Dawud 4.616 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Iemand dit al gelezen? https://doorbraak.be/watt-u-van-canvas-niet-mocht-weten/ Niet rechtstreeks over Elektirsche auto, maar nadelen van "groene" energie opwekken Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Ja, maar ik moet wel lachen bij zijn bewering over zeldzame aardmetalen :). Die zijn allerminst zeldzaam :). Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 En er zit niet 11 kg cobalt in een Tesla batterij. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Evenwichtig is het artikel toch niet. Ja, zonnepanelen zijn per m2 aanzienlijk minder energie-efficiënt dan een kerncentrale (no shit Sherlock) maar tegenover alle nadelen over windmolens en zonnepanelen zie ik niet de kostprijs en milieugevolgen van kernenergie genoemd. Pas op, kernenergie is nog altijd het beste van alle kwaad. Maar financieel zal hoe langer hoe meer een verschuiving naar windmolens/zonnepanelen/batterijen zien. In het Midden-Oosten, Zuid-Afrika, de VS en Australië zijn er nu al projecten met zonnepanelen (en daar is ruimte genoeg) die stevig onder de prijs van een kerncentrale per kWh duiken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Hyundai Kona... Blijkbaar hebben ze daar geen 'reservatie' systeem, maar moet je nu al bestellen voor levering in juni 2019. En dan vinden sommigen het vreemd dat ik een voorschot van 1000€ gaf aan Tesla, dat ik terug krijg als ik mijn reservatie op zeg? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 21 minutes ago, wooter said: Evenwichtig is het artikel toch niet. Ja, zonnepanelen zijn per m2 aanzienlijk minder energie-efficiënt dan een kerncentrale (no shit Sherlock) maar tegenover alle nadelen over windmolens en zonnepanelen zie ik niet de kostprijs en milieugevolgen van kernenergie genoemd. Dat van dat lood was mij toch onbekend moet ik zeggen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 2 minutes ago, ir_fuel said: Dat van dat lood was mij toch onbekend moet ik zeggen. Mij ook, maar jammer genoeg moet je ook kritisch kijken naar van wie dat je het hoort/leest, en waar hij/zij de bron haalt. Ik bedoel maar, nu nog zijn er die verwijzen naar die Zweedse 'studie' van een lobbygroep die beweert dat een benzineauto beter dan een elektrische auto is. De randvoorwaarden (een zuinige Mitsubishi Mirage vs een Tesla Model S geladen met stroom uit kolen uit het heartland America) worden er nooit bij vermeld. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Even Googlen: https://www.ecofusion.be/nieuws/cis-dunne-film-zonnepanelen-van-solarfrontier-bij-ecofusion-bvba-uit-dessel/ Er bestaan dus panelen zonder lood en cadmium. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 4 uren geleden, wooter zei: Hyundai Kona... Blijkbaar hebben ze daar geen 'reservatie' systeem, maar moet je nu al bestellen voor levering in juni 2019. En dan vinden sommigen het vreemd dat ik een voorschot van 1000€ gaf aan Tesla, dat ik terug krijg als ik mijn reservatie op zeg? Een tesla 3 ? Houd ons op de hoogte, over de prijzen en opties? Alvast bedankt. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Bart toch, in Frankrijk 114km/h rijden https://radio2.be/de-inspecteur/voyage-voltage-we-zijn-er Quote Bart zit aan het stuur. Met meer vertrouwen dan gisteren rijdt hij nu sneller dan 110 km per uur. Zo verbruiken we sneller onze stroom op, maar we hebben overschot, dus durven we het risico te nemen. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 nen hoop zageventen daar precies bij radio 2 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Allez en wederom wordt In heel het verhaal van de 2 aanhangers hier boven over hoe fantastisch het Tesla succes (?) is, compleet voorbij gegaan dat het “succes” enkel en alleen te wijten is aan fiscale stimuli (of verdoken subsidies)Zoniet stonden ze nu gewoon nergens omdat het product nog niet goed genoeg is om de klassieke merken en wagens te vervangen.Ik ben niet tegen de hefboom fiscaliteit om dingen te veranderen. Maar we moeten wat realist blijven ook he Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 Dat Radio 2 debacle is allerminst representatief voor rijden met een Tesla. Tesla’s hebben een 3 tot 4 keer grotere batterij en laden 3 keer zo snel op, met een navigatiesysteem dat je automatisch bij de juiste laders brengt.Dat de rest geen concurrentie is ben ik volledig mee akkoord, maar een Tesla is perfect te gebruiken als dagelijkse auto en voor reizen doorheen Europa. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 27 juni 2018 Geplaatst: 27 juni 2018 en voor reizen doorheen Europa. Blijven volhouden makker, niet opgeven, en blind zijn! Maar zal u nog eens realistisch huiswerk geven Volgende week donderdagochtend vertrek ik uit Lenzerheide (CH) en moet tussen 15 en 16u in spa staan om met de Funcup te rijden. Ik sta (verplicht) op de parking (geen laadpaal) recht tegen over de F1 paddock. En slapen doe ik hier : http://www.laboiterouge.be/ Zondag om 17u is de race gedaan en Ik hoop om 18u te vertrekken naar Kressbronn (Bodensee) waar ik op maandag om 7.30u vertrek naar de Eurobike show in Friedrichshafen. Dinsdagavond 18u vertrek Ik In Friedrichshafen naar Zaventem Met mijn klassieke wagen ziet dat er REALISTISCH zo uit: Vertrek Lenzerheide 8u- aankomst Spa 15u (Ik zal het bijhouden) Vertrek Spa 18u - aankomst Kressbronn 2u (ws zelfs 1.30) Vertrek Friedrichshafen 18u - aankomst Zaventem : 2.30 (dat is wel met 2 Chauffeurs omdat Ik verwacht redelijk vermoeid te zijn. Dit is geen fictie he. Benieuwd naar de data waar je mee gaat afkomen. En hoe je dat moet organiseren 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Maar dat is toch geen enkel probleem, wacht even en de fanboys komen af met autopilot, kaartjes met laadpalen, afstanden die ze kunnen doen met X % batterij, dan nog rekening houden met niet te snel rijden om niet teveel te verbruiken, met de buitentemperatuur, dan de route nog aanpassen om onderweg laadpalen te hebben, dan de nodige duurtijd van de pauzes berekenen om bij te laden. En dan ben je er .... op de Tesla manier [emoji85] Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Jokke, moet jij dan niet tanken met jouw auto? En als je zo een trip 100 jaar geleden had moeten doen, had je dan niet ook moeten zoeken waar er tankstations waren? Dan was het zelfs moeilijker en hing je auto vol met jerrycans, want je kon niet op internet of de ingebouwde navigatie zoeken naar tankstations. Zou je dan 100 jaar geleden ook geroepen hebben "die benzineauto's, dat wordt nooit wat!" Quote
stijn82 117 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Jokke zal dit traject sneller afleggen met zijn porsche dan met een tesla, geen discussie daarover. Ik hoop wel, dat ge geen file hebt. Tevens is er slechts een zeer kleine minderheid van de mensen die zo'n jachtig leven leidt, voor 99% zou een tesla geen probleem zijn, en al zeker niet als ze her en der nog wat snelladers bijzetten en dat gaat zeker gebeuren in de toekomst. Die levensstijl is je eigen keuze, die je maakt binnen je eigen mogelijkheden/situatie. Als je een miljardair was met een prive jet, ging je wellicht eventjes naar dubai om dan door te reizen naar de caraiben (Ik zeg maar wat) en lachte je eens met dien arme sukkelaar die uren aan t stuur van zijn porsche moet zitten om van zwitserland terug in BE te geraken. Alles is relatief. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Ik zal rekenen met telkens een start-lading van 50% en minimum 50% over bij aankomst, zodat je altijd via superchargers moet. Met een Tesla Model S 100D: In Lenzerheide vertrekken om 7u30 en netjes op tijd aan komen in Francorchamps. En vermoedelijk nog tijd voor een broodje onderweg. 18u vertrekken in Francorchamps, om 0u54 aankomen in Kressborn aan de Bodensee. Hier staat 7 minuten laden, maar dat is omdat ik zeg dat je bij vertrek en aankomst 50% moet hebben. In realiteit zou je hier niet laden. Om 18u vertrek je in Friedrichshafen, om 1u55 thuis. En met autopilot kan je het waarschijnlijk zelfs met 1 chauffeur doen. Als je dan ook nog gebruik maakt van destination chargers en dus eens een ander hotel kiest, of je favoriete hotels aanraadt om bij Tesla te vragen voor een gratis Destination Charger te laten installeren, kan je elke ochtend vertrekken met 100% en telkens aankomen met 10% en dus nog wat laadpauzes vermijden. Ik vind het wel vreemd dat ik vaak sneller zou zijn dan jou. Ik heb A Better Routeplanner getuned naar mijn rijstijl, en dat is overal Vmax wat overeenkomt met 95% referentiesnelheid en een topsnelheid van 150 km/u waar toegelaten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 En als je nog zo eens een gevoel hebt van "ik ben sneller dan wooter met zijn stomme EV" kan je het altijd zelf uitrekenen op https://abetterrouteplanner.com. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 31 minutes ago, wooter said: En als je zo een trip 100 jaar geleden had moeten doen, had je dan niet ook moeten zoeken waar er tankstations waren? Zou je dan 100 jaar geleden ook geroepen hebben "die benzineauto's, dat wordt nooit wat!" Inderdaad. Dat is net het punt hier. EV is de toekomst, dat lijkt duidelijk. Dat wil ook letterlijk zeggen: nu nog niet. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Klopt, maar voor sommige merken is dat al concreter dan voor andere. En ik kies ervoor om de trend voor te zijn, omdat ik vind dat Tesla voor mij al een complete oplossing levert. Het is aan iedereen persoonlijk om te oordelen of dat voor hem persoonlijk al dan niet werkt, maar het lijkt me nogal overdreven van Jokke omdat ie vind dat dat voor hem niet werkt, dat hij constant daarmee in discussie moet gaan met mensen waar het voor hen wel werkt. Ik heb nog geen enkele keer gezegd dat Jokke beter een Tesla had gekocht. Telkens komt hij wel aandraven met voorbeelden waaruit zou blijken dat Tesla voor hem niet zou werken, en telkens kom ik met uitleg waaruit blijkt dat ik zijn verplaatsingen met wat kleine moeite wel zou kunnen doen. Dat hij die moeite niet wil doen, lig ik absoluut niet wakker van en ik denk dat hij meer plezier haalt uit zijn Panamera dan dat ie er uit zou halen uit een Tesla, maar daarom ook dat je beide kan kopen. Ik heb mijn Tesla gekocht omwille van de technologische voorsprong, niet omwille van het motorgeluid. Nee, da's gelogen. Ik vind een Tesla ook heftig klinken. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Allez en wederom wordt In heel het verhaal van de 2 aanhangers hier boven over hoe fantastisch het Tesla succes (?) is, compleet voorbij gegaan dat het “succes” enkel en alleen te wijten is aan fiscale stimuli (of verdoken subsidies)Zoniet stonden ze nu gewoon nergens omdat het product nog niet goed genoeg is om de klassieke merken en wagens te vervangen.Ik ben niet tegen de hefboom fiscaliteit om dingen te veranderen. Maar we moeten wat realist blijven ook heDie hefboom stellen ze wel in vraag als ze naar de verkeersbelasting van een vrachtwagen kijken, niet als ze naar hun Tesla kijken [emoji6] Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 10 minutes ago, josenjef said: Die hefboom stellen ze wel in vraag als ze naar de verkeersbelasting van een vrachtwagen kijken, niet als ze naar hun Tesla kijken Het excuus van gewicht was dat zwaarder meer schade aan de weg veroorzaakt. En hoe lichter, hoe minder schade. De hefboom bij een Tesla vind ik correct: hoe minder CO2, hoe beter. Ook op andere vormen van uitstoot mag je de Tesla probleemloos afrekenen tegenover zijn benzine- en dieselvarianten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 1 hour ago, wooter said: Ik zal rekenen met telkens een start-lading van 50% en minimum 50% over bij aankomst, zodat je altijd via superchargers moet. Met een Tesla Model S 100D: In Lenzerheide vertrekken om 7u30 en netjes op tijd aan komen in Francorchamps. En vermoedelijk nog tijd voor een broodje onderweg. 18u vertrekken in Francorchamps, om 0u54 aankomen in Kressborn aan de Bodensee. Hier staat 7 minuten laden, maar dat is omdat ik zeg dat je bij vertrek en aankomst 50% moet hebben. In realiteit zou je hier niet laden. Om 18u vertrek je in Friedrichshafen, om 1u55 thuis. En met autopilot kan je het waarschijnlijk zelfs met 1 chauffeur doen. Als je dan ook nog gebruik maakt van destination chargers en dus eens een ander hotel kiest, of je favoriete hotels aanraadt om bij Tesla te vragen voor een gratis Destination Charger te laten installeren, kan je elke ochtend vertrekken met 100% en telkens aankomen met 10% en dus nog wat laadpauzes vermijden. Ik vind het wel vreemd dat ik vaak sneller zou zijn dan jou. Ik heb A Better Routeplanner getuned naar mijn rijstijl, en dat is overal Vmax wat overeenkomt met 95% referentiesnelheid en een topsnelheid van 150 km/u waar toegelaten. Eigenlijk zouden we de theorie en de praktijk eens moeten vergelijken. Als iemand mij een Model S kan regelen wil ik dat wel eens doen 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Shell had The New Motion gekocht. BP koopt Chargemaster: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-06-28/bp-to-buy-u-k-s-largest-electric-vehicle-charging-company-jiy6ycbw Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.