Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als we allen niet wat gedwongen  worden door hogere energieprijzen gebeurt er juist niks.

De enige manier om anders of minder te verbruiken is aan de mensen hun geld te zitten.  

Hoeveel mensen verwarmen hun huis nog puur elektrisch ? Hoeveel nutteloze fun km worden er niet gereden ? kijk eens rond u zaterdag,  Blijkbaar is de energie nog niet duur genoeg voor sommigen.

Geplaatst:
34 minuten geleden, Bart zei:

Als we allen niet wat gedwongen  worden door hogere energieprijzen gebeurt er juist niks.

De enige manier om anders of minder te verbruiken is aan de mensen hun geld te zitten.  

Hoeveel mensen verwarmen hun huis nog puur elektrisch ? Hoeveel nutteloze fun km worden er niet gereden ? kijk eens rond u zaterdag,  Blijkbaar is de energie nog niet duur genoeg voor sommigen.

Knettergekke argumentatie. Dus als je mensen hun gedrag wilt veranderen moet je maar alles een pak duurder maken en verbieden? Wat een intellectuele luiheid.

We worden al gedwongen om een dure EV te kopen in 2029 als we nog een nieuwe auto willen, maar voor sommigen onder ons is dat nog niet genoeg ?

Geplaatst: (aangepast)
6 uren geleden, Dimitri zei:

Knettergekke argumentatie. Dus als je mensen hun gedrag wilt veranderen moet je maar alles een pak duurder maken en verbieden? Wat een intellectuele luiheid.

We worden al gedwongen om een dure EV te kopen in 2029 als we nog een nieuwe auto willen, maar voor sommigen onder ons is dat nog niet genoeg ?

Wat is daar nu gek aan?  Mensen , zijn gemakzuchtig , als er geen druk komt gebeurt er niks. 

neem nu bv huisbrandolie

, aan 10 cent /liter gaan er weinig mensen oplossingen zoeken om minder te verbruiken , waarom zouden ze ? Het is de moeite niet om te investeren in isolatie .

maak van die huisbrandolie 2€ liter, plots zal isolatie en besparing wel aan de orde zijn.

Idem in het verkeer, wil je minder auto’s die rondrijden , vervuilen , sla de brandstofprijs op.
En zoals ik eerder reeds vermelde kijk zaterdag en zondag eens rond u op de weg, blijkbaar is de brandstof voor velen nog niet duur genoeg. 

Hetzelfde met de verkeersovertredingen , als de boetes hoog genoeg zijn lost dat zichzelf op.  

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 hours ago, Bart said:

Misschien moeten we sportmanifestaties en alle horeca aan de kust en de Ardennen sluiten. Al die nutteloze kilometers die mensen rijden om naar een match te kijken, op café te gaan of op de dijk te gaan wandelen. Massale verspilling van energie.

Wat een argument :fp: 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
14 hours ago, BMWMB said:

Daarom is het toch beste om de oude kerncentrales te vervangen door iets dat flexibel is, zoals gascentrales. Dat geeft ruimte en tijd voor nieuwe ontwikkelingen in hernieuwbare energie.

Los van de milieu-impact ga je ons nog meer afhankelijk maken van de Russen.

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Misschien moeten we sportmanifestaties en alle horeca aan de kust en de Ardennen sluiten. Al die nutteloze kilometers die mensen rijden om naar een match te kijken, op café te gaan of op de dijk te gaan wandelen. Massale verspilling van energie.

Wat een argument :fp: 

Iedereen zegt er moet iets veranderen naar het milieu toe , klimaatopwarming etc.

maar ergens toegevingen doen , how dat kan niet , tja zo gaat er niks veranderen hè.

en ja ik vind dat geschift om 100 km naar zee te rijden enkel om enkele uren op de dijk te gaan wandelen tussen al het volk .  Juist gelijk dat je dat nergens dichter bij huis kan doen.

Geplaatst:
4 minutes ago, Bart said:

Iedereen zegt er moet iets veranderen naar het milieu toe , klimaatopwarming etc.

maar ergens toegevingen doen , how dat kan niet , tja zo gaat er niks veranderen hè.

en ja ik vind dat geschift om 100 km naar zee te rijden enkel om enkele uren op de dijk te gaan wandelen tussen al het volk .  Juist gelijk dat je dat nergens dichter bij huis kan doen.

Als je in Brussel woont is wandelen op de dijk redelijk lastig ja.

Met dat argument kan je alles afschaffen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik maak mezelf ook schuldig aan zulke nutteloze verplaatsingen .  Maar Indien deze te duur zouden worden , zou ik wel 2 keer nadenken voor zulke dingen .

dus terug mijn argument , als het duur genoeg is , pas je u wel aan

Geplaatst:

Waarom zou ik daar niet van wakker liggen? 

Dus jij wil nieuwe kerncentrales. Wat kosten die? Is dat dan wel betaalbaar voor de werkmens? 

Geplaatst:

Om het volk mee op je kar te krijgen moet een oplossing geboden worden door middel van een verschuiving van het geld in plaats van het altijd maar opslaan van de tarieven. Kijk eens naar hoe de energieprijzen geworden zijn wat ze nu zijn. Voor enorm veel gezinnen is dit al een drama. We betalen met z'n allen al decennia lang een waanzin van taxen op vanalles en nog wat.

We hebben net 2 jaar coronapremies aan Jan en alleman uitbetaald. Het geld is er dus wel ergens maar het zit in de verkeerde zakken.

Geplaatst:

Als jij minister zou zijn, hoe zou jij het energieprobleem vandaag oplossen, zodat het een duurzame oplossing is en betaalbaar?

Geplaatst:
7 minuten geleden, BMWMB zei:

Als jij minister zou zijn, hoe zou jij het energieprobleem vandaag oplossen, zodat het een duurzame oplossing is en betaalbaar?

Ik zeg maar wat... Een degelijke Europese samenwerking, windmolens bouwen alsof je leven er vanaf hangt, zorgen dat je niet afhankelijk bent van onbetrouwbare landen als leveranciers, ...

Ik ben allesbehalve een expert op dat vlak maar het idee alleen al om gascentrales te bouwen terwijl men de bevolking dwingt hernieuwbaar te worden zorgt voor wrevel.

Geplaatst:

Gisteren was er ergens een artikel over windmolens . Blijkbaar zijn er periodes in het jaar waar niet genoeg wind is , en niet genoeg zon .  Waardoor deze beide energiebronnen wegvallen . 

dus er moet ergens een backup zijn 

Geplaatst:
13 minutes ago, BMWMB said:

Eerst zorgen dat je extra capaciteit hebt, en eens die er is de bestaande uitschakelen, ipv het omgekeerde te doen?

Blijven inzetten op kernenergie door de jongste reactoren open te houden. De hoeveelheid hoogradioactief kernafval van zo een ding is echt niet zo groot hoor. Iedereen doet of we hebben tonnen en tonnen materiaal waar we geen weg mee weten, maar dat valt zeer goed mee.

En niet inzetten op energie die ons afhankelijk maakt van de (wit-)-russen en ons dus als economisch blok verzwakt. Succes met sancties. Ze draaien de kraan dicht en we zitten allemaal in de kou.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, Bart said:

Gisteren was er ergens een artikel over windmolens . Blijkbaar zijn er periodes in het jaar waar niet genoeg wind is , en niet genoeg zon .  Waardoor deze beide energiebronnen wegvallen . 

Deze week dus. Typisch herfstweer. Grijs, windstil. Het weertype voor CO-vergiftiging.

Just now, Bart said:

Ja en die vertrouwen we aan de Russen.

Geplaatst:
5 minutes ago, Hazen said:

Ik zeg maar wat... Een degelijke Europese samenwerking

En dit, idd. 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Bart zei:

Waterkracht, (moderne) kernenergie, biomassa, ...

Maar geen fucking gas.

Geplaatst:
1 minute ago, Hazen said:

Maar geen fucking gas.

Biomassa. Is dat dat hout dat ze met de boot van Amerika laten over komen om hier te verbranden?

Geplaatst:
8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Biomassa. Is dat dat hout dat ze met de boot van Amerika laten over komen om hier te verbranden?

Ja. Want dat is goedkoper dan snoeiafval oid te gebruiken.

Geplaatst:
29 minuten geleden, Hazen zei:

Ik zeg maar wat... Een degelijke Europese samenwerking, windmolens bouwen alsof je leven er vanaf hangt, zorgen dat je niet afhankelijk bent van onbetrouwbare landen als leveranciers, ...

Ik ben allesbehalve een expert op dat vlak maar het idee alleen al om gascentrales te bouwen terwijl men de bevolking dwingt hernieuwbaar te worden zorgt voor wrevel.

Wie wil er vandaag massaal windturbines bouwen zolang de kerncentrales er blijven, en voorrang hebben? Om markt te creëren voor windturbines moeten ze voorrang krijgen en aangevuld worden met een flexibele bron, die enkel wordt ingeschakeld als er geen wind of zon is. Kunnen kerncentrales dat?

Geplaatst:
15 minuten geleden, Hazen zei:

Maar geen fucking gas.

Als het maar flexibel is, en voorrang geeft aan hernieuwbare energie. En het moet ook voldoende capaciteit kunnen leveren, zeker de eerste jaren als er nog volop wordt geïnvesteerd in hernieuwbaar.

Geplaatst:
9 minuten geleden, BMWMB zei:

Wie wil er vandaag massaal windturbines bouwen zolang de kerncentrales er blijven, en voorrang hebben? Om markt te creëren voor windturbines moeten ze voorrang krijgen en aangevuld worden met een flexibele bron, die enkel wordt ingeschakeld als er geen wind of zon is. Kunnen kerncentrales dat?

Goh, je kan ook gewoon je standpunt wijzigen en de windturbines als de flexibele optie bekijken. Windmolens blijven uitbouwen tot er meer dan voldoende zijn, in/uit schakelen indien nodig en nucleair verderzetten tot er degelijke hernieuwbare oplossingen zijn. Technologie gaat erop vooruit in een rotvaart dus lang zal het niet meer duren.

Geplaatst:
34 minutes ago, BMWMB said:

Dat houdt toch geen steek wat je zegt?

"wie"? "wie" bouwt dat nu? Dat gaat hier niet over de burger die een windmolen in zijn tuin zou moeten zetten he. 

Het probleem met windenergie is trouwens dat niemand die dingen in zijn zicht wil staan. Ze staan in Cnoque allemaal op hun achterste poten omdat hun zeezicht zou verstoord worden door een hoop windmolens die kilometers ver in zee staan. Als je ze daar al niet mag zetten, waar dan nog wel?

Zet je ze op land komen de groenen (diezelfden die tegen kernenergie zijn) van hun oren maken en vechten ze vergunning aan om dat die dingen gevaarlijk zouden zijn voor vogels :fp: 

Het wordt wel heel moeilijk zo he. Groen (afhankelijk van op welk beleidsniveau je er mee spreekt) is tegen:

- windmolens want gevaarlijk voor vogels 

- gascentrales want ammoniak en CO2

- kernenergie want gevaarlijk

Zo schiet het ook niet op natuurlijk.

Je moet zoiets op Europees niveau bewerkstelligen. Van wie wil je afhangen? Van de Fransen of van de Russen, voor je bevoorrading? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Volgens de Europese commissie hebben we 18% van het Europese landoppervlak nodig voor zonneparken en windmolens om de huidige (!) energievraag te kunnen dekken.

Dat is gigantisch veel, die plaats hebben we niet. Dan hebben we het nog niet gehad over de recordprijzen voor grond en vastgoed momenteel.

Als je denkt dat we het gaan halen met alleen maar hernieuwbare energie moet je toch eens dringend uit uw droomwereld komen, want op dit moment is het in de verste verte niet haalbaar of realistisch.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Los van de milieu-impact ga je ons nog meer afhankelijk maken van de Russen.

Goed idee. Als zij ons ook zeer kunnen doen tempert dat onze expansionistische neigingen wat. Ge wilt niet te veel machtsonevenwicht in die zaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid