Ga naar inhoud

oem frankenstein


Gast

Aanbevolen berichten

Stel je wint de lotto en bent nogal fan van een merk. Je wilt nu je ultieme wagen laten samenstellen op maat door je favoriete merk. Wat neem je?
 

regels:

  • het moet technisch mogelijk zijn, dus geen v8 in een mini
  • je moet (grotendeels) onderdelen gebruiken die ze hebben liggen
  • je moet binnen een concern blijven, 2,5 tfsi mag je in een touran steken, een ferrari v12 niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij een BMW 2 met

  • V8 van de M3 gts
  • m pack
  • Ferrari pozzi blauw
  • uitgebreid lavalina leer: zadelbruin leer voor de stoelen, inlegstukken van de deuren en de onderkant van het dashboard, de rest zwart leer.
  • interieur van een M4 (stoelen, tellers, stuur...)
  • handbak
  • M2 onderstel en sper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij een Alfa Romeo 159 Wagon TI

- Azuritschwarz
- Cognac leder
- een busso V6 uit de 155 DTM 
- handbak en onderstel  van de Giulia Quadrifoglio
- LSD van de 8C Competzione
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

maserati-quattroporte-ab4-S60691-1.jpg

2004 style Quatroporte, blauw met beige interieur en het facelift hout.

*v8 van de 430, aangepast om zuiniger te zijn en meer vermogen te leveren (550pk)

*150l benzinetank

*manueel

*neerklapbare achterbank

*moderner mmi systeem en scherm

*verbeterde bescherming op de bodem

*ventilatieroosters, knoppen en andere fittings van gefreesd alu

*motorkap en kofferdeksel in carbon

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk concept! 

Fan van Mercedes: check.
Model te kiezen: S Coupé, Cabrio of G LWB
Motor te kiezen: "de 65"

Ik zou niet weten wat ik er aan zou aanpassen tbh.

Misschien een handbak in die S Coupé because manual V12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpina B12 touring. Koetswerk van een '5 touring, als motor neem ik de nieuwste V12 (uit de M760Li) maar veralpinoïseerd dus extra peper waardoor 't ding met gemak 800 paarden uitbraakt. Uiteraard compleet gedelimiteerd (qua vmax). De hele Alpina fijnarbeid qua ophanging en afstelling. Interieur compleet in Lavalina-leder. Als velgen mogen de 21" van de huidige B7 er onder (of, als ze dra in 20" bestaan, dan nog liever dat), maar voor de rest langs de buitenkant niet té opvallend. Uitlaatlijn door huisleverancier Akrapovic, maar mogelijks met custom downpipes en high flow cats waardoor het ding wel stévig brult en blaast door z'n 4 pijpen.

... of ...

Mercedes-AMG Manufaktur CLS 65 AMG Shooting Brake. Een RWD CLS Shooting Brake (een 400 b.v.) van z'n aandrijflijn strippen. De "65" V12 erin, achterwielaangedreven, uiteraard met sper. Voor de rest "netjes" aangekleed naar m'n smaak.

 

 

Als sportkar ... ik moet nog even nadenken. Hoogst waarschijnlijk een soort van 718 Boxster met de GT4-onderkant en met de atmo 4-liter van de GT3 RS.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jos met de 4.0 Irmscher motor en moderne aandrijving, versnellingsbak, vering en remmerij.

Een Opel Commodore A Coupé met 327 Chevy motor(GM, it's all in the family). Zilverkleurig waar zwart doorschemert, vinyl dak en matzwarte decals op de motorkap, afgewerkt met een heel fijne toets rood(de getallen 327 of een fineline ofzo), wat dan perfect matcht bij mijn zwart interieur met hoerrode zetels. Hier ook natuurlijk wat moderner gerief om alles deftig aan de grond en door de bocht te krijgen.

Een donkerblauwe Opel Kapitän van eind jaren '40. Zo dicht mogelijk tegen de grond, moet comfortabel blijven. Hier en daar een beetje cleanen. Beige interieur. Hier ook 327 erin met modern gerief en dan nog een nette hotrodvelg met white walls.

Maar dit alles is meer tunen dan frankensteinen eigenlijk...

Iets modern dan... De nieuwe Insignia, RWD en met Corvettemotor ofzo... En coupé als het even kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Kan je dan niet beter gewoon een Carrera GT pakken?

heeft een CGT een flatplane v8 mss?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

Nee, maar wel een nog veel indrukwekkendere V10

het leek mij gewoon een leuke combinatie, je hoeft niet altijd de krachtigste motor in een auto te hebben...en het moet technisch mogelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid