Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
24 minutes ago, Polygoon said:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Twizzy? 

Denk je dat iemand dat hier zou toegeven?

Geplaatst:

"Are Electric Cars Any Good" en dan met een elektrische scooter rijden.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Tjeu zei:

Je bedoelt dat karretje waar je nat en vuil uit komt bij regen? 

Je kan dat spel gewoon waterdicht maken hoor :) 

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

"Are Electric Cars Any Good" en dan met een elektrische scooter rijden.

3de wagen in een gezin van 3, goedkoop, korte afstanden, ... wat zou je aanraden?

Geplaatst:

Of nog beter, tweedehands Nissan Leaf.

nissan-leaf-1_0.jpg

Dit spel ondersteunt zelfs snelladers tot 50kW.

Geplaatst:
3 minutes ago, Polygoon said:

3de wagen in een gezin van 3, goedkoop, korte afstanden, ... wat zou je aanraden?

De bus.

edit: een elektrische fiets.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

De bus.

edit: een elektrische fiets.

Zo gek was m'n twizy idee dan toch niet he ;) 

Geplaatst:

Elektrische scooter van BMW? Die is ook een 25kW model beschikbaar.

Geplaatst:
3 minuten geleden, wooter zei:

Of nog beter, tweedehands Nissan Leaf.

nissan-leaf-1_0.jpg

Dit spel ondersteunt zelfs snelladers tot 50kW.

Zonde dat het spel zo lellek is. Ma bon, ter vervanging van een 2007 Hyundai Tucson is dat een verbetering :D 

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

Elektrische scooter van BMW? Die is ook een 25kW model beschikbaar.

Wat is het voordeel t.o.v. de Twizy met z'n 4 wielen? Dat Renault spel kan je nog semi water en winddicht maken.

Geplaatst:
1 minute ago, Polygoon said:

Wat is het voordeel t.o.v. de Twizy met z'n 4 wielen? Dat Renault spel kan je nog semi water en winddicht maken.

Goedkoper? Smaller en dus te manoeuvreren doorheen file? Parkeren op de stoep?

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Goedkoper? Smaller en dus te manoeuvreren doorheen file? Parkeren op de stoep?

Tweedehands gaat zo'n Twizy maar 3k. Geen file onder de kerktoren. Mij lijkt het niet opportuun om iemand die nog nooit op een gemotoriseerde tweewieler gereden heeft dagelijks met zoiets de baan op te sturen. Maakt het gebruik ook meteen beperkt, no way dat ons moeder daar op kruipt :)

Geplaatst:

uw moeder zou ik er niet insteken.

de afwerking is echt volledig plastiek, en ze zitten redelijk hard.  volledig toemaken is ook niet aan te raden, want dan kreeg  je resonantie. ideaal was gewoon dus zonder iets van deuren, je hebt ook geen koffer buiten wat kleine kaduke vakjes. dan is een smart veel beter in gebruik.

en je hebt buiten de aankoopprijs ook nog een maandelijkse huur van de batterij. (was indertijd een 75€ dacht ik. wat toch veel is, want ik tank minder per maand voor de abarth)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wederom geen woord over hoe de electriciteit die in die bussen vloeit opgewekt wordt.

Gast wooter
Geplaatst:
Wederom geen woord over hoe de electriciteit die in die bussen vloeit opgewekt wordt.

Zelfs al komt de stroom recht uit kolencentrales, dan nog zal er een positief resultaat zijn qua luchtkwaliteit in de stad.

Daarbij is het tegenwoordig goedkoper windmolens, zonnepanelen en batterijen te zetten dan stroom op te wekken met fossiele brandstoffen en zelfs kernenergie.

Geplaatst:
Just now, wooter said:

Zelfs al komt de stroom recht uit kolencentrales, dan nog zal er een positief resultaat zijn qua luchtkwaliteit in de stad.

In Shenzhen misschien, hoewel het een idiote redenering blijft qua "CO2 verlies".

In Beijjng daarentegen komt de vervuiling voornamelijk vd industrie uit Tianjin overgewaaid. 

Gast wooter
Geplaatst:

"In 2016, additional capacity amounted to 125 GW (more than two billion-watt power stations added each week). Of this, thermal sources (mainly coal-burning) added 53 billion watts (53 GW) while WWS renewables sources added 64 GW, well in excess of thermal sources. Of the new capacity added in 2016, WWS sources accounted for 52%, and thermal sources for just 43%. The rest is the addition in nuclear power generation capacity (5%). So while China is still adding a billion-watt power station burning coal each week, it is adding wind turbines and solar farms at an even greater rate."

Gast wooter
Geplaatst:

Ergo, het is niet omdat het in het artikel niet vermeld staat, dat je insinuatie klopt.
Geplaatst:

Kijk, dat is nu eens een perfect voorbeeld waarom je als fanboy bestempeld wordt. Je veegt mijn argumenten van tafel met een argument dat mij grotendeels gelijk geeft.

Jouw gegoogelde tekst bewijst zelfs dat er momenteel nog massaal koolcentrales worden bijgebouwd. Dan gaan we toch niet alvast hoera roepen?

Als je nu zou zeggen: "klopt, momenteel zit dat nog scheef - maar het is een begin".

Maar neen, klaarblijkelijk vertel ik over de volledige lijn onzin.

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:
Kijk, dat is nu eens een perfect voorbeeld waarom je als fanboy bestempeld wordt. Je veegt mijn argumenten van tafel met een argument dat mij grotendeels gelijk geeft.
Jouw gegoogelde tekst bewijst zelfs dat er momenteel nog massaal koolcentrales worden bijgebouwd. Dan gaan we toch niet alvast hoera roepen?
Als je nu zou zeggen: "klopt, momenteel zit dat nog scheef - maar het is een begin".
Maar neen, klaarblijkelijk vertel ik over de volledige lijn onzin.

Ik roep wel hoera want ondanks dat er naar jouw woorden “massaal” kolencentrales worden bijgebouwd, wordt er nog meer energiegeneratie bijgebouwd op basis van zonne-energie en windturbines.

Mijn tekst bewijst dus niet jouw punt, maar haalt jouw insinuatie zelfs onderuit.

Echt, ben je nu echt tegen elektrische bussen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid