Gast wooter Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Schandalig dat de Model 3 nog niet leverbaar is! https://cleantechnica.com/2018/06/22/hyundai-kona-electric-gets-6969-firm-orders-from-norwegians-in-first-two-weeks/ Quote We can already say that with 6,969 orders, we expect new customers to begin receiving their cars in the middle of 2020. There are many things that matter, but we can assure our customers that we are working to ensure that as many cars as possible are available to Norway. The supply situation is characterized by higher demand internationally, but Norway is clearly a priority market Quote
Bobby II 16 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 8 uren geleden, wooter zei: Wat is "veel langer"? 4 pauze's van 20-30 minuten is minder pauzes dan wat ik vroeger meemaakte als ik met mijn ouders op autovakantie ging, of nu met vrouw en dochter moet stoppen voor een sanitaire stop. Ik heb het een paar keren gedaan, een dieseltank helemaal leeg rijden, maar ik weet ook dat ik op 100km van thuis plots in de goot zat aan 150 km/u omdat ik aan het indommelen was. Maar ik was natuurlijk wel sneller dan een Tesla Nee, laat jij jouw ding doen en ik het mijne. Negeer me gewoon. Ik begrijp jou niet en zal je niet begrijpen, en jij begrijpt mij niet en zal dat nooit vinden. Indommelen met AP is natuurlijk geen enkel probleem ... enkel je wekkertje zetten om de batterij tijdig bij te laden. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 (aangepast) 17 minuten geleden, wooter zei: Schandalig dat de Model 3 nog niet leverbaar is! https://cleantechnica.com/2018/06/22/hyundai-kona-electric-gets-6969-firm-orders-from-norwegians-in-first-two-weeks/ Jij dweept toch iedere 5 minuten, dat de anderen niet kunnen leveren en tesla wel. De tesla 3 is in een lagere prijsklasse, en kan tesla ook niet leveren. Er zullen wel exclusievere merken zijn, aan torenhoge prijzen die wel kunnen leveren. Geen enkel fabrikant is klaar om een elktrisch massaproduct te produceren en leveren. https://dgit.com/10-most-expensive-electric-cars-in-the-world-573/ 25 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 25 juni 2018 Geplaatst: 25 juni 2018 Je doet maar, volgens mij heb je gewoon tijd te veel. Je moet duidelijk niet reizen voor je werk of na een vergadering tot 16u nog 8 uur naar huis rijden. Mijn stop is dan een broodje kopen en 1x plassen. Max 10 minuten in totaal. En zonder AP kom ik fris thuis aan. Ik drink dan enkel water en misschien 1 redbull light. En geen vettige snacks. Essentieel als je met de auto rijdt.Op dergelijke ritten eet ik een kilo rauwe wortelen [emoji16] Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 12 hours ago, Dirk75 said: Jij dweept toch iedere 5 minuten, dat de anderen niet kunnen leveren en tesla wel. De tesla 3 is in een lagere prijsklasse, en kan tesla ook niet leveren. Er zullen wel exclusievere merken zijn, aan torenhoge prijzen die wel kunnen leveren. Geen enkel fabrikant is klaar om een elktrisch massaproduct te produceren en leveren. https://dgit.com/10-most-expensive-electric-cars-in-the-world-573/ Nee, telkens ik zeg hoe ver Tesla zit, zijn er altijd die zeggen dat de concurrentie wel moeiteloos zal bijbenen als de vraag er is. De vraag is er, de concurrentie kan niet leveren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Also, van de '10' auto's in je lijstje is er maar 1 leverbaar. De rest zijn concepten. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 17 uren geleden, Jupke zei: Jullie kunnen toch een eind naast elkaar discussiëren hoor. Beide hebben punten waar je gelijk in hebt, er is niet 1 waarheid he. Voor Jokke is dit voor zijn huidig gebruik geen goede wagen. Voor Wooter wel omdat die zijn wagen helemaal anders nodig heeft. Toch niets mis mee? Ik snap niet dat jullie daar heelder topics voor nodig hebben om telkens vanuit uw eigen standpunt daar op in te gaan? Broaden your minds, allemaal! Er moet iemand tegen de nonsens ingaan, ik offer me op Zou het liever anders zien Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 26 minuten geleden, wooter zei: Nee, telkens ik zeg hoe ver Tesla zit, zijn er altijd die zeggen dat de concurrentie wel moeiteloos zal bijbenen als de vraag er is. De vraag is er, de concurrentie kan niet leveren. Een behoefte creëren is vandaag de dag niet moeilijk. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 https://www.tijd.be/ondernemen/auto/audi-schrapt-prestigieuze-lancering-elektrische-suv-in-brussel/10025494.html Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 7 minutes ago, Dirk75 said: Een behoefte creëren is vandaag de dag niet moeilijk. Waarom zouden ze een behoefte creëren voor elektrische auto's als ze niet kunnen leveren? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) 2 uren geleden, wooter zei: Waarom zouden ze een behoefte creëren voor elektrische auto's als ze niet kunnen leveren? Vraag aanbod... hoge vraag, weinig aanbod. prijs Schaarste creëren… als je een tesla 3 wilt, aanschuiven en betalen... 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 3 minutes ago, Dirk75 said: Vraag aanbod... hoge vraag, weinig aanbod. prijs Schaarste creëren… als je een tesla 3 wilt, aanschuiven en betalen... En hoe pas je dat toe bij de Hyundai Kona? Daar is toch geen sprake van aanschuiven en betalen? En daar zit je lang niet aan de productiecapaciteit die Tesla nu haalt met hun Model 3. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) 10 minuten geleden, wooter zei: En hoe pas je dat toe bij de Hyundai Kona? Daar is toch geen sprake van aanschuiven en betalen? En daar zit je lang niet aan de productiecapaciteit die Tesla nu haalt met hun Model 3. Is alleen bij tesla nu, is het hebbeding van het moment. Zoals Apple met hun iPhone ook was bij de lancering. Duurder, exclusiever en beter volgens de fanboys en voor de leek een hebbeding. Voor mij is de iPhone gewoon dummy proof. Gewoon gebruiken, en niet nadenken. 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Maar ik vroeg je net wat de reden was waarom Hyundai volgens jou doelmatig een vraag creëert en niet kan leveren... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) 2 minuten geleden, wooter zei: Maar ik vroeg je net wat de reden was waarom Hyundai volgens jou doelmatig een vraag creëert en niet kan leveren... Is nog niet fool prof, kon je tussen de regels lezen. En heeft geen meute aanhangers. 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Net omdat een iphone fool proof is, heeft hij zo'n meute aanhangers. Wat is er mis met een meute aanhangers? Da's gewoon teken dat je een goed product hebt op de markt gebracht. Dan is het nog kwestie van genoeg te kunnen produceren. Apple doet dit door in china een leger goedkope arbeidskrachten 15 uur per dag te laten werken. Tesla doet dit door giga factories te bouwen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Is nog niet fool prof, kon je tussen de regels lezen. En heeft geen meute aanhangers.Nee? Nu bestellen is levering in 2020... dat staat dwars op jullie claim dat de concurrentie van Tesla geen EV’s bouwt omdat er geen interesse zou zijn én dat als er interesse is, diezelfde concurrentie probleemloos zou kunnen schalen naar grotere productie want ze hebben er meer ervaring mee dan Tesla die sukkelt met hun Model 3.Nu dat de concurrentie dus ook sukkelt, ga je plots beweren dat Tesla doelmatig schaarste creëert?En als ik je dan vraag wat er mis loopt met de productie van de Kona stel je dat het product niet fool proof is en geen meute aanhangers heeft. Maar, ze kunnen de productie net niet volgen!Besef jij wanneer je jezelf tegenspreekt of doe je het gewoon om te koeioneren? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 2 minuten geleden, stijn82 zei: Net omdat een iphone fool proof is, heeft hij zo'n meute aanhangers. Wat is er mis met een meute aanhangers? Da's gewoon teken dat je een goed product hebt op de markt gebracht. Dan is het nog kwestie van genoeg te kunnen produceren. Apple doet dit door in china een leger goedkope arbeidskrachten 15 uur per dag te laten werken. Tesla doet dit door giga factories te bouwen. Er is niets mis met een meute aanhangers. Een groot deel van de meute zijn wel meelopers. Volgens u komt ieder onderdeel van iedere tesla uit een Amaerikaanse giga factor? Ik weet dit niet. bwa, met het chassis van de Lotus Elise durf ik dit al betwijfelen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Nee? Nu bestellen is levering in 2020... dat staat dwars op jullie claim dat de concurrentie van Tesla geen EV’s bouwt omdat er geen interesse zou zijn én dat als er interesse is, diezelfde concurrentie probleemloos zou kunnen schalen naar grotere productie want ze hebben er meer ervaring mee dan Tesla die sukkelt met hun Model 3. Nu dat de concurrentie dus ook sukkelt, ga je plots beweren dat Tesla doelmatig schaarste creëert? En als ik je dan vraag wat er mis loopt met de productie van de Kona stel je dat het product niet fool proof is en geen meute aanhangers heeft. Maar, ze kunnen de productie net niet volgen! Besef jij wanneer je jezelf tegenspreekt of doe je het gewoon om te koeioneren? Met fool proof bedoel ik, dagelijks inzetbaar zonder na te denken. wooter, niet iedereen is tegen u. En ja, de huidige situatie zorgt voor schaarste... en ja dat speelt momenteel in het voordeel van tesla. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) Zoalg de tesla s als alternatief van de 3 blijft verkopen, zal de 3 nog wel vertraging oplopen. Tesla zou stom zijn om dit niet te doen. Liever 1 S verkopen dan 3 tesla 3’s met Dezelfde netto winst. 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 je denkt da ze doelbewust de 3 vertragen? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) 3 minuten geleden, stijn82 zei: je denkt da ze doelbewust de 3 vertragen? Verklaart wel de arrogantie naar de pers toe. Want hij moet zwijgen... En dat ligt hem niet. Bij iedere vraag denkt hij, je moest eens weten. Dubbele agenda... 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Met fool proof bedoel ik, dagelijks inzetbaar zonder na te denken. wooter, niet iedereen is tegen u. [emoji173]️ En ja, de huidige situatie zorgt voor schaarste... en ja dat speelt momenteel in het voordeel van tesla.Speelt vooral in het voordeel van ondermeer jaguar die veel meer geld voor hun ipace kunnen vragen dan wat initieel de bedoeling was en toch de productie uitverkopen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 (aangepast) 11 minuten geleden, Tjeu zei: 9 uren geleden, Dirk75 zei: Met fool proof bedoel ik, dagelijks inzetbaar zonder na te denken. wooter, niet iedereen is tegen u. ️ En ja, de huidige situatie zorgt voor schaarste... en ja dat speelt momenteel in het voordeel van tesla. Speelt vooral in het voordeel van ondermeer jaguar die veel meer geld voor hun ipace kunnen vragen dan wat initieel de bedoeling was en toch de productie uitverkopen. Klopt ook. En wie geeft er nu €1000 voorschot voor een auto waarvan je de prijs nog niet kent. Zo kunnen ze toch vragen wat ze willen, als ze de voorschotten bekijken. 26 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 haha ja eigenlijk is dat systeem met voorschotten een soort marktonderzoek, waar ze nog eens geld aan verdienen ook, best doortrapt eigenlijk als je er over nadenkt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.