Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, Bart zei:

noem eens iets met +-500kw , en geen oude auto's (geen interesse in) , met 4 zitplaatsen en normale taxen , VAA, aftrekbaarheid?

Mijn punt is: noem eens een auto met 680 pk waar de rijtaks, VAA en aftrekbaarheid een belangrijke rol spelen in de TCO.

Die argumentatie is tweederangs. Doe niet alsof je een Taycan turbo koopt “voor de goedkoop” hé.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, Bart zei:

noem eens iets met +-500kw , en geen oude auto's (geen interesse in) , met 4 zitplaatsen en normale taxen , VAA, aftrekbaarheid?

Waarom heb je 500kw nodig? Waarom moet het fiscaal optimaal zijn? Het gaat toch om het klimaat, niet om je fiscale optimalisatie?

Denk ook aan de veiligheid ! Je auto kan 120, dat is MEER dan genoeg. Bovendien ga je onnodig veel elektriciteit consumeren met die 500kw. En zoals je weet is dat ook milieu vervuilend. Practice what you preach. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, ICM zei:

Mijn punt is: noem eens een auto met 680 pk waar de rijtaks, VAA en aftrekbaarheid een belangrijke rol spelen in de TCO.

Die argumentatie is tweederangs. Doe niet alsof je een Taycan turbo koopt “voor de goedkoop” hé.

Voor de goedkoop niet, maar iets vergelijkbaar ic rs6 , panamera turbo , Mercedes AMG is financieel momenteel een volledig ander niveau . Aankoop is 1 ding , vaa, taxen , aftrekbaarheid dat is zeker even belangrijk .

Geplaatst: (aangepast)
22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Waarom heb je 500kw nodig? Waarom moet het fiscaal optimaal zijn? Het gaat toch om het klimaat, niet om je fiscale optimalisatie?

Denk ook aan de veiligheid ! Je auto kan 120, dat is MEER dan genoeg. Bovendien ga je onnodig veel elektriciteit consumeren met die 500kw. En zoals je weet is dat ook milieu vervuilend. Practice what you preach. 

Zie vorige posten ?, milieu , veiligheid ,weinig  interesse in . Het gaat hoofdzakelijk WEL om fiscale optimalisatie. 

Ik koop iets fiscaal aanvaardbaar met veel vermogen ( voor mij belangrijk/leuk) Op dit moment is dat in België ev. Kan binnen enkele jaren totaal anders zijn.  Het is te zien waar onze overheid ons naartoe stuurt . 

als je de keuze hebt in bv een 450 pk sterke m3 ic of een 680pk sterke taycan ev.  TCO ligt niet ver uit elkaar .  Ik heb mijn keuze gemaakt . En ben er tevreden mee. 

Jij doet alsof ev geen optie is , ik vind ic momenteel als bedrijfswagen te duur met in het huidige het fiscale klimaat te weinig voordelen . 

aangepast door Bart
Geplaatst:
1 minuut geleden, Bart zei:

Zie vorige posten ?, milieu , veiligheid ,weinig  interesse in . Het gaat hoofdzakelijk WEL om fiscale optimalisatie. 

Ik koop iets fiscaal aanvaardbaar met veel vermogen ( voor mij belangrijk/leuk) Op dit moment is dat in België ev. Kan binnen enkele jaren totaal anders zijn.  Het is te zien waar onze overheid ons naartoe stuurt . 

als je de keuze hebt in bv een 450 pk sterke m3 ic of een 680pk sterke taycan ev.  TCO ligt niet ver uit elkaar .  Ik heb mijn keuze gemaakt . En ben er tevreden mee. 

Je geeft tenminste toe dat het enkel en alleen over fiscaliteit gaat. Jammer genoeg zijn er véél mensen met modale lonen en geen mogelijkheid tot fiscale voordelen betreffende hun vervoersmiddelen.

Om dan te gaan leuteren over milieu en uitstoot of “waar komt jou liter benzine vandaan” vind ik wat dubbel. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Ik 

Bart had moeten zeggen ‘berline’ of auto met normale afmetingen en dus geen halve vrachtwagens. ?

Het ding is dat hijzelf het punt bewijst dat hij eigenlijk vooral op zoek is naar veel vermogen voor weinig belasting. 

Moest een 6l V12 fiscaal voordelig zijn, reden er veel meer mensen met 1. Nu is dat gewoon niet te betalen/te aanvaarden. 

• Vind ik leuk 2
20 minuten geleden, CAS zei:

Het ding is dat hijzelf het punt bewijst dat hij eigenlijk vooral op zoek is naar veel vermogen voor weinig belasting. 

Moest een 6l V12 fiscaal voordelig zijn, reden er veel meer mensen met 1. Nu is dat gewoon niet te betalen/te aanvaarden. 

Men doet hier of een ev al slecht is, geen laadpunten , te vroeg, ….

ik heb een ev gekocht op de 1 ste plaats uit fiscale motieven, en moet nu toegeven dat die ev eigenlijk veel beter meevalt dat ik indertijd gedacht had. 

Ik ben er deze zomer over en weer mee gereden naar Spanje dik 1500 km enkel , ik heb meer moeten stoppen als vroeger , dat klopt . Maar voor de rest heb ik mij niet ingehouden ermee , dus regelmatig 180km/h en meer . En qua tijd denk ik ongeveer een 1,5 uur meer dan vroeger met een ic. 

dus doen alsof men 25 jaar terug de tijd ingaat , niet overdrijven hè . Een beetje aanpassen is het wel inderdaad , maar niks onoverkomelijk . 

ik ben er redelijk zeker van , als binnenkort ev bedrijfswagens verplicht worden er weinig nog terug naar ic gaan willen gaan . 

ik heb nu mijn ev auto al verschillende keren aan vrienden meegegeven voor een week of weekend . Allemaal dezelfde reactie , wouw ik wist niet dat dat zo goed / gemakkelijk was om te rijden.  

aangepast door Bart
Geplaatst:
12 minuten geleden, Bart zei:

ik heb een ev gekocht op de 1 ste plaats uit fiscale motieven, en moet nu toegeven dat die ev eigenlijk veel beter meevalt dat ik indertijd gedacht had. 

Ik ben er deze zomer over en weer mee gereden naar Spanje dik 1500 km enkel , ik heb meer moeten stoppen als vroeger , dat klopt . Maar voor de rest heb ik mij niet ingehouden ermee , dus regelmatig 180km/h en meer . En qua tijd denk ik ongeveer een 1,5 uur meer dan vroeger met een ic. 

dus doen alsof men 25 jaar terug de tijd ingaat , niet overdrijven hè . Een beetje aanpassen is het wel inderdaad , maar niks onoverkomelijk . 

ik ben er redelijk zeker van , als binnenkort ev bedrijfswagens verplicht worden er weinig nog terug naar ic gaan willen gaan . 

ik heb nu mijn ev auto al verschillende keren aan vrienden meegegeven voor een week of weekend . Allemaal dezelfde reactie , wouw ik wist niet dat dat zo goed / gemakkelijk was om te rijden.  

“Valt beter mee dan verwacht” Wat kost dat, 160k €? :facepalm:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik weet wel dat het voor heel veel mensen perfect kan, maar ze doen het niet omdat ze het nog niet willen, omdat ze een totaal verkeerd beeld hebben van elektrisch rijden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, Jan zei:

“Valt beter mee dan verwacht” Wat kost dat, 160k €? :facepalm:

Een auto privé of op een bedrijf kopen zijn 2 totaal verschillende dingen fiscaal.

Geplaatst:

men zou eigenlijk een soort van manier moeten vinden waarbij ieder gezin een bepaald aantal co2 mag uitstoten. We weten allemaal dat de grootste uitstoot komt door de overbevolking en dus de mens zelf. Heb je geen kinderen noch huisdieren, dan mag je bv een dikke ICE auto kopen of veel vlees eten. Heb je veel kinderen of reis je graag of heel veel, dan verlies je daaraan veel van je co2 uitstoot pakket en zo moet je dus keuzes gaan maken naarmate je levensstijl. 

hou je je aan 1 kind politiek, zoals vroeger in China bestond help je je de wereld met minder uitstoot.

meer info in dit artikel:

https://www.nu.nl/klimaat/6089509/klimaatvraag-wat-is-de-klimaatimpact-van-een-nieuwe-baby.html

Geplaatst:
2 uren geleden, Bart zei:

Bart ik heb EV’s getest en weet dat het me vermogen en status gewijd, per euro beter uitkomt.

En toch koop ik het niet omdat het, net voor mijn job, te veel nadelen heeft. Er zijn zeker mensen waar het voordelen biedt, buiten het fiscale. Maar probeer die negatieve punten nu gewoon eens niet weg te moffelen. Waarom moeten mensen die geen EV kunnen betalen of er te veel praktische nadelen bij hebben perse EV rijden? Omdat jij er eentje hebt om, zoals je zelf eerlijk aangeeft, puur fiscale reden om dan te stellen dat die nadelen (VOOR JOU) wel meevallen en dat iedereen dat dan moet aanvaarden. 

Die verplichting, samen met de renovatieplicht, gaat zorgen voor een complete verarming van de middenklasse. En ook nu weer zullen kapitaalkrachtige mensen nog maar eens ons land ontvluchten en/of hun zaak vroegtijdig verkopen. Leuk als mensen uit de middenklasse nu al moeten beginnen besparen om straks aan al die regeltjes te voldoen. Of denk je dat mensen echt geloven dat EV’s veel goedkoper gaan worden? Nee de klassieke auto gaat duurder worden. Maar uiteindelijk gaat het een verarming zijn…..

Geplaatst:
6 uren geleden, BMWMB zei:

En waar komt uw benzine vandaan,  een volle tank, iedere paar 100km?

@Bart Doe maar geen moeite, want tegen deze mannen kunnen we de discussie toch niet winnen. 
Tijd brengt raad…

Het gaat toch niet over discussies winnen of verliezen?

Ik denk dat iedereen ergens gelijk heeft, al voel ik persoonlijk @Jokke_vlozzijn  standpunt meer als werkgever die verder kijkt dan zijn eigen wereldje maar ook aan de gemiddelde werknemer denkt.

Zouden die mannen die nu hard roepen met hunne Tesla of Taycan ook zo voorstander zijn als ze gewoon elke dag ergens aan de band of werkplaats hun job moesten doen en met hun zuurverdiende €€€'s een huis moeten afbetaling, 2 of meer kinderen laten studeren en gelukkig zijn als ze een 5j oude occasie kunnen kopen?

Of als er geen belastingvoordeel was en de belasting op zo'n voiture gebaseerd zijn op een vergelijkbare ic? (Vermogenwijs dan)

Ik ben voorstander van technologie en vooruitgang maar t moet op een 'natuurlijk' tempo gaan en niet geforceerd door politiek of weet ik veel. Zie maar wat er met zonnepanelen en groene stroomcertificaten gebeurde... Politiek gestuurd en plots een gat in de begroting waar we vandaag nog aan betalen.

Ik denk dat er een mix zou moeten zijn voor elk doel een type aandrijving. En als ze in lez of stadscentrum bv verplichten enkel elektrisch te rijden zou dat opnieuw een hele rel zijn want oh ik woon daar en ze straffen mij. Maar dat lijken mij maatregelen die nog Uitlegbaar zijn aan de brede bevolking. Maar dan ook alles ev he, ook bussen, ordehandhaving,...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Bart ik heb EV’s getest en weet dat het me vermogen en status gewijd, per euro beter uitkomt.

En toch koop ik het niet omdat het, net voor mijn job, te veel nadelen heeft. Er zijn zeker mensen waar het voordelen biedt, buiten het fiscale. Maar probeer die negatieve punten nu gewoon eens niet weg te moffelen. Waarom moeten mensen die geen EV kunnen betalen of er te veel praktische nadelen bij hebben perse EV rijden? Omdat jij er eentje hebt om, zoals je zelf eerlijk aangeeft, puur fiscale reden om dan te stellen dat die nadelen (VOOR JOU) wel meevallen en dat iedereen dat dan moet aanvaarden. 

Die verplichting, samen met de renovatieplicht, gaat zorgen voor een complete verarming van de middenklasse. En ook nu weer zullen kapitaalkrachtige mensen nog maar eens ons land ontvluchten en/of hun zaak vroegtijdig verkopen. Leuk als mensen uit de middenklasse nu al moeten beginnen besparen om straks aan al die regeltjes te voldoen. Of denk je dat mensen echt geloven dat EV’s veel goedkoper gaan worden? Nee de klassieke auto gaat duurder worden. Maar uiteindelijk gaat het een verarming zijn…..

dat is dan ook hetgeen ze willen, het steekt de ogen van de overheid uit dat er zoveel geld op de spaarboekjes staat geparkeerd en ook dat we allemaal een eigendom hebben ipv zoals in vele andere landen ze dit niet kunnen betalen en dus afhankelijk zijn van meer factoren zonder eigendommen

Geplaatst:
16 minuten geleden, Joske zei:

Het gaat toch niet over discussies winnen of verliezen?

Ik denk dat iedereen ergens gelijk heeft, al voel ik persoonlijk @Jokke_vlozzijn  standpunt meer als werkgever die verder kijkt dan zijn eigen wereldje maar ook aan de gemiddelde werknemer denkt.

Zouden die mannen die nu hard roepen met hunne Tesla of Taycan ook zo voorstander zijn als ze gewoon elke dag ergens aan de band of werkplaats hun job moesten doen en met hun zuurverdiende €€€'s een huis moeten afbetaling, 2 of meer kinderen laten studeren en gelukkig zijn als ze een 5j oude occasie kunnen kopen?

Of als er geen belastingvoordeel was en de belasting op zo'n voiture gebaseerd zijn op een vergelijkbare ic? (Vermogenwijs dan)

Ik ben voorstander van technologie en vooruitgang maar t moet op een 'natuurlijk' tempo gaan en niet geforceerd door politiek of weet ik veel. Zie maar wat er met zonnepanelen en groene stroomcertificaten gebeurde... Politiek gestuurd en plots een gat in de begroting waar we vandaag nog aan betalen.

Ik denk dat er een mix zou moeten zijn voor elk doel een type aandrijving. En als ze in lez of stadscentrum bv verplichten enkel elektrisch te rijden zou dat opnieuw een hele rel zijn want oh ik woon daar en ze straffen mij. Maar dat lijken mij maatregelen die nog Uitlegbaar zijn aan de brede bevolking. Maar dan ook alles ev he, ook bussen, ordehandhaving,...

Motiveer daarom de mensen die nu wel een EV kunnen kopen om er eentje te kopen, zodat de vraag zal stijgen en er goedkopere nieuwe EV's komen, en ook tweedehandsen tegen 2029, zodat idd de mensen die minder verdienen ook eentje kunnen kopen. Denk eraan, bijna geen onderhoudskosten, want oliewissels zijn niet nodig, ze kunnen langer met hun auto rijden want EV's gaan langer mee, en zijn minder gevoelig aan technische problemen, en als ik de evolutie zie van de prijs aan de pomp van benzine en diesel, dan is dat voor iemand met een lager loon ook geen cadeau.

Als de politiek geen targets of deathlines stelt, dan komt het er gewoon nooit van. En misschien is zelfs 2029 ambitieus, maar bijsturen kunnen ze nog steeds. Je moet wel ergens starten, en een datum prikken, ook al heb je geen glazen bol.

En wie zegt dat het allemaal elektrisch moet worden? Ik denk dat de politiek open staat voor alles wat milieuvriendelijker is, waarbij ik denk aan waterstof. Misschien is dit wel een goede bron voor het zwaardere vervoer? 

Geplaatst:
39 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

https://www.egear.be/elektrische-wagens/amp/

niet alle ev wagens zijn even duur , + heeft iedereen een of twee wagens nodig ?  Ik en jij zeggen zelf er moet  iets veranderen . 
ik den dat dit het moment is. 

Geplaatst:
41 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Jij moet gewoon regelmatig naar Zwitserland, en jij wil dat doen over de Duiste Autobahn aan zeer hoge snelheden, met zo weinig en zo kort mogelijke stops. 

En die renovatieplicht is ook maar hoe je het bekijkt. We moeten gewoon proberen zo weinig mogelijk energie te verbruiken, want energie gaat alsmaar duurder worden. Een woning renoveren zie ik als een investering om de hoge energiekost te vermijden. Ofwel betaal je iedere maand een hoge energiefactuur, ofwel besteed je dat bedrag iedere maand aan een financiering om je woning te verbeteren, zodat je energieverbruik voor altijd lager zal zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Bart zei:

https://www.egear.be/elektrische-wagens/amp/

niet alle ev wagens zijn even duur , + heeft iedereen een of twee wagens nodig ?  Ik en jij zeggen zelf er moet  iets veranderen . 
ik den dat dit het moment is. 

Er wordt ook nergens gezegd dat iedereen vandaag moet omschakelen naar een EV. De politiek wil zowel de fabrikanten van auto's aanzetten om nu te investeren in elektrische auto's (of op waterstof), zodat deze betaalbaarder worden, en er meer keuze is. Anderzijds willen ze ook leveranciers van energie doen inzien dat ze moeten investeren in laadmogelijkheid ipv tankstations, en uiteraard ook alle bedrijven en particulieren, dat ze investeren om zo min als mogelijk van het net af te hangen en zelfvoorzienend te zijn qua energie.

Het zal zeker nog jaren duren, maar de toon is wel gezet, en ik ben zeker dat het zal lukken. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, BMWMB zei:

Jij moet gewoon regelmatig naar Zwitserland, en jij wil dat doen over de Duiste Autobahn aan zeer hoge snelheden, met zo weinig en zo kort mogelijke stops. 

En die renovatieplicht is ook maar hoe je het bekijkt. We moeten gewoon proberen zo weinig mogelijk energie te verbruiken, want energie gaat alsmaar duurder worden. Een woning renoveren zie ik als een investering om de hoge energiekost te vermijden. Ofwel betaal je iedere maand een hoge energiefactuur, ofwel besteed je dat bedrag iedere maand aan een financiering om je woning te verbeteren, zodat je energieverbruik voor altijd lager zal zijn.

de vraag is altijd wat in de long run het beste werkt. Iemand van 60 of 70, gaat die ooit de renovatiekosten er uit nog uitkrijgen ipv de meerkost van de energie te betalen.

en hoeveel is de meerkost van een energielabel A tov een energielabel D of Z?

hoeveel het kost om een oud huis van label weet ik wat (laten we voor het voorbeeld label Z namen) naar een label A te brengen en hoeveel het kost om gewoon door te stoken met centrale verwarming?
Als je 50 000 euro aan renovatie gaat doen, daar kan je toch al wel wat jaren stroom van betalen.

Net zoals de oudere mensen zijn die hun auto verkopen en overal met de taxi heen gaan...voor de prijs van een auto + al zijn kosten kan je veel taxi rijden!

Geplaatst:

Die oude mensen willen toch dat hun huis nog verkoopbaar is, en aan deftige waarde, en als het niet voor hunzelf is, dan is het misschien voor de kinderen. Elke euro die je investeert in de renovatie haal je er bij de verkoop heel zeker uit. Uiteindelijk is de renovatieplicht voor de kopers, en niet voor de oudere mensen die al 40 jaar in hun huis wonen.

• Vind ik leuk 1

Bmwmb , wij moeten eens gaan eten , ik trakteer ??

maar niet te ver met onze ev , anders moeten we teveel laden ?

aangepast door Bart
  • Grappig 1
Geplaatst:

Deal! Van waar ben je?

Geplaatst:

Ik wil dat de opener van dit topic terug wordt toegelaten. ?

Geplaatst:
3 minuten geleden, BMWMB zei:

Deal! Van waar ben je?

Heb u het privé verzonden , wil nog wat anonimiteit hier ?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Vergeet men hier ook niet dat er veel mensen (koppels, gezinnen, alleenstaande) het soms ook moeilijk is om momenteel een EV aan te schaffen???
Als ik zie dat een Peugeot E208 al +35000 € is voor amper 350 km (optimistisch gezien rijbereik).

En wat men mensen die een ouder huis hebben of een recent appartement?
BV. in mijn geval, ik woon in een 10jaar oud appartement. Hier is absoluut geen mogelijkheid om laadpalen te installeren in de ondergrondse parkeergarage/buiten..

Het is hier nogal gezegd, maar momenteel zijn er gewoonweg te weinig laadpalen,  en EV rijden voor particulieren is momenteel gewoonweg nog te duur imo.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid