Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 10 minutes ago, tuscani said: Daarmee dat ik schreef misschien. Ze zouden de test eigenlijk moeten doen met meerdere wagens. Een hybride, een Tesla en een andere elektrische. Denk dat dat wel eens interessant kan zijn, om daar een volledige uitslag van te zien. Qua uiteindelijke kostprijs. Ik heb deze zomer wat trips gepland, en ze zullen gelogd worden met Teslafi. Ik kan je nu al vertellen wat het gaat kosten: 0€. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 https://maartendewit66.wordpress.com/2016/02/21/de-waterstofauto-gaat-nooit-echt-wat-worden/ Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Ja want ik doe zo een rit 1 keer per jaar en had de rit ook met een EV kunnen doen, mits halverwege even bijladen om nog genoeg range te hebben om na de BBQ thuis te geraken.Komaan doe normaal. Je weet goed genoeg dat dat theoretisch gezwam nergens op slaat. Dat is gewoon op dat vlak een achteruitgang en nog geen vooruitgang. En praktisch doe je het gewoon niet. Kijk dat bedoel ik met fanboy en waarom ik dan tegen je in ga. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Welk theoretisch gezwam? Op mijn dagelijkse trajecten moet ik nooit laden. Laatste keer dat ik een supercharger hing was 15 april. Ik zat toen aan 39296 km, en zit vandaag aan 47713km. Ken jij een auto die 8417 km kan rijden zonder te 'tanken'? Die elke avond thuis terug vol wordt geladen, die elke dag bij de klant vol wordt geladen? Zodat je telkens als je vertrekt, genoeg hebt om tot aan je bestemming te geraken? De theorie die jij zo in twijfel trekt, zit in de praktijk gelogd. Zwart op wit. Beweren dat dat theorie is, is het bestaan van hemel en aarde ontkennen. In weze zeg je dat ik lieg, dat ik een leugenaar ben, maar het probleem met die bewering is dat mijn auto sinds de zomer gevolgd wordt door deze apps om de praktijk te registreren. Je zegt dus niet enkel dat ik lieg, maar dat ook mijn auto liegt. Dat de apps die mijn auto volgen liegen. Dat de mensen die die apps geschreven hebben, de mensen die die auto gebouwd hebben, allemaal liegen. Wat is waarschijnlijker? Dat ik lieg, of dat jij liegt? Op mijn vakantieritten moet ik 4 keren 25 minuten laden. Met een auto met momenteel de meest geavanceerde autopilot. Ja, het zou leuk zijn als ik niet verplicht 4 keren moet laden, maar dat zou de kers op de taart zijn, maar de realiteit is dat we op zo een rit toch 's middags en 's avonds iets eten, en in tussentijd de dames een toiletstop moeten doen, dus zoveel hindert het niet. Jokke, dit is niet theorie. Dit is praktijk. Prak-tijk. Ik kan nu naar je toe rijden, je oppikken en naar Knokke rijden, en nog thuis geraken, zonder te laden. @BMWMB kan hetzelfde doen, maar je zelfs in Nieuwpoort afzetten en hij moet van verder komen. Weet je wat het probleem was met de ardennenrit? De meest nabije supercharger vanuit mijn streek lag op 94 km afstand van het startpunt, en na 270 km ardennenrit zou ik nog 37 km moeten doen tot dezelfde supercharger. Dat zijn cijfers die je met een Model S wel kan, maar met een Model X niet. Ik zou halverwege een omweg hebben moeten maken naar de meest nabijgelegen supercharger, en dat is die van Luxemburg. Is de Model X dan voor mij ontoereikend? Dat ene ritje is niet bepalend in mijn auto-keuze, net zomin jij jouw auto ook niet hebt gekozen op die ene keer dat je er mee op circuit zou willen en waar ie moet voor onder doen voor andere wagens in je wagenpark. Dus waarom maak jij je zo vrolijk over dat ik met een M2 naar de ardennenrit kom, als jij voor je trackdays ook niet je daily driver pakt? Niks theorie, Jokke, 100% praktijk. Maar zoals je zelf al toegaf heb je zelf nog 0% ervaring met die praktijk. je hebt zelfs nog nooit met een Tesla gereden dus eigenlijk praat je al een dik jaar uit je hol. Acceleratie, snelheid, range, afwerking, ruimte, ... allemaal dingen die je nog nooit gezien hebt, maar je hebt wel het lef om mij dan te verslijten als fanboy en daar vol met je niets zeggende argumenten in te gaan? Alles wat jij zegt over elektrische auto's is theorie. En ofwel doe je het om met mij te rammelen, ofwel heb je waarlijk het lef om feiten te ontkennen. En dan ben je hopeloos verloren. Is ontmaskerd worden als leugenaar het waard om mij fanboy te noemen en er tegen in te gaan? Jokke, je bent een leugenaar, je liegt, en we weten niet waarover je nog liegt. Misschien is dat van niet met een Tesla mogen rijden omdat men je zou kennen van op het circuit ook zo een leugen. Ik wil niks met leugenaars te maken hebben. Laat me met rust. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Wooter heeft gelijk, theoretisch gezien. Als er halverweg de Ardennenrit een Supercharger zou staan, dan kan je deze rit gemakkelijk doen met een Tesla, en nog wel aan een zeer vlot tempo. Wel zou dat laden tijd kosten. Hier ‘s morgens vertrekken met een volle batterij, en dan even stoppen in Verviers (of eerdaags Luik) om daar terug bij te laden (10 min.). Halverweg de rit zou ik dan ook nog eens moeten laden, stel hier 20 minuten, en dan nog eens opnieuw na de rit in het terug naar huis rijden, nog eens 20 minuten. Met de GT3 heb ik in Lux getankt, 2 minuten, en als ik terug thuis kwam had ik nog ruim een halve tank.Ja, het zou doenbaar zijn met een Tesla, maar dan moeten er superchargers bijkomen, en ik zou een uur kwijt zijn met laden.Ik ga toch de Porsche blijven nemen voor rondritten. [emoji16] Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 11 uren geleden, wooter zei: Ik heb deze zomer wat trips gepland, en ze zullen gelogd worden met Teslafi. Ik kan je nu al vertellen wat het gaat kosten: 0€. Zal mij verbeteren, qua uiteindelijke resultaat van kostprijs en tijd en aantal gereden km's ( alle punten moeten eerlijk vergeleken worden) Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Kostprijs weet je al, hoewel dat “vals spelen” is omdat ik het gratis krijg. Tijd is een moeilijke: een lege batterij zal veroorzaken dat ik ga laden, maar dat wil niet zeggen dat ik de meest optimale tijd ga laden. Als het zoals vorig jaar is, zal ik bijvoorbeeld ‘s middags en ‘s avonds langer laden omdat ik terwijl mijn innerlijke mens ook versterk. En we zijn op vakantie, dus waarom de haast?Pas op, ik ben er zeker van dat de mensen van Radio 2 met hun Leaf heel wat minder lyrisch gaan zijn. De Leaf heeft een aanzienlijk kleinere batterij dus minder range, laad aan tragere snelladers maximum 50kW, die snelladers kosten vaak 60 cent per kW en het lijkt erop dat de nieuwe Leaf geen actieve koeling van de batterij heeft en daarom na enkele keren snelladen op korte termijn problemen krijgt om aan dat vermogen nog te snelladen.https://nissanelectricclub.nl/forums/topic/informatie-nissan-snelladen-nissan-leaf-40-kwh/De Jaguar I-Pace kent eigenlijk ook zo ‘sabotage’ van de eigen constructeur door er een beperkte 7kW eenfasige lader in te monteren... Ook zoiets wat niemand kan gebruiken want quasi niemand heeft thuis eenfase 32A...En daarom dat ik fanboy van Tesla blijf, waar je zo een onzin niet aan de hand hebt en je een degelijke range en oplaadmogelijkheden krijgt. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Van 't weekend nog een verkoopsdirecteur van een BMW-garage tegengekomen, die niet begreep dat ik een Tesla had gekocht. Hij beweerde dat ze ook begin volgend jaar de i4 in de showroom hebben staan. Toen ik 'm vroeg waar ik deze dan kan laden onderweg, en aan welke laadsnelheid, kon 'm geen antwoord geven. 'BMW is er ook mee bezig...' Tja, dat kan wel zijn, maar vandaag zie ik nog niks, nada, njet... Ik heb de Jaguar I-pace even aangehaald, en gezegd dat dat wel een knappe auto is, en wel heel goed zal rijden, maar je kan 'm maar heel traag laden, en je kan nergens superchargen. Met zo'n ding kan ik zelfs niets doen voor mijn dagelijkse ritten, want waar moet ik gaan laden onderweg? En naar het Zuiden van Europa rijden is al helemaal moeilijk. Neen, Tesla staat ver voorop tov de concurrentie, en het zal nog jaren duren vooraleer de concurrentie bijgebeend is. Tot dan blijf ik genieten van mijn Tesla, en daarna zien we wel wat we kopen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Dat was ook de opmerking van enkele bloggers die waren uitgenodigd door Jaguar om de I-Pace te testen... De meeste autojournalisten hebben dat gevoel nog niet om te herkennen wat belangrijk is in een elektrische auto, maar die bloggers natuurlijk wel omdat ze al enkele jaren met een elektrische auto rijden. De bloggers merkten op dat Jaguar de I-Pace braaf volgeladen presenteerde aan de uitgenodigde pers, maar met geen woorden repte over waar je in Portugal kon laden, laat staan dat ze konden zien waar de I-Pace demo wagens echt geladen werden. Alle uitgestippelde routes waren ruim onder de range van de I-Pace, en voor de test op het circuit kregen ze andere, volgeladen I-Paces, dan diegene waarmee ze op de weg waren gegaan. Ook was het personeel van Jaguar allerminst opgeleid om te kunnen antwoorden op vragen zoals laadsnelheid, die dieper gingen dan "ja je kan binnenkort op een half uur 80% vol laden". Ook zijn er geen plannen om laders bij Jaguar dealers te voorzien, dus die dealers gaan groen lachen als ze zo een I-Pace in demo nemen en vrolijk een lader kopen om dan er achter te komen dat op 16A enkelfase het +25 uren duurt om zo een I-Pace vol te laden. Dezelfde geluiden overigens bij Hyundai, waar het personeel ook niet weet wat de Kona kan. Pas op, ik denk dat BMW met hun I3 al iets beter weet waar ze aan toe zijn, maar het feit dat zo een verkoopsdirecteur beweert dat er een i4 volgend jaar in de showroom staat, geeft ook aan dat er echt nog productkennis ontbreekt. Dat terwijl BMW zelfs een eigen netwerk onderhoud, nl. ChargeNow. Enkel jammer dat ChargeNow werkt met tarieven per minuut ipv per kWh, je ook nog eens extra moet betalen bij roaming en activatie of maandelijkse kost. Wil je gewoon per kWh betalen, en niet bezig zijn met abonnementskosten, ben je best af met https://newmotion.com/. Daar kan je mee terecht bij meer dan 70000 locaties doorheen Europa. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 9 uren geleden, wooter zei: Niks theorie, Jokke, 100% praktijk. Maar zoals je zelf al toegaf heb je zelf nog 0% ervaring met die praktijk. je hebt zelfs nog nooit met een Tesla gereden dus eigenlijk praat je al een dik jaar uit je hol. Acceleratie, snelheid, range, afwerking, ruimte, ... allemaal dingen die je nog nooit gezien hebt, maar je hebt wel het lef om mij dan te verslijten als fanboy en daar vol met je niets zeggende argumenten in te gaan? Alles wat jij zegt over elektrische auto's is theorie. En ofwel doe je het om met mij te rammelen, ofwel heb je waarlijk het lef om feiten te ontkennen. En dan ben je hopeloos verloren. Is ontmaskerd worden als leugenaar het waard om mij fanboy te noemen en er tegen in te gaan? Jokke, je bent een leugenaar, je liegt, en we weten niet waarover je nog liegt. Misschien is dat van niet met een Tesla mogen rijden omdat men je zou kennen van op het circuit ook zo een leugen. Ik wil niks met leugenaars te maken hebben. Laat me met rust. LOL Ik praat dan ook en vooral over afstand en de beperkingen iets dat jij onder de mat veegt. Je ziet zelfs niet dat andere Model S rijders zelf aangaven dat de hele rit rijden geen optie was....... nee zelfs dan kom je af met een Model S wel een X niet enz...... Het is gewoon waanzin hoe je het licht van de zon blijft ontkennen. En ik moet dus niet testrijden met een Tesla wagen om dat te weten he. Herinner u mijn verplaatsingen Zandvoort en werk CH ik heb toen moeite gedaan om rond te kijken waar ik op mijn weg zou kunnen "bijtanken" en vond ook aan mijn hotel of het circuit niet direct laadpalen. Idem Ardennenrit. Je vergeet dan nog te zeggen dat je je "gaspedaal" niet te veel mag gebruiken om je theoretische mogelijkheid tot uitvoering te brengen. Tja als een constructeur zijn auto niet in test wil geven aan iemand die "circuit" rijdt, zegt dat wel veel over vooroordelen he, niet meer niet minder. Nu goed als je niet verder raakt dan bovenstaande soort reactie als je tegenwind uit mijn hol krijgt, dan zijn de argumenten op zeker? Het enige feit waar ik je in tegenspreek en blijf tegenspreken is je wegvegen van het afstand verhaal of uitspraken als het "interieur is evenwaardig als een Porsche Panamera etc..... De ene keer is het omdat je "toch geen lange afstanden doet en voor JOU van geen tel is", de andere keer is het allemaal geen waar. Feit is ook dat je op de ARD rit er stond met een klassieke motor, een fanboy als jij zou daar net moeten verschijnen met zijn Tesla om je theorie (jawel je spreekt evenzeer uit je "hol", jouw woordenschat niet de mijne trouwens, als je de dingen waar je kan aantonen dat het werkt dan net niet gaat doen). Maw je bent dus een "leugenaar" (hebde hem, hebde hem? ) . Die zomaar wat uit zijn nek lult en denkt dat hij de waarheid verkondigt omdat hij een Tesla bezit. Wel leuk om te zien hoe ze bij jouw Tesla een leuke knipoog naar het verleden hebben gegeven. De tijd van paard en kar, waar ooglappen nodig waren om de Pk's onder controle te houden. Als je over feiten wil spreken dan is het simpel: Tesla is NOG NIET klaar om te gebruiken voor lange afstanden en daar een praktisch voordeel aan te koppelen. Uw plas en snack stopjes zijn wel bijna legendarisch ondertussen. BTW: BMWMB zijn bijdrages zijn een pak genuanceerder en eerlijker, iets dat je ook verwacht op een forum van autoliefhebbers. Ik snap zijn visie bv voor een groot stuk wel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 @BMWMB zegt 100% hetzelfde als wat ik zeg. Kan niet anders, het zijn feiten. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 1 uur geleden, wooter zei: Kostprijs weet je al, hoewel dat “vals spelen” is omdat ik het gratis krijg. Tijd is een moeilijke: een lege batterij zal veroorzaken dat ik ga laden, maar dat wil niet zeggen dat ik de meest optimale tijd ga laden. Als het zoals vorig jaar is, zal ik bijvoorbeeld ‘s middags en ‘s avonds langer laden omdat ik terwijl mijn innerlijke mens ook versterk. En we zijn op vakantie, dus waarom de haast? Pas op, ik ben er zeker van dat de mensen van Radio 2 met hun Leaf heel wat minder lyrisch gaan zijn. De Leaf heeft een aanzienlijk kleinere batterij dus minder range, laad aan tragere snelladers maximum 50kW, die snelladers kosten vaak 60 cent per kW en het lijkt erop dat de nieuwe Leaf geen actieve koeling van de batterij heeft en daarom na enkele keren snelladen op korte termijn problemen krijgt om aan dat vermogen nog te snelladen.https://nissanelectricclub.nl/forums/topic/informatie-nissan-snelladen-nissan-leaf-40-kwh/ De Jaguar I-Pace kent eigenlijk ook zo ‘sabotage’ van de eigen constructeur door er een beperkte 7kW eenfasige lader in te monteren... Ook zoiets wat niemand kan gebruiken want quasi niemand heeft thuis eenfase 32A... En daarom dat ik fanboy van Tesla blijf, waar je zo een onzin niet aan de hand hebt en je een degelijke range en oplaadmogelijkheden krijgt. daarom dat ik schreef een uitgebreide test. (zoals vroeger (misschien nu nog, maar dat weet ik niet ) in de autogids) met verschillende kolommen en resultaten. (kostprijs, duurtijd, afgelegde km's, comfort,....) tesla zal er idd beter uitkomen dan een leaf, maar ben gewoon benieuwd naar de eindscore. want je weet dat dat het struikelblok voor mij was. ik zie mij als volgende wagen zeker geen 100% elektrische afschrijven, omdat ik nu met de Q mijn mentaliteit sowieso bijschroef. volgende maand staan er 1800km enkel voor de boeg, dan ginds wat rondtoeren, dus ben benieuwd of ik ginds veel op diesel ga rijden of toch de mogelijkheid ga hebben qua laden (dan spreek ik over hotel en ginds thuis, geen publieke) dit gezegd zijnde, deze morgen boodschappen gaan doen met de abarth, en ik laat telkens nog de poort toe bij de koudstart. niets gaat boven dat gebrul (ook al is het een klein brulkikkertje) van een benzinemotor. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 2 uren geleden, BMWMB zei: Wooter heeft gelijk, theoretisch gezien. Als er halverweg de Ardennenrit een Supercharger zou staan, dan kan je deze rit gemakkelijk doen met een Tesla, en nog wel aan een zeer vlot tempo. Wel zou dat laden tijd kosten. Hier ‘s morgens vertrekken met een volle batterij, en dan even stoppen in Verviers (of eerdaags Luik) om daar terug bij te laden (10 min.). Halverweg de rit zou ik dan ook nog eens moeten laden, stel hier 20 minuten, en dan nog eens opnieuw na de rit in het terug naar huis rijden, nog eens 20 minuten. Met de GT3 heb ik in Lux getankt, 2 minuten, en als ik terug thuis kwam had ik nog ruim een halve tank. Ja, het zou doenbaar zijn met een Tesla, maar dan moeten er superchargers bijkomen, en ik zou een uur kwijt zijn met laden. Ik ga toch de Porsche blijven nemen voor rondritten. Indien: niet vervulde voorwaarde Ik zou een uur kwijt zijn met laden (ik vermoed dat BMWMB dit niet als een voordeel ziet) Er moet zelfs halverweg (best net halverwege) ook een laadpaal geplaatst worden. Misschien kan voor elke roadtrip of reis een team "laadpaalplaatsers" in leven roepen om uw "theoretisch mogelijkheid" een kans te geven. Enfin wat zijn de feiten nu? Dat het in je droom zou kunnen maar in de praktijk niet? En laat dat nu gewoon net mijn punt zijn he. Moet ik test gereden hebben om de feiten van hierboven te mogen herhalen? In theorie moet je ook nooit meer schrijven, kan je alles via spraaktechnologie. In theorie............... In de praktijk heb je vele mogelijkheden om je bak in 5 min vol te kappen, en de hele ardennenrit met alle plezier af te leggen. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Mijn plan was om van thuis aan 100% te laden, in Manhay aan een CHAdeMO 10% bij laden op 10 minuten en dan met 80% arriveren aan de start in Saint-Hubert. Vervolgens de rit rijden tot aan de E421 in Luxemburg, daar rechtdoor naar de supercharge in Mënsbech, daar 35 minuten laden, dan terug naar de ardennenrit en met 27% arriveren aan de BBQ. Die 27% zou genoeg zijn zodat ik zelfs niet in Verviers zou moeten laden maar direct naar huis zou kunnen rijden. Het is allemaal uitgerekend via een vrij accurate https://abetterrouteplanner.com (aangepast met mijn reële verbruik en snelheid), maar zoals gezegd had mijn vrouw ook gelijk dat een M2 beter geschikt zou zijn voor een ardennenrit, en die omweg naar de supercharger ook stevig wat tijd zou kosten. Feit blijft dat jij blijft blaten dat lange afstanden niet kunnen, en dat ik keer op keer lange afstanden doe. Binnenkort doen we weer een paar weekends van 2000km elk, en dat gaat probleemloos verlopen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 akkoord dat je als particulier met een tweedehands hybride geen slechte koop doet. Maar ooit is die hybride wel nieuw aangekocht, wellicht door een zelfstandige die aan het fiscale voordeel dacht. Als particulier ga je niet gauw +50k aan een nieuwe geven. En de zelfstandigen/bedrijven die een nieuwe kopen, gaan vanaf nu meer richting vol elektrisch. Dus over een jaar of 5 zal je niet veel jonge tweedehands hybrides niet meer aantreffen. Daarmee dat ik zei dat het een tijdelijk fenomeen is. Of het moest zijn, dat de nieuwe 325e/330e dermate interessant is dat ze veel verkopen van de full electrics gaan afpikken die in opmars zijn. Of dat zo zal zijn, kan ik niet echt voorspellen. Ook hier zal de fiscaliteit een grote rol spelen. Kruip eens van onder jullie steen ... Honda, Lexus en Toyota brengen al 15 jaar hybrides en zelfs met goede verkoopcijfers. Het is niet omdat een bepaald publiek nu pas door de veranderde fiscaliteit, in een klein deel van de markt, aan het kijken is hiernaar dat die markt nu pas ontstaan is ... Maar die stekker aan die wagen geeft blijkbaar hetzelfde gevoel van verhevenheid zoals dat enkele jaren geleden de premium badge nog was ...Jan met de pet gaat al 15 jaar met zijn Toyota naar de kust en nu gaat een bepaalde klasse laadpalen zoeken in Knokke [emoji3] 3 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 6 minutes ago, wooter said: Het is allemaal uitgerekend via een vrij accurate https://abetterrouteplanner.com (aangepast met mijn reële verbruik en snelheid), maar zoals gezegd had mijn vrouw ook gelijk dat een M2 beter geschikt zou zijn voor een ardennenrit, en die omweg naar de supercharger ook stevig wat tijd zou kosten. Ah, toch iemand thuis met verstand in zijne kop 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 9 minutes ago, tuscani said: daarom dat ik schreef een uitgebreide test. (zoals vroeger (misschien nu nog, maar dat weet ik niet ) in de autogids) met verschillende kolommen en resultaten. (kostprijs, duurtijd, afgelegde km's, comfort,....) tesla zal er idd beter uitkomen dan een leaf, maar ben gewoon benieuwd naar de eindscore. want je weet dat dat het struikelblok voor mij was. ik zie mij als volgende wagen zeker geen 100% elektrische afschrijven, omdat ik nu met de Q mijn mentaliteit sowieso bijschroef. volgende maand staan er 1800km enkel voor de boeg, dan ginds wat rondtoeren, dus ben benieuwd of ik ginds veel op diesel ga rijden of toch de mogelijkheid ga hebben qua laden (dan spreek ik over hotel en ginds thuis, geen publieke) Ik denk dat je je succesvol en nodeloos bang hebt laten maken. Vind je het niet vreemd dat de pers maar geen van dergelijke testen met een Tesla doet? Zoek zelf maar eens naar "reizen met een Tesla" op Google. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/op-vakantie-met-de-tesla-model-s-en-een-dakkoffer.50571/ https://steinbuch.wordpress.com/2016/03/21/met-de-tesla-model-s-een-weekend-naar-noord-italie/ Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 En ik blijf het hilarisch vinden dat het groot Orakel van Elon, die een Tesla sportwageneigenschappen toedicht, en waarbij er geen enkele reden is om nog met een dinosaurus te rijden, dan uiteindelijk toch plooit en de verbrandingsmotor pakt, hoewel IN THEORIE (!!!!) het allemaal perfect kan. En zolang de theorie klopt moet het in de praktijk niet bewezen worden Iets van geblaat en wol. 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 1 minute ago, wooter said: Zoek zelf maar eens naar "reizen met een Tesla" op Google. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/op-vakantie-met-de-tesla-model-s-en-een-dakkoffer.50571/ De domeinnaam alleen geeft al een objectieve bron aan. Anders moeten we eens aan de mannen van Shell vragen wat ze er van denken? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Enfin, toch maar even gekeken, alsook op google maps: 13 h 34 min 1,379 km Volgens google maps En dan zie ik in dat verslag NEGEN tankstops? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 4 minutes ago, ir_fuel said: De domeinnaam alleen geeft al een objectieve bron aan. Anders moeten we eens aan de mannen van Shell vragen wat ze er van denken? Op de teslamotorsclub ga je inderdaad Tesla eigenaars vinden. Hoeveel geitewollensokken vind je op het autominded forum? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 En dat van die slipstreamende Tesla's op het rechtervak is niet waar hoor ... Men checke de 2e link Quote Met de Tesla begint namelijk de vakantie al als we wegrijden: omdat het laden langer duurt als je (te) hard rijdt, rijden we rustiger dan met een benzine of diesel auto, typisch 100 a 110 km/h. okay dan Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 1 minute ago, wooter said: Op de teslamotorsclub ga je inderdaad Tesla eigenaars vinden. Hoeveel geitewollensokken vind je op het autominded forum? Hier moet je dan ook niet zijn als het over objectieve info ivm trajectcontroles gaat bv. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Collega van me nam overigens ook zijn dakkoffer meer op zijn shortski van enkele maanden terug met zijn 4 jaar oude Model S. No sweat. En vorige week ging ie de Tourmalet nog op met de fiets nadat ie met zijn Model S met de fiets op het dak tot daar was gereden. En als je ergens langer blijft hangen, kan je langer laden en moet je op de volgende plek niet zo lang laden. Maar goed, er zijn al talloze voorbeelden gegeven maar sommigen blijven potdoof. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 6 minutes ago, ir_fuel said: En dat van die slipstreamende Tesla's op het rechtervak is niet waar hoor ... Men checke de 2e link okay dan Ik rij overal Vmax+marge. In Duitsland tot 150 want tot 150 blijft de autopilot werken. Harder kan ie ook, maar dan moet je zelf sturen. Dat zijn overigens ook verslagen uit 2015 en 2016... Sindsdien zijn er hopen superchargers bijgekomen. De zin om voor dit publiek een verslag te doen vergaat me wel, want er zijn er altijd een hoop die zeggen dat ze nooit moeten pissen en nooit honger hebben. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.