Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Dirk75
Geplaatst: (aangepast)

De Japanners nemen de hoogste podiumplaats over met de tweede generatie van de Nissan Leaf. Volgens Jato Dynamics werden er tussen januari en mei 2018 14.566 exemplaren verkocht. Renault wist 13.511 exemplaren van de Zoé aan de man te brengen. Het podium wordt vervolledigd door de Volkswagen e-Golf (8.118 stuks). De BMW i3 (6.941 exemplaren) en de Tesla Model S (5.745 stuks) maken de top 5 af.

aangepast door Dirk75
Gast Dirk75
Geplaatst:
Op 10/7/2018 om 01:38, stijn82 zei:

Ik heb gezegd: 

Is met die corsa niet nodig. Zou natuurlijk ook wel graag een insignia meekrijgen maar Opel is geen liefdadigheidsinstelling.

Rijd je zelf met een Corsa? Welke motorisatie?

Geplaatst:
Particulieren ga je toch niet overtuigen.
Panelen en auto zal minimaal €150.000 zijn. 
Zeker als je overdag niet thuis bent...
Na 7 jaar, wat heeft iedere geproduceerde kWh u gekost?
Netto geninvesteerd bedrag delen door geproduceerde kWh over de 7 jaar. 
Die 2 cent die je krijgt, dekt de investering onmogelijk.

Zoals Fuel zegt, we hebben zo goed als geen stroom meer nodig van het net, en we krijgen 20 jaar lang groencertificaten voor elke kwh die we produceren.

Voor een particulier blijft dat idd anders, want die kan vandaag niet genoeg fiscaal genieten.
Laden thuis kan ook zonder zonnepanelen, aan nachttarief, wat goedkoper is dan benzine of diesel. Ook betaal je geen BIV of rijtax. De energietransitie, na de sluiting van de kerncentrales, zal de mensen verplichten om naast zonnepanelen ook te investeren in batterijen. Vanaf dan kan je wel ‘s nachts laden met groene stroom. Dit zal investeringen vragen, die volgens mij ook voor een particulier in max 8 jaar moeten terugverdiend zijn, omdat ik denk na 2025 de elektriciteit fors duurder zal worden.
Gast wooter
Geplaatst:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/en-de-nieuwe-populairste-elektrische-auto-in-europa-is-20399?utm_source=vroom&utm_medium=content&utm_campaign=newsletter-daily-content&utm_term=news4       De Japanners nemen de hoogste podiumplaats over met de tweede generatie van de Nissan Leaf. Volgens Jato Dynamics werden er tussen januari en mei 2018 14.566 exemplaren verkocht. Renault wist 13.511 exemplaren van de Zoé aan de man te brengen. Het podium wordt vervolledigd door de Volkswagen e-Golf (8.118 stuks). De BMW i3 (6.941 exemplaren) en de Tesla Model S (5.745 stuks) maken de top 5 af.

Ben benieuwd wat dat gaat geven eens de Model 3 beschikbaar is in Europa. In de VS zitten ze aan 20000 stuks per kwartaal...
Geplaatst:

Zoals Fuel zegt, we hebben zo goed als geen stroom meer nodig van het net, en we krijgen 20 jaar lang groencertificaten voor elke kwh die we produceren.

Voor een particulier blijft dat idd anders, want die kan vandaag niet genoeg fiscaal genieten.
Laden thuis kan ook zonder zonnepanelen, aan nachttarief, wat goedkoper is dan benzine of diesel. Ook betaal je geen BIV of rijtax. De energietransitie, na de sluiting van de kerncentrales, zal de mensen verplichten om naast zonnepanelen ook te investeren in batterijen. Vanaf dan kan je wel ‘s nachts laden met groene stroom. Dit zal investeringen vragen, die volgens mij ook voor een particulier in max 8 jaar moeten terugverdiend zijn, omdat ik denk na 2025 de elektriciteit fors duurder zal worden.
Door het gepush naar de elektrische auto dan. Helemaal top!
Gast Dirk75

Voor zelfstandigen en loonauto’s zijn tesla helemaal top!!

Ik begin zelfs niet aan de rekening of een tweedehands diesel uit het c segment duurder is, dan een nieuwe tesla 3. 

Zeker als je het maar op 5 jaar bekijkt. Als je maximaal 30000 uitgeeft aan een elektrische auto, dan maak je winst als particulier. Alles er boven verlies je teveel afschrijving.

Ik vind het ook niet kunnen dat de elektriciteit voor het huishouden duurder zal worden, door de grotere vraag van de elektrische transport. Maar das voor een ander forum.

Tweedehands zijn er alleen de leaf en de i3 die boven de rest uitsteken in het lagere budget.

aangepast door Dirk75
Gast wooter
Geplaatst:

VW e-Golf? Er worden in Nederland meer elektrische Golfjes verkocht dan Golfjes op diesel.

Of toch maar een Tesla? Kost wel wat, maar behoud zijn waarde dus bij verkopen ben je niet zoveel kwijt.

Een gewone auto kopen voor 30K, 5K benzine en taksen insteken en verkopen voor 15K is duurder dan een Tesla kopen aan 70K, en verkopen aan 55K.
Geplaatst:

En die Tesla verbruikt plots niets meer? En de verzekering voor beiden is ook gelijk ofzo? 

Gast Dirk75
29 minuten geleden, wooter zei:

VW e-Golf? Er worden in Nederland meer elektrische Golfjes verkocht dan Golfjes op diesel.

Of toch maar een Tesla? Kost wel wat, maar behoud zijn waarde dus bij verkopen ben je niet zoveel kwijt.

Een gewone auto kopen voor 30K, 5K benzine en taksen insteken en verkopen voor 15K is duurder dan een Tesla kopen aan 70K, en verkopen aan 55K.

Je moet die 70000 wel liggen hebben voor een auto...

ik haal je uit je luchtbel, tweeverdieners die 2 autos, 2 kinderen hebben en een huis. Kunnen geen 1400000 missen. Laat staan de verzekering op diefstal en eigen schade.

Ik rij al zeker 20 jaar zonder verzekering eigen schade. Met dit budget financier ik grotendeels mijn auto... 

Harder werken om te kunnen besparen... is ook een leefwijze. 

aangepast door Dirk75
Gast Dirk75
2 uren geleden, wooter zei:

Ben benieuwd wat dat gaat geven eens de Model 3 beschikbaar is in Europa. In de VS zitten ze aan 20000 stuks per kwartaal...

Niet komen janken als er 25% importheffingen op de 3 komen... want dat gegeven ken je ook...

Het basismodel komt hiermee op € 53000.

En van wisselkoers spreken we nog niet. Allemaal risico’s die ik niet neem.

aangepast door Dirk75
Gast wooter
Geplaatst:
Je moet die 70000 wel liggen hebben voor een auto...
ik haal je uit je luchtbel, tweeverdieners die 2 autos, 2 kinderen hebben en een huis. Kunnen geen 1400000 missen. Laat staan de verzekering op diefstal en eigen schade.
Ik rij al zeker 20 jaar zonder verzekering eigen schade. Met dit budget financier ik grotendeels mijn auto... 
Harder werken om te kunnen besparen... is ook een leefwijze. 

Je hebt je huis ook cash gekocht? Een goeie verzekering is idd wel noodzakelijk met een financiering, net zoals de brandverzekering op je huis.
Gast Dirk75
42 minuten geleden, wooter zei:

Je hebt je huis ook cash gekocht? Een goeie verzekering is idd wel noodzakelijk met een financiering, net zoals de brandverzekering op je huis.

Voor een auto zal ik nooit lenen. En al zeker niet om zogenaamd te besparen... Is een straatje zonder einde.

Duurdere auto, lening, duurdere verzekering op het einde is de besparing €0

Sommigen laten hun auto al niet meer achter op een niet bewaakte parking...

Jaarlijks een poetsbeurt van € 600

Zo loopt het allemaal wel op...

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
1 uur geleden, Dirk75 zei:

Dat is wel straf.

Dus door geen omnium te nemen  'financier' je jouw auto. Dat is dan voor een Starlet van '84 of zo? :D

Gast Dirk75
6 minuten geleden, msxx zei:

Dat is wel straf.

Dus door geen omnium te nemen  'financier' je jouw auto. Dat is dan voor een Starlet van '84 of zo? :D

Maak de berekening zelf maar eens...

Omnium kwam bij mij gemiddeld uit op € 1000 per jaar. (18-43 jaar)

25 jaar x € 1000 = € 25.000

Eigen schade op 25 jaar: € 2000

Op die periode heb ik €23000 bespaard, verkoop je oude auto en leg de € 23000 bij en je hebt een auto gratis.

Mijn auto's schrijven gemiddeld € 180 per maand af...  Verzekering: € 1000/12= € 83.33 Zelf nog €100 bij te leggen... Ik vind dit iets om over na te denken.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
59 minuten geleden, Dirk75 zei:

Maak de berekening zelf maar eens...

Omnium kwam bij mij gemiddeld uit op € 1000 per jaar. (18-43 jaar)

25 jaar x € 1000 = € 25.000

Eigen schade op 25 jaar: € 2000

Op die periode heb ik €23000 bespaard, verkoop je oude auto en leg de € 23000 bij en je hebt een auto gratis.

Mijn auto's schrijven gemiddeld € 180 per maand af...  Verzekering: € 1000/12= € 83.33 Zelf nog €100 bij te leggen... Ik vind dit iets om over na te denken.

Je bevestigt het.

1000/180 = < 6 maanden ? 

Gast Dirk75
2 uren geleden, msxx zei:

Je bevestigt het.

1000/180 = < 6 maanden ? 

Awel, vind ik straf. Jij blijkbaar niet. Je omnium kost je 5 maanden afschrijving van je auto per jaar.

@wooter hoeveel bedraagt je omnium? 

Hoe is de verhouding tov de afschrijving?

aangepast door Dirk75
Gast wooter
Geplaatst:

Dat moet ik opzoeken maar omnium op mijn nieuwe Tesla is goedkoper dan op mijn tweedehands Z4M. En dan nog ben ik niet naar een makelaar gegaan die me nog goedkoper kon verzekeren, maar gewoon bij mijn huidige makelaar. Dom eigenlijk.

Gast Dirk75
Geplaatst:

Daar zou je me een groot plezier mee doen. Ik neem aan dat je je verzekerd op nieuwwaarde.

Geplaatst:
18 hours ago, msxx said:

Dat is wel straf.

Nee, hij 'verdient' geld door het niet uit te geven.

Not.

Je kan je niet rijk sparen. 

• Vind ik leuk 1
Gast Dirk75
Geplaatst:
4 uren geleden, ICM zei:

Nee, hij 'verdient' geld door het niet uit te geven.

Not.

Je kan je niet rijk sparen. 

Maar je kan wel alles uitgeven.Rijk zal ik er niet van worden. Maar arm zeker niet. En de schaapjes op het droge.

Geplaatst:
19 uren geleden, Dirk75 zei:

Awel, vind ik straf. Jij blijkbaar niet. Je omnium kost je 5 maanden afschrijving van je auto per jaar.

@wooter hoeveel bedraagt je omnium? 

Hoe is de verhouding tov de afschrijving?

Klopt, ik vind dat niet straf.

Als mijn gestolen wordt of in brand vliegt krijg ik mijn centjes terug. Dat zijn zaken die je overkomen. Schade rijden kan je grotendeels zelf in de hand hebben, maar ook niet volledig.

Los daarvan, de afschrijving van mijn wagen ligt helaas eerder rond de 600 euro per maand. En voor mijn omnium betaal ik 900 euro. De verhouding ligt dus op 1,5 maand.

Als ik een totaal verlies van mijn wagen heb dan is die 900 euro graag betaald. Achteraf weet je wie de slimste was, maar ik rijd nu zorgeloos rond.

Gast Dirk75
22 minuten geleden, msxx zei:

Klopt, ik vind dat niet straf.

Als mijn gestolen wordt of in brand vliegt krijg ik mijn centjes terug. Dat zijn zaken die je overkomen. Schade rijden kan je grotendeels zelf in de hand hebben, maar ook niet volledig.

Los daarvan, de afschrijving van mijn wagen ligt helaas eerder rond de 600 euro per maand. En voor mijn omnium betaal ik 900 euro. De verhouding ligt dus op 1,5 maand.

Als ik een totaal verlies van mijn wagen heb dan is die 900 euro graag betaald. Achteraf weet je wie de slimste was, maar ik rijd nu zorgeloos rond.

Ik volg je redenering volledig, en het punt was. Hoe duurder de auto, hoe duurder de gebruikskosten. En een dure aankoop om zogenaamd zuinig te rijden, kan wiskundig omgekeerd uitdraaien. 

En daarmee bedoel ik, meer uitgeven dan je van plan was.

Ieder maakt zij eigen rekening.

Ik heb wel kleine omnium... eigen schade heb je zelf in de hand. En dat maakt je voorzichtiger... want ook omnium stijgt in prijs na een stommiteit. 

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

elke verzekering is een verliespost. tot je ze eens nodig hebt, dan ben je content dat je ze hebt.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Dirk75 zei:

Ik volg je redenering volledig, en het punt was. Hoe duurder de auto, hoe duurder de gebruikskosten. En een dure aankoop om zogenaamd zuinig te rijden, kan wiskundig omgekeerd uitdraaien. 

En daarmee bedoel ik, meer uitgeven dan je van plan was.

Ieder maakt zij eigen rekening.

Ik heb wel kleine omnium... eigen schade heb je zelf in de hand. En dat maakt je voorzichtiger... want ook omnium stijgt in prijs na een stommiteit. 

Schade door anderen kan een gevecht van jaren betekenen voor je jouw centjes ziet. Met omnium heb je ze dan alvast, niet onbelangrijk.

Gast Dirk75
Geplaatst:
Zojuist, tuscani zei:

elke verzekering is een verliespost. tot je ze eens nodig hebt, dan ben je content dat je ze hebt.

Durf ik tegenspreken, je kan je ook oververzekeren.  Full omnium, is voor je eigen stiomoteiten en voor een auto waarvoor je het geld niet meer liggen hebt of reeds een lening op hebt. Dan is een full omnium aan te raden. Ik beperk me tot een kleine omnium. Alleen al voor de sterretjes in de voorruit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid