Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"Onze zone is de eerste die vier volledig elektrische politiewagens koopt.”

Nah! 

De volgende moet er minstens 5 aanschaffen om nieuwswaardig te zijn. ? 

Geplaatst:
35 minuten geleden, Logic zei:

Nah! 

De volgende moet er minstens 5 aanschaffen om nieuwswaardig te zijn. ? 

8

ze verdubbelen altijd (zaventem 2 tesla's)

Geplaatst: (aangepast)

https://www.autogids.be/merk--peugeot/autonieuws/nieuw/peugeot-elektrische-208-wordt-discreet-2018.html

Peugeot is niet van plan om een apart merk of departement op te richten voor zijn elektrische modellen. De 208 met stekker, die volgend jaar op de markt komt, zou heel sterk lijken op zijn broers met verbrandingsmotor. Dat zegt Gilles Vidal, designverantwoordelijke bij Peugeot. De elektrische 208, die in de loop van 2019 op de markt zou komen, krijgt enkel een specifiek radiatorrooster. Hij staat op het eCMP-platform, dat samen met Chinese partner Dongfeng is ontwikkeld. Volgens de eerste informatie wordt de toekomstige elektrische 208 aangedreven door een elektromotor met 115 pk en krijgt hij een batterij van iets meer dan 50 kWh zodat hij zo’n 400 kilometer rijbereik kan bieden.

aangepast door Joske
Geplaatst:

In Genève hebben ze ook zo'n systeem.
Daar staat er zo een laadpaal boven elke bushalte.

Geplaatst:

De enige coole elektrische auto's zijn die in de films Gattaca (1997) en In Time (2011).

i002652.jpg&key=2f69dc640ac7ed77166fc1fa08c870940c9ac1417c3f233001feb098a8e1307b

volvo.jpg&key=6b29e5f11dc7caf7367b7db57a3e04e55bb79099e12bdf0b63b47a3916b8b16d

i003929.jpg&key=735e0370853142a8e8ea45a928e8dc7b7438d4059241b523afc17ab7c692e53d

intime.jpg&key=d3059a67ded5448a2b4fc3116fed6efdae86161f42b5aeceac8cd5bad25c3d29

i457662.jpg

35c6d05440170558ca45f43479151e40.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gattaca, zo'n magistrale film (vind ik). :inlove: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Fifth Gear presentator is ook EV liefhebber. Al was ie dat al even. 

Bestaat dat eigenlijk nog, fifth gear? 

Geplaatst:

Kia's eerste volledig elektrische cross-over komt maximaal 485 kilometer ver. De WLTP-uitslag geldt voor de e-Niro - voortaan de nieuwe naam van de volledig elektrische versie - met een 64 kWh lithium-ionpolymeerbatterij.

Hoe komt het dat die zo ver geraken met zo een kleine batterij?

Geplaatst:
4 minutes ago, ir_fuel said:

Hoe komt het dat die zo ver geraken met zo een kleine batterij?

Niet zo groot en lagere Cw.

De Hyundai Kona zit zo ook aan een lager verbruik, met een WLTP van 482km.

Geplaatst:

En kleinere motoren waarschijnlijk. En iets 'normalere' 0-100 tijden.

Geplaatst:

Laadpalen voor niet-Tesla's blijven toch wel de achilleshiel.

Omdat ik thuis nog niet de aansluiting heb verhoogd, laad ik thuis aan 3,8kW. Daarmee kan ik op 10 uur dus net geen 40kW laden, of de batterij nog niet eens half vol laden.

Ik heb wel een RFID pasje van Maingain, die me toelaat om aan publieke laadpalen aan 0,05€ per minuut te laden. Een uurtje aan een snellader kost dus 3 euro.

Ik kan hier bij de klant laden aan een snellader van 40kW. 40kW op een uurtje is 40kWh, en dat aan 3€ is 0,08€ per kWh, wat zowat 1/3e is van wat ik thuis betaal. Het is dus goedkoper, en ik verlies er geen tijd mee.

Ja, dus voor de 2e keer op 2 keren proberen slaat die paal af na een 30kWh geladen te hebben en is de paal dood. Plezant voor iemand met een i3 die hier straks wil komen laden.

Geplaatst:

Ik heb de indruk dat dat al jaren aan de gang is, dat verhaal van publieke laadpalen die half zijn gat werken.

Geplaatst:

Ja, en dat is iets wat je niet merkt als je nog geen elektrische auto hebt, hoe onbetrouwbaar die systemen zijn. En dat is heel vreemd, want er zijn heel wat minder bewegende onderdelen aan een laadpaal tegenover een benzinepomp.

Als je dan nog de juiste app hebt kan je vanop afstand zien of zo een paal actief is, en al dan niet in gebruik, maar begin deze week was ik op de Corda Campus in Hasselt en in de NewMotion app staan daar 3 palen actief, en als je daar arriveert zie je dat er geen palen meer zijn.

Daar wil je dus best ook niet op rekenen...

Een extra irritatie is de betalingssystemen. In België en Nederland kom je nog redelijk ver met een NewMotion pasje, maar je krijgt op geen enkele paal de indicatie aan welk tarief je zit te laden. Ook per pasje kan dat tarief verschillen, en betalen met Bancontact/credit card zit er niet in, want de huurkosten van zo een terminal zijn navenant. Nu, dat kan ook in je voordeel spelen: via het Teslamotors Club forum las ik over de Duitse Maingau-pas die een flat fee van 0,05€ per minuut vraagt. Geen goed idee om aan 3,5kW in een Q-Park te laden, maar wel een goed tarief om aan een 50kW CHAdeMO te laden.

Vooral in het buitenland wordt betalen een probleem. Nederland en Vlaanderen vallen dus goed onder het NewMotion netwerk (de snelladers van Total, de laadpalen van Allego, het FastNed netwerk in Nederland, ...) maar in Frankrijk zijn weer andere netwerken actief, waarvan de meeste niet beschikbaar voor NewMotion pasjes, en vaak met belachelijke abonnementskosten van 60€ en meer per maand, zodat het enkel interessant wordt voor de Fransman die niet thuis kan laden, en noodgedwongen moet uitwijken naar zo een publieke laadpaal voor. Zelfs in Wallonië zijn er andere netwerken die niet compatibel zijn met NewMotion en je dus niet zomaar eenvoudig kan laden als je een gratis account en pasje van NewMotion hebt. In Duitsland heb ik ook al eens op een parking gestaan en terwijl een account via een net gedownloade app gemaakt, waarop de app na registratie meld dat mijn account binnen 3 werkdagen geactiveerd zal worden :facepalm:. En in Groot-Brittannië stond ik in een parkeergarage op -3 en kon ik met de app geen paal activeren want op -3 had ik geen internetverbinding...

Het probleem is dat je die dingen niet weet als je een EV koopt, en als je dan een EV zoals een Tesla koopt, plots merkt wat er zo goed is aan het supercharger netwerk van Tesla... Het wordt dan moeilijk om niet fanboy te zijn van een merk dat dit onderdeel wél op orde heeft.

Geplaatst:

Mooi van tesla, maar het is wel niet echt de taak van een autofabrikant om laadpalen te voorzien.. is met fossiele tankstations ook niet zo. 

Geplaatst:
Mooi van tesla, maar het is wel niet echt de taak van een autofabrikant om laadpalen te voorzien.. is met fossiele tankstations ook niet zo. 

Goh.. je kan het niet 1 op 1 vergelijken he..

Als Porsche met de taycan komt die aan 300kw ( ik weet niet juist hoeveel ) kan laden kan je moeilijk verwachten dat alle laders morgen dat vermogen gaan kunnen leveren. Hier zal Porsche toch zelf voor moeten zorgen. Wat ik begrepen heb is dat er bij alle Porsche dealers dergelijke palen zullen komen.

Het suc netwerk van tesla is op heden toch nog een pluspunt. Ideaal zou zijn dat er 1 standaard komt en dat zal er ooit komen, maar volgens mij niet de eerste 10 jaar.

Geplaatst:

Palen bij dealers is zo een vreemd gegeven. Bij Nissan heb je ook CHAdeMO laders omdat ze hun Leaf en EV200 hebben. Maar dan kom je situaties tegen waarbij de laadpaal niet beschikbaar is buiten de openingsuren, of dat er een Leaf staat te laden omdat de dealer wil dat de auto volgeladen is voor levering. En een dealer is nu niet echt een locatie waar je buiten de openingsuren - of zelfs binnen de openingsuren - comfortabel een half uurtje kan gaan zitten.

Geplaatst:

Een standaard voor DC snelladen komt er toch best zo snel mogelijk. Waarbij de auto met de paal 'afspreekt' hoeveel KW hij door de kabel wil jagen. We willen toch geen tientallen snellaadnetwerken die incompatibel zijn met elkaar omdat er tientallen automerken zijn? 

Geplaatst:
Een standaard voor DC snelladen komt er toch best zo snel mogelijk. Waarbij de auto met de paal 'afspreekt' hoeveel KW hij door de kabel wil jagen. We willen toch geen tientallen snellaadnetwerken die incompatibel zijn met elkaar omdat er tientallen automerken zijn? 

Neen inderdaad.. alleen zullen ze toch eerst moeten beslissing wat het max vermogen is. En iedereen wil zo snel mogelijk kunnen laden.. 5 minuten voor 10% tot 90% lijkt ideaal
Geplaatst:
1 hour ago, stijn82 said:

Denk je dat Tesla dat voor de lol doet? Hun succes staat of valt met dat Supercharger netwerk. Had men hier een paar jaar geleden Tesla's aan de man willen brengen zonder die Superchagers, geen kat had er eentje gekocht.

Geplaatst:
12 minutes ago, ir_fuel said:

Denk je dat Tesla dat voor de lol doet? Hun succes staat of valt met dat Supercharger netwerk. Had men hier een paar jaar geleden Tesla's aan de man willen brengen zonder die Superchagers, geen kat had er eentje gekocht.

da's iets wat ze inderdaad hebben 'moeten' doen omwille van hun pioniersrol. Als er niemand meewerkt om een laadnetwerk uit te bouwen moeten ze het zelf wel doen. Nu het concept blijkt te werken, springt iedereen mee op de kar, maar dan zou toch het in dit stadium toch wel nuttig zijn dat er een standaard komt. Misschien zelfs gebaseerd op de tesla technologie zelf. Zoals de alomtegenwoordige netwerkaansluiting op computers, die oorspronkelijk een uitvinding was van Xerox ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Ethernet ). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid