Ga naar inhoud

Panamera Turbo se hybrid


Bart

Aanbevolen berichten

OFFICIEEL: PORSCHE PANAMERA TURBO S E-HYBRID IS 680 PK STERK (2017)

porsche-panamera-turbo-s-e-hybrid-2017_01

Waren hybrides vroeger nog de stumperds van het wagenpark, dan zetten ze tegenwoordig exotische waarden neer. Kijk maar naar de Panamera Turbo S E-hybrid. Met technologie van de 918 Spyder. Waardoor de sedan 680 pk en 850 Nm koppel ter beschikking krijgt. Zelfs voor een Porsche redelijk van de pot gerukt.

De Panamera 4 E-Hybrid was de grote nieuwigheid op het autosalon van Brussel dit jaar (ook al stond 'ie in september van vorig jaar al in Parijs), daar wordt nu stevig over gereden met een tweede hybride in het Panamera-gamma. Die laat zich baseren op de Turbo-variant en voegt daar technologie van de 918 Spyder aan toe. Het resultaat is een 4-liter V8 die mag samen werken met een elektromotor van 100 kW. Nu is die V8 op zichzelf al goed voor een stevige 550 pk. Samen met de elektrokracht stijgt dat vermogen naar maar liefst 680 pk en 850 Nm.

porsche-panamera-turbo-s-e-hybrid-2017

Kracht die naar de vier wielen mag en de Panamera in staat stelt om de honderd aan te tikken in 3,4 seconden en door te vlammen tot 310 km/u. Al zijn we er nu al zeker van dat vooral de hernemingen buitenaards zullen zijn voor een sedan die plaats bied aan vier personen.

VOOR DE ECO-DENKER

Natuurlijk is deze S E-Hybrid er vooral voor wie de Panamera Turbo te dorstig is (en als je dat niet gelooft maken we je wel iets anders wijs). Want dankzij de 14.1 kWh sterke batterij kan je zo'n 50 kilometer ver geraken op pure elektrokracht. Het maakt alvast dat de Panamera Turbo S E-hybrid normwaarden van 2,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 66 g/km kan voorleggen. Een plug-inPrius doet het natuurlijk nog iets beter maar goed, die loopt natuurlijk geen 310 kilometer per uur.

porsche-panamera-turbo-s-e-hybrid-2017

Prijzig baasje trouwens, deze über-Panamera, want minstens 190.550,80 euro moet je neerleggen, zo'n 30.000 euro meer dan wat je betaalt voor de Panamera Turbo. Gelukkig krijg je wel 21-duims velgen, carbon ceramische remmen, luchtvering en een dynamische chassiscontrolesysteem gratis. Neem je de verlengde versie, dan krijg je daar standaard ook nog eens achterwielsturing bij. De stoerste plug-in op onze aardbol? Misschien wel.

aangepast door dragonfly
opmaak
Link naar reactie
Delen op andere sites

thats de spirit :),

moesten ze deze motor ne es in een RS6 leggen weinig taxen en VAA en toch goed vooruit gaan.

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Saturday, February 25, 2017 om 23:50 zei Phil:

Dat oude auto's minder wegen?

Dat spreekt voor zich maar zo'n bakbeest heb je zo'n gedacht bij dat het veel weegt.

Op Sunday, February 26, 2017 om 19:24 zei Bart:

thats de spirit :),

moesten ze deze motor ne es in een RS6 leggen weinig taxen en VAA en toch goed vooruit gaan.

Zal wel gebeuren in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iemand een idee wanneer de eerste turbo hybrides in België rondrijden?

begin hoe langer hoe meer zin te krijgen in zo een speelgoedje:inlove: , ben wel content van mijn huidige hybrid maar ik wil meer power:ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stekerzever geeft wel een zeer lage tax en  vaa .  

ik neem die zever er daarvoor met plezier bij;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Bart:

Stekerzever geeft wel een zeer lage tax en  vaa .  

ik neem die zever er daarvoor met plezier bij;)

 

 

We zullen binnen een jaar of 2 nog eens klappen ;)

Bovendien MOET je opladen om het volledige potentieel van de wagen te benutten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat hybride gedoe maar niks. Volgens mij ligt de toekomst bij volelektrische auto's à la Tesla.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei BMWMB:

Ik vind dat hybride gedoe maar niks. Volgens mij ligt de toekomst bij volelektrische auto's à la Tesla.

 

Waterstof.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

waterstof lijkt mij ook de meest handige oplossing. iets wat zo in de natuur bestaat, oneindig keer bruikbaar. electrisch vraagt nog altijd een batterij, die is chemisch, vervuilend, duur....

misschien hybride van beide...waterstofcell die electromotoren aandrijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei VanCamel:

Waterstof.

Waterstof vrees ik dat constructeurs zelf niet meer in geloven.

Paar jaar geleden zag ge daar nog wel es e prototype van voorbij komen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid