Ga naar inhoud

[TK] BMW 520d Touring 2013


Rabbit

Aanbevolen berichten

On 5/4/2017 at 8:17 AM, thor said:

20 k lijkt me ook het max. dat je heruit zal halen.:(

 

On 5/4/2017 at 8:53 AM, erq said:

kom, kom, niet overdrijven.

Zoals ik al zei. 15K ;):P

 

 

On 5/5/2017 at 8:18 AM, DRIVER-W said:

De vraag is wie specifiek zoekt naar nappaleder. Daar kijkt niemand van op, leder is leder volgens de mensen.

Op een serieuze noot, algemeen is het een feit dat opties niets waard zijn tweedehands. Het maakt de wagen bij een gelijkaardige prijs gewoon aantrekkelijker. 

Je zit hier met een wagen in een categorie waar enorm veel concurrentie is. Voor 25 a 30K gaan mensen al eens aan een nieuwe wagen denken (een Skoda Superb bvb is even groot), of aan een wagen genre Evoque als jongere tweedehands,... en binnen de categorie zijn er een hoop wagens op de markt.

Itt een nieuwe aankoop waar de koper binnen zijn budget zal kiezen uit 1 of 2 modellen met een zekere uitrusting, zit je bij tweedehands met veel meer variabelen. 

- jonger en meer kms? Of een wagen die enkele jaren ouder is met wat minder kms?

- prive kopen of van een dealer (met garantie)?

- jonger/minder kms en "magere" uitrusting of "full option" exemplaar maar met meer kms?

- een wagen die dichtbij staat en wat duurder is, of even naar Frankrijk of Italie rijden en er een goedkopere halen?

- Etc etc. 

 

Ik vrees dus dat je ofwel wat geduld moet hebben en iemand vinden die exact dergelijk exemplaar wil (en er voor wil betalen). Voor een snelle verkoop is er maar 1 optie, en dat is hem aan de laagste kant van het prijsbestek op de markt gooien dat je advertentie als eerste naar boven komt steeds.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei erq:

al serieuze reacties gehad?

 

Een paar onnozele reacties, en dan 2 serieuze, maar die zaten net onder de prijs, die ik wou.

Maar ik zeg het - en ik meen dat - als ik het er niet voor krijg, sjees ik gewoon nog wat door hoor, echt geen probleem. Ik vind het nog altijd een zeer goeie en zeer mooie auto.

Als ik er bijvoorbeeld nog een jaar mee rondrij valt hij dan misschien in een heel andere prijsklasse, die wel sneller verkoopt, geen idee.

Er heerst momenteel ook een beetje het gevoel dat ik in de tweedehandsmarkt niet echt vind waar ik echt blown away van ben. Ik heb wel geteld 1 auto gevonden: een 330d F31 LCI. *
Dusja, als ik nog wat wacht passeert er misschien wel iets en koop ik dat dan maar voor erbij, als hij me echt moest aanstaan. Die 5 ligt dan op mijn tenen niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei The Swede:

 

Zoals ik al zei. 15K ;):P

 

 

Op een serieuze noot, algemeen is het een feit dat opties niets waard zijn tweedehands. Het maakt de wagen bij een gelijkaardige prijs gewoon aantrekkelijker. 

Je zit hier met een wagen in een categorie waar enorm veel concurrentie is. Voor 25 a 30K gaan mensen al eens aan een nieuwe wagen denken (een Skoda Superb bvb is even groot), of aan een wagen genre Evoque als jongere tweedehands,... en binnen de categorie zijn er een hoop wagens op de markt.

Itt een nieuwe aankoop waar de koper binnen zijn budget zal kiezen uit 1 of 2 modellen met een zekere uitrusting, zit je bij tweedehands met veel meer variabelen. 

- jonger en meer kms? Of een wagen die enkele jaren ouder is met wat minder kms?

- prive kopen of van een dealer (met garantie)?

- jonger/minder kms en "magere" uitrusting of "full option" exemplaar maar met meer kms?

- een wagen die dichtbij staat en wat duurder is, of even naar Frankrijk of Italie rijden en er een goedkopere halen?

- Etc etc. 

Ik vrees dus dat je ofwel wat geduld moet hebben en iemand vinden die exact dergelijk exemplaar wil (en er voor wil betalen). Voor een snelle verkoop is er maar 1 optie, en dat is hem aan de laagste kant van het prijsbestek op de markt gooien dat je advertentie als eerste naar boven komt steeds.  

 

1. Een nieuwe superb voor 25k? Good luck with that. Alle nieuwe auto's zijn duur geworden. Ik kon een directiewagen kopen via een kameraad die lease doet voor vw. Kostte evenveel als mijn f11.

2. Occasie in italië kopen? Wederom good luck with that. dat land is enkel goed voor een exoot op de kop te tikken, mits uitvoerige historiek. Niet iedereen is zo avontuurlijk om in het buitenland te kopen, zeker niet in landen waar je je bij de meeste locals in geen enkele taal verstaanbaar kan maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid