Ga naar inhoud

BMW G30 540i M Sport Saffier zwart of Carbon zwart


iRicky

Aanbevolen berichten

Welke kleur heeft jullie voorkeur?

Carbon zwart:

6b23a6dad5566ed1dc307ab45e5f8134.jpg

Saffier zwart:

507f4c4d6db2f8d5ed888146edcc7433.jpg

Interieurkleur is ivory white met piano zwarte inleglijsten:

bde0ba362417e3ac686c40d928492918.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is het eender (lichte voorkeur voor carbonzwart), zolang je maar geen schwarzglas genomen hebt achteraan want dat trekt toch op de ballen, de helft van de ruiten klaar (vooraan) en de andere helft van de ruiten donker (achteraan), nuts dat iedereen dat zo spect, da's niet symmetrisch, 't is butt ugly! :angry:

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is het eender (lichte voorkeur voor carbonzwart), zolang je maar geen schwarzglas genomen hebt achteraan want dat trekt toch op de ballen, de helft van de ruiten klaar (vooraan) en de andere helft van de ruiten donker (achteraan), nuts dat iedereen dat zo spect, da's niet symmetrisch, 't is butt ugly! :angry:
[emoji3] 


Haha daar verschillen we weer van mening Gilles[emoji5][emoji23]. Ik vind getint glas echt een must.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een break kan ik dat nog snappen, daar is het grootste deel van 't glas dan donker. Bij onze zuiderburen zie je vaak nog auto's met overal verdonkerd glas (behalve de voorruit), dan snap ik het helemaal. Als je voor zo'n duistere look bent, dan is zo'n compleet verduisterde auto best stoer.

Maar op een berline met enkel de achterste helft van het glas donker? Mochten we allemaal even een paar stapjes terug zetten en dat even nuchter bekijken: het trekt echt op de hond zijn kloten. Het breekt de auto in twee. Je wil dan een knappe auto met een mooie lijn maar visueel kap je die lijn, de looks, de homogeniteit, de uniformiteit, gewoon bal-af in twee. Onbegrijpelijk. Objectief gezien kan je daar niks zinnigs voor uitvinden; voor het tegenovergestelde des te meer. Enfin: ik wil gewoon maar zeggen dat ik het lelijk vind. :D 

Smaak is niet objectief, zo blijkt. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een break kan ik dat nog snappen. Op een berline breekt het gewoon de auto in twee, objectief gezien kan je daar zga niks zinnigs voor uitvinden; voor het tegenovergestelde des te meer.
Maar smaak is niet objectief, zo blijkt.


Ik kan wel volgen wat je zegt hoor. Maar toch blijf ik het mooier vinden[emoji23]. Weet niet waarom maar toont wat luxer vind ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat luxer". Da's nog eens een eeuwenoude, vaststaande graadmeter in het bepalen van wat mooi is en wat niet. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat luxer". Da's nog eens een eeuwenoude, vaststaande graadmeter in het bepalen van wat mooi is en wat niet. [emoji3] 


Haha. Ik zeg toch.. is volledig subjectief. Heb er ook geen echte verklaring voor.

Ik heb naast een privacy glass fetisj ook een fetisj voor schuifdaken [emoji7][emoji851]
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, iRicky said:

 


Haha. Ik zeg toch.. is volledig subjectief. Heb er ook geen echte verklaring voor.

Ik heb naast een privacy glass fetisj ook een fetisj voor schuifdaken emoji7.pngemoji851.png

 

Ik heb ook een fetisj voor dingen die zwart zijn, maar daar zitten geen schuifdaken of privacy glass tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei The Swede:

Zwart of zwart :popcorn:

Op bovenstaande foto's zie je geen verschil, ik ook niet. (Zelfs probleem aan m'n ogen als jij, ongeveer.)

Onderstaand toont al veel beter wat carbonschwarz is / kan zijn:

a0511997-65ed-4aad-abdb-610d535fd039_zps

5973356536_8be62fb492_b.jpg

Terwijl het andere zwart gewoon zwart blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei The Swede:

Ik heb ook een fetisj voor dingen die zwart zijn, maar daar zitten geen schuifdaken of privacy glass tussen.

Green dollaz are fine, bro, but black euroz even bettah !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKi, dus dat laatste is eigenlijk een soort erg donker blauw. :) 

Lukt wel in de zon, maar in grijs weer gaat ge daar weinig verschil van zien.

De vraag die ik heb is: waarom gewoon zwart nemen als je zwart kan nemen dat ook wat "leven" in zich heeft?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Green dollaz are fine, bro, but black euroz even bettah !!

? Euros ? :lol:

Jullie hebben hier allemaal veel verbeelding :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKi, dus dat laatste is eigenlijk een soort erg donker blauw. [emoji4] 
Lukt wel in de zon, maar in grijs weer gaat ge daar weinig verschil van zien.
De vraag die ik heb is: waarom gewoon zwart nemen als je zwart kan nemen dat ook wat "leven" in zich heeft?
 
 


Hoi Swede [emoji5][emoji5]. Omdat hij nu ook al 5 jaar Carbon zwart heeft gehad. Maar na het zien van een aantal G30 foto's toch terug beginnen twijfelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kogel door de kerk is. Carbon zwart biedt eigenlijk hetzelfde als saffier zwart maar dan net wat meer in de felle zon. Andere optie is natuurlijk vragen om de productie uit te stellen zodat we een individual kleur kunnen kiezen?

Is azurit Schwarz echt zo veel knapper dan Carbon Schwarz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei iRicky:

Ik denk dat de kogel door de kerk is. Carbon zwart biedt eigenlijk hetzelfde als saffier zwart maar dan net wat meer in de felle zon. Andere optie is natuurlijk vragen om de productie uit te stellen zodat we een individual kleur kunnen kiezen?

Is azurit Schwarz echt zo veel knapper dan Carbon Schwarz?

 

14 minuten geleden zei BMWMB:

Neen

Ik vind van wel, het is echt wel anders.

Azurit is naar mijn gevoel nog een tik donkerder, maar er zit veel meer sparkle in en niet enkel kleurloze maar ook blauwe sparkle. De blauwe gloed in de zon is bij Azurit dus meer beperkt tot de plaats waar de zon (of de lichtbron) in straalt, daarbuiten is het donkerder. Dus zwart met een felle blauwe pop en héél veel metallic sparkle. Carbonschwarz is eerder een 'algemeen' blauwzwart dat zwart toont in 't donker een globaal donkerblauwe kleur toont in zonlicht, met duidelijk minder metallic.

Voor zij voor wie 't niet nauw steekt of die niet grondig kijken, of als je niet van zin bent om je auto minutieus te onderhouden ... is 't verschil dermate klein dat je inderdaad niet bij hoeft te leggen. Als 't beschikbaar is, echter (nu nog niet, dus) en je onderhoudt je auto goed ... dan vind ik het wel duidelijk iets anders dan carbonzwart.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het maar niks dat zwart met blauwe schijn. Ofwel blauw, ofwel zwart, maar niet blauwzwart of zwartblauw.
Voor mij saffierzwart ofwel tanzanite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azurit is wat donkerder dan Carbon, maar ik zou er niet extra voor bij betalen tov Carbon, Citrin of nog beter Rubin kan niet op een G30 zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid