Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, wordt het niet eens tijd dat we andere mensen wat verplichten om minder kinderen te krijgen zodat wij met onze autootjes kunnen blijven rijden! Kom zeg!

Geplaatst:
15 minuten geleden, Marvin zei:

Ja, wordt het niet eens tijd dat we andere mensen wat verplichten om minder kinderen te krijgen zodat wij met onze autootjes kunnen blijven rijden! Kom zeg!

Los van het klimaat vind ik wel dat er een soort beperking mag zijn. Om de excessen er uit te krijgen. Als ik soms reportages zie van mensen met heel grote gezinnen en hoe die kinderen hun leefsituatie is .. Soit, moeilijke discussie ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Roger zei:

Los van het klimaat vind ik wel dat er een soort beperking mag zijn. Om de excessen er uit te krijgen. Als ik soms reportages zie van mensen met heel grote gezinnen en hoe die kinderen hun leefsituatie is .. Soit, moeilijke discussie ?

zoals ik hier voorheen zei he. een gezinsuitstootlimiet. en die kan je zelf invullen hoe je wil uitstoten.

of mss kunnen mensen dan ook certificaten van gezonde Scandinavische lucht kopen als ze niet toe komen met hun gezinsuitstoot. Net zoals bij bedrijven.

• Grappig 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Roger zei:

Euthanasie moet dan ook een ding worden, uiteindelijk wat heb je aan die 65+'ers? 

Geplaatst:
20 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

zoals ik hier voorheen zei he. een gezinsuitstootlimiet. en die kan je zelf invullen hoe je wil uitstoten.

of mss kunnen mensen dan ook certificaten van gezonde Scandinavische lucht kopen als ze niet toe komen met hun gezinsuitstoot. Net zoals bij bedrijven.

Dat is toch ne gevaarlijke.... ga je mensen met 2 kinderen afstraffen door ze niet meer naar Spanje te laten op reis gaan. En mensen zonder kinderen mogen heel de wereld rond vliegen?

En dat mogen ze enkel in een leaf doen, terwijl de alleenstaande je voorbijsteekt in een porsche? 

Voor mij toch een heeeeeel klein beetje van de pot gerukt.

Geplaatst:
1 uur terug, Liquid Li0n zei:

Ondanks ik drie kinderen heb, vind ik het idee op zich best wel goed. Een soort van gezinsfootprint. Nu, qua invulling wel zéér moeilijk, maar het basis idee ligt me wel genegen. 

4 uren geleden, Marvin zei:

Overpopulatie is een deel van het probleem, maar mits verhoging van efficiëntie eigenlijk heel makkelijk op te vangen. 
Het schrappen van kinderen, wat in de post boven jou stond, heeft wel wat gevolgen waar velen niet bij stilstaan, zoals een stevige vergrijzing. Mag iedereen blijven werken tot ze doodvallen. Gedaan met pensioen. 

• Thanks Friendly 1
  • Omhelzing 1
Geplaatst:
1 uur terug, josenjef zei:

Euthanasie moet dan ook een ding worden, uiteindelijk wat heb je aan die 65+'ers? 

Ik zet het mee op de agenda.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Synthetische brandstof wordt dus ook al niet de oplossing...

Geplaatst:
8 uren geleden, BMWMB zei:

Synthetische brandstof wordt dus ook al niet de oplossing...

daar verdienen de overheden te weinig op e.

Nu met EVs kunnen ze heel het wagenpark aanpassen, overal laadpalen zetten en tegen dat iedereen dit heeft kunnen ze de wissel naar waterstof in gang zetten, zodat iedereen weer een waterstof auto moet kopen, en ze tankstations kunnen zetten.

Geplaatst:

Ik heb het filmpje eens bekeken en best interessant. Het is idd waterstof dat ze nog verder uitbreiden zodat we auto's zoals we ze nu kennen kunnen blijven gebruiken. met hun geluid en hun manuele bak. 

Ik denk persoonlijk als we de scheepvaart, vrachtwagens en de luchtvaart al kunnen overzetten naar waterstof, dat de gewone auto op fossiele brandstof of of e-fuel zou kunnen rijden, zodat wij als autofan en hobbyist kunnen blijven genieten met meerdere zintuigen dan degene die maar nodig zijn bij een EV.

Geplaatst:

Daarom dat het belangrijk wordt dat we energie kunnen opslaan.

Geplaatst:

Als de gascentrales geen vergunningen krijgen zal het idd niet lukken.

Bovenstaande lijst laat idd de volgorde zien zoals ze vandaag is. De kerncentrales zijn op de 1e plaats om elektriciteit te leveren, en de rest moet volgen. Daarom dat in de zomer bij veel zon en wind de windturbines afgeschakeld moesten worden. 

Als je morgen de kerncentrales bovenaan wegneemt blijven de gascentrales als laatste in de lijst. Zon en wind krijgen voorrang, en pas als dat niet genoeg oplevert worden de gascentrales ingeschakeld. Zo komt er heel veel ruimte voor hernieuwbare energie of andere technieken en opslag van energie. Zo zullen jaar na jaar de gascentrales minder nodig zijn, tot ze misschien helemaal niet meer nodig zijn. Zo'n transitie is onmogelijk zolang de kerncentrales in deze lijst blijven staan, en zeker als ze bovenaan staan.

Geplaatst:

Toch zalig é. 59% van de energie wekken we op met 8.5% van de CO2 uitstoot.....

STOUTE KERNENERGIE!!!!

:D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En wat met kernafval? En wat voor het gevaar? 

Geplaatst:
3 minuten geleden, BMWMB zei:

Als de gascentrales geen vergunningen krijgen zal het idd niet lukken.

Helemaal terecht ook dat die geen vergunning krijgen 

Maar los van die discussie: de nieuwe gascentrales zouden 1600MW moeten opbrengen, de kerncentrales die vervangen worden 6000MW.

Je moet geen groot econoom zijn om te begrijpen dat dit, samen met de toenemende vraag (voor EV e.d.), rampzalig gaat zijn voor de energiefactuur. En dan zwijgen we nog over de rest.

Geplaatst:

Tja, Einstein zei ooit, er is geen grotere vorm van waanzinnigheid dan altijd hetzelfde blijven doen en toch betere resultaten te verwachten. Wil je naar meer hernieuwbare energie, dan zal er toch iets moeten veranderen, en zeker met de versleten kerncentrales.

Geplaatst:

Je merkt dat hier verschillende meningen over zijn, en daarom dat het ook zo moeilijk is om te weten wat het beste is. 

Geplaatst:

Ik geloof in een toekomst met hernieuwbare energie. Jullie duidelijk niet.

Geplaatst:
5 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik geloof in een toekomst met hernieuwbare energie. Jullie duidelijk niet.

Ik denk dat er wel veel mensen daar in geloven. Maar dat kan gewoon niet op korte termijn.
Kijk gewoon naar die cijfers, over iets meer dan 3 jaar mag je een oplossing gaan vinden voor 60% van de gemiddelde energievraag (als die tegen dan niet nog enorm gestegen is met al die EV's).  En dan vergeet ik nog de windvrij/zonloze dagen... Dat is al helemaal een ramp.

Zeer interessante link imo: 
https://app.electricitymap.org/

Geplaatst:

Daarom is het toch beste om de oude kerncentrales te vervangen door iets dat flexibel is, zoals gascentrales. Dat geeft ruimte en tijd voor nieuwe ontwikkelingen in hernieuwbare energie.

Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Daarom is het toch beste om de oude kerncentrales te vervangen door iets dat flexibel is, zoals gascentrales. Dat geeft ruimte en tijd voor nieuwe ontwikkelingen in hernieuwbare energie.

En wat met de betaalbaarheid voor de gemiddelde werkmens?

Geplaatst:
42 minuten geleden, dragonfly zei:

En wat met de betaalbaarheid voor de gemiddelde werkmens?

Daar ligt hij niet echt wakker van, dat weten we toch al langer? ??‍♂️

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid