Bart 207 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 (aangepast) OFFICIEEL: PORSCHE PANAMERA TURBO S E-HYBRID IS 680 PK STERK (2017) Waren hybrides vroeger nog de stumperds van het wagenpark, dan zetten ze tegenwoordig exotische waarden neer. Kijk maar naar de Panamera Turbo S E-hybrid. Met technologie van de 918 Spyder. Waardoor de sedan 680 pk en 850 Nm koppel ter beschikking krijgt. Zelfs voor een Porsche redelijk van de pot gerukt. De Panamera 4 E-Hybrid was de grote nieuwigheid op het autosalon van Brussel dit jaar (ook al stond 'ie in september van vorig jaar al in Parijs), daar wordt nu stevig over gereden met een tweede hybride in het Panamera-gamma. Die laat zich baseren op de Turbo-variant en voegt daar technologie van de 918 Spyder aan toe. Het resultaat is een 4-liter V8 die mag samen werken met een elektromotor van 100 kW. Nu is die V8 op zichzelf al goed voor een stevige 550 pk. Samen met de elektrokracht stijgt dat vermogen naar maar liefst 680 pk en 850 Nm. Kracht die naar de vier wielen mag en de Panamera in staat stelt om de honderd aan te tikken in 3,4 seconden en door te vlammen tot 310 km/u. Al zijn we er nu al zeker van dat vooral de hernemingen buitenaards zullen zijn voor een sedan die plaats bied aan vier personen. VOOR DE ECO-DENKER Natuurlijk is deze S E-Hybrid er vooral voor wie de Panamera Turbo te dorstig is (en als je dat niet gelooft maken we je wel iets anders wijs). Want dankzij de 14.1 kWh sterke batterij kan je zo'n 50 kilometer ver geraken op pure elektrokracht. Het maakt alvast dat de Panamera Turbo S E-hybrid normwaarden van 2,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 66 g/km kan voorleggen. Een plug-inPrius doet het natuurlijk nog iets beter maar goed, die loopt natuurlijk geen 310 kilometer per uur. Prijzig baasje trouwens, deze über-Panamera, want minstens 190.550,80 euro moet je neerleggen, zo'n 30.000 euro meer dan wat je betaalt voor de Panamera Turbo. Gelukkig krijg je wel 21-duims velgen, carbon ceramische remmen, luchtvering en een dynamische chassiscontrolesysteem gratis. Neem je de verlengde versie, dan krijg je daar standaard ook nog eens achterwielsturing bij. De stoerste plug-in op onze aardbol? Misschien wel. 24 februari 2017 aangepast door dragonfly opmaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 Mooie copy paste met aangepaste lay-out. Ik hou daar wel van 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.575 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 Een 'se hybrid'? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 Zalig, 680 pk en weinig taksen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 24 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2017 Copy paste van autofans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 2500kg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 24 februari 2017 Delen Geplaatst: 24 februari 2017 VAA minder hoog dan mijn C450. Gewicht is 300kg meer dan de Turbo, en is inderdaad 2300kg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 25 februari 2017 Delen Geplaatst: 25 februari 2017 11 uur geleden zei Jerain: 2500kg Das idd absurd veel, mijn auto weegt zomaar eventjes 1100 kg minder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.356 Geplaatst: 25 februari 2017 Delen Geplaatst: 25 februari 2017 2 uur geleden zei Speedhunter: Das idd absurd veel, mijn auto weegt zomaar eventjes 1100 kg minder Zelfs mijne weegt 200 minder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 25 februari 2017 Delen Geplaatst: 25 februari 2017 9 uur geleden zei Polygoon: Zelfs mijne weegt 200 minder Zoude ook nie pijzen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.575 Geplaatst: 25 februari 2017 Delen Geplaatst: 25 februari 2017 2 hours ago, Speedhunter said: Zoude ook nie pijzen Dat oude auto's minder wegen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.383 Geplaatst: 26 februari 2017 Delen Geplaatst: 26 februari 2017 Maar doen vast allemaal wel wat langer dan 3,4 seconden over hun 0-100! Hoe minder taksen hoe beter dedju. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 26 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2017 (aangepast) thats de spirit , moesten ze deze motor ne es in een RS6 leggen weinig taxen en VAA en toch goed vooruit gaan. 26 februari 2017 aangepast door Bart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Op Saturday, February 25, 2017 om 23:50 zei Phil: Dat oude auto's minder wegen? Dat spreekt voor zich maar zo'n bakbeest heb je zo'n gedacht bij dat het veel weegt. Op Sunday, February 26, 2017 om 19:24 zei Bart: thats de spirit , moesten ze deze motor ne es in een RS6 leggen weinig taxen en VAA en toch goed vooruit gaan. Zal wel gebeuren in de toekomst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.356 Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Op 25-2-2017 om 21:28 zei Speedhunter: Zoude ook nie pijzen Zit wel geen achterbank meer in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 2 uur geleden zei Polygoon: Zit wel geen achterbank meer in Nu komt de aap uit de mouw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iRicky 299 Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Heerlijk de nieuwe Panamera. [emoji7] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 7 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2017 Iemand een idee wanneer de eerste turbo hybrides in België rondrijden? begin hoe langer hoe meer zin te krijgen in zo een speelgoedje , ben wel content van mijn huidige hybrid maar ik wil meer power Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VanCamel 140 Geplaatst: 7 april 2017 Delen Geplaatst: 7 april 2017 M760 of S65 kopen, meer power zonder de stekkerzever Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 8 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2017 Stekerzever geeft wel een zeer lage tax en vaa . ik neem die zever er daarvoor met plezier bij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VanCamel 140 Geplaatst: 8 april 2017 Delen Geplaatst: 8 april 2017 3 uur geleden zei Bart: Stekerzever geeft wel een zeer lage tax en vaa . ik neem die zever er daarvoor met plezier bij We zullen binnen een jaar of 2 nog eens klappen Bovendien MOET je opladen om het volledige potentieel van de wagen te benutten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 8 april 2017 Delen Geplaatst: 8 april 2017 Ik vind dat hybride gedoe maar niks. Volgens mij ligt de toekomst bij volelektrische auto's à la Tesla. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VanCamel 140 Geplaatst: 9 april 2017 Delen Geplaatst: 9 april 2017 7 uur geleden zei BMWMB: Ik vind dat hybride gedoe maar niks. Volgens mij ligt de toekomst bij volelektrische auto's à la Tesla. Waterstof. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fcapri 126 Geplaatst: 9 april 2017 Delen Geplaatst: 9 april 2017 waterstof lijkt mij ook de meest handige oplossing. iets wat zo in de natuur bestaat, oneindig keer bruikbaar. electrisch vraagt nog altijd een batterij, die is chemisch, vervuilend, duur.... misschien hybride van beide...waterstofcell die electromotoren aandrijft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 9 april 2017 Delen Geplaatst: 9 april 2017 4 uur geleden zei VanCamel: Waterstof. Waterstof vrees ik dat constructeurs zelf niet meer in geloven. Paar jaar geleden zag ge daar nog wel es e prototype van voorbij komen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.