Ga naar inhoud

Panamera Turbo se hybrid


Bart

Aanbevolen berichten

Welke hybride rijder doet dat wel? Ongeacht merk/model.

BMW steekt bewust "kleinere" motoren in de Hybrides om de klanten aan te moedigen zo veel mogelyk op te laden. Er wordt van ons verkopers ook verwacht om de auto's "correct" te verkopen. Als er nu morgen iemand by my binnenstapt die 30k of meer per jaar rydt raad ik een hybride carrement af, of ik wys toch zeker op de nadelen...

 

Ik heb me ook laten vertellen dat je vroeger by de Cayenne Hybride de laadkabel nog moest bykopen, ik weet niet of dat nu nog zo is, maar dat is natuurlyk al direct een foute start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was zeker niet de bedoeling om met het verbruik te poneren .

Ik wou gewoon tonen dat het opgegeven verbruik in de boekjes wel gehaald kan worden . Het hangt bij een hybrid gewoon nog meer af van uw rij profiel. 

Ikzelf rijd in de week nooit met de wagen  enkel  es de zaterdagavond of de zondag. Of als we es ergens naartoe gaan.

 

mijn vrouw rijd er meestal mee. S morgens de kleine naar school voeren , bakker + beenhouwer + Delhaize heen en terug misschien 12 km . Daarna de rest van de dag aan het stopcontact en savonds terug de kleine gaan halen , nog es 10 km heen en terug en dan de volledig nacht aan het stopcontact.

soms draait de benzine motor 2 a 3 dagen niet;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hier bij ons ook zo zijn.

De elektriciteit is natuurlijk ook niet gratis (tenzij je een overschot aan zonne-energie opwekt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe 40k km per jaar met dikwijls +300km in 1 dag, dus heb ik minder voordeel aan een hybride, toch niet wat het verbruik betreft. Toch stel in mij de vraag of een diesel over pakweg 3-5 jaar nog verkoopbaar is. Wat gaan de taxen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik ook durven twijfelen. Certitude dat ze dikkere motoren en zeker diesels zwaar gaan nekken in de toekomst ... de vraag is alleen: vanaf wannéér? Want eens retro-actief of anders (vroeger) dan aangekondigd de wet aanpassen: daar kan men in België wel wat van.

Een Tesla is de enige safe bet, denk ik dan. Dat jij dat nog niet overwogen hebt? 4WD dus sprintcapaciteiten al wat je wil, bonkers power, voldoende autonomie voor quasi al jouw dagelijkse ritten, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beleving is compleet anders, yep. Sound is zga helemaal afwezig, maar voor werkritjes waar je eigenlijk toch met je hoofd elsewhere zit, vind ik dat behoorlijk OK. Ik zou 't echt wel zien zitten, een Tesla als daily (mocht ik werkkm doen, natuurlijk).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei BMWMB:

Zonder het fiscale voordeel zou ik nooit zo'n hybride kopen, en al zeker niet zo'n Panamera van het oud model. Dan liever de 30k euro goedkopere diesel met 300pk, lichter en leuker.
Komt er trouwens nog een 3.0 diesel in de nieuwe Panamera?

 

Die hybride rijd in sport nog zo slecht niet ze, en waarom zou ik met mijn rijdersprofiel een diesel moeten kopen?  

Er gaan soms weken zijn dat de motor niet op bedrijfstempertuur gaat komen. + ook de fiscale aftrekbaarheid van 90% tov 50% en een laag Vaa dat heeft de keuze bepaald;)

 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei VanCamel:

BMW steekt bewust "kleinere" motoren in de Hybrides om de klanten aan te moedigen zo veel mogelyk op te laden. Er wordt van ons verkopers ook verwacht om de auto's "correct" te verkopen. Als er nu morgen iemand by my binnenstapt die 30k of meer per jaar rydt raad ik een hybride carrement af, of ik wys toch zeker op de nadelen...

 

Ik heb me ook laten vertellen dat je vroeger by de Cayenne Hybride de laadkabel nog moest bykopen, ik weet niet of dat nu nog zo is, maar dat is natuurlyk al direct een foute start.

 

dat is de reden waarom ik geen BMW of Volvo hybride gekocht heb, allemaal 2.0 4 cilinders:( . ( ik heb met een X5 hybride gereden en ik vind deze underpowerd op snelwegen voor mij)

Waarom BMW geen powerhybride maakt met hun 40i 6 cilinder is mij een raadsel, 340pk naft + 150 elektrisch dat zou toch perfect zijn:)

En de VOLVO geraakt zijn vermogen niet kwijt bij sportief rijden, vond ik.

voor de rest bitter weinig hybrides met 6 cilinder beschikbaar indertijd, behalve de panamera ( ben niet zo een SUV fan)

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ZF al een 150pk versie van hun versnellingsbak-powerunit? Die zijn toch een dikke 50-tal pk o.i.d., als ik me niet vergis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
dat is de reden waarom ik geen BMW of Volvo hybride gekocht heb, allemaal 2.0 4 cilinders[emoji20] . ( ik heb met een X5 hybride gereden en ik vind deze underpowerd op snelwegen voor mij)
Waarom BMW geen powerhybride maakt met hun 40i 6 cilinder is mij een raadsel, 340pk naft + 150 elektrisch dat zou toch perfect zijn[emoji4]

Heeft met positionering te maken en met het hele "ecologische verhaal" vandaar dus dat BMW liever ook enkel Hybrides wilt verkopen aan de juiste personen

Ik heb me laten vertellen dat de nieuwe 8 in zowel in 840e als in 850e zou komen, dus dat is mogelyk een voorbode
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei gTa:

In dat geval zou ik ook durven twijfelen. Certitude dat ze dikkere motoren en zeker diesels zwaar gaan nekken in de toekomst ... de vraag is alleen: vanaf wannéér? Want eens retro-actief of anders (vroeger) dan aangekondigd de wet aanpassen: daar kan men in België wel wat van.

Een Tesla is de enige safe bet, denk ik dan. Dat jij dat nog niet overwogen hebt? 4WD dus sprintcapaciteiten al wat je wil, bonkers power, voldoende autonomie voor quasi al jouw dagelijkse ritten, ...

ik heb indertijd de tesla serieus overwogen, heb er zelfs eens een halve dag mee gaan testrijden . Dat was indertijd de P90D ,met een beetje opties zoals ik die wilde zat ik rond de 150d€.

ik vond/vind dat een pak geld, mijn budget was rond de 100d€ dus dat ging niet + het verhaal dat ik als ik dan es weg ga ,bv op skireis ,ik graag es een beetje doorgeef als je dat doet met een tesla sta je om de 350 km 30 min stil . Ik weet dat het onnozel is voor die 2 keer op een jaar maar ik heb daar geen zin in. 

Nu trap je dat af met een tankstop van 5 min en klaar. ik stop niet graag langs snelwegparkings , bestemming invoeren in GPS en zo snel mogelijk ernaartoe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei gTa:

Heeft ZF al een 150pk versie van hun versnellingsbak-powerunit? Die zijn toch een dikke 50-tal pk o.i.d., als ik me niet vergis?

heeft de I8 geen 150 pk electro unit? of vergis ik mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het op BMWMB z'n gebruik. Niet op het jouwe. :-)  BMWMB z'n madam heeft een auto waarmee zij perfect zouden kunnen reizen. Wat jullie nog in de garage hebben weet ik niet. Als zo'n Tesla de enige 'gezinswagen' is die ook moet dienen om te reizen, is het dik aanpassen, ja.

Alhoewel ... vandaag de dag ... je geraakt perfect op 1 normale rij-dag (pakt 8 à 9 uur) in de Alpen, b.v. Stoppen aan de superchargers in Reims en daarna nog eens net voor Lyon. Daar telkens op 't gemak wat eten - klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Bart:

heeft de I8 geen 150 pk electro unit? of vergis ik mij?

Ja, iets minder maar 't zit in die regionen. Maar ik nam aan dat de i8 een compleet andere layout heeft (technisch gezien) dan de andere iPerformance BMW's ... maar ik weet dat niet zeker. :oops:  Heeft de i8 ook gewoon een ZF-bak waarin zo'n supercompacte hybride-module zit? Of heeft die iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei gTa:
18 minuten geleden zei gTa:

Ik had het op BMWMB z'n gebruik. Niet op het jouwe. :-)  BMWMB z'n madam heeft een auto waarmee zij perfect zouden kunnen reizen. Wat jullie nog in de garage hebben weet ik niet. Als zo'n Tesla de enige 'gezinswagen' is die ook moet dienen om te reizen, is het dik aanpassen, ja.

Alhoewel ... vandaag de dag ... je geraakt perfect op 1 normale rij-dag (pakt 8 à 9 uur) in de Alpen, b.v. Stoppen aan de superchargers in Reims en daarna nog eens net voor Lyon. Daar telkens op 't gemak wat eten - klaar. 

ik ga vet worden van met een tesla te rijden dan:lol:, 2x eten op zo een kort tripje.

dat is de reden dat ik dat niet wou, nu vertrekken om 5u 30 en om 11u30 zit je daar op het terras in de sneeuw, als je maar voor 4 dagen gaat is dat telkens een halve dag gewonnen toch

In ons geval is dat de enige gezinswagen, ikzelf heb een sprinter (geen hybride) wel 6 cilinder^_^ tot mijn beschikking.

15 minuten geleden zei gTa:

Ja, iets minder maar 't zit in die regionen. Maar ik nam aan dat de i8 een compleet andere layout heeft (technisch gezien) dan de andere iPerformance BMW's ... maar ik weet dat niet zeker. :oops:  Heeft de i8 ook gewoon een ZF-bak waarin zo'n supercompacte hybride-module zit? Of heeft die iets anders?

ik dacht dat mijn pana al een 90 pk electro motor had en de nieuwe heeft ene van 135 pk dacht ik , telkens tussen de automaat , BMW zal dat ook wel hebben zeker 

 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

telkens 20 duim

zomer

 

ik vind de zomervelgen mooier, maar de wintervelgen kuisen makkelijker wat toch wel handig is als het buiten koud is aan uw handen;)

 

IMG_1372.JPG

  winter

IMG_2979.JPG

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

De beleving is compleet anders, yep. Sound is zga helemaal afwezig, maar voor werkritjes waar je eigenlijk toch met je hoofd elsewhere zit, vind ik dat behoorlijk OK. Ik zou 't echt wel zien zitten, een Tesla als daily (mocht ik werkkm doen, natuurlijk).

Same here.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Waarom heeft dat beige exemplaar in z'n beige interieur toch volledig zwarte deurbekledingen? :ninja:  Waren de beige op ten tijde van de productie? :D 

 

2017-04-29 19_27_24-Panamera Turbo se hybrid - pagina 3 - Nieuwe auto's - AutoMinded.be.jpg

2017-04-29 19_27_03-Panamera Turbo se hybrid - pagina 3 - Nieuwe auto's - AutoMinded.be.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, BMWMB said:

Idd, maar wel een beige plafond. Niet mooi.

De dakhemel is in identiek dezelfde kleur als de zetels, en de deurstijlen lopen in dezelfde kleur door tot beneden, dus ik zie bij deze het probleem niet.

't Zijn die zwarte deuren die voor een vreemd zicht zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid