

Al live gezien, @Alexanderr?

De versie in blauw/krijt zou nog wel eens tof kunnen zijn met blauw exterieur. Misschien. Don't know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei gTa:

Ik weet trouwens niet wat ik daar van moet vinden.

Al live gezien, @Alexanderr?

De versie in blauw/krijt zou nog wel eens tof kunnen zijn met blauw exterieur. Misschien. Don't know.

 

Heb zoeentje op komst. Nog nooit IRL gezien dus ben benieuwd!!

http://files1.porsche.com/filestore/download/pcb-knokke/nl/sales-direct-004/default/2d883731-dd85-11e6-a122-0019999cd470/718-Cayman.pdf

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Alexanderr:

Heerlijke config. :shock: Zalig knap samengesteld. :inlove: De alu raamlijsten icm de gepolierde velgen maken 't af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei ir_fuel:

Geen idee hoe het met de looks zit tegenwoordig, maar ik heb ooit een Cayman S gehad op standaard ophanging en dat ding was precies een 4x4 qua wheel-gap

 

PASM is -10 op een 718

PASM -20 enkel beschikbaar op de 718S

Ik zou geen PASM nemen maar gewoon een setje TechArt veren tbh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid