Lefty 19.511 Geplaatst: 1 januari 2018 Geplaatst: 1 januari 2018 Dat heb ik niet gezegd Wooter. Ik stop er mee, dit heeft waarachtig geen zin meer. 5 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Nee, je zei dit: 5 hours ago, Lefty said: Wederom geen woord over hoe de electriciteit die in die bussen vloeit opgewekt wordt. En iedereen weet wat je niet zei maar wel bedoelde. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 5 hours ago, wooter said: "In 2016, additional capacity amounted to 125 GW (more than two billion-watt power stations added each week). Of this, thermal sources (mainly coal-burning) added 53 billion watts (53 GW) while WWS renewables sources added 64 GW, well in excess of thermal sources. Of the new capacity added in 2016, WWS sources accounted for 52%, and thermal sources for just 43%. The rest is the addition in nuclear power generation capacity (5%). So while China is still adding a billion-watt power station burning coal each week, it is adding wind turbines and solar farms at an even greater rate." En van dit zei je dat er massaal kolencentrales worden bijgebouwd. Het stuk dat dit een minderheid is, negeer je. Het stuk waar het dan echt over ging, CO2 uitstoot door elektriciteitsproductie, ontwijk je dan door dit: 5 hours ago, Lefty said: In Shenzhen misschien, hoewel het een idiote redenering blijft qua "CO2 verlies". In Beijjng daarentegen komt de vervuiling voornamelijk vd industrie uit Tianjin overgewaaid. Wat helemaal off topic is want het gaat over bussen in Shenzhen. Niet over bussen in Beijing, en dus ook niet over een mogelijke verbetering van luchtkwaliteit in Beijing. Best dat je ermee stopt ja, met zo een scherpe bochten duurt het niet lang om uit de bocht te gaan. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Ik wacht oprecht op de eerste post waarin je jezelf quote en vervolgens reageert dat je gelijk hebt. We zitten er niet ver van af. Letterlijk alles veeg je compleet van tafel. Kolencentrales die bijgebouwd worden, ook al zijn ze in totaliteit qua accumulatie in de minderheid tov renewables? Ach, niet belangrijk mijnheer. Mijn excuses dat ik je posts wat duiding tracht te bezorgen. Maar goed, volgens jou ben ik dan ook tegen electrische bussen zonder dat ik dat ook maar 1x geponeerd heb. Ook Beijing, een stad met evenveel mensen als Australië? Doet geheel niet ter zake, hoe durf ik dat er bij sleuren bij een artikel over Shenzhen Waanzin. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 Over dat uit de bocht gaan, geen idee of het wijselijk is daarover te beginnen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 10 minutes ago, Lefty said: Kolencentrales die bijgebouwd worden, ook al zijn ze in totaliteit qua accumulatie in de minderheid tov renewables? Ach, niet belangrijk mijnheer. Het is toch een evolutie? Een evolutie die haaks staat op jouw conclusie. Quote Mijn excuses dat ik je posts wat duiding tracht te bezorgen. Ik heb geen duiding gezien, enkel wat ongefundeerde kritiek. Nergens heb je aantallen gequote, enkel wat ik heb aangebracht in twijfel gebracht. Quote Ook Beijing, een stad met evenveel mensen als Australië? Doet geheel niet ter zake, hoe durf ik dat er bij sleuren bij een artikel over Shenzhen Ja, welke relevantie heeft dat met dat een stad aan de andere kant van China al haar bussen elektrificeert? Quote Waanzin. Inderdaad waanzin dat wat tendentieus reageren me zou overtuigen van het tegendeel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 8 minutes ago, Lefty said: Over dat uit de bocht gaan, geen idee of het wijselijk is daarover te beginnen. Ja nog even laag vliegen en op de man spelen ipv op het onderwerp. Dat zal je argumenten zeker en vast krachtiger maken. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 5 uren geleden, Lefty zei: Waanzin. Echt ! En dan woorden in je mond leggen compleet maar dan ook compleet uit de context gerukt. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 5 uren geleden, wooter zei: Ja nog even laag vliegen en op de man spelen ipv op het onderwerp. Allez, zo ken ik hem ni Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 zou je bij ikea gratis kunnen "tanken"? was daar deze morgen naartoe en het viel mij op dat er op de speciaal voorziene vakken een Q7 e-tron, glc en een tesla X stonden te laden. meestal als ik elders zo'n parkeerplaatsen zie, staat er ofwel een gewone wagen op ofwel een hybride maar niet om te laden. deze 3 stonden dus wel degelijk aangekoppeld. Quote
NA_T 6 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 zou je bij ikea gratis kunnen "tanken"? was daar deze morgen naartoe en het viel mij op dat er op de speciaal voorziene vakken een Q7 e-tron, glc en een tesla X stonden te laden. meestal als ik elders zo'n parkeerplaatsen zie, staat er ofwel een gewone wagen op ofwel een hybride maar niet om te laden. deze 3 stonden dus wel degelijk aangekoppeld. Welke Ikea vestiging? Je kan de laadstations meestal terugvinden op de PlugSurfing app. Daar staat het laadvermogen altijd vermeld en de eventuele kostprijs. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 1 hour ago, tuscani said: zou je bij ikea gratis kunnen "tanken"? was daar deze morgen naartoe en het viel mij op dat er op de speciaal voorziene vakken een Q7 e-tron, glc en een tesla X stonden te laden. meestal als ik elders zo'n parkeerplaatsen zie, staat er ofwel een gewone wagen op ofwel een hybride maar niet om te laden. deze 3 stonden dus wel degelijk aangekoppeld. De laadpalen bij Ikea zijn gratis. Dit zijn geen superchargers of snelladers, maar geven toch een 22kW, wat een tesla kan opladen in 4 uren. Als ik een anderhalf uur bij een Ikea heb uitgehangen heb ik makkelijk 50% geladen, of van 30% naar 80%. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 3 minutes ago, wooter said: De laadpalen bij Ikea zijn gratis. Dit zijn geen superchargers of snelladers, maar geven toch een 22kW, wat een tesla kan opladen in 4 uren. Als ik een anderhalf uur bij een Ikea heb uitgehangen heb ik makkelijk 50% geladen, of van 30% naar 80%. Dan rijd je "gratis" heen en terug dus. Quote
Gast Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 4 minuten geleden, wooter zei: De laadpalen bij Ikea zijn gratis. Dit zijn geen superchargers of snelladers, maar geven toch een 22kW, wat een tesla kan opladen in 4 uren. Als ik een anderhalf uur bij een Ikea heb uitgehangen heb ik makkelijk 50% geladen, of van 30% naar 80%. Hoeveel euro is die 50% waard? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Just now, ir_fuel said: Dan rijd je "gratis" heen en terug dus. Ik moet eerst naar Brussel en terug rijden om op 30% te geraken, en kan daarna nog eens naar Brussel en terug rijden. Of vanuit Limburg naar een Ikea in De Panne rijden en terug ofzo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Just now, Geezer said: Hoeveel euro is die 50% waard? als we voor het gemak 50% = 50kWh pakken voor een Model X 100D dan doe je 50 x tarief per kWh. Als ik het tarief van Ecopower in de regio pak, is dat dus 0,2380€/kWh of dus 11,9€. Maar voltanken voor mij is dan 23,8€ en daar geraak ik een 350km ver mee. Dezelfde afstand in mijn Z4M was 70€, maar in een zuinige diesel kan dat dus ook 35€ zijn voor die afstand. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Bij Ikea kan je zelfs je elektrische fiets opladen. Ik vraag me wel af hoeveel man er met de fiets naar Ikea gaat. Dat is zoals die pummels in de regering die denken dat je een verkeersknoop bij een Ikea kunt oplossen door een tramverbinding te leggen 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Bij Ikea kan je zelfs je elektrische fiets opladen. Ik vraag me wel af hoeveel man er met de fiets naar Ikea gaat. Dat is zoals die pummels in de regering die denken dat je een verkeersknoop bij een Ikea kunt oplossen door een tramverbinding te leggen Behoorlijk wat volk! Er zijn echt véél mensen die enkel naar IKEA gaan om te eten. Maar echt veel meer dan je denkt. Omzetcijfers van die resto's zijn waanzinnig! Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Tevens zijn ze bij IKEA enorm bezig met energie en duurzaamheid. Lijkt totaal zo niet, maar achter de schermen wordt daar erg veel gedaan. Echt bewonderenswaardig. Beetje zoals BMW, die zijn daar ook op het hoogste niveau mee bezig. Quote
NA_T 6 Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Behoorlijk wat volk! Er zijn echt véél mensen die enkel naar IKEA gaan om te eten. Maar echt veel meer dan je denkt. Omzetcijfers van die resto's zijn waanzinnig! Enkel al aan het aantal volk te zien kon ik zoiets vermoeden.. zelfs tijdens de middagpauze is het daar soms zoeken voor een plaats om te zitten [emoji52] Quote
tuscani 11.790 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 21 uren geleden, wooter zei: De laadpalen bij Ikea zijn gratis. Dit zijn geen superchargers of snelladers, maar geven toch een 22kW, wat een tesla kan opladen in 4 uren. Als ik een anderhalf uur bij een Ikea heb uitgehangen heb ik makkelijk 50% geladen, of van 30% naar 80%. Ah toch een leuke geste van hun. Tviel mij op dat ze allemaal verbonden waren. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 13 uren geleden, NA_T zei: Enkel al aan het aantal volk te zien kon ik zoiets vermoeden.. zelfs tijdens de middagpauze is het daar soms zoeken voor een plaats om te zitten Hoezo zelfs? Lijkt me dat er dan net het meeste volk zit Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 https://electrek.co/2018/01/08/auto-executives-battery-electric-cars-fail-survey/ En dat is de reden dat autobouwers gepakt worden - en blijven gepakt worden - in snelheid tov Tesla. Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 35 minutes ago, wooter said: https://electrek.co/2018/01/08/auto-executives-battery-electric-cars-fail-survey/ En dat is de reden dat autobouwers gepakt worden - en blijven gepakt worden - in snelheid tov Tesla. Welke autobouwer is eigenlijk ondertussen "gepakt" door Tesla? Hebben BMW / Mercedes / VW / Toyota minder verdiend dan Tesla in 2017? Wat is je definitie van "gepakt worden" hier eigenlijk? Is dat dezelfde definitie zoals die van de Tesla "features"? "Jama, ooit ..." 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.