Gast wooter Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 3 minutes ago, BMWMB said: Het probleem met batterijen is dat ze veel te snel leeg zijn. Deze technieken hebben nog heel wat jaren nodig om te verbeteren vooraleer ze volwaardig een gascentrale kunnen vervangen. Dat hangt puur af van hoeveel batterijen je voorziet. Een batterij van 16MWh is minder snel leeg dan een batterij van 10MWh. In Hawaii, Australie en Puerto Rico is Tesla bezig met installaties te voorzien die gascentrales vervangen. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Is in die landen niet het voordeel dat iedere dag fors de zon schijnt, en de batterijen iedere dag opnieuw netjes opgeladen kunnen worden. In België zijn er veel bewolkte dagen met weinig of geen wind. Op deze eigenste moment staan onze 2 windturbines stil! Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 https://www.xkcd.com/556/ Dat doet me eraan denken, ik herinner me nog hoe ik onder de indruk was van War of the Worlds. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 10 minutes ago, BMWMB said: Is in die landen niet het voordeel dat iedere dag fors de zon schijnt, en de batterijen iedere dag opnieuw netjes opgeladen kunnen worden. In België zijn er veel bewolkte dagen met weinig of geen wind. Op deze eigenste moment staan onze 2 windturbines stil! Eens kijken: https://www.electricitymap.org/?lang=en&wind=false&solar=false&page=map Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 8 uren geleden, wooter zei: Wat een stront artikel. De ecologische opmerkingen zijn al veelvuldig ontkracht en de rest slaat ook op niks. Dat artikel was in augustus al een leugen en is het nu nog altijd. Ecologisch is een EV altijd beter; de EV is het vuilst als je m koopt en wordt vanaf dan enkel ecologischer. Zijn sociologische opmerkingen slaan nergens op, fiscaal zal men na verloop van tijd wel een manier vinden om ook EV’s te belasten maar dan zijn we ecologisch beter af - en stel je maar voor hoe men thermische auto’s gaat belasten - en de technische uitdagingen zijn enkel een kwestie van tijd. Ja, als vrachtwagenchauffeur in Afrika is elektrisch rijden niet mogelijk, maar DHL heeft 2500 elektrische bestelwagens in bestelling, Tesla heeft een netwerk van Superchargers zodat je heel Europa en Noord-Amerika kan bereiken en zowat alle automerken hebben serieuze aankondigingen gedaan naar EV productie. Ook niet waar . Momenteel althans niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Je hebt gelijk. Het zorgt er wel voor dat niemand in Oost-Europa iets met mijn auto kan doen. Lijkt me ook een voordeel Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Portugal en delen van Spanje waren eigenlijk meer waar ik op doelde. Nu als ik de toekomstige superchargers in 't oog houd zou dat niet immens lang meer mogen duren. Over je tweede tongue-in-cheek opmerking: met de always on GPS etc. zou dat toch sowieso geen probleem mogen zijn? Het enige waar je bang voor moet/mag hebben is dat ze je spel volledig uit elkaar vijzen en zo meenemen of verkopen. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 16 uren geleden, wooter zei: Dat hangt puur af van hoeveel batterijen je voorziet. Een batterij van 16MWh is minder snel leeg dan een batterij van 10MWh. In Hawaii, Australie en Puerto Rico is Tesla bezig met installaties te voorzien die gascentrales vervangen. landen die je opsomt kunnen enorm veel zonne-energie in batterijen stampen en die op de piekmomenten gaan gebruiken. Wij hebben minder zonne-energie die we permanent (toch overdag) in batterijen kunnen stampen, waardoor we ze niet kunnen vullen. Nu wij doen het met enkele waterplassen, tijdens overschot volpompen en dan tijdens piekmomenten laten leeglopen. Kan je ook zien als een batterij. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 Die batterijen kunnen ook werken met windmolens Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 Gaat een @JanC er nog eerst een flink pak mogen bijbouwen. Maar klopt Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 20 uren geleden, BMWMB zei: Is in die landen niet het voordeel dat iedere dag fors de zon schijnt, en de batterijen iedere dag opnieuw netjes opgeladen kunnen worden. In België zijn er veel bewolkte dagen met weinig of geen wind. Op deze eigenste moment staan onze 2 windturbines stil! Een groter probleem is dat wij veel meer grote en zware verbruikers hebben. Veel meer dan wat ze vaak op die landen hebben. Het zijn die grote verbruikers die problemen geven. Ook bij mensen die off-grid willen gaan komt dat probleem bij ons naar boven. De gemiddelde energiebehoefte op jaar is haalbaar, maar de pieken en de ongelijke verdeling van de belasting zorgt voor het probleem. Evenals, zoals jij aanhaalt, de onregelmatigheid opbrengst van de alternatieve bronnen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 https://cleantechnica.com/2017/11/06/canada_largest_retailer_loblaw_unveils_first_fully_electric_truck/ Interessante grafiek: En ook een interessant weetje: BYD produceert momenteel 16GWh aan batterijen per jaar terwijl Panasonic er 8GWh doet. BYD, dat zijn die van die bussen die Brussels Airport net heeft gekocht, en waar ook grote orders zijn geplaatst in Californië. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 Build Your Dreams, uit China. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Deze morgen trouwens zitten lezen over de Leaf. Is toch ook lang geen slecht ding, maar uiteraard als 2de wagen. Zou perfect zijn voor mijn madam. Haalt 300km als je het rustig aan doet, dik 200km als je er niet op let. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Mijn buurvrouw rijdt daar mee rond, geen klagen over de auto. Sjeest er wel goed mee door Quote
Germinal 464 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Deze morgen trouwens zitten lezen over de Leaf. Is toch ook lang geen slecht ding, maar uiteraard als 2de wagen. Zou perfect zijn voor mijn madam. Haalt 300km als je het rustig aan doet, dik 200km als je er niet op let. Allemaal goed en wel maar als het vriest/zeer koud is en je hebt dan nog wat regen en tegenwind haal je vermoedelijk amper 100km.. Voor kleine lokale verplaatsingen nog altijd afdoende natuurlijk Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Door wat regen en tegenwind valt je range niet terug tot 33% van de mogelijke range. Spreek je trouwens over de eerste generatie Leaf of de nieuwe Leaf? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Ik doe momenteel een 30-tal km per dag ofzo. Voor mij zou elektrisch perfect mogelijk zijn ware het niet dat het een pak duurder is dan mijn huidige oplossing Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171108_03176042 allemaal ne Lotus @PJH, MX-5 @Niko80 of nen Twingo @ir_fuel ipv ne vieze Tesla X 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 36 minuten geleden, flupke73 zei: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171108_03176042 allemaal ne Lotus @PJH, MX-5 @Niko80 of nen Twingo @ir_fuel ipv ne vieze Tesla X Zal toch niets van waar zijn Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Ik had het ook al gezien, maar lees geen wereldschokkende nieuwe dingen in het artikel. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 20 minuten geleden, Maaher zei: Ik had het ook al gezien, maar lees geen wereldschokkende nieuwe dingen in het artikel. oud zeer, bvb: dat verhaal van de eerste Prius-batterij grondstof uit Canada werd verscheept naar Hongarije om daar vieze dingen te doen om de basis van de batterij te maken hetgeen dan versleept werd naar Japan en dan terug in nen boot als otto naar Canada (taxi's zijn er veelal Prius'kes) te gaan Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 wat we al langer wisten wordt dus door MIT bevestigd! Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 En het tegenovergestelde... https://www.theguardian.com/environment/2017/oct/25/electric-cars-emit-50-less-greenhouse-gas-than-diesel-study-finds Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.