Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Nee, helemaal niet, maar financieel heeft deze auto gewoon geen bestaansreden. Daarom dat je ook ziet dat nog niemand zo een ombouw heeft besteld. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 En binnenkort staan er hier 2 EV’s. Verbrandingsmotoren zijn nergens voor nodig in auto’s. Kijk dat is het verschil. Ik snap sommige EV kopers maar al te goed maar ik heb niet de pretentie om leugens te verkopen om mijn keuze te “verdedigen”. Een EV kan NO WAY mijn gebruik van een wagen verbeteren. NO WAY he , heb nu toch al genoeg nagedacht. Gezien de fiscale voordelen zou Ik het overwegen indien je gelijk hebt. NIET dus Het is losweg pretentieus om deze stelling te poneren. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Welke bestaansreden? 70K bovenop 90K?Makker je redeneert krommer dan krom. Doe je nu echt alsof je intelligent bent en vergelijk je een prototype kost nu met eventuele massaproductie waarbij je vergeet dat uw Tesla in een hoger prijssegment zit.Echt man .... Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Waarom komt waterstof dan wel vaak in de media als alternatief? Omdat velen deze risico's en nuances niet kennen, maar energiebedrijven er wel een mogelijkheid in zien om het klassieke paradigma van jij-met-je-auto die naar een tankstation moet om te tanken in stand te houden. Een Air Liquide, Shell en anderen zien er daarom wel nog toekomst in (niet toevallig dat de meeste waterstof-filmpjes op YouTube net door hen gesponsord zijn) terwijl iedereen aan de EV gewoon de doodsteek is voor het merendeel van de olie-industrie.Ik heb niet de indruk dat die gast zijn prototype gesponsort is door de industrie...... die gast ziet een probleem en stelt een mogelijke oplossing.Jouw stelling lijkt me het tegenovergestelde van de progressief die je wil “spelen”.Uiteindelijk kan ik niet anders dan stellen dat je een pure Tesla fanboy bent.Alle alternatieven kraak je af, de concurrenten brengen bazaar uit (ipv toe te juichen dat er meer EV’s komen) enz..... 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Nee, helemaal niet, maar financieel heeft deze auto gewoon geen bestaansreden. Daarom dat je ook ziet dat nog niemand zo een ombouw heeft besteld.Wat een kolder man. Dit is een consument die een protype bouwt. Ik vind dat goedkoop voor een particulier prototype Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 De toekomst bestaat er in, om een auto te ontwikkelen met 300 km range en laden in 5 minuten. Al de anderen, met een gewicht van meer dan 1500kg zijn tegen dan dinosaurussen. Quote
Logic 538 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 57 minuten geleden, wooter zei: Nee, helemaal niet, maar financieel heeft deze auto gewoon geen bestaansreden. Daarom dat je ook ziet dat nog niemand zo een ombouw heeft besteld. Ook al bestaat de Hesla al een jaartje, ik wist niet dat het bestond hoor... alles behalve mainstream (en blijkbaar ook nog maar pas gehomologeerd?). IMHO mogen ze zoiets een hogere prioriteit geven dan vleugeldeuren kermis en jingle bells pinkers, 1100km range is namelijk niet niks. Een plan B om onderweg te kunnen tanken, zeker als het dan nog zo snel kan, kan ik alleen maar toejuichen. 2 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 11 minuten geleden, Logic zei: Ook al bestaat de Hesla al een jaartje, ik wist niet dat het bestond hoor... alles behalve mainstream (en blijkbaar ook nog maar pas gehomologeerd?). IMHO mogen ze zoiets een hogere prioriteit geven dan vleugeldeuren kermis en jingle bells pinkers, 1100km range is namelijk niet niks. Een plan B om onderweg te kunnen tanken, zeker als het dan nog zo snel kan, kan ik alleen maar toejuichen. Zelfs 200km + 200km zou ideaal zijn. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Waterstof OK maar waarom sleur je dan ook nog eens een paar honderd kilo aan batterijen mee als de waterstof range groter is dan de batterij range en de batterij duur is en veel grondstoffen vergt. Een auto op puur waterstof lijkt me een prima alternatief voor een dieselwagen die vaak lange afstanden doet, terwijl wagens met accu beter geschikt zijn voor korte afstanden. Beiden geven een identiek rijcomfort. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Kijk dat is het verschil. Ik snap sommige EV kopers maar al te goed maar ik heb niet de pretentie om leugens te verkopen om mijn keuze te “verdedigen”. Een EV kan NO WAY mijn gebruik van een wagen verbeteren. NO WAY he , heb nu toch al genoeg nagedacht. Gezien de fiscale voordelen zou Ik het overwegen indien je gelijk hebt. NIET dus Het is losweg pretentieus om deze stelling te poneren. Geen probleem dat het voor jou niet werkt. Voor mij wel dus hebben we beiden gelijk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Wat een kolder man. Dit is een consument die een protype bouwt. Ik vind dat goedkoop voor een particulier prototypeStront in je ogen?Zijn firma doet net installaties van waterstof. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Ook al bestaat de Hesla al een jaartje, ik wist niet dat het bestond hoor... alles behalve mainstream (en blijkbaar ook nog maar pas gehomologeerd?). IMHO mogen ze zoiets een hogere prioriteit geven dan vleugeldeuren kermis en jingle bells pinkers, 1100km range is namelijk niet niks. Een plan B om onderweg te kunnen tanken, zeker als het dan nog zo snel kan, kan ik alleen maar toejuichen.Dat is net de truuk... waterstof wordt zo aangeprezen als een alternatief, maar is financieel geen optie dus worden er op Europees niveau talloze subsidies opgehaald om toch een werkbare demo te bouwen.Dat laadstation in Zaventem staat er met subsidies. Geen enkele Tesla supercharger staat er met subsidies. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 8 minuten geleden, stijn82 zei: Waterstof OK maar waarom sleur je dan ook nog eens een paar honderd kilo aan batterijen mee als de waterstof range groter is dan de batterij range en de batterij duur is en veel grondstoffen vergt. Een auto op puur waterstof lijkt me een prima alternatief voor een dieselwagen die vaak lange afstanden doet, terwijl wagens met accu beter geschikt zijn voor korte afstanden. Beiden geven een identiek rijcomfort. Heel simpel te weinig waterstoftankstations zoals er ook te weinig laadpalen zijn. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Zojuist, wooter zei: Dat is net de truuk... waterstof wordt zo aangeprezen als een alternatief, maar is financieel geen optie dus worden er op Europees niveau talloze subsidies opgehaald om toch een werkbare demo te bouwen. Dat laadstation in Zaventem staat er met subsidies. Geen enkele Tesla supercharger staat er met subsidies. Subsidies komen van de bevolking, eigen beheer komt van aandeelhouders. of zijn de superchargers al met de winst gezet? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Waterstof OK maar waarom sleur je dan ook nog eens een paar honderd kilo aan batterijen mee als de waterstof range groter is dan de batterij range en de batterij duur is en veel grondstoffen vergt. Een auto op puur waterstof lijkt me een prima alternatief voor een dieselwagen die vaak lange afstanden doet, terwijl wagens met accu beter geschikt zijn voor korte afstanden. Beiden geven een identiek rijcomfort. Omdat een volle tank waterstof 100€ kost voor 400-500km van range.Omdat je drie keer zoveel energie nodig hebt om voor die range genoeg waterstof te genereren.Omdat de huidige installaties om waterstof op te wekken en op te slaan zo groot zijn als een heel tankstation.Omdat zo een installatie maar 30 auto’s per dag kan tanken.Omdat een waterstof fuelcell na 120000km vervangen moet worden.Omdat de beloofde tank tijd van 7 minuten je enkel kan halen als je aan 800 bar kan tanken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Subsidies komen van de bevolking, eigen beheer komt van aandeelhouders. of zijn de superchargers al met de winst gezet?Zeg je nu dat een subsidie beter is dan het aanwenden van vreemd kapitaal? Voor een bedrijf wel, maar voor de samenleving? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Maar cava, allemaal theorie gaat er niet in.Dan maar de praktijk: Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 (aangepast) 19 minuten geleden, wooter zei: Zeg je nu dat een subsidie beter is dan het aanwenden van vreemd kapitaal? Voor een bedrijf wel, maar voor de samenleving? Als de samenleving investeert in laadpalen , is ook de winst voor de samenleving. Nu laten we al het geld wegvloeien naar het buitenland. Is niet ok voor een land als Belgie. We gaan armer en armer worden, en de rijken rijker. En neem van me aan, dat is niet de middenstand. Alleen een oorlog of een beurskrach zorg terug voor een herverdeling van de middelen. En de massaal overstap op een andere energiebron, kan wel iets teweegbrengen. 24 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 1 hour ago, wooter said: Omdat een volle tank waterstof 100€ kost voor 400-500km van range. Omdat je drie keer zoveel energie nodig hebt om voor die range genoeg waterstof te genereren. Omdat de huidige installaties om waterstof op te wekken en op te slaan zo groot zijn als een heel tankstation. Omdat zo een installatie maar 30 auto’s per dag kan tanken. Omdat een waterstof fuelcell na 120000km vervangen moet worden. Omdat de beloofde tank tijd van 7 minuten je enkel kan halen als je aan 800 bar kan tanken. Dank om dit te preciseren. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Geen probleem dat het voor jou niet werkt. Voor mij wel dus hebben we beiden gelijk.Behalve op de road trip vorig weekend? Heb je dan nog gelijk? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Behalve op de road trip vorig weekend? Heb je dan nog gelijk?Ja want ik doe zo een rit 1 keer per jaar en had de rit ook met een EV kunnen doen, mits halverwege even bijladen om nog genoeg range te hebben om na de BBQ thuis te geraken. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 https://radio2.be/artikels/de-inspecteur-trekt-naar-zuid-frankrijk-met-een-elektrische-wagen misschienbest interssant Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 26 minutes ago, tuscani said: https://radio2.be/artikels/de-inspecteur-trekt-naar-zuid-frankrijk-met-een-elektrische-wagen misschienbest interssant Vorig jaar was er op het moment dat wij een trip naar Oostenrijk deden ook een journalist van HLN die met een BMW i3 naar Zuid-Frankrijk ging. Wij waren 14 uren onderweg met heel wat file, thuis vertrokken met een half volle batterij en moesten 5 keer laden. De journalist was 24 uren onderweg en moest 12 keren laden. Ik ben dan ook helemaal akkoord als iemand zegt dat het huidige gamma elektrische wagens niet voldoet om lange reizen te doen, met uitzondering van 1 merk op basis van de grootte van hun batterijen en hun zelf uitgebate netwerk van snelladers. Het zal beteren, met nu meer en meer merken die adequate batterijen voorzien, en een push naar een netwerk van adequate snelladers, maar we zijn er nog niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Terug over die VW I.D. R: https://electrek.co/2018/06/24/vw-all-electric-race-car-broke-more-records-pikes-peak-hill-climb/ Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Daarmee dat ik schreef misschien. Ze zouden de test eigenlijk moeten doen met meerdere wagens. Een hybride, een Tesla en een andere elektrische. Denk dat dat wel eens interessant kan zijn, om daar een volledige uitslag van te zien. Qua uiteindelijke kostprijs. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.