Titleist 230 Geplaatst: 21 september 2018 Geplaatst: 21 september 2018 Zelfs een golfbuggy op naft reed zoveel heerlijker dan die elektrische nest. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 september 2018 Geplaatst: 21 september 2018 45 minutes ago, Titleist said: Zelfs een golfbuggy op naft reed zoveel heerlijker dan die elektrische nest. Heb jij eigenlijk al met iets deftig elektrisch gereden? Quote
Jeroen_M5 1.907 Geplaatst: 21 september 2018 Geplaatst: 21 september 2018 Ik heb een P100D gereden en verkies ook de golfbuggy. Mgv. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 De toekomst van de batterij... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Op 18/9/2018 om 12:44, wooter zei: Ik heb wel een RFID pasje van Maingain, die me toelaat om aan publieke laadpalen aan 0,05€ per minuut te laden. Een uurtje aan een snellader kost dus 3 euro. Ik kan hier bij de klant laden aan een snellader van 40kW. 40kW op een uurtje is 40kWh, en dat aan 3€ is 0,08€ per kWh, wat zowat 1/3e is van wat ik thuis betaal. Het is dus goedkoper, en ik verlies er geen tijd mee. Link? Maingain pasje? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Maingain [emoji1751][emoji3603]https://maingau.chargecloud.de/#/location/map/karte Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 https://auto55.mobi/nieuws/30571-plug-in-hybride-van-peugeot-3008-508-en-508-sw Niet slecht diene break. Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Gaan we hier ook al hybrides bespreken?! Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 https://www.autogids.be/autonieuws/nieuwe-modellen/fotos--ds-7-crossback-e-tense-4x4-eerste-plug-in-hybride-2018.html Ds7 krijgt de zelfde motor. Bestaat er ook ergens een hybride topic? want blijkbaar mag je enkel over Tesla overal in elk topic schrijven. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Maak een hybride topic aan? Heb ik ook gedaan toen ik het over niet-Tesla elektrische auto's wou hebben. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Houd maar hier, al topics genoeg over batterijen Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Gisteren ook weer een farce aan een Allego paal in Anderlecht: Een Mitsubishi Outlander PHEV staat aan de stekker (dat ding is een hybride, waarom moet dat aan de enige laadpaal laden?) De laadpaal is weer defect Per sjans dat ik wel kan rekenen op de superchargers in Diegem. Ingestoken, toilet bezocht, espresso bij m'n iPad om wat mails te antwoorden en terug de baan op. Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Trots op mezelf!!! Net voor de eerste keer in dit topic gekomen... Eerste niet gelezen post was de openingspost op pagina 1. Meteen doorgeklikt naar deze pagina en max 3 berichten gelezen. Tot later Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Hoe zou het in Noorwegen zijn? https://electrek.co/2018/10/01/electric-vehicle-sales-new-record-norway-tesla/ Quote Electric vehicle sales achieve new record in Norway with 45% of new cars being all-electric and 74% plug-in Fred Lambert - Oct. 1st 2018 1:32 pm ET @FredericLambert The new car sales numbers for September from Norway are in and the country, which is already known for spearheading electrification, is reaching new levels of electric domination and low emission average. 10,620 new passenger cars were registered in Norway last month. About 45% of them were all-electric vehicles and the number goes up to 74% when including plug-in hybrids, according to official registration data. It’s a new record for the country. Average CO2 emissions of new cars registered are now at a record low of 55g per km, which is an impressive 16g per km lower than in September 2017. Øyvind Solberg Thorsen, director of the Road Traffic Advisory Board, commented: “Such a large increase in electric cars caused a record low CO2 emissions of 55g/km. Although we in Norway are accustomed to average CO2 emissions falling from month to month, this is the lowest level we have ever measured.” Unsurprisingly, diesel car sales are down, but all-electric vehicles sales also appear to be getting market shares from plug-in hybrids. Tesla contributed massively to all-electric vehicle deployment in the country last month with just over 2,000 new registrations. As we previously reported, Tesla tried to stabilize its monthly deliveries in the country after some significant issues. It appeared to be successful at doing so during the second quarter, but they went back to their old habit of pushing deliveries into the last month of the quarter for Q3. Tesla delivered about 2,300 cars in the country during the third quarter and over 2,000 of them were delivered in the last month. ELECTREK’S TAKE We are kind of getting used to Norway breaking new records for electric vehicle adoption, but it is still quite impressive. It would be overlooking a massive success to just say that it such a small market that it doesn’t matter much. Forget countries or even states, no city has managed this kind of EV adoption. It’s truly unprecedented. Mostly because they are doing it with limited options on the market. They get more EV options than your average market, but it is still somewhat limited. Can you imagine what will happen when the Model 3 is available? When the Audi e-tron is available? And all those other all-electric vehicles coming to market in the next 2-3 years? Norway aims for all new cars to be all-electric by 2025. I think they will hit that goal easily. The last few percentage points are going to be hard, but I see them getting to ~90% by 2020. Tuurlijk, fiscaal interessant. Maar als 74% van alle verkochte wagens plug-in hybrides of EV's zijn, en die rijden elke dag 30 kilometer op elektriciteit, wat betekent dat voor de omgevingslucht? Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Neuten over CO2 hier? Quote Average CO2 emissions of new cars registered are now at a record low of 55g per km Da's niet het gemiddelde van uitstoot van de verkochte hybrides, nee dat is de gemiddelde uitstoot van alle verkochte auto's. Quote
Joske 922 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Algemeen vraagske. (Eigenlijk een bedenking)Elektrisch/plug-in/...Wordt zo een auto nog met het hart gekocht of is de 'autoliefhebber' die dat doet/deed een uitstervend ras?Ik bekijk het vanuit mijn persoonlijk punt, een auto koop ik nog altijd met mijn eigen centen, en als ik dan tig-'duusd' zuurverfiende euro's aan ne auto geef dan is dat ook een 'emotionele' aankoop. Ik ben nog gene elektrische/plug-in dinges tegen gekomen waarvan ik zeg, ja, wauw da wil ik... 1 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 7 minutes ago, Joske said: Algemeen vraagske. (Eigenlijk een bedenking) Elektrisch/plug-in/... Wordt zo een auto nog met het hart gekocht of is de 'autoliefhebber' die dat doet/deed een uitstervend ras? Ik bekijk het vanuit mijn persoonlijk punt, een auto koop ik nog altijd met mijn eigen centen, en als ik dan tig-'duusd' zuurverfiende euro's aan ne auto geef dan is dat ook een 'emotionele' aankoop. Ik ben nog gene elektrische/plug-in dinges tegen gekomen waarvan ik zeg, ja, wauw da wil ik... Tesla Roadster in 2020. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Op 26/9/2018 om 12:26, wooter zei: Gisteren ook weer een farce aan een Allego paal in Anderlecht: Een Mitsubishi Outlander PHEV staat aan de stekker (dat ding is een hybride, waarom moet dat aan de enige laadpaal laden?) De laadpaal is weer defect Ze zouden het moeten verbieden; een hybride aan een (dan ook nog defecte) laadpaal Wat meent zo Mitsubishi rijder zich wel! 1 Quote
dane 1.985 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/hoe-iedereen-elektrisch-laten-rijden-als-we-nu-al-stroomtekorten/ Quote
Jupke 11.094 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 3 minutes ago, dane said: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/hoe-iedereen-elektrisch-laten-rijden-als-we-nu-al-stroomtekorten/ Ik wou net hetzelfde komen posten. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Heel dat artikel staat vol fouten, dus hoe kan die man enig idee hebben over wat ie spreekt? Tesla’s laden sneller aan superchargers (120kW i.p.v. 75) maar enkel aan superchargers, thuis laad je aan een maximum van 17kW. De totale capaciteit van Tesla batterijen is afhankelijk van de batterij 60kWh tot 100kWh maar dat is de capaciteit, niet het stroomverbruik op het netwerk op een uur. Van auto naar net is enkel ondersteund op CHAdeDO en niemand heeft thuis een CHAdeMO aansluiting. De enige autos met CHAdeMO zijn Nissan en consorten; alle Europese wagens hebben CCS2 combo stekkers en ondersteunen dit niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ze zouden het moeten verbieden; een hybride aan een (dan ook nog defecte) laadpaal Wat meent zo Mitsubishi rijder zich wel!Nee ik geef maar aan wat een evidente luxe het supercharger-netwerk is, en hoe onnozel achterlijk de openbare laadpalen zijn: onbetrouwbaar qua functioneren, en door het beperkte aanbod ook onbetrouwbaar naar beschikbaarheid. En in zekere zin is een hybride met een batterij van 13,8kWh aan een snellader hangen nogal pervers, ook al geeft de lader amper 50kW. Ja de batterij zou vol zijn op 16 minuten. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik vind het eigenlijk wel frappant dat wat in Denemarken schijnbaar lukt hier wordt afgedaan als onhaalbaar.Er worden hier testresultaten gepost (curieuzeneuze) die aantonen hoe ongezond de lucht in Vlaanderen en in het bijzonder langs drukke assen en in steden wel niet is maar toch verandert er niets.Ouders blijven en masse met hun diesels hun kinderen afzetten aan scholen en terzelfdertijd vergassen ze maar andere kinderen.Politiek gezien wordt er blijkbaar ook geen prioriteit van gemaakt.Feit is dat elektrisch rijden milieuvriendelijk KAN zijn wanneer de elektriciteit op duurzame manier opgewekt wordt. Dan kan je nooit bekomen met diesel, benzine.Feit is dat je zelfs nu GEEN lokale uitstoot hebt.Los daarvan begrijp ik ook niet dat verwarmen op elektricitieit dan wel wordt afgeraden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 21 hours ago, Joske said: Algemeen vraagske. (Eigenlijk een bedenking) Elektrisch/plug-in/... Wordt zo een auto nog met het hart gekocht of is de 'autoliefhebber' die dat doet/deed een uitstervend ras? Ik bekijk het vanuit mijn persoonlijk punt, een auto koop ik nog altijd met mijn eigen centen, en als ik dan tig-'duusd' zuurverfiende euro's aan ne auto geef dan is dat ook een 'emotionele' aankoop. Ik ben nog gene elektrische/plug-in dinges tegen gekomen waarvan ik zeg, ja, wauw da wil ik... Ik ken er toch een paar die al jarenlang doelmatig een hybride kopen omwille van het wegvallen van een turbogat en het op beperkte afstand elektrisch rijden, en recent is er daarvan nog eentje naar een Tesla overgestapt. Ik zie mezelf ook absoluut geen niet-elektrische auto meer aanschaffen, en de fiscale voordelen zijn enkel een hulpmiddel en geen doorslaggevend argument voor mij. Maar het aanbod van adequate EV's is gewoon beperkt, en momenteel beperkt tot luxe cruisers of eco krullen. Er zit nog niet sportief-en-betaalbaar tussen, behalve de Golf GTE. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.