Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

edit

aangepast door Framfy
dubbel
Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Is toch duidelijk? Laadplek = laden. In Amsterdam hebben ze al EV’s afgesleept die niet aan het laden waren op een laadplek.

ik doelde meer op mogen hybrides daar nu staan laden of niet. volgens de letter van de wet is dat voorbehouden voor ev's. maar jupke schrijft dat er van alles stond (ook hybride)

Gast wooter
Geplaatst:

Wooter was me voor.
(al sluit ik niet uit dat hij het omgekeerde afleidt uit het artikel [emoji3] )

Recent gaf de federale minister van mobiliteit aan dat hij dit artikel interpreteerde dat enkel volledig elektrische wagens mogen parkeren en laden aan zo een parkeerplaats. Hybrides zijn voor hem niet elektrische auto’s.
Gast Dirk75
7 minuten geleden, wooter zei:

Is toch duidelijk? Laadplek = laden. In Amsterdam hebben ze al EV’s afgesleept die niet aan het laden waren op een laadplek.

Tesla’s hebben overigens nog een extra functie tov de concurrentie: in een Tesla kan je het laadvermogen softwarematig beperken via de interface in de middenconsole, en zo kan je bijvoorbeeld instellen dat je maar 5A aan vermogen afneemt en je dus een hele nacht traag kan laden, in plaats van dat je op 4 uur hebt volgeladen.

Ik zou voor een slimme laadpaal gaan. Kan je ook veel op instellen... zeker in combinatie met zonnepanelen, bij overschot productie.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
9 minuten geleden, wooter zei:

Tesla’s hebben overigens nog een extra functie tov de concurrentie: in een Tesla kan je het laadvermogen softwarematig beperken via de interface in de middenconsole, en zo kan je bijvoorbeeld instellen dat je maar 5A aan vermogen afneemt en je dus een hele nacht traag kan laden, in plaats van dat je op 4 uur hebt volgeladen.

echte smeerlapjes dus.

zo maar even iemand die dringend moet laden om thuis te geraken, zijn plaats  afnemen. omdat zij zelf dan een hele nacht kunnen blijven staan omdat ze aan "het laden" zijn. 

:D

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:
echte smeerlapjes dus.
zo maar even iemand die dringend moet laden om thuis te geraken, zijn plaats  afnemen. omdat zij zelf dan een hele nacht kunnen blijven staan omdat ze aan "het laden" zijn. 
[emoji3]

Als je dringend moet laden om thuis te geraken, ga je niet aan een gewone laadpaal van 11kW staan. Dan ga je naar een snellader bij een FastNed of bij een Shell tankstation.
Geplaatst:

Wat vinden jullie eigenlijk van de aanpak in nederland? veel laadpalen, gunstige fiscale regels voor EV's, ... 

Gast wooter
Geplaatst:

Het heeft daar zijn vruchten afgeworpen. Nederland en Duitsland zijn leiders als het om EV’s en infrastructuur gaat, en dat zie je dan ook in de voorsprong om die infrastructuur te exporteren naar de buurlanden.

Nu, fiscaal zijn de regels hier ook goed - misschien zelfs beter dan in Nederland - maar we zijn verknocht aan onze premium merken, zodat niemand hier het in zijn hoofd haalt om een PHEV Mitsubishi Outlander aan te kopen.

Geplaatst:

allez dan zal de audi E-tron hier wel als zoete broodjes verkopen . Maar ik vind het vooral jammer dat er weinig goeie  laadmogelijkheden zijn. In amsterdam staan meer palen dan in heel vlaanderen... 

Geplaatst:

Hybrides, dat is noch vis noch vlees. 20km elektrisch rijden, om daarna op brandstof over te schakelen en 10-20% meer te verbruiken door het gewicht van de batterijen en elektromotoren die je moet meeslepen.

Gast wooter
Geplaatst:
16 minutes ago, stijn82 said:

allez dan zal de audi E-tron hier wel als zoete broodjes verkopen 

Ik ben benieuwd... Jaguar heeft voor hun I-Pace maar een productie van 20000 auto's per jaar voorzien.

Geplaatst:
allez dan zal de audi E-tron hier wel als zoete broodjes verkopen . Maar ik vind het vooral jammer dat er weinig goeie  laadmogelijkheden zijn. In amsterdam staan meer palen dan in heel vlaanderen... 

De meeste elektrische rijders, en ik bedoel dan niet de hybride rijders, hebben die laadpalen niet nodig. Je laadt ‘s nachts thuis, waardoor overdag meestal niet moet geladen worden. Ik geloof daarom best dat het meestal hybride’s zijn die daar staan, want die zijn wel na 20km leeg.

Geplaatst:
23 minuten geleden, BMWMB zei:

Hybrides, dat is noch vis noch vlees. 20km elektrisch rijden, om daarna op brandstof over te schakelen en 10-20% meer te verbruiken door het gewicht van de batterijen en elektromotoren die je moet meeslepen.

het is allemaal te zien wat je er mee doet.

even mijn data nagekeken en de laatste 1000km heb ik 796km elektrisch gereden en 204km op de verbrandingsmotor. (verschiet er zelf van  :D )

natuurlijk wel veel korte afstanden, maar ik heb nooit de stress om stil te vallen, of rekening te moeten houden met waar er zich ergens een laadpaal bevind. en dat zal vooral een rol spelen volgende maand als ik in een godvergeten uithoek van spanje zit. waar ik vorig jaar al stress had om een tankstation te vinden, laat staan dus een stekker.

Gast wooter
Geplaatst:

Het is vaak eenvoudiger een stekker te vinden dan een tankstation.

Of ga je ergens op vakantie waar ze geen elektriciteit hebben? :)

Geplaatst:
12 minuten geleden, wooter zei:

Het is vaak eenvoudiger een stekker te vinden dan een tankstation.

Of ga je ergens op vakantie waar ze geen elektriciteit hebben? :)

ik vraag het mij toch soms af, op welke plaatsen we allemaal zitten. :D

1620420749_WhatsAppImage2017-08-09at18_55_39.thumb.jpeg.8b3779dedb01ccc2096d6de9b8f60068.jpeg

Geplaatst:

14km van een Tesla Supercharger :lolz:

domme vraag, maar hoe zie jij dat? of zit er een tovenaar in je tesla die die rivier weet liggen en daar gaat zoeken aan het aantal bochten dat hij maakt. :D

Geplaatst:

even gewoon supercharger gezocht in de buurt waar we toen zaten. (35km verder was er eentje)  (montroi tegenover valencia)

ik vermoed dat jij gewoon de naam van de rivier ingegeven hebt, maar daarmee weet je natuurlijk nog niet waar ik zat (een rivier kan lang zijn)

Geplaatst:

En dat is natuurlijk echt een “plus”punt van Tesla (rijders). Kan het nog asocialer? Man man, alle argumenten zijn goed voor u als je denkt er iets mee te kunnen bewijzen. Je hebt inderdaad iets bewezen, maar dan wel over mentaliteit i.p.v. over iets anders. [emoji51]
Geplaatst:
3 hours ago, wooter said:

Mijn BMW-tje kan dat ook...

Gast Dirk75
Geplaatst:

BMW's en Tesla's, even asociaal :D

Vreemd dat tesla vooral ex bmw rijders aantrekt. ?

Geplaatst:
1 hour ago, Dirk75 said:

Vreemd dat tesla vooral ex bmw rijders aantrekt. ?

en voor je het weet, ben je één van hen ? 

Gast Dirk75
2 minuten geleden, stijn82 zei:

en voor je het weet, ben je één van hen ? 

Van een Dacia naar een golf... even erg.

met wat reed jij ook alweer? Ampera?

aangepast door Dirk75

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid