Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Dirk75
Geplaatst:
12 minuten geleden, ICM zei:

Hier ben ik gestopt met lezen.

Je hebt er natuurlijk, die meer nemen dan geven...

Gast Dirk75
Geplaatst:
38 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

1. Als je anderen de les wil spellen, en verboden opleggen moet je ook zelf voorbeelden stellen.

Geen vliegvakanties meer?  Gaan we die ook verbieden?

En geen cruises meer.

Twee  ENORME vervuilers, veel meer dan de maatregelen die jij hij graag promoot. 

2. Er is gewoon niet eens een ALTERNATIEF en je gaat autosport al gaan verbieden. Ook zo typisch: het is de toekomst dus kunnen we nu al het heden als verleden beschouwen en verbieden. Jongens toch er is gewoon nog geen electrische autosport mogelijk als particulier. Misschien daar eerst mee starten.

Geen vliegvakanties meer is gewoon anders denken en een andere mindset. Alternatieven genoeg. 

Het was niet de bedoeling om je te les te spellen. Sorry als het zo,overkwam. Ik autosport verbieden. Waarom zou ik, autosport heeft ook voordelen.

testen van onderdelen, ea. 

Geplaatst:
Tjah, we zijn 'hier' geweldig bezig met alles rondom klimaat.
Maar als je in India of China kijkt zie je pas hoe goed hier alles al geregeld is. We zitten al meer dan voldoende in ons keurslijf geperst.
Persoonlijke vrijheid begint waar je die van een ander inneemt. Ik ben me daar zeer van bewust. Maar om autosport daar nu onder te scharen gaat me te ver. Dat is op afgesloten omloop, net een van de laatste plaatsen waar je ongestoord kan genieten van hetgeen wat je graag doet. Er zijn daarin ook al enorme stappen gemaakt (tweetakt anyone?).
China had vorig jaar de grootste reductie van CO2 van de vervuilende landen, waar de westerse landen amper tot geen reductie voor konden leggen. Daarnaast worden in die contreien bijna 90% van alle elektrische wagens verkocht.

Als het over vooruitgang boeken gaat haal je een verkeerd voorbeeld aan. Binnen een paar jaar hinken wij achter op hen. De doelstellingen liggen daar ook gewoon hoger dan hier, net als de noden.
Geplaatst:
4 minutes ago, Tjeu said:

China had vorig jaar de grootste reductie van CO2 van de vervuilende landen, waar de westerse landen amper tot geen reductie voor konden leggen. Daarnaast worden in die contreien bijna 90% van alle elektrische wagens verkocht.

Ik ben te zwaar.

Mijne maat is te zwaar.

We beginnen samen te diëten.

Ik verlies op een maand tijd 3kg

Mijne maat verliest op een maand tijd 9kg

Ergo, mijne maat is 3 keer beter bezig dan ik.

Dat ik 10kg te veel weeg en mijne maat 50kg te veel, dat laten we dan even buiten beschouwing.

Dat is wat jij nu hebt geschreven.

• Vind ik leuk 3
Gast Dirk75
Geplaatst: (aangepast)
27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik ben te zwaar.

Mijne maat is te zwaar.

We beginnen samen te diëten.

Ik verlies op een maand tijd 3kg

Mijne maat verliest op een maand tijd 9kg

Ergo, mijne maat is 3 keer beter bezig dan ik.

Dat ik 10kg te veel weeg en mijne maat 50kg te veel, dat laten we dan even buiten beschouwing.

Dat is wat jij nu hebt geschreven.

Milieunormen halen of gewicht verliezen. Wat een vergelijk. Je maat zal op een kleine 6 maand op gewicht zijn. Jij sneller. Wanneer je maat zijn streefgewicht dan ook nog eens lager ligt. Dan steekt hij je op een bepaald punt voorbij. 

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
16 minutes ago, Dirk75 said:

Milieunormen halen of gewicht verliezen. Wat een vergelijk.

Beetje zoals de wereld proberen redden door autoraces af te schaffen.

16 minutes ago, Dirk75 said:

Je maat zal op een kleine 6 maand op gewicht zijn. Jij sneller. Wanneer je maat zijn streefgewicht dan ook nog eens lager ligt. Dan steekt hij je op een bepaald punt voorbij. 

Amai, echt? 

Dat is nu niet bepaald het punt.

Maargoed, met jou valt ook geen discussie te voeren. 

Gast Dirk75
Geplaatst:
9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Beetje zoals de wereld proberen redden door autoraces af te schaffen.

Amai, echt? 

Dat is nu niet bepaald het punt.

Maargoed, met jou valt ook geen discussie te voeren. 

Wat is het punt dan wel? Het ontgaat iedereen. 

Maak het maar weer persoonlijk. 

Gast Dirk75
Geplaatst:

Waar doe ik het voorstel op autoracen af te schaffen?

Je legt me woorden in de mond die er niet staan.

@ir_fuel

Gast wooter
Geplaatst:

Zo, het ligt dus niet enkel aan mij ;)

En voor mij moeten autoraces niet afgeschaft worden. Ik wou enkel aangeven dat elektrisch de mogelijkheid geeft om meer autoraces te voorzien omdat je als groenlinks niet zomaar met opgestoken vingertje kan gaan klagen over uitstoot of geluidsoverlast. Ik vond het schitterend dat kinderen op dit cross-parcours van een nieuwe hobby konden proeven zonder dat daar allerlei ingewikkelde milieuvergunningen moesten afgesloten worden. Zou het niet super zijn dat je op dezelfde manier met e-karts nabij een sportcentrum in openlucht kan sporten, in plaats van enkel op gure industrieterreinen in grote bedrijfshallen die stinken naar uitlaatgassen?

Gast Dirk75
Geplaatst:
12 minuten geleden, wooter zei:

Zo, het ligt dus niet enkel aan mij ;)

En voor mij moeten autoraces niet afgeschaft worden. Ik wou enkel aangeven dat elektrisch de mogelijkheid geeft om meer autoraces te voorzien omdat je als groenlinks niet zomaar met opgestoken vingertje kan gaan klagen over uitstoot of geluidsoverlast. Ik vond het schitterend dat kinderen op dit cross-parcours van een nieuwe hobby konden proeven zonder dat daar allerlei ingewikkelde milieuvergunningen moesten afgesloten worden. Zou het niet super zijn dat je op dezelfde manier met e-karts nabij een sportcentrum in openlucht kan sporten, in plaats van enkel op gure industrieterreinen in grote bedrijfshallen die stinken naar uitlaatgassen?

Kinderen die nu met de elektrische mobiliteit opgroeien, gaan daar geen probleem in zien. Net zoals wij geen probleem hebben met tablet, smartphone ea. Waar andere generaties, toch wel achterlopen. Iedere generatie heeft zijn typische kenmerken.  En weten niet Anders. En omarmen hun tijdgeest. 

Zoals wij het nu moeilijk hebben, om de onze los te laten.

Geplaatst:

Zouden de hypocriete mensen eens niet stoppen met overal te gaan klagen over geluidsoverlast en uitstootgassen?
Enkele concrete voorbeelden: wie heeft het er het meest kritiek op Zaventem bijvoorbeeld? Inderdaad de mensen die er het meest recent zijn gaan wonen. Toch raar want die wisten perfect dat de luchthaven daar is.
Wie heeft er de meeste klachten rond circuits zoals Hondapark en Zolder als voorbeeld? Inderdaad de “nieuwe” omwonenden. Nochtans wisten die ook dat de circuits daar liggen. Dat ze dan ergens anders gaan wonen hé.
Wel als die mensen eens normaal zouden doen en niet hypocriet, zou er niet zoveel onnozele miserie zijn.
Zolder doet toch ook genoeg inspanning om fietsers, BMX enz te faciliteren. Een beetje meer respect voor alles wat er al zoveel jaren is, zou wel op zijn plaats zijn.
We zijn als Belg wel trots op iemand als Eric Geboers en Stefan Everts bv, maar dan doen er wel veel onnozel over de circuits en kunnen die bijna onmogelijk blijven bestaan.

En stop nu toch eens met over die elektrische wannabe alternatieven te gaan verkondigen als de oplossing voor dit alles! Denk er misschien eens aan dat er mensen zijn die genieten van een 2-takt kart die jankt tot 13000 toeren en genieten van benzinegeur. Of mensen die op circuit willen gaan rijden met auto’s die in toeren kunnen gejaagd worden en die tussengas nodig hebben bij terugschakelen, mensen die genieten van zelf te schakelen enz.

Gast Dirk75

Hetgeen jij vraagt, kan alleen maar als het inlevingsvermogen  wederzijds is...

Anders stopt dit nooit.

Dit is een autominded forum, geen race forum... en ook geen eco forum.

Sommigen vragen zich zelfs af, wat je hier komt doen als de racerij je niet boeit.

Autorijden is zoveel meer dan racen.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

Twee weken geleden was het vergadering met de omwonenden omtrent de te vernieuwen milieuvergunning en het feit dat men de absurde geluidsnorm van 95db kon optrekken naar 98db.

Er waren VIJFTIEN aanwezigen. Jawel 15 die niet allemaal tegen waren. Een overwelgende meerderheid omwonenden heeft dus geen probleem.

We leven in een land waar zeer kleine minderheden het recht krijgen om de meerderheid verboden op te leggen.

Dat is ronduit ondemocratisch

• Vind ik leuk 5
Gast Dirk75

Tja, Zaventem is dezelfde problematiek in het groot.

Van de 1300000 inwoners, zijn er ook maar 50.000 die klagen. En de meerderheid, kiest om in die regio te gaan wonen om andere redenen. En klagen niet, omdat ze het wisten.  Wanneer is geluidsoverlast een probleem?

Iedereen heeft het recht om gehoord te zijn, das democratie.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

In Zaventem gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast is hypocriet en heeft niets met democratie te maken. Om welke reden dan ook dat men daar gaat wonen, doe niet onnozel en klaag niet.

Gast Dirk75
24 minuten geleden, Capitol zei:

In Zaventem gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast is hypocriet en heeft niets met democratie te maken. Om welke reden dan ook dat men daar gaat wonen, doe niet onnozel en klaag niet.

Het probleem is groter dan grondgebied Zaventem... Kijk maar naar de problematiek van de vluchtroutes.  Mensen zijn mondiger geworden, en hebben ook rechten. In een land waar iedereen dezelfde belastingen betaald. Maar ik denk dat we deze off topic best afsluiten. Sorry voor het aanbrengen.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
2 uren geleden, Dirk75 zei:

Non-argument

10 minuten geleden, Dirk75 zei:

Het probleem is groter dan grondgebied Zaventem... Kijk maar naar de problematiek van de vluchtroutes.  Mensen zijn mondiger geworden, en hebben ook rechten. In een land waar iedereen dezelfde belastingen betaald. Maar ik denk dat we deze off topic best afsluiten. Sorry voor het aanbrengen.

Ik zie een dt-fout

Gast Dirk75
13 minuten geleden, brjefs zei:

Non-argument

Ik zie een dt-fout

Betaalt en dt fouten bestaan niet.. 

Doe me een plezier, en blijf dit doen! Dan lees ik mijn bijdragen eens na.

aangepast door Dirk75
Bijdragen
Geplaatst:
12 uren geleden, Dirk75 zei:

Tja, waar ligt de grens tussen noodzaak en extra.

Alles draait om geld, willen ze de mensen hun gedrag veranderen.

Als binnen 20 jaar de brandstof €30 per liter staat... ga je wel moeten... maar je gaat het zo  niet aanvoelen. Omdat de prijs gestaag gegroeid is. 

Mijn eerste tank beurt, stond de diesel 18bef per liter... en dat was toen schandalig duur.

Het grappige is, er rijden  u nog meer autos rond dan vroeger...

Nb: er is nog altijd de relatie tot het loon... mijn loon is wel niet  evenredig gestegen tov de brandstof.

Dat alles draait om geld is ook wel overdreven.

Als ze al eens voldoende goede alternatieven zouden voorzien was al een hele goede zaak geweest.
Maar nee, het openbaar vervoer is er de laatste decennia alleen maar op achteruit gegaan.
Ik ken verschillende mensen die die noodgedwongen een auto gekocht hebben om te kunnen gaan werken omdat ze met het openbaar niet meer op hun werk konden geraken.

• Vind ik leuk 1
Gast Dirk75
Geplaatst:
2 minuten geleden, knight-rider zei:

Dat alles draait om geld is ook wel overdreven.

Als ze al eens voldoende goede alternatieven zouden voorzien was al een hele goede zaak geweest.
Maar nee, het openbaar vervoer is er de laatste decennia alleen maar op achteruit gegaan.
Ik ken verschillende mensen die die noodgedwongen een auto gekocht hebben om te kunnen gaan werken omdat ze met het openbaar niet meer op hun werk konden geraken.

Klopt, en het openbaar vervoer is niet het toonbeeld van milieuvriendelijkheid.  Zelfs politiewagens voldoen niet aan de milieunormen om Antwerpen binnen te mogen.

Geplaatst:
Zojuist, Dirk75 zei:

Klopt, en het openbaar vervoer is niet het toonbeeld van milieuvriendelijkheid.  Zelfs politiewagens voldoen niet aan de milieunormen om Antwerpen binnen te mogen.

Ja, dat van die politiewagens had ik ook al gelezen.

Maar bij het openbaar vervoer doen ze nu wel de moeite om "het wagenpark" milieuvriendelijk(er) te maken.

• Vind ik leuk 1
Gast Dirk75
Geplaatst:
1 minuut geleden, knight-rider zei:

Ja, dat van die politiewagens had ik ook al gelezen.

Maar bij het openbaar vervoer doen ze nu wel de moeite om "het wagenpark" milieuvriendelijk(er) te maken.

De lijn werkt met veel onderaannemers... en dat zijn bussen van 30jaar... te herkennen aan de nummerplaten.

Geplaatst:
De lijn werkt met veel onderaannemers... en dat zijn bussen van 30jaar... te herkennen aan de nummerplaten.
Met 50 in een bus van 30 jaar oud gaan zitten is veel ecologischer dan 25 recente personenwagens met 2 man in ...

Ecologie en economie hebben vaak veel meer gemeen dan aangenomen wordt... die politiewagens waar het over gaat waren voor zeer specifiek gebruik, geen dagelijkse interventievoertuigen.

De grootste milieu impact zit niet in het type voertuig op zich, maar wat je er mee doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid