Ga naar inhoud

Panamera Turbo se hybrid


Bart

Aanbevolen berichten

het kost enorm veel energie om te produceren en het is tot op heden nog altijd niet lekvrij op te slaan, maar dat kan nog altijd komen. electrisch rijden was ook de eerste auto, en toen ze brandstof gevonden hadden, geloofden ze ook niet meer in het electrisch aandrijven van autos. de energie opslag was onmogelijk en de fabrikanten destijds geloofden er ook niet meer in. toen was het idd niet mogelijk om op snelle tijd veel energie op te slaan maar sinds de opkomst van de transistor is er veel veranderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei VanCamel:

We zullen binnen een jaar of 2 nog eens klappen ;)

Bovendien MOET je opladen om het volledige potentieel van de wagen te benutten

als de tax regels veranderen na 2020 voor hybrides gaat dat inderdaad niet veel verkocht worden, maar is nog 3 jaar we zien dan wel. Ze zullen wel weer ergens anders iets promoten ;).

ik dacht niet dat je moest opladen om het volle potentieel te benutten,  bij de huidige hybride panamera is dat toch niet zo.

Je kan elektrisch rijden , en als de batterij plat is kan je deze desnoods bijladen met de motor. Maar zelfs als deze volledig plat aanduid en je geeft volle gas krijg je toch nog de electro boost plat of niet plat. 

Ik rijd nu toch al een jaar met een hybride panamera en heb hier nog nooit geen last van gehad, als je een langer traject op grote banen rijd duw je op sport ( hoofdzakelijk benzine motor + electro voor boost)  en bij traag verkeer ( stad, fille) zorg je dat je wat batterij over hebt tegen dan , dat rijd stiller en comfortabeler in deze situatie.

het enige wat ik mis is meer power bij maximale acceleratie:ninja:

 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de tax regels veranderen na 2020 voor hybrides gaat dat inderdaad niet veel verkocht worden, maar is nog 3 jaar we zien dan wel. Ze zullen wel weer ergens anders iets promoten [emoji6].
ik dacht niet dat je moest opladen om het volle potentieel te benutten,  bij de huidige hybride panamera is dat toch niet zo.
 

Taxen is 1 ding... Ik zie de regels voor aftrekbaarheid en VAA sneller aanpassen. Juist omdat mensen de wagens puur voor het fiscaal voordeel kopen.

Als je een verbrandingsmotor met ocharm een rendement van nog geen 30% gaat vragen om zyn vermogen te verdelen tussen aandryven én opladen is dat funest voor het verbruik. Sowieso by een lage batterycapaciteit zal de battery iets minder ondersteunen
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei VanCamel:

We zullen binnen een jaar of 2 nog eens klappen ;)

Bovendien MOET je opladen om het volledige potentieel van de wagen te benutten

Al ooit eens gereden met een deftige hybride? Dat is niet alleen kommer en kwel.

56 minuten geleden zei VanCamel:


Taxen is 1 ding... Ik zie de regels voor aftrekbaarheid en VAA sneller aanpassen. Juist omdat mensen de wagens puur voor het fiscaal voordeel kopen.
 

Maar dat is toch juist de reden dat ze die taxen laag houden? Om de mensen te stimuleren wagens te kopen met een lage CO2 uitstoot.
Nu ja als er heel veel van verkocht zullen worden gaan ze dat idd aanpassen. Maar reden nummer 1 is een vergroening krijgen van het wagenpark op de wegen.
Ik zie nog altijd meer stoofjes (=diesels) rondrijden in de file dan hybride voertuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is toch juist de reden dat ze die taxen laag houden? Om de mensen te stimuleren wagens te kopen met een lage CO2 uitstoot.
Nu ja als er heel veel van verkocht zullen worden gaan ze dat idd aanpassen. Maar reden nummer 1 is een vergroening krijgen van het wagenpark op de wegen.
Ik zie nog altijd meer stoofjes (=diesels) rondrijden in de file dan hybride voertuigen.

Ik ry ondertussen met men 3de 330e, dus ik weet waar ik over spreek ja en ik ben een grote fan ;)

Het punt is dat het hele Hybride verhaal van de pot gerukt is; de opgegeven CO2 komt totaal niet overeen met de werkelykheid. Dus het betreft hier een vergroening op papier, maar zeker niet realiteit. Vandaar dat ze de wetgeving dus gaan aanpassen
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei VanCamel:


Ik ry ondertussen met men 3de 330e, dus ik weet waar ik over spreek ja en ik ben een grote fan ;)

Het punt is dat het hele Hybride verhaal van de pot gerukt is; de opgegeven CO2 komt totaal niet overeen met de werkelykheid. Dus het betreft hier een vergroening op papier, maar zeker niet realiteit. Vandaar dat ze de wetgeving dus gaan aanpassen

Die discussie is al bezig sinds de de eerste Prius op de markt kwam?

Ik weet niet of dat allemaal zo snel zal veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei VanCamel:


Ik ry ondertussen met men 3de 330e, dus ik weet waar ik over spreek ja en ik ben een grote fan ;)

Het punt is dat het hele Hybride verhaal van de pot gerukt is; de opgegeven CO2 komt totaal niet overeen met de werkelykheid. Dus het betreft hier een vergroening op papier, maar zeker niet realiteit. Vandaar dat ze de wetgeving dus gaan aanpassen

bwa zo ver liggen de opgegeven waardes niet van de opgegeven info. het hangt 100% van uw rijprofiel af

IMG_3018.JPG

IMG_3090.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk als ge een vlot ritje gaat doen zonder mogelijkheden om op te laden, en continue boven de 180 gaat rijden kan dit ook ( van een ski tripje over enkele weken naar Frankrijk)  maar hoeveel keer gebeuren zo een ritjes ? 2x keer per jaar??

 

het laatste gemiddelde op het jaar dat ik hem had was rond de 5,5 liter alles in.  inclusief duitsland ritten, vakantie ritten en weekelijks gebruik.

hiervoor had ik een S5 ( gechipte 3.0tfsi ) die met dezelfde rijstijl en chauffeur tegen de 15 liter verbruikte, en dit is identiek dezelfde motor ;) dus in mijn geval werkt hybride wel.

 

IMG_3234.JPG.8653bd2418a482f8c07f9a18e4f7f099.JPG

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Speedhunter:

Die discussie is al bezig sinds de de eerste Prius op de markt kwam?

Ik weet niet of dat allemaal zo snel zal veranderen.

Akkoord, maar toen reed er niemand met een Hybride, nu koopt iedereen er eene en verliest de staat daar een massa inkomsten aan... Dus ik denk dat dat vry snel kan gaan

@Bart dat zyn mooie cyfers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Bart:

natuurlijk als ge een vlot ritje gaat doen zonder mogelijkheden om op te laden, en continue boven de 180 gaat rijden kan dit ook ( van een ski tripje over enkele weken naar Frankrijk)  maar hoeveel keer gebeuren zo een ritjes ? 2x keer per jaar??IMG_3234.JPG.8653bd2418a482f8c07f9a18e4f7f099.JPG

Dat is inderdaad al wel wat minder mooi :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nochtans van wel voor een gemiddelde van 145. 

Ik bedoel in vergelyking met die eerder geposte cyfers :)

Dat is natuurlyk het voordeel van die V6, op hoge snelheden moet die niet hard werken in vergelyking met een 4 pittertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

je krijgt dat verbruik echt niet hoger dan 11,5 liter gemiddeld zelfs niet bij 250+ snelheden op de autobahn.:ninja:

dat ding doet gewoon geen toeren 3d tr/min aan 210km/h^_^ en 47% power gebruik:lol:IMG_1451.JPG.29023c57ca94b34161a18bc5e69d12e0.JPG

 

 

  ik denk dat ik met de nieuwe turbo hybid zelfs nog een beter verbruik zou halen, de batterij is groter en de meeste ritjes die wij maken zijn minder dan 40 km.

en als je dan es wat verder gaat of efkes power nodig hebt die 650 pk en 850NM zullen wel gaan denk ik:) + je blijft het grootste deel van de tijd redelijk CO - laag rondrijden.

 

 

Indien ze de regels voor hybride afschaffen binnen 3 jaar, zal de volgende waarschijnlijk iets in de richting van een RS6/RS7 of 63 AMG gaan ( indien deze niet crazy duur worden in tax), dus steeds een verbruik van 15 liter op zijn minst. Wat is dan beter of meer eco?

Als ze de vergroening van het wagenpark willen stimuleren denk ik dat ze beter nog es nadenken voor ze dit afschaffen ...

 

 

 

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei VanCamel:

M760 niet vergeten, gestoord machien ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

No hybrid , no chance -_-  Ale tot 2020 toch niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

No hybrid , no chance [emoji42]  Ale tot 2020 toch niet [emoji4]

Die regeling voor de taksen is al tot 2021 verlengd;)

Dat staat dus los met een eventuele wyziging op gebied van fiscaliteit... We hebben al eerder gezien dat de regering hier snel in kan schakelen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, ik heb zo es een s5 cabrio gekocht met 224 gr co .

Enkele maanden daarna kwamen ze af met die co en vaa  shit :wacko: 14 d€ voor een audike :wacko: per jaar. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Bart:

bwa zo ver liggen de opgegeven waardes niet van de opgegeven info. het hangt 100% van uw rijprofiel af

IMG_3018.JPG

IMG_3090.JPG

Ik vind dat je het hier doet lijken alsof je 4.4 gemiddeld kunt halen over een rit van 1.200 km ... 

Wat de foto eigenlijk zegt is dat je gedurende 1.200 km enkel maar korte ritjes gedaan hebt en veel opgeladen hebt :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Alexanderr:

Ik vind dat je het hier doet lijken alsof je 4.4 gemiddeld kunt halen over een rit van 1.200 km ... 

Ik denk niet dat hij dat met opzet doet om te poneren dat een S hybrid maar dik 4 liter verbruikt over 1.200 km in één rit.

36 minuten geleden zei Alexanderr:

Wat de foto eigenlijk zegt is dat je gedurende 1.200 km enkel maar korte ritjes gedaan hebt en veel opgeladen hebt :)

Als dat het effectieve gebruik is van die auto, dan is dat toch pertinent? Wij doen b.v. ook vnl. zo'n ritjes. Ik ben zeker dat ik met een beetje hybride met rijbereik meer dan de helft van onze ritten zuiver op elektriciteit zou kunnen rijden...  Dan is dat scherm toch correct?

Ook al zou iemand die niet nadenkt of zeer snel over die screenshot gaan, een verkeerde conclusie kunnen maken, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Alexanderr:

Ik vind dat je het hier doet lijken alsof je 4.4 gemiddeld kunt halen over een rit van 1.200 km ... 

Wat de foto eigenlijk zegt is dat je gedurende 1.200 km enkel maar korte ritjes gedaan hebt en veel opgeladen hebt :)

Als je 29 uren over 1200 km doet , kan je toch afleiden dat dus korte ritjes zijn denk ik. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiddelde snelheid geeft dat ook mooi aan. Da's duidelijk een "lokaal gebruik" gemiddelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder het fiscale voordeel zou ik nooit zo'n hybride kopen, en al zeker niet zo'n Panamera van het oud model. Dan liever de 30k euro goedkopere diesel met 300pk, lichter en leuker.
Komt er trouwens nog een 3.0 diesel in de nieuwe Panamera?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiddelde snelheid geeft dat ook mooi aan. Da's duidelijk een "lokaal gebruik" gemiddelde.

En mooi altyd opgeladen vermoed ik, want anders haal je dit niet... Iets wat de gemiddelde Porsche Hybride ryder niet even consequent doet :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid