Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 30 minuten geleden, wooter zei: en de fiscale voordelen zijn enkel een hulpmiddel en geen doorslaggevend argument voor mij. Denk je nu echt dat mensen op dit forum je nog geloven? Alles draaide bij jou net wel daarrond. Je eindeloze Excel berekeningen kennen we allemaal nog.................. man gij kunt onzin uitkramen. Sommige mensen hebben het moeilijk om gewoon eerlijk te zijn tov zichzelf. Zie je hier en daar nog wel eens. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Jokke, ik heb enkel voor de P op Excel zitten tellen. En toegegeven, omdat ik wist wat de P ging kosten, wist ik dat een Tesla goedkoper ging zijn, maar ik heb absoluut niet in detail uitgerekend wat de TCO van dat ding zou zijn. Echt, wat mij heeft doen beslissen was een testrit. Ik heb dan een week getwijfeld tussen de luxe van het bezitten van een P, of het rationele dat door trajectcontroles met een P op de snelweg rijden absoluut een zeur zou zijn, maar heb op geen enkel moment mijn Excel geopend om te berekenen of een Tesla haalbaar ging zijn. Ik ben 100% eerlijk tegenover mezelf en heb absoluut geen interesse om je wat voor te liegen. Ik heb ook absoluut geen spijt van mijn keuze. Als je denkt dat ik ook enige interesse heb in mezelf beter voordoen dan ik ben, dan heb je me nog niet ontmoet, en ik denk dat we mekaar inderdaad nog niet ontmoet hebben. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 16 minutes ago, wooter said: Jokke, ik heb enkel voor de P op Excel zitten tellen. En toegegeven, omdat ik wist wat de P ging kosten, wist ik dat een Tesla goedkoper ging zijn, maar ik heb absoluut niet in detail uitgerekend wat de TCO van dat ding zou zijn. WHAT THE FUCK 1. Mr Excel die alle auto's naast elkaar heeft gezet 2. Je koopt een kar van 100-150k euro zonder uit te rekenen wat het je gaat kosten, maar je gaat er van uit 'goedkoper dan een Porsche'? Ofwel klets je uit je nek, of wel ben je goed zot, ofwel schijt je geld en maakt het inderdaad niet uit wat de TCO is. Pick one. 1 Quote
Ian 511 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Gattaca, zo'n magistrale film (vind ik). Idd. Had 'm al 2 keer gezien en de 2de keer was nog geen jaar geleden, maar toch bleef ik hangen tijdens het zappen en heb ik 'm weer uitgekeken. Heerlijk sfeertje dat in de film hangt vind ik. En een jonge Uma Thurman zien spelen is ook geen straf. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 3 hours ago, ICM said: WHAT THE FUCK 1. Mr Excel die alle auto's naast elkaar heeft gezet 2. Je koopt een kar van 100-150k euro zonder uit te rekenen wat het je gaat kosten, maar je gaat er van uit 'goedkoper dan een Porsche'? Ofwel klets je uit je nek, of wel ben je goed zot, ofwel schijt je geld en maakt het inderdaad niet uit wat de TCO is. Pick one. @BMWMB heeft een sheet gemaakt met alle auto's naast mekaar. Enige sheet die ik heb gemaakt zijn 6 verschillende Porsche's naast mekaar met hun opties. Als ik een P van 150K kan rekken, kan ik zeker een Tesla van 150 rekken want minder VAA en hogere aftrekbaarheid. Quote
Soundstorm 2.639 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 7 hours ago, dane said: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03/hoe-iedereen-elektrisch-laten-rijden-als-we-nu-al-stroomtekorten/ Quote “We moeten ook anders belasten”, voegt Stef Proost er aan toe. Niet alleen de portemonnee van de consument wordt bedreigd, ook die van de overheid. “Momenteel betaal je met een elektrisch voertuig geen accijnzen. Gaan we elektrisch dan zit de overheid met een groot probleem.” Begrijp niet dat het thuis laden niet al extra belast wordt eigenlijk. Als je thuis een CNG pomp zet, moet daar ook een aparte teller op. Er is een andere belasting voor brandstof die gebruikt wordt voor verwarming vs die voor transport. Lijkt mij dat de infrastructuur voor het meten van elektriciteitsverbruik van de auto nog gemakkelijker te implementeren is, dus het introduceren van zo'n belasting kan snel inkomsten genereren. Waarschijnlijk wachten ze er mee om EV te promoten, maar uiteindelijk zal EV rijden waarschijnlijk duurder worden dan met fossiele brandstof. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 EV rijden kan per definitie nooit duurder worden dan rijden met fossiele brandstof, als CO2 en andere uitstoot je probleem is. De overheid heeft nu al problemen om zich aan de nogal lakse uistootnormen te houden én EV's populair te maken, dus ik voorzie echt niet dat men binnen 2 jaar taksen zou gaan heffen op het laden van een EV. Dat zou een stevige stok zijn in de wielen van de eigen overheid die naar een uitstootarme toekomst wil. Verder is het ook gewoon gelogen alsof je elektriciteit thuis nu niet belast is. Dat is nu net de grote kritiek in België: dat onze energie zo duur is net door de taksen erop, ook op elektriciteit. Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 9 uren geleden, wooter zei: Heel dat artikel staat vol fouten, dus hoe kan die man enig idee hebben over wat ie spreekt? Tesla’s laden sneller aan superchargers (120kW i.p.v. 75) maar enkel aan superchargers, thuis laad je aan een maximum van 17kW. De totale capaciteit van Tesla batterijen is afhankelijk van de batterij 60kWh tot 100kWh maar dat is de capaciteit, niet het stroomverbruik op het netwerk op een uur. Van auto naar net is enkel ondersteund op CHAdeDO en niemand heeft thuis een CHAdeMO aansluiting. De enige autos met CHAdeMO zijn Nissan en consorten; alle Europese wagens hebben CCS2 combo stekkers en ondersteunen dit niet. Ik heb er nog les van gehad. Die man heeft een idee waarover ie spreekt. Uw punt van 120 kW i.p.v. 75 kW is gewoon pedant wezen. Het eerste punt dat de man wil uitleggen is dat een elektrische wagen in verhouding tot een huis veel vermogen vraagt. Hebben we momenteel in ons landje genoeg beschikbaar vermogen voor een elektrisch wagen park? Neen, simpel als dat. Gaan we dat ooit kunnen hebben? Ja, zeker wel, maar vergeet 2030 maar, want tegen dan zijn wij hier nog niet klaar. En dat geldt zowel voor het transmissienet als voor de centrales. Het tweede punt dat het artikel wil aankaarten is dat een elektrische wagen die met het net gekoppeld is, ook ondersteunend kan werken, en dus niet altijd nadelig hoeft te zijn. Hier staan zwaaien met wat fancy namen voor verschillende stekkers verandert niets aan dat punt. En áls je dan toch de echte fout uit het artikel had willen halen, dan zou je een opmerking moeten gemaakt hebben over "75 kilowatt per uur" want dat slaagt nergens op. Ik ga ervanuit dat de journalist dat gewoon niet goed begrepen heeft. De kWh de kW en het onderscheid tussen energie en vermogen is voor mensen met minder technische bagage niet altijd evident. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 2 minutes ago, glennvc said: Het tweede punt dat het artikel wil aankaarten is dat een elektrische wagen die met het net gekoppeld is, ook ondersteunend kan werken, en dus niet altijd nadelig hoeft te zijn. Hier staan zwaaien met wat fancy namen voor verschillende stekkers verandert niets aan dat punt. Als de Europees gekozen stekkerstandaard vehicle-to-network niet ondersteunt, dan is alle fantasie van hoe elektrische auto's het netwerk ondersteunen enkel dat: fantasie. Sowieso heel leuk dat als je 's ochtends wil vertrekken maar de batterij van je auto niet vol is omdat het netwerk besloot dat het goedkoper was om stroom te trekken van alle aangesloten EV's ipv stroom te produceren. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Wordt zo een auto nog met het hart gekocht of is de 'autoliefhebber' die dat doet/deed een uitstervend ras?Ik bekijk het vanuit mijn persoonlijk punt, een auto koop ik nog altijd met mijn eigen centen, en als ik dan tig-'duusd' zuurverfiende euro's aan ne auto geef dan is dat ook een 'emotionele' aankoop. Ik ben nog gene elektrische/plug-in dinges tegen gekomen waarvan ik zeg, ja, wauw da wil ik...Goh,Ik denk dat de aankoop van een hybride/elektrisch voertuig voor 90% vanuit TCO overwegingen werd/wordt gemaakt. We betalen al zoveel belastingen en kosten die voor 120%/100% kunnen worden afgetrokken zijn interessanter dan kosten die voor 50-60% verworpen worden. Daar hoeft niemand zich voor te schamen, is gewoon een realiteit.Kijk naar@BMWMB, zelfs@jokke_vlo en ondergetekende.Niettegenstaande dat een elektrische aandrijflijn zeker zijn voordelen heeft. Stillere motor, geen giftige gassen, directe gasrespons.. mis je wel wat beleving, zeker en vast. Raampje open bij een tunneltje heeft weinig zin. Anderzijds als je geen fuck om auto’s geeft ga je mi geen 120-150k stukslaan op een tesla.Anderzijds hoeveel beleving heb je om met een dikke 911 aan 100-120 over de snelweg te sukkelen en wat in de file te staan ? Hoeveel potentie laat je niet onbenut ? Dat is in mijn geval eigenlijk de reden van aanschaf model S. Daar heb je t idee dat je die auto ten volle benut. Bij de panamera ( ook hybrid weliswaar ) had ik t idee dat ik voor 95% van de tijd slechts 30% van de capaciteiten van die auto kon gebruiken.Het vermogen van een elektromotor kan je veel eenvoudiger aanspreken.Bij de Porsche panamera ( al is het in mijn geval wel een hybrid (weliswaar de beste die er is, behoudens enkele supercars)) speelt er natuurlijk meer emotie, imago. Het gevoel van iets “speciaal” te bezitten. Ik ben ervan overtuigd dat als daily voertuig een elektrische aandrijving beter is dan een verbrandingsmotor. Al is het maar voor de luchtkwaliteit. En dan heb ik t niet over merken eh.In steden zijn we elkaar echt wel aan het vergassen.En ach..@wooter is gewoon een beetje fanatiek Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 9 uren geleden, Germinal zei: Los daarvan begrijp ik ook niet dat verwarmen op elektricitieit dan wel wordt afgeraden. DISCLAIMER: Hieronder volgt een vereenvoudigde uitleg, de eerste die afkomt met rendement van batterijen, transport van stroom enzoverder, mag die commentaar voor zich houden of de moeite nemen om het correct meer in detail uit te leggen. Het heeft te maken met "kwaliteit van energie". Elektrische energie is in feite de meest kwalitatieve energie die je kan hebben. Warmte op lage temperatuur van 20° C is een lage kwaliteit van energie. Elektrisch verwarmen is zoals een fles cognac van 2000 euro gebruiken om een pannenkoekske te flamberen. - Elektrische energie kan voor bijna 100% worden omgezet in arbeid (winst in potentiële energie zoals een liftkooi omhoog trekken of opwekken van kinetische energie zoals een auto aandrijven). - 50 kWh elektrische energie opwekken met een thermische centrale (kool of gas) gaat u ongeveer 50 kWh aan warmteverlies naar de atmosfeer kosten (de koeltorens van de centrale). Een gascentrale kan dus maar 50 kWh elektrische energie opwekken als je daar 100 kWh aan gas in steekt. Dat is de toegift dat je doet om tot de zeer flexibele, multi-inzetbare energie te komen. - Als je je huis dus verwarmt door er 50 kWh aan warmte in te steken heb je ofwel: 50 kWh aan elektrische warmte nodig, waar je dus 100 kWh gas voor hebt opgestookt 50 kWh aan warmte nodig, waar je thuis dus 50 kWh gas voor opstookt lokaal in je huis, je gebruikt dus de helft minder "primaire energie" zoals dat dan heet - Waarom is elektrisch RIJDEN dan wel ok? Voor 50 kWh aan bewegingsenergie, ga je 50 kWh elektriciteit uit de batterij moeten halen, en voor die 50 kWh elektriciteit ga je 100 kWh gas hebben opgestookt Voor 50 kWh aan bewegingsenergie, ga je voor 100 kWh benzine/gas moeten verbranden met de verbrandingsmotor in je wagen, de overige 50 kWh vliegt weg als warmteverlies aan je uitlaat. 3 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Heel die discussie over vervuiling is ook wel leuk Ik probeer 50% van mijn tijd met de fiets naar het werk te rijden ! Ik ben dan ook overtuigd dat een pak Tesla bezitters die over milieu lullen zich beter wat bescheidener opstellen en misschien dan ook eens kijken of ze niet wat meer hun fiets gebruiken, dat is toch nog een pak milieuvriendelijker. Strak tegen 21.45 moet ik naar de Kiné een dorpverder hier (8km), wel ik neem de fiets. Mag ik nu ook meespreken en wat neerbuigend over het onverantwoord gebruik van de milieurvervuilende Ev spreken :D? En dat is zonder fiscale stimuli ! Men zou beter de BTW op een fiets verlagen. Feit is gewoon wat @germinal zegt: fiscale stimuli is DE reden om een Tesla aan te schaffen. 4 Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 12 minuten geleden, wooter zei: Als de Europees gekozen stekkerstandaard vehicle-to-network niet ondersteunt, dan is alle fantasie van hoe elektrische auto's het netwerk ondersteunen enkel dat: fantasie. Sowieso heel leuk dat als je 's ochtends wil vertrekken maar de batterij van je auto niet vol is omdat het netwerk besloot dat het goedkoper was om stroom te trekken van alle aangesloten EV's ipv stroom te produceren. In dat geval ga je ervanuit dat de gekozen stekkerstandaard onveranderdelijk is. Het smartgrid is er ook vandaag nog niet. Momenteel is die zogenaamde tweeweg stekker dus inderdaad niet nodig. En dan nog: leg mij eens uit hoe een domme stekker maar in één richting zou kunnen werken? Zolang die niet bestaat uit halfgeleidermaterialen, kunnen die elektronen mooi in beide richtingen hoor. Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Heel die discussie over vervuiling is ook wel leuk Ik probeer 50% van mijn tijd met de fiets naar het werk te rijden ! Ik ben dan ook overtuigd dat een pak Tesla bezitters die over milieu lullen zich beter wat bescheidener opstellen en misschien dan ook eens kijken of ze niet wat meer hun fiets gebruiken, dat is toch nog een pak milieuvriendelijker. Strak tegen 21.45 moet ik naar de Kiné een dorpverder hier (8km), wel ik neem de fiets. Mag ik nu ook meespreken en wat neerbuigend over het onverantwoord gebruik van de milieurvervuilende Ev spreken :D? En dat is zonder fiscale stimuli ! Men zou beter de BTW op een fiets verlagen. Goed punt. Men spreekt maar al te graag over wind en zon (alsof daar helemaal geen schade is voor het milieu) terwijl men nog altijd met een voertuig van 1500-2500 kg aan het rondrijden is. Een beetje bescheidenheid op dat vlak is wel op zijn plaats als je vanuit je elektrische wagen opmerkingen zou maken jegens een ander die in een GTI, een M4 of een Cayenne turbo rondrijdt maar wel heel veel andere km's met de trein of met de fiets doet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Omdat de stekker niet dom is. De stekkerstandaard en de communicatieprotocollen zijn gestandaardiseerd en voorzien momenteel niet in stroom in 2 richtingen. https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System#Charging_communication Om dit te voorzien moet het protocol aangepast worden, moet de software van de laadpaal aangepast worden en moet de software van de elektrische auto aangepast worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 1 minute ago, glennvc said: Goed punt. Men spreekt maar al te graag over wind en zon (alsof daar helemaal geen schade is voor het milieu) terwijl men nog altijd met een voertuig van 1500-2500 kg aan het rondrijden is. Een beetje bescheidenheid op dat vlak is wel op zijn plaats als je vanuit je elektrische wagen opmerkingen zou maken jegens een ander die in een GTI, een M4 of een Cayenne turbo rondrijdt maar wel heel veel andere km's met de trein of met de fiets doet. Ik denk dat het wel meevalt; Jokke doet wel meer trips dan mij doorheen Europa met zijn Panamera, en dat is niet aan snelheden dat ie veel de hybride functie gebruikt. Maar het is maar wat je zelf gelooft, niet? Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 2 minuten geleden, wooter zei: Omdat de stekker niet dom is. De stekkerstandaard en de communicatieprotocollen zijn gestandaardiseerd en voorzien momenteel niet in stroom in 2 richtingen. https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System#Charging_communication Om dit te voorzien moet het protocol aangepast worden, moet de software van de laadpaal aangepast worden en moet de software van de elektrische auto aangepast worden. Een beetje software aanpassen valt nu toch wel in het niets vergeleken met de andere taken die ons te wachten staan als we massaal elektrisch willen gaan rijden niet? In het geval van de uwe zal het al lukken met een over the air update. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik sprak hier enkel maar over de connector. Het is me niet duidelijk of de AC-DC converter ook bidirectioneel kan werken, en dat is hardware. Quote
glennvc 185 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 2 minuten geleden, wooter zei: Ik denk dat het wel meevalt; Jokke doet wel meer trips dan mij doorheen Europa met zijn Panamera, en dat is niet aan snelheden dat ie veel de hybride functie gebruikt. Maar het is maar wat je zelf gelooft, niet? Ik heb het op niemand persoonlijk. De ene persoon heeft omwille van zijn functie ook meer nood aan transport dan anderen ook natuurlijk. Jokke's punt was volgens mij - en dat was dan hetgene waar ik mij bij aansloot - is dat we wel realistisch moeten wezen met wat elektrisch rijden daadwerkelijk bijbrengt voor het milieu. Op dit moment, met de huidige energiemix, en al zeker nu kernenergie dalend is, is elektrisch rijden eerder marginaal beter dan fossiel rijden. Elektrisch rijden heeft wel enorm potentieel om milieuvriendelijker te rijden, maar daar is ons net en productiepark vandaag nog niet klaar voor. Op heden is met een elektrische wagen van 1500-2500 kg rijden en denken dat je "milieuvriendelijk" bezig bent, los van de realiteit. MilieuvriendelijkER is denk ik het beste dat je kan zeggen. Niets gaan boven de fiets natuurlijk. Denk dat de ranking ongeveer zo zal zijn: in oplopende milieulast: te voet met de fiets met de trein met de Leaf of 1.0 VW UP! met de Model S of de 520 met de Model X of de X5 2.0 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 9 minutes ago, glennvc said: Op dit moment, met de huidige energiemix, en al zeker nu kernenergie dalend is, is elektrisch rijden eerder marginaal beter dan fossiel rijden. Dat is je reinste onzin. Zelfs de Zweedse studie die beweerde dat een benzine beter was dan een elektrische auto, ging uit van een zuinige Mitsubishi Mirage versus een Tesla Model S die reed op elektriciteit geproduceerd in het midden van de VS wat voornamelijk kolen was. Deze studie bracht ook de uitstoot die veroorzaakt wordt door productie van de auto's in rekening. Als je één van deze parameters verandert, zoals bijvoorbeeld de huidige energiemix in België toepast dan deze van de VS van enkele jaren terug, dan schiet die Model S al voorbij de Mitsubishi Mirage. Om nog maar te zwijgen over het feit dat een EV geen lokale uitstoot in stadscentra veroorzaakt. Quote
Joske 922 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Hoeveel energie heeft een auto nodig om die massa brandstof in beweging te zetten?Da trekt niemand af van t rendement he.Ik heb een tijdje terug mee geholpen aan een mobiele robot op accu. De energie die nodig was om de robot zijn taak te laten doen 8u/dag was peanuts in vergelijking met de energie nodig om te rijden... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik heb het op niemand persoonlijk. De ene persoon heeft omwille van zijn functie ook meer nood aan transport dan anderen ook natuurlijk. Jokke's punt was volgens mij - en dat was dan hetgene waar ik mij bij aansloot - is dat we wel realistisch moeten wezen met wat elektrisch rijden daadwerkelijk bijbrengt voor het milieu. Op dit moment, met de huidige energiemix, en al zeker nu kernenergie dalend is, is elektrisch rijden eerder marginaal beter dan fossiel rijden. Elektrisch rijden heeft wel enorm potentieel om milieuvriendelijker te rijden, maar daar is ons net en productiepark vandaag nog niet klaar voor. Op heden is met een elektrische wagen van 1500-2500 kg rijden en denken dat je "milieuvriendelijk" bezig bent, los van de realiteit. MilieuvriendelijkER is denk ik het beste dat je kan zeggen. Niets gaan boven de fiets natuurlijk. Denk dat de ranking ongeveer zo zal zijn: in oplopende milieulast: te voet met de fiets met de trein met de Leaf of 1.0 VW UP! met de Model S of de 520 met de Model X of de X5 2.0 Deels akkoord.. beter dat iedereen zijn klein mannen met een bakfiets aan de schoolpoort zou komen afzetten, echter liever iedereen met een model s dan iedereen met een M4. Dat gebrek aan lokale uitstoot is toch cruciaal.. Hoe de energie wordt opgewekt ook he.In fine is uzelf van kant maken en/of u niet voortplanten het minst vervuilend 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Hoeveel energie heeft een auto nodig om die massa brandstof in beweging te zetten?Da trekt niemand af van t rendement he.Ik heb een tijdje terug mee geholpen aan een mobiele robot op accu. De energie die nodig was om de robot zijn taak te laten doen 8u/dag was peanuts in vergelijking met de energie nodig om te rijden...U voortbewegen kost enorm veel energie ja..Zowel elektrisch als met een ICE. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik denk dat het wel meevalt; Jokke doet wel meer trips dan mij doorheen Europa met zijn Panamera, en dat is niet aan snelheden dat ie veel de hybride functie gebruikt. Maar het is maar wat je zelf gelooft, niet?Het gaat niet over Jokke, het gaat over de absurde verhevenheid mbt electrische wagens die sommige eigenaars tentoon spreiden.Maar goed gaan we dan maar even de meer persoonlijke kant op .....We kennen allemaal uw aanloop naar de Tesla. Ik kan me jarenlange excel sheets herinneren waarin je keek wanneer je eindelijk een 991 kon aanschaffen. Plots was daar de fiscaal voordelige Tesla. DAT ligt veel korter bij de waarheid dan uw geleuter nu. Blijkbaar is het moeilijk om eerlijk te zijn (te beginnen met jezelf)Betreft veel buitenlandse reizen met lange afstanden. Ik denk dat er buiten jouw fanboy gedoe algemene unanimiteit heerst over het feit dat een EV (nog) geen alternatief vormt. Ik ga niet op vakantie met een zee van tijd he.....Ik beweer trouwens niet de milieuvriendelijke nerd te zijn. Ik zeg alleen dat types zoals jij niet te hoog van de toren moeten blazen over milieu Capiche ? 1 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Die batterij mee sleuren kost nog meer energie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.