stijn82 117 Geplaatst: 5 juli 2018 Geplaatst: 5 juli 2018 12 minutes ago, Dirk75 said: Volgens mij rijd jij met een golf Volgens mij is het andersom.... wow da's wel een zware verdachtmaking... !! en gij met nen dacia? Quote
Jupke 11.094 Geplaatst: 5 juli 2018 Geplaatst: 5 juli 2018 Vandaag in Amsterdam de Prinsengracht afgewandeld. Denk dat er om de 30 plekken en laadpunt voor 2 auto's stond. Geen enkele gezien waar ze niet beide bezet waren. Hyundai ionic, e golf, hybrid en Tesla's. Ook onderweg erg veel e cars gespot. Opvallend meer dan bij ons. 2 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 5 juli 2018 Geplaatst: 5 juli 2018 10 uren geleden, wooter zei: Ik heb al lang niet meer gesocialized op een supercharger hoor. Ik denk dat ik dat 2 keer gedaan heb. Nu, op mijn trip in GB ben je niet verder in gegaan. Zal wel komen omdat je moeilijk kan beweren dat je je passagiers in flessen laat pissen om toch maar niet te hoeven stoppen, en je liever een broodje uit een tankstation eet dan even te gaan zitten aan tafel. Het waren kennelijk bijzondere passagiers. Het verhaal was niet echt het middel om een positief beeld te schetsen over reistijden met een Tesla. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Vandaag in Amsterdam de Prinsengracht afgewandeld. Denk dat er om de 30 plekken en laadpunt voor 2 auto's stond. Geen enkele gezien waar ze niet beide bezet waren. Hyundai ionic, e golf, hybrid en Tesla's. Ook onderweg erg veel e cars gespot. Opvallend meer dan bij ons.Waren ook alle auto’s effectief aan het laden? Want ik pleit ook al schuldig dat ik op zo’n plaats heb geparkeerd omdat ik daar zogezegd mag staan, maar dat ik niet heb geladen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 9 hours ago, Jupke said: Vandaag in Amsterdam de Prinsengracht afgewandeld. Denk dat er om de 30 plekken en laadpunt voor 2 auto's stond. Geen enkele gezien waar ze niet beide bezet waren. Hyundai ionic, e golf, hybrid en Tesla's. Ook onderweg erg veel e cars gespot. Opvallend meer dan bij ons. De plaatsen met een bliksem zijn laadpunten in gebruik, de plaatsen met een hartje op z'n zij zijn vrije plaatsen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 9 hours ago, msxx said: Het waren kennelijk bijzondere passagiers. Het verhaal was niet echt het middel om een positief beeld te schetsen over reistijden met een Tesla. Ik had alles gepland om een strakke timing aan te houden, maar mijn passagiers zijn eigenlijk absoluut normaal. Ik denk dat als je zelf met 5 mensen gaat reizen, je ook aan zo een interval geraakt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Zeurpiet! [emoji2]Zeg ik dat het vooruitgang is? Neen, maar als ik beslis om de Tesla te nemen, dan geef ik daar niet om. Als ik dat niet wil doen, dan neem ik ook wel de GT3. Alleszins, ik geef het op. Met u discussieer in niet meer. We weten dat jij geen liefhebben bent van elektrisch rijden, en ik leg me daarbij neer. Het enige en ik ben daar ook uitgepraat dat ik zeg en de hardcore fans niet inzien : - het is nog niet “de vooruitgang” “beter in brede zin dan de klassieke wagen” Ik rijd veel meer electrisch dan je denkt ben alleen allergisch aan mensen die het licht van de zon ontkennen en als het te gortig wordt reageer ik.Maar goed we weten al langer dat de EV fans het liefst hebben dat mensen die tegenspreken niet bestaan Ze hebben zelfs hun eigen pravda. Ben even opstandig aan mensen die niets negatief aan hun club of auto zien. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 En als je alleen of met twee reist? Uiteindelijk, als je echt zo snel mogelijk van A naar B wil geraken (lange afstand) verlies je tijd met het laden + je moet op je snelheid letten om niet te veel stroom te verbruiken. Ik zou dat persoonlijk niet zo heel erg vinden, uiteindelijk is snelheid niet het enige wat telt, met de auto ben je sowieso lang onderweg (zeker als je file hebt), je kan ook het vliegtuig of de trein nemen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Ik heb al lang niet meer gesocialized op een supercharger hoor. Ik denk dat ik dat 2 keer gedaan heb. Nu, op mijn trip in GB ben je niet verder in gegaan. Zal wel komen omdat je moeilijk kan beweren dat je je passagiers in flessen laat pissen om toch maar niet te hoeven stoppen, en je liever een broodje uit een tankstation eet dan even te gaan zitten aan tafel.Moet ik verder gaan op je trip? Waarom je wil niet meer praten zodat je je eigen waarheid kan proberen te verkondigen.Denk dat ander reacties hier al duidelijk zijn. Er zijn redelijk wat mensen die zo niet willen reizen. En je weet heel goed ik ook niet. Zodoende ....Doe gewoon is een 1 op 1 test, kunnen we wat socializen in het hotel van de bestemming. Wel opletten dat je nog honger hebt na al die snacks. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Ik vraag me af of hier in dit topic nog elektrische rijders zijn buiten tesla ? zou graag eens een Hyundai fanboy tegenkomen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 6 minuten geleden, Dirk75 zei: Ik vraag me af of hier in dit topic nog elektrische rijders zijn buiten tesla ? zou graag eens een Hyundai fanboy tegenkomen. Dat is een ander soort mensen. De Tesla rijders zijn vaak zaakvoerders met een vrij stabiel product in een vrij stabiele markt. Veelal mannen van +50 jaar die de kneepjes van het vak kennen en hun wagen als een nieuw speeltje zien, een nieuwe hobby, waar ze - door de stabiele zaken - dan ook veel te veel tijd voor hebben en daar maar over blijven reutelen. Veel van hen waren al langer opzoek naar iets nieuws om hun leven op te vrolijken, waardoor ze al zaken geprobeerd hebben als parapante, paardrijden, wat meer citytrips doen, een Vespa of golf. Maar de Tesla geeft hen nog meer het groepsgevoel, zonder dat ze daarbij uit hun comfortzone hoeven, waardoor ze nog meer de neiging hebben om daar verder over te praten en andere Tesla vriendjes te maken aan de laadpalen. Een Hyundai gaat meer naar een doorsnee man/vrouw in een gezien van twee verdieners waar de kinderen nog kleiner zijn. Die hebben de nood niet om elke cm² van hun wagen met anderen te bespreken. Voor hen is het in eerste instantie een gebruiksvoorwerp dat binnen hun groene gedachte past, ipv een gadget dat binnen hun fiscale optimalisatie past. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 1 minute ago, Jokke_vlo said: - het is nog niet “de vooruitgang” “beter in brede zin dan de klassieke wagen” Ik vind dit een kortzichtige stelling. Tuurlijk is de elektrische auto nog niet op alle punten beter dan een diesel of benzine, net zoals een dieselmotor ook op bepaalde vlakken niet beter is dan een benzinemotor, en een benzinemotor niet beter is dan een dieselmotor. En op sommige gebieden zullen elektrische motoren nooit of heel moeilijk verbrandingsmotoren vervangen. Maar dat wil niet zeggen dat rijders van elektrische voertuigen nu ongelofelijk beperkt worden, tegenover rijders van auto's met verbrandingsmotoren. Goed, ga je lange reizen doen met een Nissan Leaf, dan is dat echt nog een avontuur. Maar met een Tesla is dit al heel soepeler. Het is absoluut nog niet op hoogte van waarvan een auto met verbrandingsmotor kan genieten, een tankstation elke 5 kilometer, maar we zitten in een transitieperiode, net zoals de eerste eigenaars van een LPG wagen ook moesten rekenen als ze op reis gingen en enkel LPG wilden tanken. Net zoals jij nu met je hybride ook elektrisch kan zover je range reikt, en dan ook maar naar benzine moet overschakelen. Waarom dan toch nog de keuze voor een volledig elektrische auto, in mijn geval? Omdat er tegen de nadelen van de beperkte range, ook voordelen tegenover staan zoals bijvoorbeeld de vrijgekomen ruimte omdat er geen infrastructuur van een verbrandingsmotor nodig is, het rijgedrag door het lage zwaartepunt, de acceleratie van de twee elektromotoren, de technologische integratie met constante internet-verbinding, de regelmatige software updates en verbeteringen en de autopilot. Voor het budget van een middenklasser heb je momenteel absoluut niks dat kan concurreren met een middenklasser met verbrandingsmotor. Voor het budget van een mooie 5-reeks heb je een van de meest vooruitstrevende auto's ter wereld. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 (aangepast) 7 minuten geleden, wooter zei: Ik vind dit een kortzichtige stelling. Tuurlijk is de elektrische auto nog niet op alle punten beter dan een diesel of benzine, net zoals een dieselmotor ook op bepaalde vlakken niet beter is dan een benzinemotor, en een benzinemotor niet beter is dan een dieselmotor. En op sommige gebieden zullen elektrische motoren nooit of heel moeilijk verbrandingsmotoren vervangen. Maar dat wil niet zeggen dat rijders van elektrische voertuigen nu ongelofelijk beperkt worden, tegenover rijders van auto's met verbrandingsmotoren. Goed, ga je lange reizen doen met een Nissan Leaf, dan is dat echt nog een avontuur. Maar met een Tesla is dit al heel soepeler. Het is absoluut nog niet op hoogte van waarvan een auto met verbrandingsmotor kan genieten, een tankstation elke 5 kilometer, maar we zitten in een transitieperiode, net zoals de eerste eigenaars van een LPG wagen ook moesten rekenen als ze op reis gingen en enkel LPG wilden tanken. Net zoals jij nu met je hybride ook elektrisch kan zover je range reikt, en dan ook maar naar benzine moet overschakelen. Waarom dan toch nog de keuze voor een volledig elektrische auto, in mijn geval? Omdat er tegen de nadelen van de beperkte range, ook voordelen tegenover staan zoals bijvoorbeeld de vrijgekomen ruimte omdat er geen infrastructuur van een verbrandingsmotor nodig is, het rijgedrag door het lage zwaartepunt, de acceleratie van de twee elektromotoren, de technologische integratie met constante internet-verbinding, de regelmatige software updates en verbeteringen en de autopilot. Voor het budget van een middenklasser heb je momenteel absoluut niks dat kan concurreren met een middenklasser met verbrandingsmotor. Voor het budget van een mooie 5-reeks heb je een van de meest vooruitstrevende auto's ter wereld. Plak daar nu eens een bedrag op. En kijk eens rond u hoeveel particulieren zo een mooie 5 reeks hebben. Dat is voor u moeilijk te vatten. Iedere zelfstandige, met een goede boekhouder rijdt met een tesla. Een tesla S is voor mij echt buiten budget als particulier. Dus wachten is de enige oplossing. En 60000 voor een tweedehands van 2015, is nog altijd teveel. 6 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 5 minutes ago, Tjeu said: Dat is een ander soort mensen. De Tesla rijders zijn vaak zaakvoerders met een vrij stabiel product in een vrij stabiele markt. Veelal mannen van +50 jaar die de kneepjes van het vak kennen en hun wagen als een nieuw speeltje zien, een nieuwe hobby, waar ze - door de stabiele zaken - dan ook veel te veel tijd voor hebben en daar maar over blijven reutelen. Veel van hen waren al langer opzoek naar iets nieuws om hun leven op te vrolijken, waardoor ze al zaken geprobeerd hebben als parapante, paardrijden, wat meer citytrips doen, een Vespa of golf. Maar de Tesla geeft hen nog meer het groepsgevoel, zonder dat ze daarbij uit hun comfortzone hoeven, waardoor ze nog meer de neiging hebben om daar verder over te praten en andere Tesla vriendjes te maken aan de laadpalen. Een Hyundai gaat meer naar een doorsnee man/vrouw in een gezien van twee verdieners waar de kinderen nog kleiner zijn. Die hebben de nood niet om elke cm² van hun wagen met anderen te bespreken. Voor hen is het in eerste instantie een gebruiksvoorwerp dat binnen hun groene gedachte past, ipv een gadget dat binnen hun fiscale optimalisatie past. Ben ik niet mee akkoord. Als je nu voor een elektrische Hyundai gaat, doe je een bewuste keuze, net zoals als je voor een Nissan Leaf of BMW i3 gaat. En neem maar van me aan dat er van die die Leaf rijders, i3 rijders ook op zoek zijn naar een groepsgevoel. Tegelijk heb je ook genoeg Tesla rijders die absoluut niet wakker liggen van groepsgevoel, zoals bijvoorbeeld @BMWMB. De reden waarom je hier nog geen elektrische Hyundai rijders gaat zien is omdat ze heel moeilijk beschikbaar zijn. De Leaf, de Bolt, de Ioniq, de Kona, de Zoe... De Leaf is de best verkopende EV in Belgie met 1510 auto's in 2017. Tesla staat 2e met de Model S aan 820. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 3 minutes ago, Dirk75 said: Plak daar nu eens een bedrag op. En kijk eens rond u hoeveel particulieren zo een mooie 5 reeks hebben. Dat is voor u moeilijk te vatten. Iedere zelfstandige, met een goede boekhouder rijdt met een tesla. Een tesla S is voor mij echt buiten budget als particulier. Dus wachten is de enige oplossing. En 60000 voor een tweedehands van 2015, is nog altijd teveel. Als particulier, denk ik dat je pas zaakjes gaat kunnen doen als er betaalbare tweedehandsen zijn, momenteel is de restwaarde van tesla hoog dus dat zit er idd nog niet direct in. Een nieuwe i4, zal wellicht ook te duur zijn. Waarom dan niet over enkele jaren een tweedehands model 3, of gewoon toch een i3 (pak nu een 94ah versie die tegen dan wel niet zo veel meer gaat kosten) als je de kofferruimte niet nodig hebt? Of een nissan leaf. Of een e-golf Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 (aangepast) 4 minuten geleden, stijn82 zei: Als particulier, denk ik dat je pas zaakjes gaat kunnen doen als er betaalbare tweedehandsen zijn, momenteel is de restwaarde van tesla hoog dus dat zit er idd nog niet direct in. Een nieuwe i4, zal wellicht ook te duur zijn. Waarom dan niet over enkele jaren een tweedehands model 3, of gewoon toch een i3 (pak nu een 94ah versie die tegen dan wel niet zo veel meer gaat kosten) als je de kofferruimte niet nodig hebt? Of een nissan leaf. Of een e-golf Jij begrijpt me, maar verkondigen dat tesla voor iedereen een oplossing is. Moest ik morgen een auto moeten bestellen, Hyundai kona electric. Bmw i3 met rex, tweedehands... € 35000 6 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 (aangepast) 19 minuten geleden, stijn82 zei: Als particulier, denk ik dat je pas zaakjes gaat kunnen doen als er betaalbare tweedehandsen zijn, momenteel is de restwaarde van tesla hoog dus dat zit er idd nog niet direct in. Een nieuwe i4, zal wellicht ook te duur zijn. Waarom dan niet over enkele jaren een tweedehands model 3, of gewoon toch een i3 (pak nu een 94ah versie die tegen dan wel niet zo veel meer gaat kosten) als je de kofferruimte niet nodig hebt? Of een nissan leaf. Of een e-golf De hoge restwaarde van een tesla s is relatief, Als de aankoopprijs €100.000 was en je krijgt na 4 jaar 60.000. Dan noem ik dat als particulier stevig afgeschreven. Zelfstandigen rekenen anders... Ik vrees dat de tesla s te duur blijft 2dehands voor een particulier. Zeker als er een tesla 3 uitkomt voor de beloofde €45000. Goedkopere modellen: 6 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Goh ik geloof niet dat ik beweerd heb dat tesla voor iedereen de beste oplossing is. Ik blijf wel fan van de model 3, die veel kwaliteiten heeft (vooral de range en de superchargers). Er beweegt gelukkig ook op andere vlakken nog heel wat, zoals idd hyundai en nissan, die voor veel mensen betaalbaarder zijn dan tesla (of BMW, dat toch ook een duur merk is als je nieuw koopt). Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 De Model X en Model S zijn absoluut geen “betaalbare” oplossingen als je budget reikt tot een Peugeot 308. Zelfs tweedehands kan je daar met een Tesla niet aan.Voor leasers zou de Model 3 een mogelijkheid kunnen zijn, maar met een jaarproductie van 260000 stuks kan je pas vanaf 2020 gaan bestellen, als je nu nog niks gereserveerd hebt.Maak je geen illusies dat BMW in 2020 de i4 kan produceren aan 3-reeks aantallen; er is nu een wereldwijd tekort aan productiecapaciteit voor batterijen en BMW is absoluut niet mee met het voorzien van die capaciteit. Van de klassieke autobouwers zit VW daar het verst qua investeringen, en buiten de beperkte e-Golf en Golf GTE hebben ze nu geen EV’s in productie. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 De Golf GTE is verdwenen uit de configurator. Ook gesneuveld door WLTP ? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 wel spannend... wie gaat er hier nu 't eerste overstag gaan om ook nen elektrische te kopen, en zoja, welke Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 11 uren geleden, Jupke zei: Vandaag in Amsterdam de Prinsengracht afgewandeld. Denk dat er om de 30 plekken en laadpunt voor 2 auto's stond. Geen enkele gezien waar ze niet beide bezet waren. Hyundai ionic, e golf, hybrid en Tesla's. Ook onderweg erg veel e cars gespot. Opvallend meer dan bij ons. 1 uur geleden, wooter zei: De plaatsen met een bliksem zijn laadpunten in gebruik, de plaatsen met een hartje op z'n zij zijn vrije plaatsen. en zo geraakt er niemand meer wijs uit wat nu wel mag of niet. (over het nu wel of niet mogen laden/parkeren op zo'n vak Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Hybrides zijn hier op korte tijd al erg goed vertegenwoordigd. Wat in de weg staat tot meer EV’s is het beperkte aanbod. Buiten Tesla’s kan ik momenteel geen andere EV’s aanraden, en dat ligt niet aan wat ik over Tesla denk, maar de gebreken die ingebouwd zitten in de andere modellen.Nu, binnen 2 jaar staat het Ionity-netwerk hopelijk verder met meer locaties waar je meerdere +100kW laders hebt zodat je ook ver kan reizen met je Jaguar I-Pace en Audi e-tron, en met wat geluk beseft Jaguar dan ook dat ze een 3-fase lader van 17kW in hun auto’s moeten steken in plaats van een enkelfase 7kW, en dan heb je buiten het gebrek aan autopilot eigenlijk pas pariteit met Tesla. Maar waar staat Tesla dan binnen 2 jaar? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 en zo geraakt er niemand meer wijs uit wat nu wel mag of niet. (over het nu wel of niet mogen laden/parkeren op zo'n vakIs toch duidelijk? Laadplek = laden. In Amsterdam hebben ze al EV’s afgesleept die niet aan het laden waren op een laadplek. Tesla’s hebben overigens nog een extra functie tov de concurrentie: in een Tesla kan je het laadvermogen softwarematig beperken via de interface in de middenconsole, en zo kan je bijvoorbeeld instellen dat je maar 5A aan vermogen afneemt en je dus een hele nacht traag kan laden, in plaats van dat je op 4 uur hebt volgeladen. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 18 uren geleden, Polygoon zei: Staat dat al in het wetboek geschreven? Neen. 15 uren geleden, wooter zei: https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/253-art70 Wooter was me voor. (al sluit ik niet uit dat hij het omgekeerde afleidt uit het artikel ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.