stijn82 117 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 Met de trein. Da’s ook elektrisch en ik hoef me geen duur batterijpakket aan te schaffen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 1 minuut geleden, stijn82 zei: Met de trein. Da’s ook elektrisch en ik hoef me geen duur batterijpakket aan te schaffen. Omdat je eerder aangegeven hebt, graag een insignia als vervanger van je ampera te krijgen als vakantiewagen... je hebt toch een auto ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juli 2018 Geplaatst: 6 juli 2018 56 minutes ago, stijn82 said: Met de trein. Da’s ook elektrisch en ik hoef me geen duur batterijpakket aan te schaffen. Ik zat vorige week sinds lang nog eens in een trein... Een stoptrein op het Nederlandse spoorwegennet, van Arriva. Dat was nog verdorie erg comfortabel. Gratis park&ride met laadpaal, eenvoudig kaartje kopen op het perron (maar ik had ook een app kunnen gebruiken, ...), schermen die duidelijk aangeven op welke lijn je zit, wanneer de trein arriveert, en wifi op de trein. En zelfs een stiltecoupé. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2319437/Meer-laadpalen-in-Gelderland-zorgen-voor-goedkope-stroom4500 nieuwe laadpalen in 2 provincies is 3 keer zoveel als wat er nu in heel België staat... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 13 minuten geleden, wooter zei: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2319437/Meer-laadpalen-in-Gelderland-zorgen-voor-goedkope-stroom 4500 nieuwe laadpalen in 2 provincies is 3 keer zoveel als wat er nu in heel België staat... Aan € 0,15 waar kan ik tekenen? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 On 7/6/2018 at 1:53 PM, tuscani said: het is allemaal te zien wat je er mee doet. even mijn data nagekeken en de laatste 1000km heb ik 796km elektrisch gereden en 204km op de verbrandingsmotor. (verschiet er zelf van ) Had je een EV gehad was dat 1000km elektrisch zonder problemen geweest. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 Ja maar ik heb een hybride gekocht voor die ene keer naar Spanje waar de supercharger 30 km veraf is. /s Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 Vanmorgen 2u aan de lader gehangen op de firma, om 10u vertrokken en vandaag heel wat korte ritten gedaan, in totaal 150km, aan een stevig tempo, aan een verbruik van 320Wh. Om 15u was ik terug op kantoor, en na 2u was ‘m alweer geladen. 150x 0,32 x €0,02 = €0,96 [emoji23][emoji7] En het is echt heerlijk rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 Wacht maar tot ge uw taksen moet betalen!!!!! Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 On 7/6/2018 at 5:38 PM, Dirk75 said: Omdat je eerder aangegeven hebt, graag een insignia als vervanger van je ampera te krijgen als vakantiewagen... je hebt toch een auto ? Ik heb gezegd: Is met die corsa niet nodig. Zou natuurlijk ook wel graag een insignia meekrijgen maar Opel is geen liefdadigheidsinstelling. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 1 hour ago, BMWMB said: Vanmorgen 2u aan de lader gehangen op de firma, om 10u vertrokken en vandaag heel wat korte ritten gedaan, in totaal 150km, aan een stevig tempo, aan een verbruik van 320Wh. Om 15u was ik terug op kantoor, en na 2u was ‘m alweer geladen. 150x 0,32 x €0,02 = €0,96 En het is echt heerlijk rijden. €0,02 per kwh? rekenfoutje? Moet het geen €0,20 zijn. Anders zou het helemaal goedkoop zijn. Of, betaalt de firma 90% van uw stroom? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 6 uren geleden, stijn82 zei: Ik heb gezegd: Is met die corsa niet nodig. Zou natuurlijk ook wel graag een insignia meekrijgen maar Opel is geen liefdadigheidsinstelling. En met wat rijd je nu zelf? Kan ik je antwoorden beter plaatsen. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 10 uren geleden, stijn82 zei: €0,02 per kwh? rekenfoutje? Moet het geen €0,20 zijn. Anders zou het helemaal goedkoop zijn. Of, betaalt de firma 90% van uw stroom? Neen, het is €0,02. We hebben in 2011 alle daken vol gelegd met zonnepanelen, wat voor ons verbruik veel te veel was. De opbrengst wordt elke dag gemonitord, en ik kan dan ook zien hoeveel we over hebben, en dus het net insturen. Op zonnige dagen zoals we ze nu duwen we zelfs 68%! terug het net in. En wat krijgen we daarvoor? Juist, €0.02. Van al die stroom gaat nu een beetje mijn Tesla in, en missen we dus die €0.02. Spotgoedkoop dus. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Duidelijke uitleg. Je kan nog vallen over investeringskost van die panelen en je auto, maar dan moet je ook de opbrengsten van subsidies en kosten van een niet-EV meetellen. Denk dat je nu een hele goeie zaak doet. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Het was dan ook een echte investering, want met hetgeen we nu minder aan stroom moeten kopen, en we krijgen met wat we in het net duwen, en wat we krijgen aan groencertificaten, is deze investering in 7 jaar terugverdiend. We hebben ze dan ook over 8 jaar gefinancierd, wat volgend jaar voorbij is. Vanaf dan wordt het nog 12 jaar dikke opbrengst. Een ondernemer die in die tijd geen zonnepanelen heeft gelegd, die heeft het niet begrepen. Het geld lag gewoon op straat, je moest het enkel maar oprapen... En met de energietransitie die er zit aan te komen, gaan we zelfs op nog langere termijn voordeel hebben. De techniek om elektriciteit op te slaan verbetert met de dag, dus ooit gaan we ook die investering doen, zodat we gewapend zijn voor de toekomt. Mijn Tesla past dus perfect in dat plaatje. Elke klant vind het een supermachien, en elke ondernemer die er nog geen heeft is een beetje jaloers, omdat ze weten dat het een superauto is, en al zeker als ik ze eens laat rijden, met vele fiscale voordelen, die goed is voor het milieu, maar... velen durven gewoon niet de stap te zetten, omdat ze afgaan op de vele negatieve dingen die ze horen vertellen, of lezen in de pers, en die niet juist zijn. Als ik dan mijn uitleg doe, waarom ik 'm wel gekocht heb, dan merk ik dat de goesting om ook een elektrische auto te kopen er wel degelijk is. Ik hoop dat ik nog heel wat mensen kan overtuigen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 (aangepast) 1 uur geleden, BMWMB zei: Het was dan ook een echte investering, want met hetgeen we nu minder aan stroom moeten kopen, en we krijgen met wat we in het net duwen, en wat we krijgen aan groencertificaten, is deze investering in 7 jaar terugverdiend. We hebben ze dan ook over 8 jaar gefinancierd, wat volgend jaar voorbij is. Vanaf dan wordt het nog 12 jaar dikke opbrengst. Een ondernemer die in die tijd geen zonnepanelen heeft gelegd, die heeft het niet begrepen. Het geld lag gewoon op straat, je moest het enkel maar oprapen... En met de energietransitie die er zit aan te komen, gaan we zelfs op nog langere termijn voordeel hebben. De techniek om elektriciteit op te slaan verbetert met de dag, dus ooit gaan we ook die investering doen, zodat we gewapend zijn voor de toekomt. Mijn Tesla past dus perfect in dat plaatje. Elke klant vind het een supermachien, en elke ondernemer die er nog geen heeft is een beetje jaloers, omdat ze weten dat het een superauto is, en al zeker als ik ze eens laat rijden, met vele fiscale voordelen, die goed is voor het milieu, maar... velen durven gewoon niet de stap te zetten, omdat ze afgaan op de vele negatieve dingen die ze horen vertellen, of lezen in de pers, en die niet juist zijn. Als ik dan mijn uitleg doe, waarom ik 'm wel gekocht heb, dan merk ik dat de goesting om ook een elektrische auto te kopen er wel degelijk is. Ik hoop dat ik nog heel wat mensen kan overtuigen. Particulieren ga je toch niet overtuigen. Panelen en auto zal minimaal €150.000 zijn. Zeker als je overdag niet thuis bent... Na 7 jaar, wat heeft iedere geproduceerde kWh u gekost? Netto geninvesteerd bedrag delen door geproduceerde kWh over de 7 jaar. Die 2 cent die je krijgt, dekt de investering onmogelijk. 10 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 10 minutes ago, Dirk75 said: Na 7 jaar, wat heeft iedere geproduceerde kWh u gekost? Netto geninvesteerd bedrag delen door geproduceerde kWh over de 7 jaar. Die 2 cent die je krijgt, dekt de investering onmogelijk. + het feit dat hij geen elektriciteit meer moet betalen voor zijn zaak? + de certificaten? 1 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 20 uren geleden, wooter zei: Ja maar ik heb een hybride gekocht voor die ene keer naar Spanje waar de supercharger 30 km veraf is. /s ah is het waar? ik ook Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 20 uren geleden, ir_fuel zei: Had je een EV gehad was dat 1000km elektrisch zonder problemen geweest. waarschijnlijk, maar ben nog niet klaar om zorgeloos te kunnen rijden, in mijn kop. plus ik wou een suv en tesla heeft dat niet. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 ik heb het nog al geschreven, hoedje af voor tesla echt waar. maar ik ben er in mijn kop niet klaar voor. ik vermoed dat de huidige wagen een mooie tussenstap is om mij voor te bereiden aan de werkwijze. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Cava cava, een X is ook een bom geld. Hoewel ik dieselen ook zonde vind. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 5 hours ago, wooter said: Hoewel ik dieselen ook zonde vind. Behalve als het is om je te verwarmen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 28 minuten geleden, ir_fuel zei: Behalve als het is om je te verwarmen. Voor wie zijn diesel niet kan missen: https://www.werktuigen.be/ads/generatoren-verlichting/generator-diesel-aggregaat/diesel-generator-100-kva-open/deutz-v8-marelli-100-kva-generatorset-416626.html Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Als we ooit een rondrit organiseren met elektrische auto's, zal ik meerijden met deze: https://www.werktuigen.be/ads/generatoren-verlichting/generator-diesel-aggregaat/diesel-generator-200-kva-silent/caterpillar-de200e0-200-kva-silent-generator-416177.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.